SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Memang JAHAT Sungguh Tuduh Orang Jahat Pula

Posted by DETGUAQ11 Saturday, August 13, 2011


Memang sikap pasrael ini dari dulu lahidah seirama dengan BAPA B A B I apa benda sikitpun akan dituduh UMNOlah sebagai sasaran.  Kak Jijah lambat 'period'pun akan segera dituduhnya UMNO. Begitulah halnya pasrael.  Dalam kes DUMC nipun kot manapun dia akan kaleh untuk salahkan UMNO.  Walaupun Pemuda pasrael dah mula berubah nada kerana sudah terasa mereka jauh hanyut kejurang yang gelap dek kerana alunan dan aliran yang dipilih menghanyutkan mereka ke sana.


Nah, dalam Haramkah Daily, sekali lagi lagu sumbang yang sama terus ni teran.  Nak terbit taik telinga aku mendengarnya. 

Umno sasar PAS untuk lindungi kejahatannya
Aziz Muda   
KUALA LUMPUR, 12 Ogos: Para pemimpin Umno dan Barisan Nasional (BN) diingatkan agar tidak menjadikan PAS sebagai sasaran dalam isu membabitkan pemeriksaan Jais ke gereja GMDU bagi melindungi kejahatan mereka sendiri dari orang ramai.
Mengapakah perlu melabelkan perangai sendiri kepada orang lain?  Rakyat cukup masak untuk menilai siapa yang jahat siapa yang baik.  Kalau benarlah uMNO jahat, mana mungkin rakyat hidup dengan selesa sepanjang lebih dari 50 tahun merdeka.  Apa pula sumbangan pasrael selama ni kecuali makihamun yang penuh unsur-unsur KEJAHATAN diatas KERAJAAN PENTAS mereka. Perlakuan yang sudah mendaging dengan cara kotor mereka
Sebaliknya, cubaan Umno untuk menjadikan PAS sebagai sasaran dan turut berusaha melagakan PAS dan DAP hanyalah sia-sia kerana PAS sudah cukup masak dengan permainan politik kotor Umno BN.
Inilah alasan dangkal setiap kali tersepit atau terperangkap dengan mainan yang mereka cipta sendiri
Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Ustaz Abdul Ghani Shamsuddin (gambar) berkata, di sebalik permainan mereka itu, orang ramai cukup faham tujuan Umno bertindak demikian adalah untuk melindungi kesalahannya sendiri kepada rakyat, terutama yang membabitkan langkah menjadikan warga asing sebagai pengundi di negara ini.
Isu warga asing sudah dijawab oleh Kerajaan Pusat dengan baik beserta fakta-fakta baik dari segi perlembagaan mahupun dari segi undang-undang imigresen. JPN pula sudah tampil menangkis tudu8han JAHAT pasrael, malah orang yang menjadi mangsa juga telah muncul membuat penafian.  Tinggal lagi kalau dah perangai JAHAT tu datang dari dalam hati yang kotor dan niat yang hina mereka tidak akan senang-senang menerima alasan walau sekukuh manapun.
Menurut beliau, tindakan menjadikan warga asing sebagai pengundi yang dilakukan oleh Umno BN menerusi agensi-agensi kerajaan yang bersekongkol dengannya adalah satu isu yang sangat besar.
Inilah yang aku aksudkan, mereka tetap mengatakan anggur itu masam walaupun seluruh manusia didunia yang menjamahnya mengatakan manis dan lazat setelahmengunyah dimulut
Katanya, perbuatan seperti itu tidak sepatutnya dilakukan oleh pemimpin negara kerana ia jelas satu ancaman kepada negara, satu pengkhianatan kepada negara, tetapi sanggup dilakukan oleh para pemimpin Umno BN demi kepentingan mereka sendiri.
Kalau sudah mengikut prosedur seperti yang dibuktikan, mengapakah tergamak terus menuduh orang.  Inilah perangai orang JAHAT yang tidak pernah kenal erti kebaikan.  Nak suruh berterima kasih dnegna Kerajaanpun susah, apatah lagi BERSYUKUR dan mengakui kemakmuran yang telah, sedang dan akan terus dinikmati.  Nurul Izzah sendiri termengaku yang rakyat Maalysia masih menikmati peluang pekerjaan yang luas terbuka berbanding rakyat Britain yang mengamuk dalam rusuhan.  Tetapi BAGHAL tu lupa yang 'sesuatu yang tidak berlaku bukan bererti tidak akan berlaku'.
"Kini setelah tembelang mereka diketahui oleh rakyat, mereka berusaha melindunginya dengan pelbagai cara termasuk dengan melakukan pengkhianatan terhadap PAS dengan membuat tuduhan yang bukan-bukan terhadap PAS," katanya ketika dihubungi Harakahdaily, hari ini.  
Aku tak rasa UMNO menuduh pasrael dalam hal DUMCgate, tetapi rakyat yang telah bangkitlah yang membuatkan pasrael menjadi cukup cemas lalu LEMAS.  Ia dimulakan sendiri oleh seorang EXCO yang pasrael lantik sendiri didalam negeri yang mereka perintah bersama.  Tetapi dek kerana hatinya dha JAHAT HITAM BERKARAT dari awal lagi mereka sudah menyalahkan UMNO setelah pelbagai siri serangan bertali arus sehingga tidak masuk dek akal gara-gara terpana dengan rancangan oleh BAPAK SEGALA KEJAHATAN iaitu B A B I pkr yang di bantu oleh KAFIR HARBI DAPig.
Usaha yang dilakukan oleh Umno BN untuk menjadikan PAS sebagai sasaran dari kejadian itu kelihatan amat jelas hari ini apabila akhbar milik Umno, Utusan Malaysia membuat laporan tidak berasas terhadap Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Nasrudin Hassan.

Dalam laporan muka depannya hari ini, Utusan Malaysia mengatakan Nasrudin kini berada dalam keadaan tertekan kerana dikecam hebat oleh pimpinan PAS, ekoran kenyataannya berhubung pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) terhadap satu majlis yang berlangsung di Gereja Methodist Damansara Utama (GMDU) pada 3 Ogos lalu. 
Maaaakkk OOOiiiii.....Tekakan yang disebut itu keluar dari Nasrudin sendiri. Dia yang mengeluh dalam tweeternya.  Keluhan yang dibibitkan dari isu DUMCgate itu sendiri.  Orang JAHAT dalamPASrael sendiri yang membuat tekanan setelah ditekan oleh BAPA SEGALA KEJAHATAN, B A B I.
Menerusi laporan itu, akhbar tersebut membayangkan wujud percanggahan antara pendirian Nasrudin dengan keputusan PAS Pusat yang mahu mendengar penjelasan dari kedua-dua pihak iaitu Jais dan pihak gereja berhubung pemeriksaan Jais itu.

Bayangan terhadap Nasrudin yang dimanipulasikan dari kenyataan beliau menerusi blognya itu sengaja dicipta untuk melaga-lagakan antara sesama pemimpin PAS dan sesama pemimpin dalam Pakatan Rakyat.
Apa pula manipulasi?  Pas JAHATlah yang MENIPULASI kenyataan mereka sendiri.  Sendiri jadi ular sendirilah yang terbelit.  MKengapa pula hendak disalahkan orang lain?  Dan sememang dari awal lagi rakyat telah melihat pas JAHAT sengaja menyalahkan UMNO walaupun tiada ruang langsung untuk UMNO menempatkan diri dalam tindakan JAIS dan EXCO yang bertanggungjawab.  BUANGlah EXCO tu dari dok tuduh UMNO.  Jahat punya olang!
Sementara Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Mashitah Ibrahim pula dalam akhbar Sinar Harian menghentam PAS kononnya PAS takut kepada DAP sehingga tidak berani menegakkan kebenaran dalam isu pemeriksaan Jais terhadap gereja Kristian itu.
BETUL APA, Macam diKedah jugalah. Sekejap nak buat sekejap tak berani buat, dah tak berani buat tuduh orang lain pula pengecut.  JAHAT BETULLAH PASRAEL NI,  Bertambah-tambah pula semenjak berLABELkan negara berkebajikan.  UMNO/BN dah lama menjaga kebajikan rakyat malah sentiasa berusaha untuk memakmurkan negara.
Dalam Sinar Harian hari ini, beliau dilaporkan berkata, PAS sudah tunduk kepada DAP dan tidak lagi berjuang dengan prinsip asalnya iaitu Islam.

Menurut Abdul Ghani, kenyataan Mashitah itu ternyata tidak berasas kerana PAS tidak pernah tunduk kepada sebarang pihak dalam memperjuangkan dasar dan prinsip perjuangannya serta dalam menegakkan kebenaran.
Itu kata orang JAHAT.  Rakyat yang melihat, rakyat menilai
"Tetapi sebagai pemimpin kepada parti Islam yang faham dengan apa yang patut dilakukan, pemimpin-pemimpin PAS tidak mudah mengeluarkan kenyataan tidak menentu dan tidak berasas dalam sebarang perkara termasuk dalam hal itu," katanya.
Ish ish ish...Jenis JAHAT in bukannya tau malu.  Dok terus mengaku-aku yang Islam tu milik mereka, dibawah kawalan mereka, orang lain tak layak.  Tak JAHAT ke tu?
Sebelum kenyataan dikeluarkan, katanya, pemimpin-pemimpin PAS perlu mengadakan pertemuan dengan pihak gereja dan Jais terlebih dahulu bagi mendapatkan penjelasan yang sebenar berhubung kejadian itu.
Aku yakin, amat yakin tetap yakin kalaulah perjumpaan dibuat terlebih dahulu, kemungkinan besar kenyataan songsang ini tidak akan terungkappun,tetapi dah niat JAHAT dah ada awal-awal lagi, itulah yang jadinya.  Kenyataan SONGSANG!
Katanya, tindakan yang diambil oleh PAS itu memang tepat dan tidak sepatutnya diputarbelitkan lagi oleh Umno BN dengan membuat tuduhan seperti itu terhadap PAS dan DAP.

"Pada PAS, soal tunduk kepada DAP atau mana-mana pihak tidak timbul. Sebaliknya, PAS tidak seperti Umno yang sanggup memperkudakan MCA dan MIC demi kepentingannya.
Ya, pasrael tidak tunduk, tetapi pasrael sentiasa menyembah merapati tapak kaki dapig dalam menuruti segala arahan secara halus dan tidak disedari hasil mainan tektikal dapig yang cukup licik. PAS tidak TUNDUK, sebaliknya SEMBAH kepada DAPig.
"Kerjasama politik yang dibuat oleh PAS dan DAP adalah untuk kebaikan, bukan untuk memperkudakan sesiapa. Jadi tidak timbul soal PAS tunduk kepada DAP seperti yang didakwakan itu," ujar beliau.
 TELAH JELAS SEJAK PULUHAN TAHUN YANG PERSEKUTUAN DIANTARA

DALAM BARISAN NASIONAL bukanlah kuda memperkuda, tetapi jalinan pintar bersama antara gabungan parti-parti secara kolektif dan pragmatik.  Kalau tidak maskan sudah lebih 50 tahun mereka terus bersama sebagai teras bersama parti-parti lain.

 

Mengapa pasrael yang JAHAT hanya menyebut tiga parti sahaja seolah-olah tiad parti lain yang bergabung secara rasmi dan berdaftar didalam Barisan Nasional?  Tentunya kerana niat JAHAT mereka yang tidak berkesudahan kerana melayan dendam kesumat yang dibawa kemati  seorang yang bernama N.AJIS!!! 

0 Responses to Memang JAHAT Sungguh Tuduh Orang Jahat Pula

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO