SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

PRA-PRU 13: BN KEDAH - SLOGAN: BN MENANG RAKYAT KEDAH SENANG.

Posted by Anonymous Sunday, July 10, 2011



Selepas aku membuat posting mengenai Mesyuarat Perwakilan UMNO Sungai Petani semalam beberapa komen masuk dan salah stu komen ialah dari MAYA as. Pemberi komen ini memberi komennya begini:

DiKedah 2 Bahagian ada masaalah besar:

1.UMNO Padang Serai;
Ketua bahagian Rahman telah diarah letak jawatan kerana isu dirinya yang hampir sama Anwar Berahim.Beliau telah pun letak jawatan.
2.UMNO Sungai Petani:
Ketua bahagian Ali Yahaya digantung jawatan kerana gagal mentadbir UMNO Sungai Petani denagn baik.UMNO Sungai Petani sekarang di tadbir oleh panel dari UMNO Kedah yg diketuai oleh Dato Mukriz.


Itu dua ketua bahagian yang imej mereka cukup rendah dan memalukan UMNO.Kalau macam ini ada harapan kah UMNO nak tawan Kedah semula.

Apa yg jelas kelemahan Pimpinan UMNO Kedah turut menyumbang pada krisis UMNO di Kedah.Lambat bertindak.Lambat selesai masaalah.Lambat beri nasihat.Lambat panggil pemimpin bahagian.

Jalan terakhir agaknya UMNO Kedah pun elok juga digantung dan ditadbir oleh Majlis Tertinggi pula.Ini kerana UMNO Kedah teramat lemah dan lembik.

Bolehkag UMNO /BN menang pada PRU 13 nanti......Penataq hujah tolong jawab sat.Atau pun syok sendiri

Sebagai ,menjawab komen Maya as seperti diatas, inilah pandangan peribadi aku.

UMNO Padang Serai telahpun membuat langkah yang betul bila UMNO mengambil tindakan menggantikan Ketuanya yang bermasaalah dengan Timbalan beliau sejajar dengan peraturan parti.  Tinggal kini secepat mana UMNO Padang Serai membuat penyesuaian dan memberi fokus kearah memperkukuhkan UMNO dan BN memandangkan hubungan baik Halim dengan bekas pemimpin pkr Padang Serai, YB Gobala yang telah insaf akan kebejatan pkr dan kecelauruan kepimpinan yang di terajui oleh pesakit jiwsa akut B A B I.  Bagi aku hubungan ini ada 'advantage' tersendiri. Sementara itu Halim bas kenalah dengan pantas menyesuaikan diri sebagai Ketua Bahagian walaupun di masih lagi 'hijau' dari segi pengalaman.  Kerana dari segi organisasi, seluruh ahli UMNO Padang Serai wajib menghurmati Pemangku Ketua UBPS denga nsegra bersatu-padu dibawah Ketua yang baru ini. Cuma Halim perlu tahu dimana beliau perlu HEMOI, dimana perlu bertegas dan dimana pula ketikanya beliau kena menjadi diktator.  Ramuan cara kepimpinan begini aku pandang akan dapat membentuk kembali kekukuhan UBPS.  Bab Calon PRUnanti hangpa diPadang Serai toksahlah dok kalut.  Serah kepad UMNO pusat untuk menentukan SIAPA. Selagi ada pencacai kawan tu pencacai kawan ni dok hasut selagi tulah senario diPadang Serai dok di takuk tu...tak lepaih-lepaih.  AKHIRNYA PAKAT DOK GELI KOT LUAQ SAJA!

Tetapi jika jalan penylesaian ini juga tidak memberi kepuasan hati kepada ahli UMNO Padang Serai dan jiwa mereka juga sakit sehingga mahu membakar KELAMBU, SILAKANLAH DENGAN LANGKAH BODOH INI!

Dan baru sebentar tadi aku ada baca komen dari ahlI UBSP rasanya. Sebenarnya ketika aku meninjau dengan beberapa ahli-ahli cawangan pada hari itu terdapat 3kumpulan yang hadir menjadi perwakilan.  Manakala kehadiran mereka adalah lebih dari cukup untuk mengatasi kuota minima kehadiran untuk membolehkan mesyuarat di teruskan.  Apakah tandanya ini?  Ini bermaskud mereka mahu UBSP terus menjadi naungan mereka.  Menjadi parti yang terus dapat melindungi mereka.  Parti yang terus menunjangi Barisan Nasional dan seterusnya kembali memerintah Kedah dan mengekalkan kuasa diPersekutuan.  Tak percaya tanyalah ketiga-tiga kumpulan ini, iaitu GPA, GAA dan yang berkecuali(NG).  Malah perwakilan yang menjadi berkecuali ini sebenarnya lebih ramai dari GPA dan GAA.

Berkaitan dengan kedudukan Pak Ali, walaupunj aku rasa agak pelik kerana semasa pemilihan dulu, siapa yang tergedik-gedik pilih dia.  UMNO ada peraturan, jika dalam pemilihan hangpa pilih, gunalah pemilihan sekali lagi sebagai medan untuk mencari pengganti kepada beliau.  Mandat beliau sebagai Ketua UBSP masih sah sehinggalah UMNO membuat mesyuarat pemilihan nanti.  Jadi apa yang ada sebagai pilihan pada waktu ini?  Kalau ikut peraturan yang ada dari apa yang aku faham, hanya jika Pak ALi bersetuju untuk menyerahkan kepada pemangkunya barulah berlaku perubahan yang diniatkan oleh kumpulan GAA tetapi jikadilihat jumlah kedua-dua kumpulan, bagi aku kedua-duanya tidak cukup ramai malah boleh dikatakan seimbang.  Yang banyak bagi kau ialah NG. Mereka ini sebenarnya sudah meluat dengan gelagat kedua-dua kumpulan ini dan telah menetapkan pendirian mereka untuk fokus kepada kemenangan UMNO dan Barisan Nasional di DUN-DUN dalam Parlimen Sungai Petani dan merampas balik Parlimen Sungai Petani dari JoBedul LIDAH BEWAK(syok-syok tengok NUAT kongkek alih-alih nafi PULAK!)

Tetapi dengan mengarak sepanduk menggugut untuk menutup peti undi aku cukup amat tidak bersetuju.  Takkan itu sahaja idea bernas dari GPA?  Bukankah ada masa lagi untuk berunding dan tidakkah mereka dengar pengakuan dari Pengerusi dan Timbalan Pengerusi yang juga Ketua panel pengurusan UBSP?  Dato' Bashah dan Dato' Mukhriz senada dalam kemelut UBSP iaitu jika mereka sanggup mengenepikan perbezaan dan kembali bersatu bukan setahun, bukan setengah tahun dan bukan juga sebulan, dalam dua hari selepas mesyuarat perwakilan ini, tampuk pengurusan UMNO Bahagian Sungai Petani akan dikembalikan kepangkuan mereka sendiri. ITU BAGI AKU ADALAH CABARAN YANG CUKUP POSITIF.

Tinggal lagi mahukah puak-puak yang dok diatas tu teruskan aksi negatif mereka atau mengendurkan ego masing-masing demi UBSP dan ahli-ahlinya?  Apakah UBSP juga sudah bertekad untuk BAKAR KELAMBU?  Bagaimana pula dengan formula DS Mohd Najib mengenai 'winnable candidate'?

Aku tidak sempat mendengar ucapan perbahasan oleh perwakilan.  Mungkin ada kawan-kawan yang boleh e-mailkan kepada aku.  Bolehlah aku beri pandangan sekupang dua aku...Maklumlah ...'CAP AYAM'.  Tapi cap-ayam cap-ayam aku ini, hasrat hati untuk melihat kejayaan UMNO/BN kembali menjadi peneraju kepada kerajaan Kedah sentiasa tiptop!

Mengenai soalan CEPUK LEMAS samada UMNO/BN Kedah boleh menang dan merampas kembali negeri Kedah aku dah jawab. Cuma aku nak kembalikan soalan ini kepada rakyat Sungai Petani dan rakyat Padang Serai.  Dalam sistem demokrasi hanya ada satu jawapan iaitu Menang jika ramai undi kita dan kalah jika sebaliknya.

JADI YANG MANA HANGPA MAU PULAK?

5 Responses to PRA-PRU 13: BN KEDAH - SLOGAN: BN MENANG RAKYAT KEDAH SENANG.

  1. Sdr Det: aku ramalkan akan berlaku lagi sekali score gol sendiri di PS dan SP. Musang berbulu ayam sangat banyak dalam kepimpinan disini sama ada di SP atau di PS.Aku ramalkan SP 4-0.Manakala PS 3-0.Maklumlah yg kencing berdiri masih ada.Aku cakap benar walaupun pahit.Tinjaun rambang amat mendukacitakan.Mereka sudah lupa ketentuan dari Maha Esa.UMNO perlu diselamatkan dari serigala yang hanya memilih untuk makan daging sahaja.Dato Najib kena tegas dan pantas ambil tindakan.Kalau nak harap UMNO Kedah aku tak yakin .Bukan selesai masaalah.Sebaliknya bertambah rumit.Sama-sama kita saksi nanti.Suara sumbang yang merosakkan UMNO sudah kedengaran sama ada di SP atau PS.Aku luahkan ini supaya semua dapat segera tercium segala busuknya drp dibalut minyak wangi diluar.Dato Basha kena tegas.Kuasa ada ditangan nya.Buku perlembagaan ada ditangannya.Tanya mereka sayang UMNO atau sayang pada individu kerana kebendaan.Dato Bashah kena tegak kebenaran dan keluhuran perlembagaan bila nak atasi masaalah.Ini lah ujian besar Dato Bashah.Apa pun SP dan PS sudah hancur kerana gila kuasa dunia.Mereka korbankan UMNO dan Melayu.Sebab itu BERSIH naik tocang.Terima kasih Det.

     
  2. Anonymous Says:
  3. Zaman kehebatan Ketua Perhubungan UMNO Negeri,Ketua bahagian dan Ketua cawangan UMNO sudah berakhir dan makin malap.
    Pemuda sudah lumpuh sama sekali.

     
  4. Salam Det,

    Semasa persidangan dapat dilihat ramai juga penyokong Ali Yahaya(GPA) dan Gerakan Anti Ali (GAA)telah berdamai demi perpaduan. Tak tau la pulak kalau ini hanyalah LAKONAN. Cuma GPA yang "berdemo" nampak agresif, yang lain tu tenang saja.

    Semasa ucapan penangguhan, ramai perwakilan telah meluahkan rasa tak puas hati dengan kepimpinan Bahagian dan berharap Dato' Mukriz selaku wakil BPUNK dapat mengembalikan sinar UMNO SP.

    Pada pandangan saya, mesyuarat telah diselesaikan dengan baik mengikut perlembangaan parti TETAPI kemelut UMNO SP yang sebenarnya belum SELESAI. Parlimen SP dan 3 DUN masih boleh dikategorikan sebagai kawasan HITAM lagi. Belum nampak lagi nak jadi KELABU.

     
  5. Anonymous Says:
  6. Nampaknya jauh lagilah kalau UMNO/BN bermimpi naktawan kedah balik PRU 13 kalau pemimpin bertelagah sama sendiri kerana ada udang disebalik batu.

     
  7. Anonymous Says:
  8. nper kita sering bertengkr semasa kita.....apa kita bangkit semula untuk kita menang piihanraya akan datang.... kita bersatu kuatkan UMNO Bahagian Padang Serai..... kita x malu ka degan PKR N PAS.... dpa gelak dgan kita cz kita asyik bergadduh antara kita sahaja.... septtnya kita perlu bersatu.....ingat apa yang kita dperjuangkan demi negara kita iaitu malaysia....... fikir2lah....

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ