SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

ANWAR IBRAHIM DAN SURAH YUSOFF.

Posted by DETGUAQ11 Friday, May 27, 2011


Lama juga aku memerhatikan segala langkah Anwar Ibrahim dalam menangkis setiap tuduhan terhadapnya.  Jurus apa yang tidak dipakai.  Langkah apa yang tidak diambil, langkah silat, langkah kungfu, langkah kabbadi, langkah kuntau jawa, langkah silambam, langkah tinju, langkah tomoi?  Atau langkah gusti walaupun setakat gusti lengan. Pastinya tidak ketinggalan segala langkah tae kwan do, langkah shaolin, langkah tapiora dan langkah sambo dari rusia.  Tetapi langkah yang  paling kerap aku tengok ialah KRAV MAGA dan MCMAP.

Beberapa kali dia sentiasa cuba berlindung di sebalik nama manusia.  Sebalik Yusoff Qardawi, kerap!  Sebalik Mohammed Sayed Tantawi, selalu!  Sebalik nama N'ajispun Anwar sanggup berselindung.  Lebih parah lagi dia tidak malu untuk menyorok mukanya yang tidak pernah malu itu hatta disebalik nama isteri dan anaknya.


Betul ada Qazaf, dan betul dalam Qazaf ada peruntukan tertentu.  tetapi peruntukan itu tidak releven.  Bagaimana kalau ia dari Allah?  Apakah kisah Nabi Yusoff tidak boleh di ambil iktibar untuk menasabkan perihal Anwar Ibrahim ini?  Apakah ayat-ayat berkenaan?  Sila lihat ayat-ayat dan terjemahannya di bawah:






12:23. Dan perempuan yang di dalam rumahnya dia digoda, menutup pintu-pintu. Dia (perempuan)
berkata, "Marilah kepadaku!" Dia berkata, "Pada Allah berlindung! Sesungguhnya pemeliharaku
(tuanku) telah memberi aku tempat tinggal yang baik. Sesungguhnya orang-orang zalim tidak
beruntung."




12:24. Dan sungguh dia (perempuan) bermaksud kepadanya, dan dia (Yusuf) mengambilnya jika dia
tidak melihat bukti Pemeliharanya. Demikianlah, supaya Kami memalingkan daripadanya kejahatan
dan kesumbangan; dia adalah antara hamba-hamba Kami yang tulus.




12:25. Dan kedua-duanya berlumba ke pintu; dan dia (perempuan) mengoyakkan bajunya dari
belakang. Mereka mendapati ketua mereka di depan pintu. Dia (perempuan) berkata, "Apakah balasan
bagi orang yang menghendaki kejahatan terhadap keluarga kamu, melainkan bahawa dia
dipenjarakan, atau satu azab yang pedih?"




12:26. Berkata (Yusuf), "Dia yang menggoda diriku"; dan seorang saksi daripada keluarganya
menyaksikan, "Jika bajunya dikoyakkan daripada depan, maka dia (perempuan) telah berkata benar,
dan dia termasuk orang-orang yang dusta,




12:27. Tetapi jika bajunya dikoyakkan daripada belakang, maka dia telah berdusta, dan dia (Yusuf)
termasuk orang-orang yang benar."




12:28. Apabila dia melihat bajunya dikoyakkan dari belakang, dia berkata, "Ini muslihat perempuan
daripada kamu; sesungguhnya muslihat kamu besar.



12:29. Yusuf, berpalinglah daripada ini; dan kamu, perempuan, mintalah ampun atas kesalahan kamu;
sesungguhnya kamu termasuk orang-orang yang bersalah."

Tentu-tentunya terdapat maklumat, keterangan, panduan erta perintah dalam ayat-ayat ini dan perkaitan yang boleh dinasabkan tentang perilaku Anwar Ibrahim.  Jika benar Anwar Ibrahim berkata dia di fitnah dalam isu video sex yang dikatakan oleh Dato' Eskay yang turut ,engaku berada di lokasi kejadian, maka jika di lohat dari cerita di atas, maka tentulah beliau sudah boleh bertindak tanpa memerlukan apa-apa alasan lagi.  Dan jika betul terbukti dia sudah di fitnah dari bukti-bukti yang beliau kemukakan, maka wajib beliau untuk membersihkan nama beliau dengan menyaman Dato' Eskay diatas tuduhan berkenaan.

Nabi Yusof adalah lelaki yang dituduh cuba merogol oleh si penggoda yang cuba menggoda beliau untuk melakukan zina.  Dalam ayat ini juga terdapat watak saksi, dan saksi itu pula adalah seorang yang pakar sehingga boleh mengetahui sesuatu keadaan walaupun tidak melihat.  Maka jika kita nasabkan perkara ini, adalah hak kepada kedua-dua pihak, iaitu yang di tuduh dan sipenuduh untuk menampilkan saksi yang berwibawa dan pakar.  Tidak pula di sebut kelayakan lain terhadap saksi berkenaan seperti tidak pernah melakukan dosa besar atau minum arak, kerana saksi berkenaan adalah dari kalangan keluarga Gabenor(al-aziz) sendiri.  Dimana ketika itu keluarga berkenaan bukanlah terdiri dari orang-orang yang beriman.  Jika perbicaraan ini dilakukan di hadapan Gabenor, maka tidak salah untuk Anwar melakukannya di mahkamah.  bukannya mengelak melalui kenyataan-kenyataan politik.

Dan jika ketika menuduh Nabi Yusof, perempuan(isteri gabenor) itu telah meletakkan hukuman bahawa Nabi Yusof patut dipenjara atau menerima satu azab yang pedih, maka hukuman yang sama juga sepatutnya di jatuhkan kepada si penuduh, jika terbukti si tertuduh tidak bersalah.

Jika qazaf bukanlah sesuatu yang terpakai untuk kes Anwar dan China Doll berkenaan maka ayat-aayt diatas dari surah Yusoff adalah jawapannya.

3 Responses to ANWAR IBRAHIM DAN SURAH YUSOFF.

  1. liz Says:
  2. laki berapi rapi berhujah konon nak menegakkan keadilan.sibini kat sebelah macam orang bodoh.tengoklah muka bini dia tu..patutlah senang diperbodoh2kan dek nuar.

     
  3. Mae Says:
  4. Nik Aziz mana ingat ayat-ayat dalam Surah tu ...

     
  5. Pro Says:
  6. Mae,

    Nik Ajiz bukan tak ingat ayat-ayat tu tapi Allah beritahu:

    3:70. Wahai ahli Kitab, mengapa kamu tidak percaya kepada ayat-ayat Allah yang kamu sendiri
    mempersaksikan?

    9:9. Mereka menjual ayat-ayat Allah untuk harga yang sedikit, dan menghalangi daripada jalan-Nya;
    sesungguhnya amatlah jahat apa yang mereka buat.

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO