SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA


Apabila mendengar, melihat dan membaca kisah MP Pokok Sena yang stattus anaknya juga tidaklah baik aku jadi kesihan padanya walaupun beliau sedang masyhuk menikmati elaun bulanan sebagai MP tetapi kesihatan derianya berada pada tahap kronik.  Aku boleh katakan DERIAnya sudah mati.  Mati kerana apa?  Pada aku kerana kufurnya beliau kepada nikmat pembangunan yang Allah berikan beserta cukup dengan bukti di depan mata.  Dan kalau adapun kekurangan disana-sini, kemiskinan di sana-sini, kedaifan di sana-sini, ia adalah lumrah.  Ada yang tidak dapat menolak dan ada yang memilih untuk menjadi begitu, termasuklah memilih untuk mematikan DERIA sendiri seperti Mahmpuz.

Mari kita lihat apa kata beliau dalam sebuah akhbar 'bebas' yang hanya ada cerita politik dan iklan ubat sex, iaitu HAPRAKAH aka HARAMKAH edisi atas talian.  Aku akan komen agar deria kita tidak di matikan oleh OKU yang tiada DERIA ini.

BN hanya fikir selamatkan parti bukan negara
Mohd Sabri Said  
KEPALA BATAS, 28 Nov: Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar menyifatkan kerajaan Barisan Nasional (BN) hanya mahu menyelamatkan kedudukan mereka dan tidak langsung memikirkan masalah rakyat di negara ini.

**Betul-betullah deria Mahmpuz ni sudah mampus.  Apakah mata yang celik itu hanya untuk melihat kegelapan?  Apakah selama 53tahun BN memerintah, rakyat Malaysia masih berada dalam keadaan seperti baru merdeka dari segi taraf hidupnya?  Tidak pernahkah dia membaca lapuran-lapuran antarabangsa terutamanya dari United Nation?

Katanya, walaupun cuba menonjolkan Malaysia sebuah negara hebat di mata dunia, namun hakikatnya rakyat negara ini masih dibelenggu segala permasalahan.

Semua Kerajaan Yng memerintah mana-mana negara dan rakyat yang patriotik akan mengatakan negara mereka hebat.  Tanyalah INDON yang datang ke sini walaupun bertaraf PATI mengenai INDONESIA, tentunya kita sudah boleh menduga apa kata mereka mengenai kehebatan Indonesia walaupun hanya mengenai kehebatan jamu ramuan mereka.  Rupa-rupanya berusaha untuk menjadikan Malaysia negara hebat di mata dunia dan kemudiannya berusaha untuk menonjolkannya adalah DOSA pada OKU ini.

Apakah manusia yang Allah ciptakan ini bebas dari masaalah?  Apakah dia ingat Allah membiarkan kita lahir ke dunia dari hidup sehingga kemati tanpa melalui sebarang masaalah?  Orang gilapun ada masaalah, apatah lagi orang yang DERIANYA sudah MAMPUZ keseluruhannya macam si MAHMPUZ ini.



"BN hanya berfikir bagaimana nak selamatkan BN pada pilihanraya umum akan datang tidak pun merencanakan berbagai perancangan menghilangkan tangapan umum tentang Malaysia yang dicintai," tegasnya.

**Tidak merencanakan? Mungkin hidup OKU tanpa DERIA ini di TEMPURUNGI dengan kertas belacan dari HAPRAKAH sahaja maka setiap perancangan oleh BN yang di terajui oleh Dato' Seri Najib tidak dapat di rasai oleh MAHMPUZ yang MAMPUZ DERIAnya secara keseluruhan ini. Atau DERIA bacanya yang MAMPUZ membuatkan beliau hanya tahu mengeja tapi tidak dapat memahami SEPATAH HARAMPUN?

Mungkin orang lain boleh faham url yang aku CnP di bawah ini tapi aku YAKIN si MAHMPUZ yang MAMPUZ DERIAnya secara keseluruhan ini tidak dapat faham waalupun setelah membacanya berulang-ulangkali.


Ini ialah mengenai ETP, bukan ATP(siri jelajah tenis)...HA HA HA....

Tanggapan Umum?  Selagi orang yang MAMPUZ DERIAnya secara keseluruhan ini mengorek lubang persepsi, selagi itulah usaha kerjaan persekutuan yang di kuasai oleh BN untuk menimbus lubang persepsi ini menjadi satu langkah yang tidak sepatutnya jika MAHMPUZ yang MAMPUZ DERIAnya secara keseluruhan ini ada sikap patriotik yang UNGGUL.  Masaalahnya MAHMPUZ yang MAMPUZ DERIAnya secara keseluruhan ini hanya ada OTAK seperti TUNGGUL!

Beliau berkata demikian ketika ditemui pada ceramah anjuran PAS Cawangan Permatang Keriang dengan kerjasama Pusat Asuhan Tunas Islam (Pasti) Aishah, Penaga, Kepala Batas semalam.

**Sebenarnya itulah cara MAHMPUZ yang MAMPUZ DERIAnya secara keseluruhan ini cari 'side income'(dulu sebelum jadi MP, inilah main income dia kot?) selain dari elaun MP yang di terimanya secara 'regular' tanpa gagal sepanjang dia menjadi MP oleh Kerajaan Persekutuan yang di kuasai oleh BN.  Tanpa KONSERT RAP, BADUT SARKAS POLITIK seperti MAHMPUZ yang MAMPUZ DERIAnya secara keseluruhan ini mungkin terasa sepi seolah-olah penagih yang kena remand dalam lokap.



Menurut beliau lagi, sebab itu BN memperkenalkan ahli gabungan dan bersekutu, semata-mata mahu menarik golongan muda yang masih tidak menyokong BN kerana marahkan Umno, MIC, MCA, Gerakan dan sebagainya.

**Aik, tegur nak menasihat ke ni atau gugup melihat langkah yang efektif ini?  Kalau dah MAMPUZ DERIA, inilah yang dapat BURUNG TIONG ini ulang cakap/miming.

"Apa guna sokong cara yang BN sedang laksanakan sekarang kerana menyokong BN bererti tetap bersekongkol dengan Umno dan komponen lain yang nyata menyelewengkan wang rakyat," ujarnya yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena.

**Kita ubah sikit skrip ini agar rakyat yang rasional tidak di suntik DERIA mereka lalu menjadi mati seperti MAHMPUZ yang MAMPUZ DERIAnya secara keseluruhan ini.

"Apa guna sokong cara yang PR sedang laksanakan sekarang kerana menyokong PR bererti tetap bersekongkol dengan DApig dan RAJA EKZOS yang mengawal pkr serta yang nyata menyelewengkan wang rakyat," ujarnya yang juga Ahli Sarkas politik dari Parlimen Pokok Sena.

Kata beliau, cara demikian hanya mahu memastikan BN terus kerana yang penting bagi mereka adalah memenuhi kocek sendiri dan kroni terdekat.

**Orang dah mual dengar lagu yang di ulang-ulang senikatanya, padahal RAJA segala KRONI adalah MAHARAJA EKZOS yang menurunkan ilmunya kepada kroninya di Kelantan, iaitu N.ajis.  Ini di yakinkan lagi bahawa ilmu yang di turunkan oleh ANUwar itu di hadamkan dengan baik oleh N'ajis dalam skandal rasuah tiket ke Mekah, rasuah kek black forest dan rasuah 300.00 kepada orang asal yang bersyahadah.

Perdana Menteri sepatutnya mengenal pasti kelemahan pentadbiran sendiri dan memperbetulkanya agar mampu memperkasakan negara kembali.

PM dah buat dan sentiasa berusaha mengatasi setiap kelemahan.  Tapi kalau ada si BENDUL ni sepatutnya meberi perincian, tapi biasalah.... Dia sendiri adalah MAHMPUZ yang MAMPUZ DERIAnya secara keseluruhan.
 
Negara pada waktu ini sedang berdepan kehilangan kepercayaan rakyat kerana hancurnya demokrasi, sistem kehakiman, gejala rasuah, gejala sosial berterusan.

**WHOAAAA......TAKUTNYA AKU NAK KELUAR RUMAH!!!!! HARAP SI MAHMPUZ NI MAHU JADI BODYGUARD AKU KERANA MALAYSIA DAH TAK SELAMAT LAGI!!!  MUAHAHAHA.....

"Nak ubah macam mana, mereka tetap naik perahu yang sama hanya pendayung sahaja yang bertukar tangan.

**PERAHU PR YANG BUKAN SAHAJA BOCOR, TAPI DAH NAK PECAH!

Tambahan lagi kini perahu yang dinaiki bocor sana sini pasti keadaanya kelam kabut menyalahkan orang itu dan ini bahkan ada yang telah terjun ke laut bila mendapat tahu perahu nak tengelam," jelas beliau.

**PERAHU PR YANG BUKAN SAHAJA BOCOR, TAPI DAH NAK PECAH!




Berceramah sama dalam majlis berkenaan ialah Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS Pusat, Ustaz Nik Muhammad Zawawi Nik Salleh dan Yang Dipertua PAS Kepala Batas, Rosidi Husein. 

**BERAPA COLLECTION YANG DAPAT MALAM TU HAAAAA?????  HA HA HA HA....





23 November, 2010 22:15 PM
Sudah Sampai Masanya PKR Dibubar - Tun Dr Mahathir

Dr Mahathir Mohamad menyampaikan syarahan bertajuk - Cabaran Umat Islam Masa Kini.
Sudah sampai masanya penyokong dan anggota Parti Keadilan Rakyat (PKR) menyertai Umno kerana terbukti PKR hanya diwujudkan untuk kepentingan individu tertentu dan bukannya memperjuangkan kepentingan rakyat.

Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu perlu dibubarkan dengan segera kerana kewujudannya hanya memecah belahkan orang Melayu dan umat Islam di negara ini.

"Sesiapa sahaja yang bertanggungjawab memecah belahkan umat Islam perlu ditolak sama sekali daripada membiarkannya menjadi pemimpin sehingga membawa kepada pergolakan sesama umat Islam itu sendiri.

"Umat Islam harus bersatu dalam parti yang besar (Umno) yang selama ini banyak memainkan peranan dengan membangunkan negara dan membela kebajikan rakyat.

"Takkan kita hendak pemimpin yang tidak tahu berbakti tetapi hanya tahu hendak menjadi Perdana Menteri. Sehubungan itu saya menyeru kepada penyokongnya (PKR) agar bertaubatlah dan kembali ke pangkal jalan seperta kata pepatah Melayu," katanya.

Beliau berkata demikian semasa menyampaikan syarahan bertajuk `Cabaran Umat Islam Masa Kini' pada program Syarahan Perdana di Dewan Berlian, Majlis Perbandaran Kemaman (MPK) di sini Selasa yang dihadiri kira-kira 5,000 orang pejawat awam dan masyarakat setempat.

Majlis turut dihadiri oleh Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Said, isterinya, Toh Puan Norliza Mahmud dan Yang Dipertua Dewan Undangan Negeri, Datuk Tengku Putera Tengku Awang.

Dengan pembubaran PKR, Dr Mahathir berkata orang Melayu serta umat Islam diyakini akan kembali bersatu teguh dalam sebuah parti yang selama ini banyak memperjuangkan nasib dan kebajikan mereka.

Katanya, selagi orang Islam tidak bersatu dan belum ada kesedaran untuk bangkit memperbaiki kelemahan selagi itulah penganut agama lain akan terus memandang rendah dan memandang hina kepada mereka.

Ia terbukti dengan nasib yang menimpa umat Islam di Afghanistan dan Iraq yang kini tertindas oleh negara barat gara-gara percakaran dan perpecahan sesama umat Islam di negara tersebut.

Mengenai cadangan pembubaran PKR pada sidang akhbar selepas itu, bekas Perdana Menteri itu berkata, mana-mana parti kecil perlu kembali menyertai parti besar bagi mengukuhkan perjuangan orang Melayu yang kini telah terpecah kepada tiga kumpulan.

"Tidak pernah ada parti besar nak masuk parti kecil, parti kecillah yang masuk parti besar yang ada sokongan ahli dewan," tambahnya.

-- BERNAMA

***********************************************************************************
Ishh Mana boleh TDM, DSAI kata depa ada 400,000 ahli...byk tu...  Lagipun janganlah bantutkan Nafsu Badrul Amin tu....kanke dia tengah sedap 'pepak' pelam muda tu...rapuh beb....


Akhirnya secara tak langsung MB Kedah yang hari tu PEMOHONG mengenai status kependudukan rakyat di Kampung Kilang Ketapan dan tidakpun menjawab secara tepat isu berkaitan yang di bangkitkan dalam persidangan dewan yang lalu telah MELONDEH sendiri sikap beliau yang sebelum ini tersembunyi rapi di sebalik 'jubah zuhudnya'.  Jangan pula rakyat Kedah lupa tentang pembohongan beliau mengenai pendapatan Kedah yang kononnya meningkat 205%, paddahal angkanya sahaja sudah tidak masuk dek akal.


Sebelum itu BANJIR telah MELONDEH sifat sebenar insan bernama Azizan Razak ini bilamana air bah di Utara Kedah itu telah menzahirkan sikap PANAS BARAN seorang pemimpn yang selama ini di gambarkan sebagai seorang yang tenang, sabar dan 'kelolo'.  Itulah kelebihan setiap apa yang Allah 'bala'kan untuk kita.  Rahmat di sebalik bencana alam ini rupanya bukan sahaja berjaya menjadi ejen peluntur kepada permukaan bumi yang agak kotor sungainya dan tersumbat taliairnya, malahsedikit sebanyak dapat juga membantu kerajaan pas kedah untuk mencuci sampah -sarap di sekitar bandar-bandar yang di landa banjir, sebab itulah EXCO kerjaan pas kedah, iaitu fakhurazi dapat tidur lena...nasib baik ada bah besaq....Dia kata dia la ni dah boleh tidur malam berbanding dulu, Ya lah tu...dulu hidung dia agak sensitif dengan bau tengik sampah-sarap, tapi lama kelamaan, hidungpun dah mangli.

Semalam pula, lagi sekali MB Kedah yang berlakon kononnya seorang yang KELOLO ini sekali lagi MELONDEH perangai TULIN yang ada dalam dirinya yang aku rasa amat sukar untuk di lunturkan dari kesumatnya.  Apabila dengan riaknya mengingatkan agar dirinya tidak di cabar di sebabkan pernah selama 5 tahun menjadi Ketua Pengarang lidah pemfitnah pas, iaitu HAPRAKAH.  Dia mengungkit beberapa peristiwa di mana mereka jarang di jemput untuk membuat liputan, tetapi azizan kena ingat, tidak di jemput dan di haramkan membuat liputan berita adalah dua perkara yang amat berbeza.  Tidak di jemput mungkin kerana tidak sesuai untuk di jemput, memandangkan haramkah adalah media politik semata-mata. Tetapi mengharamkan media dari membuat liputan sebenarnya tidak banyak memberi kelebihan dari segi publisiti kepada beliau, di mana ini di akui sendiri oleh beliau semasa menggulung perbahasan pada hari terakhir sidang DUN. Atas faktor inilah maka bagi jurublog, HAPRAKAH tidak di jemput, lagi pula HAPRAKAH bukannya akan menyiarkan berita yang seimbang, maklumlah...lidah pembangkang.  Takkanlah pula hendak memuji kerjabaik yang di buat oleh kerajaan Barisan Nasioanl, jangan haraplah......

Sebab itulah apabila sudah enak berCHOKOH atas kerusi bersalut kulit di pejabat Menteri Besaq diWisma Darulaman, bersama sedikit kuasa yang Allah berikan sebagai ujian, maka antara ujian yang sudah di lakukan ialah dengan mengharamkan liputan oleh akhbar-akhbar arus perdana, walaupun akhirnya suasana sepanjang persidangan berlangsung amat hambar.  Ketika di tanya mengapa pula beliau membenarkan akhbar-akhbar berbahasa Cina dan Tamil tidak di sekat, beliau berkata kerana beliau tidak tahu membaca tulisan di akhbar-akhbar Cina dan Tamil!  Kalau dia tahu membaca apa isi tulisan di dalam akhbar-akhbar berkenaan, mungkin tindakan yang serupa akan di ambilnya, katanya lagi.  Wah!!!!  sepatutnya dia perlu mengupah dua orang yang ada kebolehan untuk menjadi pembantu kepada pegawai medianya untuk membacakan isi akhbar-akhbar berkenaan.  Integrasi dalam bentuk kerjaya boleh di ujudkan jika beliau PEKA....tapi sebaliknya beliau cukupPEKAK dengan keperluan ini.  Ntah ada ntah tidak carutan wartawan-wartawan itu terhadap beliau sepanjang persidangan berlangsung....manalah tau.....

Benarkah begitu????????

 Dari hari aku ambil gambar ini lagi hati aku dah terdetik....Eiikkkk...Takkanlah pasrael Kedah tidak tahu yang mereka masih ada gabungan dari parti-parti lain seperti dapig dan pkriuk.  Apakah kehadiran mereka dalam kerajaan kedah tidak di iktiraf?  Apakah "melukut di tepi gantang" sesuai untuk menggambarkan komposisi sebenar gabungan parti-parti dalam pakatan reput?  Atau sebenarnya "hidung tak mancung pipi tersorong-sorong" yang lebih dekat untuk gambaran kepada kedudukan kerjaan kedah sekarang.  jadi jikasebelum ini aku sering mengatakan kerajaan pas kedah, maka ianya bukanlah gambaran aku seorang, tetapi inilah juga gambaran yang ingin di maklumkan secara seni oleh pas kedah?
Bab parti satu hal, bab peruntukan juga satu hal.  Setahu aku mengikut pengetahuan dan pengalaman yang aku ada duit peruntukan untuk semua Majlis-majlis Daerah di mana-mana negeri di Malaysia, adalah dari dana Kerajaan Persekutuan, kot mana pula si SAPI ni nak olah?  Masuk akalkah untuk mengaku bahawa projek ini adalah sumbangan kerajaan pas?  Lainlah kalu projek itu melalui Pejabat-pejabat daerah.  Itupun masih ada dua akaun untuk projek tertentu iaitu dana dari kerajaan negeri dan dana dari kerajaan persekutuan.
Tapi yang aku paling haru pikiaq tak habeh sampai la ni ialah tang hangpa nak war-warkan projek yang hangpa biayai, kalau betul-betul duit hangpa, hangpa buatlah...tapi awat dulu-dulu hangpa kata macam-macam kat barisan nasional dulu...Lupakah bahawa kita ini bersifat 'baharu'????


Kalau kambing naik minyakpun orang dah tak heran....pasai PIANTAN BIANG.

Kalau badak naik minyak, itu biasalah...Farouk dulupun naik minyak....pasai gian BETINA

Kalau gajah naik minyakpun tu perkara biasalah juga.....pasai umbut pisang dlm hutan tak cukup


Ni yang MB  Kedah MENYEBAI macam ketiga-tiga makhluk di ataih ni pasai apa!!!  Rakyat tolong habaq mai sat?

Bagi aku mudah sahaja, bila keterlaluan mengata dekat orang satu masa dulu, la ni Allah dah tunjukkan balasan di dunia lagi...Kalau di 'sana' aku tak tahulah, lainlah depa, bab-bab ghaib ni depa pakat dah tau semua dah...dah tak ghaib lagi kalau dok dalam pas.

Awat tak tanya dekat saya?  
Dah orang tanya awat marah pula?

FEDERAL APA? FEDERAL APA?
TAK TAU
FEDERAL SAPA? FEDERAL SAPA?
TAK TAU
FEDERAL MANA? FEDERAL MANA?
TAK TAU


PASRAEL TELAN KAHAK BERGELEMA PEKAT MELEKAT MEREKA SENDIRI.

Benci sungguh depa dengan 
"SATU LAGI PROJEK KERAJAAN BARISAN NASIONAL"
tetapi kini apa yang mereka benci nampaknya telah mulai mereka lakukan.

Apa yang depa tak kata dekat Kerajaan Persekutuan yang di kuasai oleh UMNO/BN?  Apa yang depa tak kata? Apa yang depa tak nista?  Apa yang depa tak hina?  Binatang apa yang di anggap hina dan rendah tarafnya yang tidak di nasabkan dengan UMNO?  Perkataan berbentuk cacian apa yang depa tak hambur?  Istilah berbau kutukan apa yang tidak di lontar keluar dari mulut depa?

Hanya kerana BN hendak tunjukkan kepada rakyat bahawa sesuatu projek pembangunan itu di biayai oleh kerajaan yang mereka kuasai, lalu bermacam-macam nista hina ditanam kedalam benak rakyat dengan niat untuk menimbulkan perasaan benci rakyat.  Ini di buat atas sebab mereka CEMBURU, IRI HATI, HASAD dan DENGKI dengan kesungguhan Kerajaan Pusat untuk memberi keselesaan kepada rakyat, perasaan seperti ini terbawa -bawa tidak kira masa sehingga terbawa-bawa dalam tidur depa sehinggakan depa  meroyan dan meracau ketika tidur depa dengan kata-kata "Kerajaan Zalim", "Kerajaan Zalim", "Kerajaan Zalim"!!!

Sedangkan kerajaan yang zalim inilah yang menjaga mereka sejak dari benih lagi kemudiannya ketika berbulan-bulan ibu mereka bunting, malah sehinggalah mereka di lahirkan.  Kemudiannya suntikan demi suntikan di beri untuk mengelakkan pelbagai penyakit agar mereka sihat dan membesar denga cukup selesa sebelum di pastikan mereka yang dari bayi menjadi kanak-kanak yang dapat menikmati ilmu dan akademik setinggi mana yang mereka mahu.

Yang Cemerlang terus di julang
Yang berke inginan di beri pimpinan
Yang berkehendak di galak
Yang ingin berjaya di biaya

Ramai jurublog pembangkang memberi perasa dan perisa yang cukup menjijikkan terhadap dasar Barisan Nasional yang masih menguasai Kerajaan Persekutuan dalam mengwar-warkan projek-projek dan aktiviti mereka sebagai sebuah kerajaan yang di pilih oleh rakyat secara majoriti.  kononnya rakyat jijik melihat papan tanda-papan yang di tegakkan di tapak-tapak projek yang memberitahu siapa yang mengilhamkan serta merealisasikan projek-projek berkenaan.  Pedih hati terhiris perasaan aku sebagai penyokong parti yang menguasai kerajaan persekutuan dengan sikap cemburu tidak bertempat mereka, kononnya seolah-olah menggambarkan rakyat buta huruf.  Satu tohmahan yang menghina rakyat tanpa mereka sedar!

Rupanya mereka selalu lupa dengan perancangan Allah.  Mereka ingat mereka adalah perancang terbaik dalam memfitnah dan memburukkan setiap usaha dari dasar pragmatik oleh Kerajaan Barisan Nasional.  Dan pada hari ini aku sungguh terkejut bila melihat sebuah papantanda yang terpacak di tepi sebuah jalan di dalam satu daerah di Kedah.  Kini rupanya, kahak pekat melekat yang mereka ludahkan di seluruh negara sudah mula di jilat kembali sikit demi sedikit walaupun kahak itu sudah sebati dengan tanah, kering di jalanan.  Yeiiaakhhh!!!

Tetapi bila diri sudah berada dalam posisi bertahan, kini mereka bermain kata dan sandiwara kononnya itu tidak baik, ini tidak boleh.  kalau kita lihat di dalam FB, mereka sengaja menghantar cerita-cerita bohong dan fitnah mereka di dinding-dinding masing-masing tanpa rasa bersalah dan jahil dengan natijah yang tidak membawa keberuntungan untuk perpaduan rakyat dan kesejahteraan negara.  Mereka kini membakar diri!



Penduduk sangkal kenyataan MB


GURUN - Seramai 13 keluarga di Kampung Kilang Ketapan, di sini, yang didakwa menceroboh tanah hak milik Permodalan Kedah Berhad (PKB) kecewa dengan kenyataan Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak.

Bekas Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Persekutuan (JKKP) Kampung Kilang Ketapan, Mansor Yahya berkata, kenyataan yang mengatakan hanya ada sebuah bangsal buruk di kampung berkenaan pada 2007 adalah satu penipuan.

“Sebelum 2007 lagi, terdapat penempatan di sini yang melibatkan rumah di bawah Program Pembangunan Rakyat Termiskin (PPRT) dan juga rumah bantuan zakat. Selain itu, padang bola, surau, dewan, bengkel motosikal wujud di sini. Kemudahan yang terawal adalah padang bola iaitu dibuat pada 1993.

“Bukan itu sahaja, mini tar dan sebuah bengkel motosikal sudah wujud sebelum 2007 lagi. Kenyataan hanya sebuah bangsal yang wujud di kampung ini adalah amat mengecewakan,” katanya.

Menurutnya, kenyataan yang menyatakan penduduk kampung menolak rundingan PKB untuk membincangkan isu tanah juga adalah tidak benar sama sekali.

“Pihak PKB tidak pernah datang berunding dengan penduduk kampung mengenai masalah ini, malah kami mengalu-alukan kedatangan mereka kerana ia melibatkan masalah yang bakal dihalau pada bila-bila masa.

“Pihak PKB hanya menghantar notis supaya kami mengosongkan tanah ini dan seterusnya mereka memfailkan saman tanpa ada sebarang rundingan,” katanya ketika ditemui.

Dia berkata, tanah bertukar milik kepada PKB pada 5 Jun 2008 walaupun penduduk kampung ada membuat permohonan untuk memiliki tanah ini seawal tahun 1976.

“Sekarang, kami pula yang terpaksa membayar ganti rugi kepada PKB walaupun sepatutnya kami mempunyai hak sebagai penduduk di sini,” katanya

Mansor turut mempertikaikan mengapa permohonan mendapatkan tanah masih diproses selepas tanah sudah bertukar milik kepada PKB.

Menurutnya, satu pembentangan kertas kerja pada 2007 oleh pemaju terlibat untuk memajukan tanah ini membuktikan tiada lot tanah ketika itu.

“Di dalam kertas kerja itu, pejabat tanah mengeluarkan kenyataan iaitu pemaju haruslah bertanggungjawab terhadap rumah-rumah kediaman kampung yang terlibat dengan pembangunan di atas tanah tersebut,” katanya

Penolong Pegawai Tanah Kanan daerah Kuala Muda, Abdul Halim Salleh berkata, perkara ini perlu melalui proses perbincangan.

“Saya tidak boleh mengeluarkan sebarang kenyataan tanpa sokongon tertentu.

“Saya berharap penduduk kampung dapat datang ke pejabat tanah agar pihak jabatan dapat menerangkan keadaan sebenar kepada mereka,” katanya.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Gurun, Dr Leong Yong Kong berkata, selaku pihak yang berkuasa kita sepatutnya berfikir mengenai rakyat sebelum melakukan sebarang tindakan undang-undang.

___________________________________________________________________________________

Tudia!!!!  Hari tu punyalah kurang ajar bila mempersoalkan kelewatan Timbalan Perdana Menteri turun melawat mangsa banjir.  HOI ostad Eizan!  kalaupun dia lambat TUNJUK MUKA, tapi arahan dari Perdana Menteri yang ketika itu masih dalam rawatan dan tugas TPM, Tan Sri Muhyiddin Yaasin yang mengambil alih tugasan-tugasan Dato' Seri Najib untuk sementara waktu, adalah jelas.  Bantuan kecemasan dan segera telahpun di jalankan oleh Majlis Keselamatan Negara, iaitu agensi Kerajaan Persekutuan telahpun bermula sebaik sahaja bencana banjir bermula. Pada hari yang pertama lagi.  Dan apa guna tunjuk muka awal-awal kalau hanya sekadar jumpa beberapa orang bertanyakan samaada "makan ka dak lagi?"  Awat?  Bila tanya lagu tu, perut dok ta dok boleh kenyang dan dan ka?  Yennadai!!!!  Pooorahh!

Dan tahukah dia berapa Kerajaan Pusat dah belanjakan untuk Perlis dan Kedah?  Dia pula habis berapa duit pulak?  dah tu kalut dok pertikai kerja buat orang.  itulah kerja pembangkang seperti pas dari dulu, kini dan selamanya!  Ingatlah bahawa UMNO/BN sudah kembali kelandasan sebenar urusan kepartiannya.  Janganlah dok berangan nak goncang goyang lagi UMNO/BN.  Semakin hari aku nampak pkr semakin kendur, pas semakin lesi dan dap lepas ni hanya akan jadi menatang yang dok seghondoi sana seghondoi sini acaq dalam kandang sendiri.

Semua ini adalah kuasa Allah yang Bijak mengatur mengatasi pandai manusia yang merancang.

Kronologinya, selepas kemenangan UMNO/BN di Galas dan Batu Sapi, Allah uji pula dengan banjir besar untuk lihat pihak mana yang berupaya menolong puluhanribu rakyat secara konsisten sepanjang lebih dari 10 hari bencana menimpa.  Aku tak mahulah ulas panjang mengenai bentuk bantuan oleh kerajaan negeri di bawah pas kepada rakyat Kedah, semua rakyat tentunya sudah boleh menilai kerjabuat depa.  Tetapi aku cukup kagum dengan kecekapan logistik dan bantuan segera serta kecemasan oleh Kerajaan Persekutuan yang di kuasai oleh UMNO/BN.

Aku berdoa semoga Malaysia kembali ke landasan yang telah di rintis oleh Perdana Menteri-Perdana Menteri terdahulu terutamanya oleh Tun Abdul Razak dan kemudiannya di lorong dan dorong kemajuannya oleh Tun Dr Mahathir tetapi di bantut oleh regim Abdullah dan kini sedang di baikpulih dengan PANTAS oleh gandingan Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak dan Tan Sri Muhyiddin Yaasin. 

SOKONGLAH MEREKA UNTUK MENOLONG KITA KEMBALI!

***********************************************************************************
Dan hari ini, kalau kita rujuk berita oleh Sinar Harian Edisi Utara, terang-terang rakyat Kedah dari Kampung  Kilang Ketapan menuduh Menteri Besar adalah seorang PEMOHONG BESAQ bila dia bercakap sesuatu yang tidak benar mengenai kampung berkenaan.  Kampung Kilang Ketapan bagi aku bukanlah sebuah kampung yang asing kepada aku, kerana di sana aku ada beberapa orang kawan dan ada juga sanak saudara aku yang sudah puluhan tahun duduk di sana.  Kampung Kilang Ketapan bertambah penduduknya secara agak ketara bila jalanraya yang lama yang melintasi landasan keretapi talh di matikan dengan adanya jalanraya baru yang lebih lurus di bina.  Ketika itulah simpanan bahu jalan di kiri kanannya telah di dirikan rumah-rumah lalu membentuk kampung dan akhirnya kampung itu berkembang hala ke utara sehingga adanya sebuah padang bolasepak yang bersebelahan sebuah surau. 

Apakah Ostad eizan baru balik dari luar negara setelah menetap lama di sana sehingga BUTA tentang sejarah Kampung Kilang Ketapan?  Mengapa keJAHILAN beliau mengenai sejarah beliau tampakkan kepada rakyat?  Molekkah seorang yang di angkat menjadi pemimpin mempamerkan sikap kurang cerdik bila tidak selidik dahulu sesuatau isu sebelum mudah-mudah membuat kenyataan yang menampakkan sikap tergesa-gesa beliau?  Sudah tiba masanya rakyat kembali memberi kepercayaan kepada UMNO/BN yang kini sedang menunujukkan transformasi gaya kepimpinannya untuk kembali mengemudi Negeri Kedah Darul Aman pada penggal akan datang setelah peluang demi peluang yang di beri oleh rakyat umpama mencampak garam kelaut.


Aku cukup teruja! cukup Terharu! Bersemangat dan optimis dengan ungkapan yang keluar dari mulut seorang pemimpin yang tahu apa dia cakap dan apa yang dia tahu dalam kerja-kerjanya.  bagi aku walaupun ungkapan itu keluar dari mulut Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin, tetapi pada tafsiran aku, itulah juga ungkapan yang mahu di luahkan oleh Dato' Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak yang telah kembali pulih kesihatannya untuk terus menabur bakti sebagai ketua negara yang pada aku cukup 'cantik' gabungan mantap beliau dengan TPM.

Cuma dalam 'back into business' tolonglah wahai gabungan mantap!!!  Tolonglah singkirkan gundah hati kami terhadap saki baki liabilit dalam UMNO yang sentiasa menjadi parasit kepada UMNO.

Umpama lintah kerbau yang menghisap

Umpama kutu babi yang menggatal

Umpama kaduk perasan yang menjunjung

Umpama Dedalu tak malu mendakap batang

Umpama Reflessia yang INDAH tapi Beracun

Umpama 'duit-duit' tapi tak berharga

UMNO PERLU SERIUS MENYINGKIR PARASIT POLITIK yang sedang terus mengancam!


TOLONG SINGKIRKAN KEGELISAHAN MAJORITI AHLI-AHLI UMNO DENGAN MENYINGKIRKAN PEMIMPIN YANG SEDANG SENTIASA MEROSAK UMNO DARI DALAM!!!



Aku tiba hanya pada 3hb Oktober 2010 ke tempat di mana UMNO Negeri Kedah di tugaskan, iaitu Peti Undi Pos Sungai Berr.  Keluarga angkat untuk UMNO Negeri Kedah ialah UMNO Bahagian Pengkalan Chepa.  Perjalanan dari Sungai Petani Alhamdulillah, cukup lancar.  Tetapi aku singgah agak lama di Taman Inderawasih Prai atas urusan sahabat aku.  Jadi aku tiba agak lewat di Pusat Gerakan Pos Berr.


Aku terus berjumpa dengan beberapa orang sahabat aku yang bertugas sebagai jentera parti BN di sana.  Ada yang sudah berada di sana sejak 24/10/2010 lagi dan ada yang tiba sedikit lewat dari itu dan ada juga yang paling lewat, iaitu AKU.....he he he...Tentunya tujuan aku tidak seperti mereka sepenuhnya.




Lalu aku menghampiri beberapa orang Asal yang sedang duduk-duduk di situ.  Salam yang aku beri di jawab pantas oleh semua mereka yang ada di situ. Sambil duduk-duduk bersama seorang kenalan baru dari UMNO Pengkalan Chepa, aku pada awalnya hanya menjadi pendengar kepada perbualan mereka untuk mencari ruang yang sesuai untuk menjampuk,


Mata aku sudah lama di paku dengan kelibat dan gaya percakapan seorang Pakcik yang begitu bersungguh-sungguh menceritakan keadaan dan isu yang beliau rencahkan bersama gaya dan aksi yang begitu bersungguh-sungguh. Nah, aku dah ada tajuk untuk menjampuk!  tapi ruang untuk mencelah belum menjelma dek kerana lancarnya dia bercerita.  Apa yang pakcik ceritakan?

Aku ada merakam suaranya.  Tetapi aku terpaksa membuat sedikit penerangan, kerana gaya percakapannya tidak begitu jelas dek kerana pagar hadapannya sudah ROBOH sama sekali.  Senyumnya pada setiap kali aku nampak begitu manis, begitu comel macam anak kecil belum tumbuh gigi!!!!


Temuramah ini adalah secara langsung dan tiada kerja-kerja editing di buat.

Dan aku tahu ini adalah antara perkara yang begitu sensitif dan aku hairan mengapa si SERBAN SEPIKUL itu tidak langsung menghormati orang ASAL malah bersikap cukup BIADAP sehingga menghiris perasaan Orang Asal disini.

Memang orang luar suka fitnah, memang penyokong tegarnya juga suka fitnah tentang kesihatan B A B I.  Kalau kita angkat kes LIWAT B A B I, maka akan bangunlah berderap berentak penyokong-penyokong B A B I mengatakan bahawa mana mungkin orang setua B A B I ada kekuatan untuk melakukan peneterasi ke dalam !@@%@$ si anu bin si anu atau si polan bin sipolan.

Maka jalan paling baik untuk Karpal Singh yang masih gagah di atas kerusi rodanya untuk menarik diri dari membela B A B I, kerana nampaknya sebagai peguambela, B A B I telah menyembunyikan fakta sebenar.  Fakta bahawa dia masih kuat mengalahkan lain-lain pemimpin yang ada.  Dan kalau nak di bandingkan stamina Nurul Izah, aku rasa suami dia kena melakukan sesuatu, misalnya mencari akar kayu terutama KACIP FATIMAH untuk menambah stamina sang isteri agar performance Nurul Izzah bertambah mantap.  Menjadi suami kepada poliTIKUS mestilah sensitif dengan perkara-perkara seperti kesihatan, stamina dan belitan lidah....he he he...JANGAN SAMPAI TERBELIT LIDAH SENDIRI...sudah....

Dan selepas daripada ini juga, mahkamah tidak lagi perlu mendengar alasan B A B I tidak sihat atau uzur...baik uzur syarie(he he he) ataupun uzur fizikal...B A B I SIHAT.  STAMINA dia mengalahkan pemimpin-pemimpin lain, termasuklah HILLARY Clitton yang datang ke Malaysia untuk menjual pantun. 

Kepada penyokong-penyokong akar0umbi PKR, apa lagi lah yang hangpa nampak???  Atau hangpa sengaja membutakan mata dan matahati hangpa dari menjunjung kebenaran, menelan penjelasan, mencerna kejujuran.

JOM masuk UMNO demi Melayu!!!

Agaknya kerana terkeliru dengan penafsiran pakaian taqwa, maka mungkinkah sang 'dewataraya' pas di Kelantan itu beranggapan bahawa dengan memakai jubah, kuffah dan lilitan kepala maka ianya adalah perisai kepada dosa yang akan menyirami diri setiap kali berbuat mungkar?

Atau PAKAIAN BEBAS DOSA berjenama N.AJIS?


Ihsan Utusan malaysia(atas dan bawah)





Aku sepatutnya sudah menyertai kontinjen BPUNK ke Galas dua hari lepas, tetapi oleh kerana beberapa sebab tertentu terutmanya keadaan hujan lebat yang berpanjangan dan beberapa tempat di Negeri Perlis, Kedah dan Kelantan, maka perjalanan 'kami' terpaksa di tunda. Bukan sahaja di tunda, malahan lebih condong kepada di batalkan.

Namun begitu aku ingin ucapkan teruskan perjuangan sahabat-sahabat kontinjen BPUNK di Pos Berr sehingga hari terakhir kempen serta menunggu hingga ke saat pengumuman. Aku percaya dengan kempen aggresif dari pihak UMNO/BN, kemenangan di Galas, jika Allah mengkehendaki, akan menjadi kenyataan. Masing-masong, kedua-dua pihak sedang berusaha, kini UMNO/BN perlulah teruskan usaha sebelum menanam AZAM.





Sehingga saat ini aku hanya berupaya berdoa dari kejauhan.



Dan kepada rakyat negeri-negeri yang sedang berhadapan dengan BaNjir, hanya satu ingatan:



BERWASPADA DENGAN KEADAAN PAraS AIR

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO