SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Dah tak betul ikut buat apa ostad eizan oi?

Posted by DETGUAQ Wednesday, July 20, 2011



Dari dulul lagi UMNO/BN telah memberi penerangan kepada rakyat terutamanya orrang-orang Islam bahawa kita hidup di kelilingi oleh mereka yang bukan dan belum Islam.  Bagi yang mengakui Islam itu adalah jalan kebenaran dan kita wajib beriman dengannya maka apa sahaja perintah yang di kenakan oleh Allah, baik berupa suruhan, larangan, galakan, aturan mahupun amaran, semua had-had Allah itu wajiblah dipatuhi.  Tentunya bagi mereka yang tidak percayakan Allah akan memilih untuk menjalani kehidupan yang samada bercampurbaur atau melanggar terus peraturan yang telah Allah tetapkan.  Tetapi penerngan yang sebegitu jelas telah di manipulasi oleh pasrael dengan mengatakan UMNO/BN sengaja tidak mahu menegakkan hukum Allah, tidak mahu menegakkan syi'ar Islam.  Sehinggalah berlaku kafir mengkafir dan mengharamkan ahli pasrael memakan sembelihan orang-orang Islam dalam UMNO.

Tetapi bagi mereka yang gagal mematuhi setiap perintah-perintah yang diterangkan oleh Allah, maka Allah juga sudah memberitahu cara-caranya.  Ada yang dibalas dengan hukuman dunia, ada yang dibiarkan untuk terima di akhirat dan ada juga yang terima hukuman di dunia dan juga di akhirat nanti.  Semua sudah lengkap.

Tetapi bila kerajaan pr kedah yang di dominasi oleh pasrael kedah bermain-main dengan hukuman mereka sendiri dan kemudiannya memalitkan kepada UMNO/BN tentulah rakyat yang rasioanlk sudah dapat menilai tahap mutu pemerintahan kerajaan pr kedah yang didominasi oleh pasrael.

Misalnya dalam kes terbaru iaitu larangan beroperasi bagi semua pusat-pusat hiburan semasa bulan Ramadhan.  Mengapakah ostad eizan terus membuat kenyataan secara tergesa-gesa?  Tidak bolehkah dia dan laijn-lain komponen dalam pr berbincang terllebih dahulu?  Hina sangatkah parti-parti lain seperti dapig yang hanya ada SATU KERUSI sahaja? Lekeh sangatkah pkr yang semakin parah merebah yang ADUNnya bercakappun dia seorang sahaja yang faham.

Bukankah pasrael sebuah parti yang menjunjung semangat mesyuarah?  Atau pasrael dah lama suka meruah dari mesyuarah?  Meruah sana, meruah sini, lepas tu tuding jari kata orang lain yang meruah!  Aku yakin jika merka berpakat buat mesyuarat dan berbincang dulu sebelum ostad eizan buat apa-apa pengumuman tentulah isu terbaru ini tidak timbul dan tidaklah juga sehingga perlu mencari mangsa untuk dipersalahkan.

Dengan itu kesimpulannya pasrael sebenarnya tidak pun menghayati roh Islam yang sebenar sebaliknya jelas JAHIL terhadap apa yang mereka jerit-jeritkan selama ini.  Jeritan mereka sebenarnya hanya hendak menarik mangsa perburuan sahaja tanpa menyedari perangkap yang mereka pasang telah menjerat mereka kembali.

Dan dapig pula nampaknya sudah hampir dengan keputusan untuk mufarakah dari pasrael kerana sudah dapat menerima dan cukup faham penerangan dan tarbiah pasrael. Nampaknya dapig kini sudah beriman dengan pasrael. ATAU PASRAEL YANG SUDAH BERIMAN DENGAN DAPIG????


0 Responses to Dah tak betul ikut buat apa ostad eizan oi?

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ