SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

PHEWWWW.....CURFEW!

Posted by Anonymous Friday, July 8, 2011

gambar hiasan


Aku dimaklumkan bahawa Kuala Lumpur akan di tutup semua jalan masuk pada 9hb Julai nanti dan perintah berkurung selama 24jam akan dikuatkuasakan.  Tahniah!  Akhirnya kerajaan bertindak betul dalam menangani keamanan negara dan ketenteraman awam.  Walaupun perkara ini sebenarnya boleh dielakkan lebih awal, tetapi aku kira ianya belum begitu terlambat.

Ramai dikalangan rakyat yang resah gelisah kerana bagi mereka pihak kerajaan persekutuan terlalu berlembut dan lambat membaca sentimen rakyat yang rata-ratanya sebenarnya tidak langsung menyokong sebarang perhimpunan dan perarakan sebegitu ramai manusia yang sentiasa dalam keadaan di'bakar' perasaan mereka terhadap satu perkara yang tak perlupun.  Mereka ini dibawah pengaruh pukau politik kotor pembangkang.

Dan dengan tertutupnya pintu-pintu masuk utama keKuala Lumpur, laluan yang ada hanyalah ke Shah Alam, iaitu Stadium Melawati yang telahpun secara jelas di tawarkan oleh kerajaan Selangor melalui Menteri Besarnya iaitu Khalid Gagap.  Ramai beranggapan bahawa stadium itu lebih sesuai kerana dikhabarkan B A B I akan mengerahkan seramai 300,000 ahli pkr(ada ke ahli pkr seramai tu?) untuk turut serta dalam perhimpunan yang AMBINGAI ramalkan akan dihadiri oleh 50,000 orang.  Manakala PAS pula begitu yakin bahawa setiap negeri akan turun sekurang-kurangnya 50,000 orang ahli.  Kalau macam tu jika dijumlah-jumlah maka sekurang-kurangnya 50,000 X 13 negeri = 650,000 ahlipasrael + 50,000 dari NGO Haram BEERSHIT + lagi dengan 300,000 orang ahli gay maka jumlahnya ngam-ngam 1,000,000 orang! Maka amat tinggi tahap logik kepada akal aku perkarangan stadium melawati di Shah Alam dan dalam stadium dijadikan venue berbanding Stadium Medeka yang hanya boleh menampung 45,000 orang secara keseluruhan. Tetapi memandangkan stadium tersebut belum lagi siap sepenuhnya kerja-kerja pengubahsuaian manakala perkarangannya juga sempit, maka jelaslah Stadium Merdeka dan StadiumNegara tidak langsung sesuai untuk dijadikan venue mereka yang meroyan untuk menjerit-jerit macam BEROK MAK YEH itu.

Akhirnya aku cukup mengalu-alukan langkah kerajaan mengenakan perintah berkurung di seluruh Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan sebaik-baiknya diletakkan dibawah kawalan pihak tentera.  Aku faham bahawa walaupn sehari perintah berkurung dikenakan maka WPKL kan mengalami kerugian berjuta ringgit, tetapi jika berlaku rusuhan tentunya jumlah kerugian akan lebih dari jumlah kerugian akibat perintah  berkurung, kerana jika dibenarkan perkara yang HARAM berlaku juga, kemusnahan harta benda tentunya tidak dapat dielakkan.

2 Responses to PHEWWWW.....CURFEW!

  1. whiteorange Says:
  2. Curfew is the best solution

    Sebab ramai yang muda muda cuma dengar tapi tak pernah rasa macamana curfew

     
  3. Anonymous Says:
  4. Betul, anak-anak muda sekarang tak faham apa makna Curfew. Sekali-sekala buat baguih jugak biaq depa paham sikit.

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ