SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Sidang DUN Kedah: Hanya 4 soalan.

Posted by Anonymous Monday, July 18, 2011


Ya, sebanyak itulah jumlah soalan yang berjaya di bentangkan dalam dewan.  Berapa banyak pula soalan tambahan?  Aku rasa tak sampaipun sepuluh seoalan tambahan.  Sebab? Sebabnya speaker dewan kalut nak perabih cepat sidang DUN.  Sebab apa nak perabih cepat?  Sebab dia samada perut dia dah lapaq sangat atau perut MB dah kecut takut tak boleh jawab.  Kalau jawabpun hanya cara kelolo, bukannya nak jawab betul-betul.

Bayangkanlah jika soalan pertama mengenai peruntukan kerajaan pusat kepada kerajaan negeri dalam kerja-kerja penyelenggaraan jalanpun tak sempat dibahas secara menyeluruh, bagaimana pula dengan soalan-soalan lain.  Yang menghairankan, mengapa soalan yang sama dari ADUN yang sama dalam sidang dewan yang lalu iaitu pada bulan april sekali lagi ditanya?  Ini disedari sendiri oleh YB ADUN dari pihak kerajaan pr sendiri.  Aku berbisik kepada pemerhati disebelah awal sebelum soalan ini di tanya, tetapi beliau hanya mengangguk-angguk sahaja, tetapi menjadi tercengang bila ADUN dari pr se ndiri menegur tentang soalan yang berulang ini.  Ternyata masa emas persidangan yanbg di kawal ketat oleh speaker dewan(kawal kena kat dia) telah di buang begitu sahaja kerana soalan yang berulang-ulang dan tidak begitu penting.

Aku nampak seperti ada konspirasi oleh barisan kerajaan pr kedah untuk membenteng soalan berapi dari pihak BN Kedah, kerana sememangnya ramai dari kalangan YB-YB BN telah bersedia dengan soalan panas seperti isu balak, perumahan rakyat, projek keli-k, keadaan KHTP yang terumbang-ambing, isu mengenai larangan pembukaan pusat hiburan di Kedah dalam bulan Ramadhan yang kemudiannya di turunkan tahapnya dengan hanya membabitkkan orang-oraqng Islam sahaja pula, isu sampah dan pbt-pbt yang tak selesai-selesai, isu air, isu kebajikan rakyat dan yang paling UTAMA ialah mengenai MANIFESTO kerajaan pr!

Ternyata seluruh ahli-ahli YB dari BN cukup kecewa dengan cara perjalanan sidang dewan pada kali ini.  Kerajaan pr kedah ternyata pengecut untuk menjawab pertanyaan wakil-wakil rakyat dari kalangan ADUN BN sehinggalan meletakkan soalan mengenai manifesto paling terbawah sekali dalan senarai soalan mulut. Soalan mengenai manifesto hanya berani di letakkan di mukasurat TERAKHIR iaitu soalan benombor 61 hinggalah 65 seperti yang ditanyakan oleh ADUN Belantek, YB Mohd Tajudin Abdullah.

Ini menunjukkan kerajaan pr samada tidak mementingkan janji manifesto mereka atau menganggap ianya tidak penting kecuali untuk halwa telinga ketika pelihanraya atau pengecut seperti yang saya katakan awal tadi atau mereka GAGAL menunaikan manifesto mereka sendiri.  Ramai mempunyai anggapan seperti aku iaitu buku kecil lagi comel(ha ha ha) serta cukup noipis itu bukanlah jawapan sebenar, tetapi ianya hanyalah buku fiksyen untuk kanak-kanak tadika!


0 Responses to Sidang DUN Kedah: Hanya 4 soalan.

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ