SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Anak Seberangpun kata kerajaan pr Kedah GAGAL!!

Posted by detguaq12 Monday, August 8, 2011



Bukti Ketidaksepakatan PR Kedah!


AnakKedah007

Aku heran betoi mamat DAP sekoq yg ada kat KEDAH nie...benda tak ada isu gatai mulut nak bercakap jugak. dok nak tunjuk hebat menatang haram bejadah apa taktau....gila statement dgn wartawan jugak kot..... Pada2 lah mangkok oi nak bercakap..awat yg kalut sangat nak budget ramadhan tuuu awat hg sorg ja tak dapat org lain dah dapat dah... gunalah duit poket sendiri sat lepas nie claim balik laa bila azizan masuk kerja nanti....itu pon nak kena ajaq kaaa

Dulu kalut berebut DUN DERGA, lepas tu bab KANDANG BABI... lanie mai bab nie pulak... nama saja PAKATAN tapi bercakap macam tak ada ikatan apa-apa langsung....last kena satu BANGANG dari aku.... 

Mohon peruntukan Ramadan disegera JITRA - Kerajaan Negeri diminta menyegerakan kelulusan penyaluran peruntukan khas bulan Ramadan kepada setiap Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) penyokong kerajaan bagi membolehkannya digunakan untuk kepentingan rakyat. ADUN Bandar Darulaman, Lee Guan Aik berkata, peruntukan khas Kerajaan Negeri yang disalurkan kepada setiap ADUN Pakatan Rakyat (PR) adalah bergantung kepada kemampuan dan kebiasaannya diterima sebelum bulan Ramadan. Beliau memahami kelewatan penerimaan peruntukan khas itu disebabkan masalah kesihatan Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak yang kini sedang dirawat di Institut Jantung Negara (IJN) Kuala Lumpur hingga tugasan pejabatnya tertangguh. "Bagaimanapun, saya berharap ada pihak yang menanggung sementara tugas Menteri Besar dalam menandatangani kelulusan peruntukan khas Ramadan memandangkan ia penting untuk diagihkan kepada masjid dan golongan yang memerlukan. "Tahun lalu, kami menerima lebih kurang RM5,000 daripada Kerajaan Negeri untuk diagihkan kepada masjid dan surau di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) masing-masing. Tahun ini saya tidak pasti jumlah peruntukan yang bakal diterima," katanya sewaktu ditemui Sinar Harian di sini semalam. Guan Aik yang juga Pengerusi DAP Kedah/Perlis berkata, sekiranya peruntukan khas itu lambat diterima, beliau tidak ada pilihan lain melainkan menggunakan wang saku sendiri terlebih dahulu. "Tahun lalu, saya menggunakan peruntukan khas Ramadan yang diterima untuk diagihkan sebanyak RM300 pada setiap masjid dan surau di Bandar Darulaman dan Derga selain RM100 kepada anak yatim," katanya.Sementara itu, Exco Kerajaan Negeri, Dr Ismail Salleh meminta semua ADUN PR bersabar memandangkan penangguhan kelulusan peruntukan khas bulan Ramadan disebabkan masalah kesihatan Azizan. Menurutnya, ADUN PR juga perlu menyedari Azizan akan dibenarkan memulakan tugas tidak lama lagi dan sebarang urusan melibatkan Kerajaan Negeri akan diselesaikan segera. "Kerajaan Negeri tidak perlu menubuhkan satu jawatankuasa khas untuk menanggung kerja Menteri Besar kerana Datuk Seri Azizan (Abdul Razak) akan kembali bertugas tidak lama lagi. "Saya minta isu ini tidak dibesar-besarkan dan peruntukan akan disalurkan bila sampai masanya," katanya.

AS nak gelak besaq la bulan-bulan posa ni. Hahaha.. 
Sebab duit peruntukan ramadhan pun nak kecoh serata alam puak-puak pakatan haram ni.
 
Semua muka kelapaq duit nak jual nama kat rakyat dan sambil tu boleh la selit sikit-sikit..
 
Camna la puak hamPAS ni urus negeri, sebab MB sakit masuk wad, nak buat kerja yang mudah untuk rakyat pun dah tersangkut..
 
nampak sangat pas ni hampas, tak reti mentadbir negeri..
 
nak sediakan pelan kontigensi pun tak reti seandainya MB tiada di kawasan..
So, ternyata MB Kedah Gagal Lagi buat kesekian kalinya.. 

0 Responses to Anak Seberangpun kata kerajaan pr Kedah GAGAL!!

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ