SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

MAZA MENGONG atau TONGONG?

Posted by detguaq12 Thursday, August 11, 2011

Dr. Asri Jangan Turut Jadi 'Bengong'

Siapa golongan pencinta Dr. Asri nak marah saya, nak hamun saya silakan, saya menulis berdasarkan pemerhatian saya terhadap kenyataan 'play-safe' dan 'kaki kilas' bekas mufti Perlis ini, tidak lebih dari itu.

Dr. Asri 'bapak setan' (gelaran dari Ostat Badrol Amin kepada Dr. Asri) menyatakan ada pihak yang sengaja memainkan isu 'gereja' dan diadun dengan kisah politik.

Kenyataan bekas mufti ini selalu bersifat 'play safe' dia tidak akan mengeluarkan kenyataan secara jelas pihak mana yang dimaksudkan dengan niat jika ada berlaku bercanggah pendapat kelak, beliau mampu untuk 'pusing' semula apa yang dia kata untuk menyelamatkan dirinya.

Malah jika ada yang masih ingat mengenai isu 'penggunaan kalimah Allah' kepada Kristian dahulu pada awalnya Dr.Asri mengeluarkan kenyataan mengatakan bahawa Kalimah Allah boleh digunakan oleh  golongan Kristian. Tetapi kenyataan ini tiba-tiba 'bertukar' setelah Dr. Haron Din mengatakan jatuh kufur sekiranya kita sebagai umat Islam membenarkan agama lain menggunakan kalimah Allah.

Selepas Dr. Haron Din mengeluarkan kenyataan sedemikian, Dr. Asri segera menyelamatkan 'tengkuknya' dengan berkata Kalimah Allah boleh digunakan oleh Kristian jika tidak dimanipulasi. Kepala hotak dia, cakap sajalah awal-awal tak boleh guna usah berbelit mengalahkan keling!

Itu dulu punya isu, yang terbaru saya melihat kenyataan yang disiarkan di Malaysiakini sebenarnya ditujukan kepada jabatan-jabatan agama (JAIS, MAIS) kononnya jabatan agama terbabit bertindak secara tidak konsisten dengan melarang umat Islam hadir di gereja dengan alasan bimbang tertarik dengan Kristian namun dalam masa yang sama JAIS melarang bukan Islam masuk masjid.(kes Teo Ning Ching)

Beliau serang JAIS tetapi kenyataan beliau merupakan kenyataan 'separuh masak', kenyataan 'tergantung' bertujuan untuk mudah beliau kalis semula jika kenyataannya itu kemungkinan akan ditempelak oleh golongan cerdik pandai agama yang lain.

Alahai Dr. Asriiiii.....

Kita tahu Dr. Asri masih mempunyai sedikit ketidakpuasan hati dengan JAIS ekoran dirinya ditahan di hadapan para pengikutnya ketika menyampaikan ceramah di Selangor tanpa tauliah dahulu. Jadi kini peluang untuk dia menebus kembali 'luka' yang dialaminya dengan menyerang tindakan pihak berkuasa agama terbabit.

Tetapi Dr. Asri lupa untuk menjelaskan bahawa JAIS mengkritik tindakan Teo Ning Ching bukan kerana politik, tetapi adalah kerana betina DAP ini memasuki dalam kawasan masjid di Cheras Jaya untuk sessi senam robik dengan berpakaian yang tidak sesuai iaitu menonjolkan bentuk tubuh, baju ketat dan singkat di bahagian lengan serta menonjolkan bentuk buah dada.

Feewitt... Dr. Asri terlupa pasal baju Teo...



Kes kedua pula yang dikritik oleh JAIS adalah tindakan Teo Ning Ching memasuki ruang solat utama sebuah Surau Al-Huda di Kajang, yang mana Teo Ning Ching berdiri di saf utama sambil menyampaikan ucapan.

Wanita kafir berdiri  di saf utama ruang solat. Asri tak fokus yang ini kenapa?

Dalam kes ini Majlis Agama Islam Selangor bukan sahaja mengkritik tindakan Teo Ning Ching malah pengawai agama tersebut juga menegur pihak pengurusan masjid yang tidak sensitif dan peka dengan kesucian masjid.

Asri menyoalkan kenapa dihalang bukan Islam memasuki masjid, jawapan saya adalah siapa yang halang? MAIS menegur kerana pakaian Teo Ning Ching tidak menutup aurat dengan sempurna. Tiada pula larangan atau fatwa dikeluarkan oleh JAIS/MAIS selepas kes ini mengatakan bukan Islam, orang DAP bla bla bla dihalang memasuki kawasan surau/masjid.

Untuk menyegarkan biji mata Dr. Asri yang mungkin sudah terbuai dengan pujian portal bangsa** Malaysiakini saya letakkan satu video khas bagaimana biadapnya Teresa Cock di dalam masjid!



Sudahkah si bangs** Teresa Cock memohon maaf kepada kami umat Islam kerana bertindak keras kepala tetap ingin masuk ke dalam masjid ketika umat Islam sedang bersolat?

So... Dr. Asri sebelum saya meluat dan timbul perasaan benci dengan kenyataan kamu selepas ini, jawab soalan yang kamu sendiri kemukakan di akhir kenyataan yang disiarkan dalam laman Malaysiakini.

Kenyataan akhir Dr. Asri :
"Akhirnya, kita pening siapa yang jujur, siapa yg sebaliknya. Siapakah yang hendak menegakkan (keadilan) dan siapakah yang hendak bermain dengan isu?

Siapa yang kelirukan umat Islam hari ini?

Golongan ustaz 'cerdik' macam Dr. Asri, JAIS/MAIS atau UlarMAK PAS?

Sebagai penutup menjadi tanggungjawab saya untuk memulihkan kepala hotak ala Wahabi bekas mufti Perlis yang gila glamour dengan merujuk kepada kenyataan Majlis Fatwa.

Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-90 yang bersidang pada 1 Mac 2010 telah membincangkan Hukum Pelancong Bukan Islam Memasuki Masjid Dan Ruang Solat Utama Di Dalam Masjid. Muzakarah telah memutuskan bahawa pelancong bukan Islam diharuskan memasuki masjid dan ruang solat dengan syarat mendapat keizinan pihak pengurusan masjid dan perlakuan serta tingkah laku mereka tidak mencemarkan kesucian masjid dan sentiasa terkawal dan beradab. Walaubagaimanapun, perbuatan berdoa atau bertafakur oleh pelancong bukan Islam mengikut cara agama mereka dalam keadaan yang boleh menimbulkan fitnah adalah dilarang.



YY : Kalah hujah dengan exco Pemuda UMNO terus blocked twitter, apa jenis ustaz ni?

4 Responses to MAZA MENGONG atau TONGONG?

  1. Anonymous Says:
  2. dr maza dah semakin tidak relevan. lama-lama perangai boleh jadi macam pork nik ajis. bagi fatwa utk kepentingan diri sendiri dan Parti Ambiga Sreevaneesan (PAS)

     
  3. anak paduka Says:
  4. Sedar atau tidak kita telah melalui satu fenomena baru dalam arena politik Negara.Sukar untuk kita katakan keadaan ini adakah selamat atau tidak khususnya rakyat Malaysia. Mungkin ada yang setuju atau mungkin tidak bersetuju apa yang saya katakan ini iaitu "Politik Tabitat Anjing"...bunyi agak kasar tapi mari kita renungkan sama-sama.


    1.Anjing sejenis haiwan taat dan setia

    2.Anjing menjaga tuannya dan harta tuannya.

    3.Anjing menyalak kuat apabila ada suasana mengancam atau bermain.

    4.Diberi makan dia akan makan,tidak bagi makan dia menyalak marah.

    5.Walaupun boleh dijinak tetapi adakala tuannya sendiri pun kena serang oleh anjingnya.


    Ada kata pepatah.."menolong anjing yang tersepit"..selesai ditolong maka diserang olehnya semula.Sikap orang politik zaman kini yang telah jauh dari landasan asal hingga nilai maruahpun digadai.lihat apa persamaan dengan si Anjing :-


    1.Pengikut politik memang setia pada ketuanya.


    2.Pengikut politik memang taksub hingga sanggup membela dan menjaga ketuanya.

    3.Pengikut politik membuat provokasi,tindakan susulan yang huru-hara demi menjaga ketuanya.

    4.Apabila ketuanya memberi habuan maka sukalah puak pengikutnya,jika tidak dapat habuan,...bising,marah-marah ketuanya.

    5.Apabila ketuanya melonjakkan nama pengikut setianya kemudian makan tuan akhirnya.


    Inilah sikap tabiat orang politik pada zaman kini begitu rendah nilai maruah diri kadang kala langsung tidak teringat akan tabiat buruknya.Ini terjadi adalah kerana ilmu keagamaan yang agak nipis,selain dari itu sikap Pemimpin yang ambil mudah untuk berdepan dengan pengikutnya mengunakan wang sebagai titik nokhta segalanya.


    Hari ini tren pemimpin campakan wang ringgit atas meja kerana tidak mahu dengar keluhan-keluhan demi perkukuhkan bangsa,agama dan negara.Pemimpin juga takut pada bayangnya sendiri,bimbang kesenangan pengikutnya melebihinya..takut-takut akan melawannya semula.Hal ini terjadi mungkin kerana sejarahnya.Mengapa kini orang politik bersikap seperti tren "politik tabiat anjing"?..inilah persamaannya,anda sendiri lihat kenyataannya yang berlaku.Merasa megah jadi manusia tetapi hati,sikap,tabiat seperti haiwan.


    Kini pemimpin suka kepada yang menjadi pengikutnya seperti Anjing..ditarik,usung kesana sini..buat keja siang malam hakikatnya bila si Anjing tidak digunakan akan campak merata-rata tempat.Zaman akhir zaman sudah kembali kini manusia adalah haiwan yang haiwan seperti manusia..siapakah yang menghinakan diri sendiri? tanyalah diri,yang membezakan dua mahluk ini adalah iman sejati.


    “Sesungguhnya Allah mengetahui apa yang ghaib di langit dan bumi. Dan Allah Maha Melihat apa yang kamu kerjakan.” Al Hujuraat 18

     
  5. Anonymous Says:
  6. yang orang tua2 kata setan bersifat tu.... macam depa ni la kut..!

     
  7. detguaq Says:
  8. Anak paduka,

    Well said.

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO