SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

BEZA ORANG WARAS DAN ORANG GILA(PEMBANGKANG) BERCAKAP.

Posted by detguaq12 Tuesday, August 16, 2011


Aku cukup bangga dengan kenyataan Asyraff dan keluarga mengenai kutipan dana untuk disumbangkan kepada beliau tetapi diminta supaya disalurkan kepada mangsa-mangsa lain.

Berita:


Pelajar Malaysia Asyraf derma semula wang kepada mangsa lain

August 16, 2011
KUALA LUMPUR, 16 Ogos — Pelajar Malaysia Muhammad Asyraf Haziq Rossli yang cedera diserang dan disamun oleh sekumpulan belia di London awal minggu lalu akan menyalurkan wang kutipan untuknya daripada orang ramai kepada mangsa lain yang terjejas akibat rusuhan di London baru-baru ini.

Bagaimanapun, Asyraf (gambar) berkata, buat masa ini dia belum pasti siapa akan diberikan sumbangan itu.
Bapanya Rossli Harun yang tiba bersama isteri dan anak bongsunya di London semalam menyokong tindakan Asyraf itu.
“Matlamat saya satu saja iaitu untuk melihat Asyraf belajar sampai habis. Biarlah dia terikat dengan Mara. Mengenai derma itu, saya rasa tidak perlu bagi kepadanya sebab dia ditanggung sepenuhnya oleh Mara,” katanya.
Rossli menambah, “dia datang ke sini bukan untuk mencari dana tetapi untuk belajar.”
“Walaupun hidup kami sederhana, saya mahu lihat anak saya berjaya. Dana itu berilah kepada orang yang lebih perlu,” katanya selepas mengadakan pertemuan bersama Pesuruhjaya Tinggi Malaysia di United Kingdom Datuk Zakaria Sulong di London, semalam.
Menurut laporan Berita Harian hari ini, pada majlis itu, Zakaria juga menyampaikan salinan surat daripada Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang menyampaikan rasa simpatinya terhadap kejadian yang menimpa Asyraf.
Lelaki yang menyerang dan menyamun telah dihadapkan di mahkamah London hujung minggu lalu.
Turut diserahkan kepada Asyraf ialah surat Perdana Menteri Britain, David Cameron yang menyuarakan rasa simpati beliau serta rasa malunya terhadap kejadian yang berlaku.
Asyraf, 20, pelajar tahun pertama jurusan perakaunan tajaan Mara di Kaplan College dan keluarganya juga dijemput ke Parlimen British oleh Jawatankuasa Select Parlimen Britain.
Dalam pada itu, Muhyiddin memuji semangat Asyraf kerana tidak menyimpan perasaan negatif terhadap penyerangnya, selain mahu meneruskan pengajiannya.
Sambil mendoakan supaya Asyraf segera sembuh selepas selamat menjalani pembedahan, Muhyiddin dan isteri berkata: “Kami berbangga kerana Asyraf tabah dan berani menghadapi ujian Allah pada Ramadan.”

Ini berita dalam talian.  Portal ini menyediakan kota kuntuk dikomen. Melihat tahap pemberi komen bolehlah kita anggap orang yang memberi komen itu SAKIT JIWA yang menghampiri GILA.




Pemberi komen bernama sho menulis komen tidak lebih seumpama Monyet yang dilatih menulis.  Boleh menulis ttapi roh tulisannya kosong, macam TEMPURUNG LUTUT.  Apa yang ditulis?


"this is malaysian ppl..not the gov...gov dont give his money to others..think of it"


Tidak bacakah KALDAI spisis BAGHAL bernama sho ini berita diatas?  Atau dia tidak memahami bahasa Malaysia???  Bukankah Muhammad Asyraf Haziq Rossli adalah pelajarMalaysia tajaan MARA?  MARA tu apa? MARA tu mewakili siapa?  Adakah MARA mewakili kerajaan SOMALIA?  Inilah akibatnya jika racun propoganda yang ekstrim negatifnya ditanam kedalam kepala budak-budak yang masih kosong!  Kesihan mereka yang senang-senang di ekspoit oleh mereka yang pakar brain-wash disebelah pihak pembangkang, sehingga hilang deria untuk membeza.


Seorang bapa yang rasional akan berkata begini:


“Matlamat saya satu saja iaitu untuk melihat Asyraf belajar sampai habis. Biarlah dia terikat dengan Mara. Mengenai derma itu, saya rasa tidak perlu bagi kepadanya sebab dia ditanggung sepenuhnya oleh Mara,” katanya.

3 Responses to BEZA ORANG WARAS DAN ORANG GILA(PEMBANGKANG) BERCAKAP.

  1. Anonymous Says:
  2. kalau lah akal tak resional..dan penuh rasa tak puas hati..payah lah hidup...umpama cerita burung gagak dan lelaki cina masuk dlm gua utk ambil harta karun....gagak berpesan jgn ambil habis....hanya keperluan shj...tapi sikap tamak nya cina itu..semua di usung nya keluar dari gua...hehehehehe..bangsa yg tamak haloba..perhatikan...!!!!

     
  3. Anonymous Says:
  4. dah nama pun sho (shoe???)..jadi perangai pun sebijik mcm kasut...paling sesuai letak kat kaki je.
    sho...sho...sho.... (intonasi mengusir seekor anjing...hehehe)
    think of it..

     
  5. detguaq12 Says:
  6. Anon 2:42...semuga jadi pengajaran dengan siapa kita sedang berurusan.

    Anon 3:12.....I Like it...

    sho! sho'sho!

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ