SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Poligami ADUN pasrael: Depa tolong skrew bagi kuat!

Posted by detguaq12 Friday, July 29, 2011



Aku ingatkan maklumat yang aku terima hanya setakat yang aku blast kemarin dulu, tetapi ada lagi rentetan dari projek HOLE IN ONE pada hari yang sama dengan apa yang aku paparkan.  Posting ini aku CnP dari blog Srew Kuat, jadi ini bermalsud skrew pada cerita aku kalau sebelum ini nampak longgar, nyata dah diKREW dengan lebih KUAT kisanhnya maka bertambah kukuh bila seorang dari golongan aristokrat yang bergelar DUKE turut memaparkan kisah berkaitan ADUN berkenaan setelah ceita yang sama turut di paparkan oleh ALOQ STAQ dan PARPU KARI.


WEDNESDAY, JULY 27, 2011


Contoh Yang BERSIH Dari Utara

Di mana-mana sahaja dalam media arus perdana dan alternatif masih membicarakan BERSIH yang selesai membuat 'road show' kedua pada 9 Julai 2011. Motifnya masih sama; perjuangkan sistem pilihan raya yang bersih dan adil (sebenarnya nak tumbangkan kerajaan). Tidak perlu dihuraikan secara terperinci pihak mana yang benar dan yang salah. Terpulang kepada rakyat Malaysia yang bijak bistari. Tidak perlu diperdebatkan keikhlasan BERSIH memperjuangkan sistem pilihan raya yang didakwa dimanipulasi kerajaan memerintah (sebenarnya pembangkang teringin sangat jadi kerajaan).


Moral yang dapat dilihat daripada iltizam BERSIH ini ialah:- Pakatan Rakyat cuba menutup semua kelemahan dan kekurangan sokongan rakyat terhadap mereka dengan menjahanam serta menyalahkan agensi-agensi kerajaan sedia ada supaya rakyat hilang kepercayaan seterusnya mendoktrin pemikiran rakyat yang pro Pakatan supaya menumbangkan kerajaan dalam pilihan raya akan datang. Inilah yang pelik dalam trend politik di Malaysia apabila parti-parti politik yang berlainan ideologi sedia ada cuba menjatuhkan satu sama lain dengan cara paling "menjijikkan" tanpa melihat kepentingan keselamatan negara!


Sebenarnya apa yang Tukang Screw hendak kongsi bersama untuk dinilai dan difikirkan ialah tentang pelakon-pelakon politik dari Utara yang mewakili parti yang berlandaskan dan memperjuangkan Islam, di masa yang sama melihat musuh politik mereka tidak Islam dan tidak BERSIH. Khabarnya seorang wakil rakyat di Negeri Jelapang Padi telahpun mendirikan rumah tangga dengan isteri keduanya. Alhamdulillah, kalau tidak dapat membina masjid sebenar dapat membina masjid yang baru pun jadilah. Selamat Pengantin Baru YB walaupun agak terlambat diucapkan. Lebih istimewa apabila tarikh pernikahan tersebut jatuh pada 14 Februari 2011 bersempena Valentine Day di Masjid Bandar Baru Salak Tinggi, memang romantik YB. Tukang Screw tidak mempertikaikan perkahwinan tersebut yang memang dituntut Islam tetapi cara perkahwinan itu berlaku yang menimbulkan pertikaian sebenarnya.


Apa yang menarik, isteri yang baru dinikahi YB Romantik ini sebelum ini merupakan isteri orang yang diceraikan pada 8 November 2010 atas permintaan si isteri yang mendakwa hidupnya tidak bahagia bersama suaminya (mana ada suami yang sempurna). Hasil perkongsian hidup dengan suami pertama, si isteri mempunyai dua cahaya mata (itupun tak bahagia). Kerana terus didesak untuk diceraikan akhirnya si suami menceraikan isterinya bukan kerana marah malah kerana sayang dan sedar si suami tidak mampu membahagiakan isterinya ke tahap maksimum. Jika tiada angin manakan pokok boleh bergoyang.


Setelah disiasat, akhirnya dengan kehendak Allah maka terbongkarlah punca sebenar si isteri memohon cerai dan akhirnya diceraikan. Alkisah berlaku semasa reunion Ansara di Seremban pada tahun 2009 yang turut dihadiri YB Romantik dan si isteri yang merupakan bekas kekasih lamanya. Cinta bertaut kembali disusuli dengan beberapa perjumpaan sulit dan perbualan telefon tanpa diketahui si suami. Sejak itu dua pasangan pertengahan umur ini mula melahirkan rasa cinta sayang dan mengimbas memori silam zaman muda-muda dulu. Memang romantik tapi dah tua-tua macam tu nampak macam biang keladi pulak, buruk rupanya. Mereka selalu dikesan berdua-duaan di dalam kereta sekitar Damansara pada Oktober 2010 yang turut disaksikan keluarga si isteri sendiri.


Perangai pelik YB Romantik yang sedang dilamun cinta ini mula dikesan oleh anaknya sekitar Aidilfitri 2010 dan yakin ayahnya telah merancang untuk mengahwini ibu tirinya itu melalui pelbagai perancangan yang teliti sehingga membawa penceraian dengan suaminya. Pada 19 Oktober 2010, si isteri telah memfailkan penceraian dengan suaminya di Mahkamah Syariah Wilayah Persekutuan atas alasan tidak lagi sefahaman. Akhirnya si suami telah menceraikan isterinya dengan talak satu pada 8 November 2010 dan penceraian berlaku dengan lancar tanpa melalui sesi kaunseling. Apa yang pelik, tarikh perbicaraan telah dimaklumkan pada tarikh penceraian difailkan dan ini merupakan sesuatu yang mustahil dibuat kecuali ada 'orang dalam' yang boleh menguruskan perkara tersebut.

Kalau sebelum ni aku hanya tahu mengenai kisah ADUN  yang memadukan isterinya dengan kekasih lamanya, hari ini aku juga dapat tahu terikh dan tempat pernikahan mereka....Jadi BERTAMBAH KRIMLAH cerita HOLE IN ONE ni....


2 Responses to Poligami ADUN pasrael: Depa tolong skrew bagi kuat!

  1. AloQStaQ Says:
  2. jemaah surau kampung aku pun dah baca ... haha rupanya depa pun suka baca belog umno jugak walaupun depa pas toktoknakharam ! depa dok sebut subuh tadi nak mintak si anu tu pi report polis dan saman malu ... nampaknya dalam bab macam ni, depa masih gunapakai polis yang depa dok kutuk sebagai anjing umno ... pas pis pus ! haha

     
  3. Anonymous Says:
  4. Aloq Staq,

    Depa ni semuanya KULIT...sokong pasraelpun kulit, agamapun kulit.

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ