SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA


Mat Sabu yang di tangkap berkhalwat dengan isteri orang yang akhirnya isteri itu di ceraikan oleh suaminya untuk membolehkan wanita berkenaan di kahwini pula oleh beliau menganggap aktiviti bisexual B A B I adalah hak peribadi dan tidak patut di babitkan dalam hal parti lain dalam Pakatan Rakyat. Sila baca di SINI.

Ini pandangan apa ni?  Mazhab mana pula yang Mat Sapu ni pegang?  Dolu-dolu dialah yang cukup menyibuk menjaja kesana kesini mencari untung untuk di perosok kedalam kantung seluar dan sedikit untuk tabung pasrael menggunakan isu ALJUBURI sebagai modal ceramah.  Diusung kehulu kehilir sampai panjang bulu dari pelir modal ini demi untuk menjatuhkan UMNO dan BN.  Namun tanpa keizinan dari Allah, segala apa yang mereka hasad dan hasratkan tidak akan berlaku. Bermainlah seberapa banyakpun siri-siri sembahyang hajat politik kamu semua di sebelah sana, ajaklah perikatan kamu dalam pr utk sama-sama bermain siri-siri ini hatta di mana padang lalang pun.  Himpunlah seberapa banyak lembu-lembu dan kerbau-kerbau untuk meragut bersujud didatar padang lalang yang kamu pilih.  Tetapi jika niat kamu bukan untuk keamanan, ketenteraman dan kedamaian sesama manusia, tetapi berpaksikan poitik sempit kamu, bersedialah untuk melihat pertunjuk Allah sepertimana apa yang Allah tunjukkan sekarang ini.

Tentunyalah selepas dari keluar kenyataan dari mat Sapu ini maka akan bersanut-sahutan umpama lutong di hutan untuk meniyakan apa yang telah Mat Sapu lafazkan ini.  Maka inilah Fatwa terbaru bakal calon Timbalan Presiden paspispus.


Sebagai menyokong tindakan oleg blogger-blogger pro UMNO/BN yang telah lebih awal menyiarsebarkan klip video sex Anwar Ibrahim maka aku telah stickkan klip video berkenaan ke 'wall' blog ini sebagai tanda desakan tehadap Anwar Ibrahim agar berundur dari kancah politik Malaysia, seperti yang di minta oleh Dato Eskay dan rakan-rakannya.  Kami bukan minta wang ringgit, kami bukan minta harta benda dan kami bukan minta sesuatu yang tak ada pada Anwar Ibrahim.  Kami minta apa yang dia boleh sumbang, iaitu berundur untuk mengembalikan politik Malaysia kelandasan yang sepatutnya.

Allah AsSamie Ul Basir

Ehsan dari blog kitagempur.


 Aku terima email dari kolompo mengatakan yang Anwar akan ugut blogger-blogger pro UMNO/BN yang berani dedahkan video sex bahagian keduanya.  Semalam lagi aku dah dapat tahu, ttapi sepantas kilat penjilat Maharaja Penipu itu komplen kat you tube membuatkan you tube terus membatalkan tayangan klip video berkenaan.  Tetapi aku tengok sempat ada 7 orang yang lihat klip berkenaan dan sudah pasti ada yang 'save' klip video berkenaan,.  Nah hari ini maka ramailah yang dapat melihat tingkah laku tak bermoral B A B I berkenaan...

B A B I mengugut akan melaporkan kepada polis sesiapa yang mendedahkan klip video berkenaan kepada umum.  Aku nak tanya kalau dah ramai sangat yang sebar video yang mempunyai asas kebenaran bagi rakyat menilai bagaimana seorang pemimpin yang pernah menjadi ketua kepada satu ngo Islam iaitu ABIM dan pernah menjadi Timbalan Perdana Menteri dan hampir-hampir menjadi Perdana Menteri, laratkah polis nak ambil kes?

Lagi pula pendedahan video ini bukanlah pendedahan biasa.  Kalau rakyat biasa yang melakukannya, habis sangat tahap pasar malam sahajalah edarannya.  Tetapi ini adalah kerana ia membabitkan seorang pemimpin.  Edar di pasar malam, orang ambil untung duitnya.  Tetapi blogger-blogger pro UMNO/BN yang siarkan kesemuanya adalah secara percuma.  Tiada bayaran di kenakan. Kami tak ambil untung walau sesenpun.  Tetapi kami berharap ianya menjadi keuntungan dalam jangkamasa panjang, di mana selepas ini rakyat akan berfikir bahawa setelah beberapa siri sembahyang hajat di buat, banyak pertunjuk-pertunjuk dari Allah telah terdedah dengan iziNya juga.  Ini bagi menyedarkan Anwar sendiri bahawa beliau wajib berundur dari politik  kerana wajah politik Malaysia menajdi hitam berconteng arang moralnya.  Rakyat juga sudah sepatutnya membuat keputusan untuk menolak kehadiran beliau dalam kancah politik Malaysia, kerana sejak beliau di beri peluang oleh menantu paklah dan paklah sendiri untuk kembali hidup bebas di luar belau tel;ah menyalahgunakan peluang yang ada.  Bukan untuk membantu menjaga keamanan, perpaduan dan keharmonian rakyat tetapi telah berjaya menanam perasaan curiga di antara rakyat berblang kaum, malah ia turut memberi kesan kepada ekonomi negara.

Sebagai kesimpulannya Anwar bukan sahaja wajib menyahut gesaan Karpal Singh supaya bertaubat, malah dia sepatutnya mengumumkan persaraannya dari bidang politik dengan kadar yang segera sambi memohon ampun dari Allah serta memohon maaf dari keluarga beliau termasuk ipar duai, menantu dan birasnya juga.

Video di bawah adalah video yang di percayai mengandungi lakonan pelakunya iaitu Nuat Berahi.

Ehsan dari blog Panglima Harimau


Manakala di bawah adalah gambar terbaru kekecohan sebelum majlis dan semasa majlis sumpah laknat di sempurnakan oleh Dato T.  Anwar mampuih tak berani buat sumpah laknat aih....TOBAT LAHOM!
Dari arkib malaysiakini




















Tengahari tadi sepatutnya Dato' Eskay telahpun selesai menjalani upacara sumpah laknat di Masjid Amru al-As di Bandar Baru Sentul, iaitu selepas sembahyang Jumaat.  Tetapi di sebabkan takut dengan pelawaan oleh Dato' T, B A B I telah mengarahkan kaldai-kaldainya yang di ketuai oleh kaldai botak iaitu sam ketot untuk membuat kecoh bagi menggagalkan upacara angkat sumpah laknat.

Pelikkan.  Kalau Nuat Brahim takut nak sumpah, biar sahaja Dato' Eskay yang bersumpah. Ini yang nak haalng Dato' T untuk bersmupah mengapa?  Kata demokrasi!!! nasib baik Allah tak izinkan mahkluk dua alam ini menjadi Perdana Menteri seubah negara yang agama rasminya adalah agama Islam.  Kalau Dia izinkan sudah tentu 'up-side down' negara ini jadinya.  Wajah-wajah diktator sudahpun terpancar ketiak beliau hanyalah seorang ahli parlimen bergelar ketua pembangkang dan berjawatan menteri parlimen(siapa bayar elaun ha?).

Tidakkha kita hairan mengapa mereka begitu bersunguh-sungguh melarang sumpah ini dari di sempurnakan tetapi kepala taik mereka sendiri takut untuk melakukannya.

Namun jika kita melihat perbuatan mereka menyalahgunakan upacara sembahyang hajat bagi tujuan itu ini mereka tidak ada langsung bantahan dari kalangan rakyat dan  penyokong UMNO/BN.  Tidak ada.  Kerana apa? Kerana rakyat dan penyokong-penyokong UMNO juga ingin meilhat kesan dari siri bersambung sembahyang hajat yang di lakukan. Jka kita lihat sejarah sembahyang hajat politik(SHP) yang di anjurkan oleh pembanmgkang, aku berani kata setiap pertunjuk Allah selepas dari SHP yang mereka lakukan tidak ada satupun yang menyebelahi mereka.  Malah mereka sanggup menipu ahli yang hadir dalam siri solat hajat mereka hanya untuk kepentingan politik individu tertentu seperti Anwar Ibrahim. Misalnya solat hajat 'Selamatkan Selangor' sebenrnya telah di 'hijack' menjadi solat hajat untuk menyelamatkan B A B I.

Sebenarnya banyak sembahyang-sembahyang hajat untuk tujuan lain telah di'hijack' oleh B A B I dan konco-konconya demi untuk mendapat keuntungan duniawi yang sedikit ini. Hai.....sampai macam tu sekali?

Jadi jika mereka tidak mahu sumpah laknat di permainkan, mereka juga harus mengekang solat hajat politik dari terus di lakukan.  

Akhirnya berita yang terbaru Dato' T telahpun selesai menyempurnakan sumpah laknat di masjis yang sama petang ini pada pukul 4.30 petang ini.


Melihat keletah dan telatah Nuat Brahim ketika meladeni para wartawan selepas keluar dari premis yang anggotanya cukup di benci oleh Nuat Brahim iaitu anggota polis yang cukup sabar dengan perangai setannya membuat aku teringat kisah arsenik dan pendakap leher yang menjadi rencah utama dalam menjamu selera politik rakyat Malaysia pada satu ketika dulu.



Hari ini aku yakin skrip yang sama akan di praktikkan semula tetapi dengan mengubah bait-bait tertentu dalam skrip lama agar menampakkan ianya berbeza walapun sedikit demi untuk menggambarkan beliau kini dalam keadaan genting. Genting dari segi kesihatan dan genting dari segi keselamatan.

Beberapa pelakon tambahan yang boleh di katakan dari kalangan artis politik yang sama akan menjalankan watak-watak mereka walaupun sebelum ini mereka kelihatan cukup gagal terhadapa watak yang di serahkan. Jijah sehingga kini gagal menunjukkan jam Omega. Begitu juga Rafizi hingga kini gagal mematahkan hujah mengenai ketidak hadiran di maya selaam 2 jam , masa yagn sama ketika Nuat Brahim mendayung bersama China Doll.
Setelah lakonannya yang menunjukkan sakit belakang beliau kembali menyerang gagal untuk meyakinkan rakyat kecuali kaldai-kaldainya, hari ini dan pada hari-hari yang berikutnya aku menjangkakan Nuat akan mencuba beberapa skrip tambahan dan costume baru untuk di padankan dengan plot baru adegan politiknya.

Antara yang mungkin beliau gunakan untuk menunjukakan bahawa jasadnya sedang terancam ialah dengan mengarahkan pencacai-pencacai kunyit nya untuk membuat laporan polis(aiiii...nak perguna polis ke?) kononnya kenderaan mewahnya iaitu sebuah mercedez hitam telah di sabo. penjilat-penjilat beliau akan mengerumuni balai-balai tertentu untuk membuat laporan kononnya salah satu skru pada tayar kereta mewahnya itu telah di longgarkan supaya kemalangan boleh berlaku sehingga menyebabkan beliau cedera parah atau mungkin boleh terbunuh!  Maklumat yang saya terima dari kalangan rakyat Malaysia sendiri ini mengatakan antara watak-watak yang akan di arahkan untuk menyondol kaunter-kaunter aduan polis ialah samada eekmal atau berahim yakob jika tidakpun sani.  Pilihan terakhir untuk menjayakan watak berkenan ialah sam ketot kerana artis politik ini adlaah antara artis yang cukup rendah nilai mutu seni lakonnya.  Sam ketot hanya di ibarakan sebagai akar sekiranya rotan tiada.

Baru sahaja membaca Malaysian Insider, tiba-tiba terlihat satu berita terkini bahawa part-part seterusnya dalam video berkenaan telah di sebarkan dalam you tube...Akupun segeral lungsuri you tube...takdan nak kata apa dah....... Hanya yang ini aku dan salin...



Unedited sex video now on YouTube

April 28, 2011

A clip of the latest recording uploaded on YouTube today, April 28, 2011.
KUALA LUMPUR, April 28 — An unedited sex video allegedly featuring Datuk Seri Anwar Ibrahim was uploaded earlier today on YouTube, adding pressure on the opposition leader who has so far denied he is the man in the recording. The video recording was divided into four parts and lasts approximately four minutes and 28 seconds.
In the video, a woman is initially seen performing oral sex on a man resembling Anwar.
The two are then seen having sex for about five minutes.
The unedited recordings released today also include two teasers that had been released earlier this week.
The full 21-minute recording was first aired to reporters at the prestigious Carcosa Seri Negara hotel last month by a man who identified himself as “Datuk T”.
Shortly after the viewing, it was revealed that “Datuk T” was a moniker that collectively referred to businessman Datuk Shazryl Eskay Abdullah, former Malacca Chief Minister Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik and Perkasa treasurer-general Datuk Shuib Lazim.
During a March 24 press conference, Abdul Rahim said the video was exposed to show “a man who wants to be prime minister is not qualified.”
On April 18, Shazryl said he would take sole responsibility for the sex video screening when responding to a statement made by Federal CID deputy chief Datuk Acryl Sani Abdullah Sani that police had concluded their investigation into the sex video. The police are investigating the trio under section 292 of the Penal Code for screening pornographic material.
Deputy Inspector-General of Police Datuk Khalid Abu Bakar said on Tuesday the probe was still ongoing but was confident the police would resubmit investigation papers to the Attorney-General by this week.
The A-G had earlier returned the papers to the police.
Earlier today, investigators recorded a second statement from Anwar in relation to their probe.
Anwar said after meeting the police that he believed Datuk Seri Najib Razak was using the ongoing sex video saga as his main weapon to keep Barisan Nasional (BN) in government.
The opposition leader said the failure to charge those responsible for the recording that allegedly shows him having sex with a foreign prostitute showed that the prime minister was “using all instruments of power” to bring him down.
The deputy IGP had said today that police investigations into the second “teaser” of the sex video implicating Anwar had already begun.
Khalid said police together with the Malaysian Communications and Multimedia Commission (MCMC) are determining the identities of those behind the uploading of the clip on YouTube.
The latest unedited version of the sex video was uploaded by a YouTube user identified only as rabiaab11.

Di bawah adalah dalam versi bahasa Melayu.

Video seks: Rakaman tanpa edit di YouTube

April 28, 2011
Paparan rakaman video seks tanpa edit yang disebarkan menerusi YouTube hari ini.
KUALA LUMPUR, 28 April — Rakaman video seks yang tidak diedit menggambarkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dimuat naik di YouTube awal hari ini, langkah yang dilihat sebagai usaha mengenakan tekanan ke atas Ketua Pembangkang itu yang sejak sebulan lalu menafikan beliau sebagai si pelaku dalam aksi seks terbabit. Rakaman video itu dibahagi kepada empat segmen dan berlarutan kira-kira empat minit dan 28 saat.
Dalam video itu, seorang wanita pada awalnya dilihat mengadakan seks oral dengan seorang lelaki mirip Anwar.
Kedua-dua mereka kelihatan mengadakan hubungan seks kira-kira lima minit.
Rakaman tidak diedit ini yang disebarkan hari ini termasuk sedutan klip yang telah pun dimuat naik dua lali termasuk yang terbaru semalam.
Video seks 21 minit itu buat kali pertama dipertontonkan kepada wakil media terpilih di hotel Carcosa Seri Negara di sini, 21 Mac lalu oleh “Datuk T”.Tindakan muat naik ini merupakan perkembangan terbaru hari ini selepas petang tadi ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah — salah seorang “Datuk T” mengumumkan bahawa beliau akan melakukan sumpah laknat selepas solat Jumaat esok.
Bagaimanapun kandungan tersebut telah digugurkan kerana tindakan memuat naik bahan itu melanggar syarat penggunaan ruang YouTube.
Dua “Datuk T” yang lain ialah bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan bekas bendahari agung Perkasa Datuk Shuib Lazim.
Pada sidang media 24 Mac lalu, Rahim berkata rakaman video seks itu didedahkan untuk membuktikan “lelaki yang mahu menjadi perdana menteri itu tidak layak.”
Sementara Shazryl mengadakan sidang media mengenai sumpah laknat itu, Anwar memberi keterangan tambahan, kali kedua, kepada polis dan kemudian memberitahu pemberita bahawa Datuk Seri Najib Razak menggunakan rakaman video seks sebagai senjata utama untuk memastikan Barisan Nasional (BN) kekal berkuasa.
Pemimpin kanan Pakatan Rakyat itu berkata demikian ekoran kegagalan pihak berkuasa mengambil tindakan terhadap individu yang mendedahkan rakaman video seks itu yang didakwa beliau sedang melakukan aksi seks dengan seorang pelacur warganegara China.
Kata Anwar, ia menunjukkan Perdana Menteri itu akan menggunakan “semua kuasa yang ada” untuk menjatuhkan beliau.
Anwar juga menegaskan tidak akan menyahut cabaran Shazryl untuk melakukan sumpah laknat bagi membuktikan beliau bukan lelaki dalam rakaman video seks itu.
“Boleh anda tunjukkan ia hukum syarak yang mana? Tidak tahu? Jadi tidak perlu,” katanya kepada pemberita ketika mahu meninggalkan balai polis.
Polis menyiasat “Datuk T” di bawah Seksyen 292 Akta Kanun Keseksaan kerana kesalahan mengedar bahan lucah.
Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Abdul Khalid Abu Bakar berkata pihaknya masih menjalankan siasatan dan yakin akan menyerahkan hasil siasatan kepada pejabat Peguam Negara minggu ini.
Beliau juga berkata akan “mendedahkan” identiti pelaku pada masa yang sesuai.
Khalid berkata polis telah memulakan siasatan terhadap penyebaran sedutan klip kedua video seks oleh beberapa portal dan blog sejak tengah hari semalam.
Khalid berkata pihaknya dengan kerjasama Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (MCMC) sedang mengenal pasti pihaknya yang bertanggungjawab memuat naik bahan itu di YouTube.
Satu rakaman klip video hitam putih aksi seks yang dikatakan membabitkan seorang pemimpin tertinggi pembangkang telah dimuat naik dalam laman Internet semalam.
Sedutan klip video dengan durasi satu minit 47 saat itu menampilkan seorang lelaki dan wanita dalam keadaan bertuala dan kemudian berbogel sebelum lelaki itu memakai seluar.
Klip video tersebut dimuat naik dalam laman YouTube dan blogger Papagomo, www.papagomo.com kira-kira 1.30 tengah hari semalam.
Sebelum ini pada 4 April lalu, satu klip video berdurasi yang sama tersebar luas di Internet.







TERKINI @ 04:01:49 PM 28-04-2011
April 28, 2011
Dato Shazryl Eskay Abdullah (kanan) bersama Abdul Rahim Thamby Chik pada sidang media. — Foto oleh Jack Ooi
KUALA LUMPUR, 28 April — Ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah — salah seorang “Datuk T” yang mendedahkan video seks bulan lalu, dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim — akan melakukan sumpah laknat esok. Justeru beliau mencabar Anwar supaya sama-sama bersumpah laknat bagi membuktikan kebenaran berhubung rakaman video seks yang dikaitkan dengan Ketua Umum PKR itu.
Shazryl berkata beliau akan membuat sumpah laknat itu selepas solat Jumaat di Masjid Amru al-As, Bandar Baru Sentul di sini dan mencabar Anwar untuk turut serta.

Menurut Shazryl, hanya beliau sahaja yang akan melakukan sumpah laknat, namun dua lagi rakannya iaitu bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan bekas bendahari agung Perkasa Datuk Shuib Lazim akan hadir dan solat Jumaat bersama-sama sebelum melakukan sumpah laknat.
“Mengenai identiti sebenar pelaku dalam video tersebut, saya berani bersumpah bahawa pelaku tersebut adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana saya sendiri berada di lokasi itu.
“Sekiranya Anwar masih menafikan bahawa beliau bukan orang dalam video itu, saya mengundang beliau agar sama-sama dapat melafazkan sumpah laknat selepas solat Jumaat esok di Masjid Amru al-As,” katanya pada sidang media di sini.
Turut hadir pada sidang media itu adalah Rahim dan Shuib yang merupakan “Datuk T” yang telah menggemparkan negara apabila bertindak mempertontokan rakaman video seks itu kepada wakil media terpilih di hotel Carcosa Seri Negara, 21 Mac lalu.
“Hanya saya sahaja yang akan membuat sumpah laknat, kalau diperlukan mereka (Rahim dan Shuib) akan buat juga.
“Saya juga ingin mempelawa semua pihak yang meragui kebenaran ini untuk turut hadir menyaksikan upacara tersebut.
“Sesungguhnya segala tindakan kami berasaskan kebenaran dan memenuhi kepentingan rakyat, akhir sekali dengan nama Allah, Rasulullah, rakyat dan anak-anak cucu kita, saya dan rakan-rakan bertanggungjawab sepenuhnya terhadap pendedahan tersebut,” kata Shazryl.
Ditanya kemungkinan Anwar tidak akan hadir untuk melakukan sumpah laknat esok, Shazryl bagaimanapun enggan mengulas sebaliknya berkata, “biar rakyat sahaja menilai.”
“Saya tidak mahu komen pasal itu, kita tunggu sahaja esok dan biar rakyat menilainya,” katanya.
Beliau juga enggan mengulas lanjut berhubung klip terbaru yang tersebar di Internet semalam.
“Saya tidak tahu, biar polis yang siasat... saya tidak mahu komen,” katanya.
Dalam sidang media itu, Shazryl berkata beliau amat mengenali peribadi Anwar dan kesal pemimpin kanan kanan Pakatan Rakyat tidak pernah menyesal dengan perbuatan yang tidak bermoral itu.
“Saya sangat mengenali Anwar secara peribadi, maka saya percaya beliau tidak akan berubah, malah tidak menyesal dan insaf terhadap perbuatan terkutuk yang beliau lakukan mengikut nafsu dan kerakusannya walaupun menghadapi pelbagai tuduan beliau tidak pernah bertaubat.
“Malah beliau tidak sedikit pun serik atau rasa bersalah untuk mengulangi perbuatan terkutuk yang bertentangan dengan syariat Islam,” katanya.
Semalam satu lagi rakaman klip video hitam putih aksi seks yang dikatakan membabitkan seorang pemimpin tertinggi pembangkang telah dimuat naik dalam laman Internet.
Sedutan klip video dengan durasi satu minit 47 saat itu menampilkan seorang lelaki dan wanita dalam keadaan bertuala dan kemudian berbogel sebelum lelaki itu memakai seluar.
Sebelum ini pada 4 April lalu, satu klip video berdurasi yang sama tersebar luas di Internet.
Semalam Shazryl telah memberi sampel DNA kepada polis bagi membantu siasatan berkaitan dengan video seks itu.





Lihatlah video ini dan saksikan bagaimana si papa hebat anugerah tuhan kepada jijah ini pusing sana pusing sini utk melepaskan diri beliau.  JANGAN LUPA KES SODOMI BELIAU?  Soalan dari TV3 tak di jawab sebaliknya kalut untuk paksa wartawan tanya soalan lain. 


Selepas pertembungan mustafa ali dengan assmin mengenai hala tuju pas, hari ini suara media tak berlesen pkr pula sengaja mengkambinghitamkan ostad harun din(OHD), juga dari parti pas.   OHD adalah timbalan mursyidul am pas.  Tanpa merujuk atau sengaja tidak merujuk terhadap OHD bukan lagi persoalan, tetapi kenyataan sudah di keluar.  ia tersebar secepat kilat dalam arus IT ini.  Adakah ini tanda-tana bahawa pkr dan pas sudah semakin retak? Retaknya bukan lagi menunggu belah, tetapi retaknya menjadi ribuan retak.  Iaitu hubungan pas dan pkr sekarang nampaknya bertambah genting umpama 'Retak Menunggu Belah Beribu'.  Setiap hari kita dapat melihat masing-masing mengeluarkan kenyataan yang saling bertentangan.  Semalam mustafa bertelingkah dengan assmin, hari ini media pkr melumur 'kunyit' di muka OHD dan entah apa akan jadi esok, lusa dan seterusnya......

Seperti aku maklum suara media pkr tidak mempunyai permit atau lesen.  Mengikut udang-undang saluran media ini tentunyalah haram.  Oleh kerana haram, maka perlakuan mereka tetnunyalah menjurus kepada perkara-perkara yang haram.  Kalau dah jenis haram ni, apa dia peduli nak tulis dan keluar kenyataan apapun dalam akhbar haram mereka?  Mengapa?  kerana idola mereka sememangnya gemar perkara-perkara yagn haram, jadi bapa borek anak rintik, bapa korek anak rintih sudah menjadi budaya pkr.

ADA KERBAU MALU NGAKU KERBAU
ADA LEMBU MALU NGAKU LEMBU
TAPI SIBUK NYONDOL MACAM BABI
SERONOK PULA PUJA BABI
TAK MALU NGAKU BABI
MEMANG BABI BETUL!

Datuk Mustafa Ali, Setiausaha Agung pasrael akhirnya tunjuk 'teloq'nya kepadda assmin selepas tiga hari 'selop kera'.  Tetapi dalam berbalas pantun kali ini, mustafa terus memutar balik lidahnya yang tak bertulang seperti juga lidah-lidah manusia lain.  Sikapnya yang seolah-olah tidak memahami  mengapa assmin mudah naik darah dan melenting sakan apabila mustafa memberi ulasan spontan terhadap kes Anwar Omegay sebenarnya hanyalah sandiwara sahaja.  Maklumlah semua pemimipn-pemimipin pasrael adalah pelakmon berbakat belaka.  Aku yakin sebenarnya mustafa tahu mengapa assmin keBELAKANGan ini begitu mudah melenting.  Tidak keterlaluan kalau aku katakan sebenarnya mustafa tahu bahawa assmin begitu gusar ttg destinasi terakhir ANUwar setelah pihak pendakwaraya telah mengesahkan DNA lelaki Y adalah ANUwar sendiri.  Maka selepas ini siapalah yang akan menjadi 'sparring partner' assmin di atas 'spring pillow' dgnnya?

Ini kerana assmin telah berjanji dengan ANUwar. Janji mereka adalah janji KERAmat.  Janji yang tersimpul mati.  Bunyi janji mereka ialah:

Biar pancut dalam jubur
Jangan pancut dalam mulut
Biar pecah bontot
Jangan pecah mulut

ARKIB : 27/04/2011

Mustafa balas ‘serangan’ Azmin

KUALA LUMPUR 26 April – Selepas tiga hari mengunci mulut meskipun ‘diserang’ secara terbuka oleh Azmin Ali ekoran kenyataan kontroversinya, Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali akhirnya membalas balik kritikan tersebut.
Beliau menyifatkan Azmin walaupun berjawatan sebagai Timbalan Presiden dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR) tetapi tidak mempunyai ketahanan politik sebagaimana mentornya, Datuk Seri Anwar Ibrahim mahupun Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail.
Kata Mustafa, Azmin sekarang berada dalam keadaan yang sangat tertekan, maka bukanlah sesuatu yang menghairankan jika orang nombor dua PKR itu sering kali melenting secara berlebihan apabila berhadapan dengan sesuatu isu.
“Saya sebenarnya tidak terlalu mengambil kisah mengenai apa yang dikatakan oleh Azmin dalam laman Twitternya. Dia seorang pemimpin yang berada dalam keadaan yang sangat tertekan dan pada masa yang sama tiada ketahanan.
“Walaupun Azmin adalah Timbalan Presiden PKR tetapi dia tidak mempunyai ketahanan seperti Anwar dan Wan Azizah.
“Sepatutnya Anwar yang tertekan kerana tuduhan ini (video seks) dilemparkan terhadapnya, tetapi saya pelik kenapa Azmin pula yang terlebih tertekan,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia, di sini hari ini.
Beliau mengulas kritikan terbuka Azmin yang berang apabila hampir keseluruhan media melaporkan kenyataan Mustafa bahawa Pas akan membuat ketetapan baru selepas siasatan terhadap video seks itu selesai.
Azmin dalam Twitternya dipetik sebagai berkata: “Apakah benar Mustafa Ali keluar kenyataan begitu untuk menyinggung Keadilan (PKR) dan DSAI (Anwar)? Rakyat tuntut penjelasan.
“Pimpinan perlu akur (dengan) kerangka besar agenda bersama pakatan rakyat. Jangan jadi jaguh kampung yang tidak lagi relevan tapi mahu perhatian.”
Ditanya mengapa mengambil masa selama tiga hari untuk membalas kenyataan Azmin, jelas Mustafa, selaku Setiausaha Agung Pas, beliau tidak mahu menambah lagi tekanan kepada Timbalan Presiden PKR itu.
“Dia kawan kita, jadi kita tidak mahulah tambah beban dia,” ujarnya.

Oleh kerana aku tidak online sepanjang siang hari tadi, maka aku sedikit terlewat unjtuk bersama-sama blogger-blogger pro UMNO/BN yang telah terlebih awal siarkan video clip yang cukup bermakna ini.




Seperti di jangka, kalau dah pembangkang, tetap membangkang!  Akhirnya mereka akui bahawa ini Anwar, tetapi nada membangkang mereka tetap tak berubah, kali ini mereka kata:

"senang citer,nang tangkap sangat anwar tu tangkaplah.Ada beratus ribu lagi yang against present government sebab corruption,cronies and etc.hahahhah"
Dan bermacam maki hamun lagi.  Namun segala maki hamun itu bukanlah penafian sebenar dari hati mereka, tetapi lahir dari nafsu mereka sebagai pembangkang.  Kalau aku, aku percaya makhluk yang menutuh China Doll itu bukannya Dol Lah atau Dol Li tetapi 1000% Anwar Omegay AlJuburiwalLiwati.

PERKASA jangka 30,000 berhimpun di Kedah
Apr 25, 11 5:51pm

Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) mahu kaum Cina dan India melihat dari sudut positif perjuangannya dalam mempertahankan hak orang Melayu di negara ini.
Yang Dipertua Perkasa Kedah, Syed Osman Mansor, berkata perjuangan PERKASA tidak dibuat secara tersembunyi malah ia akan terus mempertahankan kepentingan bangsa Melayu mengikut lunas undang-undang.
"Bangsa Melayu berpecah kerana politik, namun peningkatan kesepakatan mereka dapat dilihat melalui dua perhimpunan besar-besaran (anjuran Perkasa) di Pasir Mas, Kelantan dan di Pasir Salak, Perak tahun ini.
"PERKASA Kedah akan menganjurkan perhimpunan ketiga di Stadium Sultan Abdul Halim di sini Jumaat dan Sabtu," katanya kepada pemberita di Alor Setar hari ini.
Syed Osman berkata lebih 30,000 orang dijangka menghadiri perhimpunan dua hari itu.
Katanya PERKASA akan melancarkan kempen "1Bumi 1Melayu" pada Sabtu untuk menuntut hak Melayu secara terbuka.
--Bernama

Nampaknya mahkamah telah di maklumkan yang lelaki Y kini telah di kenal pasti.  Pihak pendakwa telah secara jelas menamakan lelaki berkenaan ialah AnYuar. Rakyat kini sudah mengetahui bahawa pemilik DNA ialah AnYuar.  Kini walaupun debaran rakyat tidak lagi kuat debarannya sekuat menuggu keputusan mengenai lelaki Y, debaran tetap terasa untuk mengetahui siapakah pula lelaki XXX, adakah orangnya sama dengan Assyiekh AlOmegay waLiwati mu Juburi???

Dari Agendadaily:


Ingat lagi bagaimana Datuk Seri Anwar Ibrahim sangat liat nak beri sampel DNA beliau kepada mahkamah bicara kes liwat hingga jadi isu yang heboh.

Ramai yang mempersoalkan mengapa beliau takut sangat nak bagi sampel DNA itu.

Akhirnya mahkamah putuskan tiga bahan bukti yang diperolehi dari sel Anwar ditahan pada malam 16 Julai 2008 yakni botol air mineral,berus gigi dan tuala good morning diterima untuk ujian berkenaan.

Perbicaraan kes liwat yang disambung Isnin di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur masuk ke babak yang menarik .Khabar yang ditunggu-tunggu terjawab.

Ini bila Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd. Yusof Zainal Abiden memberitahu mahkamah bahawa semua ujian DNA yang dibuat oleh dua ahli kimia keatas sampel air mani dalam dubur Saiful Bukhari Azlan dengan tiga barang itu sahkah LELAKI Y itu ialah Anwar.
Katanya Anwar merupakan satu-satunya tahanan dalam sel itu ketika tia barangan berkenaan diambil.

Beliau menegaskan hakikat ini mengesahkan penyumbang tidak dikenali ‘lelaki Y’ itu ialah Anwar.Maka ini menunjukkan ada kes[I]prima facie.

[/I]Menurut Yusof ujian yang dijalankan tidak boleh diragui.

Beliau juga mengemukakan laporan dari dua ahli kimia bebas mengenai hal berkenaan.

Profil DNA Lelaki Y diperoleh daripada air mani yang terdapat pada seluar dalam saksi utama dan pengadu, Saiful yang dianalisis oleh Dr Seah Lay Hong.

Analisis sementara profil DNA daripada ketiga-tiga barang bilik Anwar di bilik tahanan berkenaan diperiksa oleh Ahli Kimia, Nor Aidora Saedon.

Yusof juga mengetepikan dakwaan Karpal yang mengatakan Saiful bukan saksi yang berwibawa dan pakar-pakar yang menjalankan pemeriksaan DNA tidak cekap dan berat sebelah.

Malah, Karpal dalam hujjahnya terdahulu mendesak supaya Saiful dikenakan hukuman kerana berbohong di mahkamah dan dakwaan ke atas Anwar digugurkan..

Karpal mendakwa terdapat terlalu banyak elemen tidak konsisten antara tuduhan ke atas Anwar dan keterangan yang diberikan oleh Saiful. Karpal juga menuduh pakar-pakar kimia dan forensik yang menjadi saksi dalam kes berkenaan tidak cekap dan berat sebelah.

Menjawab hujah Karpal, Yusof berkata, kredibiliti Saiful sebagai saksi tidak boleh dipertikaikan kerana tidak ada satupun keterangannya yang menunjukkan ia tidak boleh dipercayai.



“Saksi-saksi pakar pula telah menjalankan tugas dengan cekap dan tiada bukti bahawa bahan-bahan bukti telah terjejas atau diusik semasa di bawah jagaan mereka.

Terdahulu, Karpal Singh dalam hujahnya juga mendakwa tindakan Saiful tidak melarikan diri walaupun mempunyai peluang berbuat demikian menunjukkan dia berbohong ketika mengatakan dia diliwat tanpa kerelaan.

“Persoalan sama ada dia buat dengan rela atau tidak tidak relevan. Apa yang penting ialah sama ada zakar dimasukkan ke dalam dubur. Kegagalan melarikan diri bukan bermakna dia rela untuk diliwat,” kata Yusof.

Yusof juga berkata, kenyataan Saiful mengenai penggunaan KY Jelly ketika diliwat telah dijelaskan dengan terang dan ia konsisten dengan situasi ketiadaan kecederaan pada dubur Saiful.

Yusof seterusnya berhujah bahawa kejadian liwat di Desa Damansara boleh dipercayai. Katanya, rakaman CCTV juga menunjukkan Saiful berada di tempat kejadian.

Perbicaraan kes liwat ini telah berlangsung 57 hari dan 71 nama telah dikemukakan sebagai saksi, tetapi hanya 27 dipanggil memberi keterangan. Ia juga telah ditunda sebanyak lima kali.

Yusof akan menyambung hujahnya 9 pagi esok. Selepas itu Karpal pula akan membuat hujah balas sebelum hakim menetapkan tarikh mengumumkan keputusan. – 25/04/11.[B] - OLEH NOOR HASILAH ISMAIL[/B]


Kini sudah lebih dari sebulan akhbar tabloid Sinar Harian telah menrik keluar wartawan tetap mereka di beberapa daerah termasuklah di Sik.Aku tidak mahu berbincang dalam skop yang luas berkaitan isu ini. Fokus aku adalah untuk daerah Sik.  Sehingga kini persoalan sebenar mengapa Nurul Fatihah telah di panggil untuk haya membuat coverage berita di Alor Setar masih menjadi tandatanya kepada masyarakat Sik. Walaupun aku di beritahu oleh editor kanan negeri Kedah bagi tabloid ini bahawa jualan SH di Sik membawa kerugian, tetapi rata-rata orang ramai dari daerah Sik tidak bersetuju dengan pandangan berkenaan.  Ini kerana kebanyakan dari pembeli akhbar di daerah Sik menjadikan SH sebagai pilihan utama untuk di baca oleh mereka.

Setiap hari kata mereka, berita tempatan mengenai Sik menjadi tarikan untuk mereka membeli tabloid berkenaan.  Mereka dapat mengetahui apa yang berlaku semalamnya di tempat-tempat lain dalam daerah Sik pada pagi ini.  Orang-orang di Teloi tahu apa peristiwa yang berlaku di Gulau.  Orang diDanglau tahu apa yang berlaku di Kampung Selamat dan orang di Namek tahu apa yang terjadi di Sungai Semiar.  Tetapi kini orang-orang Sik tidak lagi boleh membaca kisah kampung lain dalam daerah Sik, mereka juga tidak boleh lagi membaca kisah rakan taulan mereka dari kampung-kampung berdekatan, baik sakit demam, kematian ataupun sukan lagi.  Kalau hendak di harapkan kosmo atau harian metro, di Sik juga tiada wartawan.  Apatah lagi akhbar-akhbar arus perdana seperti UM dan BH.  Kalau tabloid Haprakah?  Takat nak cari iklan ubat-ubatan SEX bolehlah!

Baru-baru ini bila kau bersembang dengan dua tiga orang rakan mengenai keadaaan ini, ada yang mengangkat persepsi yang pada aku mungkin ada asasnya. Mereka mendakwa bahawa SH sebenarnya lebih mirip dan bersimpati kepada pembangkang, pas khusunya. Inilah delima SH apabila terlalu ciput berita-berita mengenai aktiviti YB-YB depa walaupun salah seorangnya adalah MP.  Berbanding dengan ADUN Belantek yang mewakili parti BN yang juga merangkap Ketua UMNO Bahagian Sik yang begitu aggresif dengan pelbagai pendekatan dan aktiviti yang cenderng kepada memberi perkhidmatan kepada rakyat secara konsisten baik di kawasannya sendiri iaitu DUN Belantek mahupun DUN Jeneri yang menjadi DUN angkat beliau atas kapasitinya sebagai KUBSik menmyebabkan kerjabuat YB-YB dari pas umpama serpihan kacang yang lekat di celah gigi.

Aku tidak tahu samaada benar atau tidak kononnya ada arahan dari 'man behind the screen' yang mahu mereka menarik keluar wartawan tetap mereka di sana kerana dengan cara ini akan dapat mengurangkan penyaluran maklmuat secara 'regular' mengenai kerjabuat ADUN Belantek, iaitu YB Tajudin Abdullah. Itulah deruan yang sepoi sampai ke telinga aku beberapa hari lepas.  'Tangan-tangan ini begitu khuatir dan cukup merasa tertekan dengan kerjabuat ADUN Belantek yang konsisten di kedua-dua DUN iaitu Belantek dan Jeneri.  Malah ada ketika walaupun Nurul Fatihah adalah seorang gadis, tetapi ada waktu-waktunya dia terpaksa mengikuti program adhoc YB seperti melawat mangsa banjir dan kebakaran walaupun pada waktu tengahmalam atau awal pagi.  Tindakan ini tidak dapat di buat oleh YB-YB dari pihak sebelah sana kerana keterbatasan tenaga mereka.

Kesimpulannya bagi aku rakyat di daerah Sik kini cukup rugi kerana maklumat setempat yang dulu boleh di ikuti saban hari, kini kabur dan kelabu........


Jika di ukur dengan kedudukan beliau sebagai SETPOL kepada Menteri Besaq Kedah, tidak sepatutnya Mohd Sanusi Md Nor kalah dalam misi merebut jawatan timbalan YDP pas kawasan Sik dalam pemilihan pas kawasan Sik.  TIDAK SEPATUTnya.  malah jika di ikut tradisi dalam parti pas walaupun di peringkat kawasan, jawatan-jawatan yang ada jarang di pertandingkan.  hanya main tunjuk-tunjuk saja.  Haaa....kali ni kita bagi YDP kat dia ni.  Pemilihan sekali lagi kita bagi kat dia nu pula....He he he...itu dulu bang...dulu lain.  Dulu pasrael tak berkuasa.  Sapapun tak mau berebut tang jawatan tu.  Boleh takat main tunjuk sana tunjuk sini.  tapi la ni, bila dah ada kuasa sikit, alaaa...sikit sangat kuasa tu, depa dah start berebut dah...Dulu depa pakat agih-agih saja jawatan pada peringkat kawasan.  La ni kempen berapi!!!!

Kembali kepada kekalahan sanusi.  Apakah sebab utama kekalahan beliau? Adakah kerana cara bercakap beliau dengan rakyat Sik? Atau adakah kerana cara beliau menulis blog yang tidak menggambarkan ciri-ciri seorang Setiausaha Politik kepada Menteri Besaq tetapi menyerlahkan cirit-birit penulisan gaya seorang blogger nyamuk yang tidak bertuan?  Atau adakah kerana ketam yang hendak ajar anaknya berjalan betul?
Bagi aku kesemua cirit-cirit di atas boleh di rangkumkan untuk menjadi sebagai satu pendulum di atas kepala untuk mengiyakan pandangan aku.  Dan ada lagi tambahan yang kalau aku ceritakanpun dah tak ada gunanya, iaitu sejarah berkaitan kerjaya beliau sebagai pekerja kepada sebuah syarikat jurunilai dahulu.  Yang ini aku cerita lain kalilah.  Maklumat berfakta dah ada dalam tangan aku ni.  Biaq aku simpan dululah.

Tetapi apapun sebagai kesimpulan aku berpendapat sanusi sudah tak di terima lagi bukan sahaja di sik terutamanya, malah di Kedah sendiri.  Kalau dah ahli sendiripun menolak beliau, apatah lagi orang luar dari pasrael Sik.  Tidak keterlaluan kalau aku katakan mereka sengaja hendak memperlekehkan sanusi di atas beberapa sebab walaupun jawatan yang di sandang beliau di dalam kerajaan negeri adalah amat penting, malah beliau juga mempunyai jawatan yang juga cukup penting di dalanm pasrael Kedah iaitu sebagai Timbalan Ketua Pemuda Pasrael Kedah.  Rupa-rupanya jawatan-jawatan itu tidak menjadi umpan yang cukup menggiurkan untuk di 'otek' kepada ahli pasrael Sik.  Maka beliau kini hanya menunggu untuk di lantik sebagai AJK lantikan atau tambahan sahaja.  APA BARANG SETPOL hanya menjawat jawatan AJK Tambahan/lantikan sahaja!!!

Rupa-rupanya angin-angin sepoi yang meniup di telinga aku kebelakangan ini mengenai penolakan sebahagian besar ahli pasrael Sik terhadap beliau nyata ada benarnya.  Maka di kala ini beliau tentunya belum lagi dapat tidur lena memikirkan hala tuju karier politiknya pada peringkat negeri dan pusat.  Apakah dengan kriteria yang terkini membolehkan beliau layak untuk merrembut jawatan-jawatan yang lebih tinggi baik di peringkat negeri ataupun pusat?  Biar sanusi sendiri yang menjawabnya.

http://www.kedahlanie.info/2011/04/azizan-exco-pas-kekal-jawatan.htmlDARI Pena Ku Sisip:



1. SETPOL MB Azizan Razak tewas Timbalan YDP di Kawasan Sik.
2.Pengganti Mahfuz di Kedah Sato tewas YDP di Kawasan Merbok.
3.Cikgu Johari mengalahkan ustaz Taib Azamudin Timbalan YDP di Kawasan baling.
4.Persaingan sengit YDP di Kawasan Kulim/Bandar Bharu.
5.Amirudin Hamzah ‘terselamat‘ kerana Timbalan YDP tidak dipertandingkan di Kawasan Kuala Kedah.


ALOR SETAR – Pemilihan jawatankuasa parti di enam Pas kawasan sejak kelmarin menyaksikan beberapa pemimpin utama Kerajaan Negeri termasuk Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak mengekalkan jawatan di kawasan masing-masing.
Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Parti (JPP) Pas negeri, Musoddak Ahmad berkata, dalam mesyuarat agung tahunan Pas kawasan Jerai yang diadakan petang semalam, Azizan yang juga Pesuruhjaya Pas negeri berjaya mengekalkan jawatan Yang Dipertua (YDP) tanpa bertanding, bersama Timbalan YDP, Makhtar Abdul Hamid dan Naib YDP, Che Me Ahmad.
Menurutnya, pemilihan Pas Kawasan Alor Setar turut menyaksikan penyandang YDP, Dr Ismail Salleh menang tanpa bertanding, disusuli Timbalan dan Naib YDP baru iaitu Zulkifli Yahaya dan Ketua Pemuda Pas Kedah, Ahmad Yahya.
“Di Merbok, Exco Belia dan Sukan, Datuk Dr Hamdan Mohamed Khalib dilantik sebagai YDP baru setelah menang pertandingan dua penjuru, begitu juga Exco Penerangan, Abdul Ghani Ahmad (Jerlun), Exco Perumahan, Datuk Ir Phahrolrazi (Kuala Kedah) dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pantai Merdeka, Abdullah Jusoh (Sungai Petani).
“Bagaimanapun, berlaku sedikit kejutan di Sik dan Kulim Bandar Baharu apabila ADUN Jeneri, Mohd Yahya Abdullah gagal mempertahankan jawatan YDP Pas Sik setelah tewas di tangan Ahli Parlimen Sik, Che Ya Che Nik, manakala Pegawai Khas Menteri Besar, Hassan Razak turut mengekal jawatan YDP Kulim Bandar Baharu setelah mengetepikan cabaran sengit ADUN Kulim Bandar Baharu, Yaakub Hussin,” katanya sewaktu dihubungi Sinar Harian lewat petang semalam.
Musoddak berkata, kejutan lain yang berlaku di Sik apabila Setiausaha Politik Menteri Besar, Muhammad Sanusi Md Nor turut tewas dalam pemilihan jawatan Timbalan YDP Sik di tangan Bakar Baqilani Hassan.
Menurutnya, di sebalik kejutan dan keputusan luar jangkaan yang dicatatkan di beberapa Pas kawasan, keseluruhan perjalanan pemilihan lancar dan tidak mempunyai sebarang masalah setelah satu jawatankuasa khas bagi dibentuk memantau proses pemilihan.
“Enam mesyuarat agung Pas kawasan yang dijalankan pada minggu ini iaitu di Sik, Jerai, Kulim Bandar Baharu, Kuala Kedah, Baling dan Kubang Pasu menjadikan keseluruhan 12 Pas kawasan telah menjalankan mesyuarat bermula 1 April lalu.
“Keputusan di Kubang Pasu masih belum diketahui setakat ini (semalam) manakala baki tiga kawasan iaitu Padang Terap, Padang Serai dan Pendang akan dilaksanakan akhir bulan ini,” katanya.
Musoddak berkata, terdapat beberapa aduan tidak puas hati calon dikemukakan kepadanya sepanjang perjalanan pemilihan parti, bagaimanapun dapat diselesaikan dengan berkesan.
“Untuk maklumat pencalonan jawatankuasa Pas Pusat oleh setiap kawasan, ianya perlu dirujuk kepada jawatankuasa kepimpinan Pas kawasan baru kerana sebahagian besar mereka baru adakam mesyuarat pertama,” katanya.
HS

Versi di atas adalah versi yang sudah di kemaskini dari berita yang di siarkan oleh akhbar nyamuk Sinar Hairan yang cukup berkecelamuk. Versi berkecelamuk, mungkin kerana kekalahan yang amat cemerlang setpol kpd MB Kedah di Sik yang begitu mengejutkan wartawan Sinar Hairan sehingga melatah tak tentu arah.  Nak baca teks asal boleh klik di SINI.

Ha ha ha.....aku gempaq saja....hari tu bob pasraael kata ada 10 orang artis lagi akan sertai depa....Artis mana tu?  Kalau setakat tahap bob lokman yang hanya jadi penyendal lawak utk di buli di atas pentas lawak bodo tak layakpun di gelar artis.  Setakat bob lokman tu bak kata Rosyam Noor...pembantu produksi saja ataupun dalam bahsa kasarnya kuli.

Ini cerita sebenar yang aku CnP dari BERNAMA:

24 April, 2011 17:55 PM
AC Mizal Dan Isteri Sertai Umno
IPOH, 24 April (Bernama) -- Pelakon dan pengacara Datuk Mizal Zaini atau lebih dikenali sebagai AC Mizal bersama isterinya Emylia Rosnaida menyemarakkan Program Jom Masuk Umno di sini apabila bersama 500 yang lain mengemukakan borang kemasukan sebagai anggota parti itu pada Ahad.

AC Mizal, 40, yang juga ahli perniagaan berjaya itu menyerahkan borang keahlian kepada Ketua Umno Bahagian Ipoh Barat Datuk Shamsuddin Ghaffar.

Bercakap kepada pemberita, AC Mizal berkata beliau menyertai Umno kerana selari dengan perjuangannya dan selepas dipelawa oleh Ketua Pemuda Bahagian Ipoh Barat Syamsul Baharin Putra Ahmad Shibi.

"Saya terus menerimanya kerana selama ini saya lihat (Umno) begitu komited dalam perjuangan demi menegakkan keadilan," katanya kepada pemberita pada program anjuran Umno Bahagian Ipoh Barat.

AC Mizal turut mendedahkan bahawa beliau sebelum ini telah ditawarkan menyertai sebuah parti pembangkang serta dijanjikan jawatan tinggi dalam parti itu tetapi menolaknya kerana tidak bersetuju dengan dasar yang diperjuangkan oleh parti berkenaan.

"Adalah sukar untuk saya menerima pelawaan menyertai parti tersebut kerana saya dibesarkan dengan perjuangan Umno yang popular dengan slogan 'Dulu, Kini dan Selamanya...tambahan pula saya langsung tidak bersetuju ataupun serasi dengan dasar perjuangan yang didukung oleh mereka," katanya.

AC Mizal berkata beliau akan bergiat secara ikhlas dan telus sebagai seorang anggota biasa Pemuda Umno dan tidak berhasrat untuk merebut jawatan di dalam parti.

"Saya berniat untuk bergerak secara aktif dalam pergerakan Pemuda walaupun usia telah mencapai 40 tahun pada tahun ini tetapi bagi saya masih belum terlambat bagi membantu parti yang menjaga negara sejak ia ditubuhkan," katanya.

Anak kelahrian Muar, Johor itu berkata beliau turut memilih untuk bersama-sama Umno Perak berdasarkan nasihat Allahyarham ayah mentuanya yang telah berpesan sekiranya beliau ingin memperjuangkan nasib bangsa, Perak adalah tempatnya.

Isterinya Emylia berasal dari sini.

Sementara itu, Pengarah filem Hantu Mak Limah Balik Rumah, Mamat Khalid yang turut berada pada majlis itu berkata beliau datang untuk memberi sokongan kepada rakannya.

-- BERNAMA


Semalam aku sempat bersama satu pasukan mantap JKKKP sebuah kampung dalam DUN Jeneri.  DUN Jeneri adalah dalam Parlimen Sik. Parlimen Sik adalah dalam negeri Kedah.  negeri Kedah adalah dalam tangan Pee Rrr.  CHEH!

Inilah julung-julung kali aku bertemu JKKKP kampung bermesyuarat untuk melangsaikan elaun bermesyuarat mereka dalam suasana cukup telus dan teratur.  Dan elaun yang mereka dapat ini bukannya elaun yang di beri BUTA_BUTA oleh Kerajaan Persekutuan.  Elaun ini adalah kerana kehadiran mereka dalam mesyuarat bulanan JKKKP sepanjang tahun 2010.  Oleh kerana AJK JKKKP mereka bermesyuarat setiap bulan untuk menggenapkan 12 bulan kalendar mesyuarat mereka maka setiap dari mereka mendapat apa yang sepatutnya mereka dapat seperti yang di arahkan dalam pekeliling Kementerian Pembangunan Luar Bandar dan Wilayah(KPLW).

Aku ada mendengar terdapat sesetengah JKKKP yang bukan sahaja kekerapan mesyuarat(sebenarnya kejarangan) mereka umpama gigi susu rongak, malah hingga ada yang tidak berjaya menghantar minit mesyuarat kepada pihak yang di tentukan oleh KPLW, malah ada juga yang pengerusinya bersama setiausaha dan bendahari mengukut sebahagian dari elaun sebagai 'tochi' atau komisen utk diri sendiri dan hanya sebahagian sahaja yang di serah kepada AJK JKKKP yang lain.  Pelbagai alasan di beri.  Yang paling lazim ialah sumbangan makan minum mesyuarat.  Padahal elaun utk makan minum tiap-tiap kali mesyuarat ada peruntukan asing dan khas bagi tujuan itu.  HAPRAK Betul!

Dan mesyuarat yang mereka adakan bukanlah mesyuarat kosong kedai kopi, tetapi isi mesyuarat yang mereka minitkan mempunyai matlamat yang jelas serta 'viable'. Setiap minit yang mereka hantar saban bulan mempunyai beberapa perkara baru dan beberapa minit lama yang telah berjaya di atasi telah di keluarkan dari kertas mesyuarat, manakala minit yang masih belum di ambil tindakan di bawa kedalam kertas mesyuarat yang baru denga ndi tmabah minit-minit baru yang berbangkit dalam mesyuarat.

Dan Kampung mereka pula bukanlah calang-calang kampung.  Pernah mendapat beberapa anugerah baik dalam bidang keceriaan kampung, pertanian, penternakan, perladangan malah sukanpun mereka cemerlang. Pasukan bolasepak mereka cukup di segani dalam pertandingan sekitar Utara.  Malah aku sendiri di tunjukkan akaun JKKKP mereka yang mempunyai dana yang agak banyak untuk mereka melaksanakan beberapa aktiviti tanpa perlu menunggu sumbangan dari luar.  Dana mereka adalah sebahagiuannya dari sedikit sumbangan oleh Pengerusi JKKKP sendiri dan juga beberapa hadiah dalam bentuk wang yang mereka perolehi hasil dari kemenangan kampung mereka dalam pelbagai pertandingabn di pelbagai peringkat.

Sesungguhnya pencapaian mereka ini wajar di teladani. Tetapi berapa banyak JKKKP termasuk Pengerusi dan Setiausahanya yang mempunyai visi dan rasa kebertanggungjawaban terhadap tugas dan jawatan mereka?  Aku cukup bengang denga nperangai sesetengah Pengerusi JKKKP yang hanya gian memburu elaun bulanan tetpai cukup liat untuk membantu masyarakat dalam kampung yang mereka pengerusikan.  Bab kerja cukup BA:LOQ!  tapi kalau dengar ada majlis untuk serah elaun, belum masuk waktuy subuh kagi depa dah terpacak dekat dewan tempat majlis penyerahan di adakan.

Sikap mereka inilah yang membuatkan masyarakat membenci institusi JKKKP dan cukup memneri kesan terhadap Kerajaan Pusat.  Ada yang kalau dapat bantuan seperti benih baik tanaman mahupun ternakan sibuk mengutamakan anak beranak.  kalau dapat bantuan mesin-mesinpun adik beradiklah dulu yang menjangkau dan menjengkaunya.  Sehinggakan kalau ada bantuan zakatpun depa dulu yang PEDERAIH!

Tapi berlainan sekali dengan sikap Pengerusi JKKKP ini yang cukup telus terhadap anak buahnya serta masyarakt yang beliau pengerusikan.  malah hubungan baik beliau dengan pelabagai lapisan masyarakt termasuk dengan pihak Imam dan jawatankuasa masjid cukup rapat.  malah belia utidak kekok untuk memperkatakan tentang kepentingan dunia siber, malah sedang berkira-kira untuk memburu kemudahan internet dan hubungan tanpa wayar(wireless connection) dalam bidang telekomunikasi agar tiap-tiap individu dalam kampungnya dapat merasai kepesatan teknologi terkini ini.

kampung beliau juga sebenarnya antara kampung yang betuah kerana ada sebuah Pusat Jalur Lebar Komuniti(PJK) sentiasa memberi kemudahan mengakses internet pada kadar yang cukup murah serta kelas panduan siber secara percuma di sebuah bangunan yang terletak dalam kawasan masjid di kampung berkenaan.

TAHNIAH ABANG AD SERTA BARISAN AJK JKKKP KAMPUNGNYA: 
KAMPUNG KUALA RUMAN

**Berapa ramai Pengerusi JKKKP bersikap dan bersemangat seperti Abang Ad?  Mungkin sahabat saya iaitu JKKKP Kota Sarang Semut ada butirannya?

Kesihan aku dengan mereka yang berjawatan KCS.  Depa ni ibarat di telan mati katak, diluah mati konyol!  Manakan tidak.  Inilah delima yang sedang mereka hadapi sekarang, bak kerongkong tertelan tulang ikan,  Bukan tulang sebarang tulang, tetapi tulang rangka!  bacalah cerita di bawah dan pakat-pakat nilailah WAHAI RAKYAT KEDAH. SIAPA YANG SEJAHTERA?  SELURH RAKYAT KEDAH ATAU SEKERAT-DUA yang dok jadi tok dalang wayang kulit.

Ingat tak lagi Puat Ali Pwgawai Kewangan Negeri yang pandai menguruskan duit negeri sehingga berbaki beratus juta di dalam akaun simpanan tetap negeri seperti yang di war-warkan di persidangan kedah setiap kali badjet negeri dibentangkan oleh YAB MB. Puat tahu dan YAB MB juga tahu.Rakyat kebanyakkan mungkin taktau sebenarnya duit tu bukan duit negeri yang boleh dibelanjakan untuk apa-apa tujuan tak pasai-pasai.Sebabnya duit tu adalah deposit yang Kulim Hitech atau KTPC punya.Cerita ni Presiden KTPC Hj.Sobri dok tabok dan sebar merata dah kata Puat dok simpan duit KTPC sehinggakan perancangan yang hendak dibuat oleh KTPC bercelaru habis.Banyak lagi duit-duit deposit yang kerajaan dok pegang lani.Deposit ni kalau tuan punya dia minta balik kerajaan negeri kena la bagi balik.Bukannya harta meredak kerajaan.Puat dok kelentong YAB MB pasai nak tunjuk kata dia ni pandai jaga duit sampai tak habis belanja.Kesian pada YAB MB kena main dengan pupu dia adek Puat.
 
Berbalik kepada persoalan di atas.Puat Ali telah menghantar satu SMS kepada kebanyakkan Pegawai Tadbir Negeri atau KCS.Akujanji kononnya tak berminat dengan jawatan Setiausaha Kerajaan Negeri atau SS.Bersyukurlah dengan Anugerah Allah setelah berjaya memotong kekakanan KCS Pengarah UPEN dan PTG untuk jawatan Pegawai Kewangan Negeri atau SFO.Cakap tak serupa bikin.Dengar khabar berita hujung telinga bahawa perkhidmatan SS disambung setahun lagi oleh KDYMM Tuanku Sultan Negeri Kedah. Sebab disambung perkhidmatan SS ni hanya KDYMM Tuanku Sultan saja yang tahu kerana KDYMM Tuanku Sultan amatlah bijaksana menilai dan meneliti kerja buat SS sebab dah kerap berlaku penyambungan kerja SS ini oleh Duli Tuanku.Duli Tuanku teramat masak dengan pentadbiran negeri kerana sudah menjadi Raja Pemerintah sudah melebehi 50 tahun.Penyambungan SS ini rupa-rupanya tidak diperkenan oleh Puat Ali dan Barni bininya.Maka keluarlah dalam atikel kedahlanie dalil-dalil SS perlu disambung."baca sini".Siapa lagi manusia yang berani menyanggah Titah Tuanku Sultan kalau bukan tuan empunya diri yang berkepentingan dan bercita-cita tinggi.
 
Wahai Puat dan Barni.Apakah KDYMM Tuanku Sultan dan YAB MB begitu mudah terpengaruh dengan BOMOH-BOMOH Malaysia dan Indonesia.Seolah-olahnya Kedaulatan Tuanku Sultan telah dikalahkan oleh bomoh-bomoh jadian yang ditaja seperti mana atikel itu katakan.Sedarlah wahai Puat Ali dan Barni kalaupun SS ini tidak disambung perkhidmatannya bukalah awak orangnya yang  disukai oleh majoriti kepimpinan kerajaan sekarang ini untuk menjadi SS.Tetapi orangnya adalah Pengarah PTG walaupun dimata hati awak suami isteri Pengarah PTG itu tidak cerdik dan pandai cakap orang puteh macam awak suami isteri.Apa Puat tak kata dan hina pasai Pengarah UPEN dan Pengarah PTG. Lembab dan tak cerdik kata Puat dan Barni.Dia dan bini dia saja yang cerdik dan pandai...
 
Cukup-cukup la walau Puat Ali dan Barni awak berdua membuat onar dalam perkhidmatan awak itu.Orang luar macam kami ni bukan taupun pasai rumah tangga dalam KCS hampa pegawai-pegawai besar ni.Dulu-dulu takdakpun benda-benda macam ni keluar sampai kami tau semuanya.Kalau hampa dua orang tak kencah cerita dalam kain ni kami sampai la taktau kata hampa pegawai besarpun dahsyat main politik gila kuasa ni.Ingat orang politik saja suka tikam kawan.Rupanya pegawai besar macam hampapun sama juga gila kuasa.
 
Dato' Puat dan Dato' Barni...!!! Janganlah DERHAKA dengan TITAH Tuanku Sultan macam yang dibuat oleh dua ekor manusia di Selangor dan Perak tu yang telah cuba menderhaka pada Titah Tuanku Sultan yang lebih arif lagi bijaksana dalam soal Pentadbiran Negeri ini.BERTOBATLAH...!!!! Jangan buat fitnah pada kepada sesama hampa pegawai di Kedah ni.Jangan kerana berebut jawatan Dato' berdua sanggup menderhaka.Dato' Puat baru saja mendapat anugerah gelaran DATO' WIRA.Bersyukurlah wahai Dato' Wira Puat dan Dato' Barni.Dato' Barni baru saja di BOM di KUIN selepas di BOM di Kubang Pasu dulu.Jangan jadi PENDERHAKA kepada KDYMM Tuanku Sultan pula.Belajarlah bersyukur dengan nikmat Allah yang diberi berlimpah ruah kepada Dato' berdua....Amin.....

Ini dari blog sahabat yang dah lama tak update, tapi menarik untuk di rentetan dari penafian ala spin oleh ostad eizan aka Beruk Dapat Bunga (akrnm: BDB). Macam juga alasan dia yang dia bagi dalam dewan hari tu, iaitu dia umpamakan Kerajaan Persekutuan yang di kuasai oleh Barisan Nasional seperti 'beruk naik nyioq', jadi sikap serta tindakan depa ini bolehlah diumpamakan seperti YAHUDI atau dekat-dekat dah denan yahudi tu.  DEKAT SANGAT! Baca di bawah...........

Along Sejahtera Bukan nak tolong


Hari ni aku agak mendidih ditambah kenaikan syeikh aku atas kemenangan BN di Sarawak maka aku pun nak amek kesempatan mengupdate blog aku yang bersawang ni..

Sungguh syok bila dapat kenal blogger sebenaq mummy rokiah. Lalu besembang sakanlah kami hingga ke pagi! isu UUM - tempat aku bertapa ulang-alik hingga habis berlubang poket bayar duit speed trap highway kubang pasu - UUM (buat speed trap pun kat kwsn 90km/h) tapi Ramai yang tak tau disebelah belakang UUM rapat degan pagar sempadan Siam ada satu projek Koridor Utara (projek pak dolah alKhari)- Ladang Jagung Sime Darby. Projek setahun jagung tu mmg viable sebab jagung yg ditanam tu, dah ada confirm buyer (TESCO- anak sykt Sime Darby) maka berduyun-duyun belia pergi kursus di situ dan dijanjikan contract farming oleh Sime Darby, (Sime Darby jadi ala-ala Felda la gitu) .

Planning tersebut memang cantik, tapi telah dihidu oleh puak2 tuh.. maka perjanjian dimeterai pada zaman BN pada kadar cukai yang rendah telah dipernaik hingga Sime Darby melihat projek ni tak viable bagi depa. Maka krn itu projek dgn facility berjuta2 tidak diteruskan oleh Sime Darby di take-over oleh Kedah Agro sbb masalah cukai tanah. Dengarnya tanah tu Kedah Agro dah dipajak pada sykt Cina, utk tanam cabai-sayur, maka berputih matalah belia yang kursus contract farming disitu. La ni penyakit tu berjangkit ke UUM pulak dah!

Hutang Along kalu tak bayaq depa baling cat saja, depa ni kalau tak bayar cukai rampas bagi kat cina!Memang Sejahtera sungguh.. Tuan puan nilailah sendiri, Harap2 belia2 contract farming tu tak doa laknat la.. sbb doa orang teaniaya memang makbul. 


**Nak buat kheja buat kheja macam orang islam**


Siang tadi aku singgah sekejap di Kedai Telekom Sungai Petani kerana ada sedkit urusan mengenai bil-bil internet dan talipon.  Memang aku cukup jaga bil internet berbanding bil tipon.  Tipon kat umah aku hanya boleh terima call masuk.  call keluar tak boleh sbb aku hanya bayar sewa talian sahaja.  Kenalah ketat sikit regim bajet aku...he he he...biasalah....

Sedang aku menunggu ujtuk nombor giliran aku di panggil tiba-tiba aku terdengar suara satu mahluk spisis tak sedar diri yang sudah jadi kaduk naik junjung.  Spisis ini(bukan semua) cukup arrogant.  Mereka ini sepasang 'BERUK' yang tak tahu bertoleransi dan beradap sopan.  Waalupun sudah di nasihatkan tidak meninggikan suara keran ini tempat awam, mereka tetap tidak mengendahkan nasihat ini.  Malah semakin di beri nasihat semakin menjadi-jadi pula aksi umpama 'Beruk Kena Belacan'(BKB) ini.  Mungkin terlebih makan Belacan Pulau Aman atau belacan Tanjung Dawai kot?

Kemuncaknya ialah adegan menepuk meja macam BERUK-BERUK dalam DUN Perak(di sebe;ah pembangkang ler.....) sehingga menyebakan pegawai perkhidmatan pelangganpun hilang sabar tapi masih lagi mampu mengawal pitching suara.  Bagi meleraikan kekusutan, akirnya pengawal mengarahkan pasangan BKB itu meninggalkan Kedai Telekom itu atau dalam bahasa sopannya di HALAU KELUAR!  Tetapi BKB itu tetap tidak puas hati macam tak puas makan daging khinzir......

Oleh kerana itu mereka di pelawa naik ke atas berjumpa dengan pihak pengurusan di bahagian teknikal setelah segala penerangan dari pihak perkhidmatan pelanggan tidak langsung dapat masuk kedalam te;inga, mungkin tersumbat dengan belacan kot?

Ketika aku di panggil untuk di layan, akupun bertanya mengenai insiden ini kepada pegawai-pegawai di meja khidmat pelanggan.  Menyirap darah Melayu aku bila dengar ceira dari pihak mereka.  Nyatalah memang ketara perangai bongkak sombong sebahagian dari spisis ini.  Sebahagian sahajapun.  Spisis yang menyangka semua dapat di beli dengan ringgit!  Riaknya bukan kepalang!

Premis di kawasan yang mereka dirikan sudah penuh DB(distribution board)nya dan hanya tinggal satu talian sahaja.  Mereka membuat permohonan untuk mendapatkan dua talian serentak.  Oleh kerana tidk mahu pelanggan kecewa maka mereka terus meluluskan satu talian, manakal satu talian lagi terpaksa di rujuk dengan bahagian teknikal.  Dan setealh di maklumkan kedudukan sebenar oelh bahagian teknikal beliau masih tidak faham, lalu pegawai terbabit menyambungkan percakapan beliau dengan juruteknik yang bertanggungjawab menyelia talian-talian di kawasan pre,mis beliau didirikan.  Malangnya belum sempat di beri penerangan terperinci, BKB itu terus melompat-lompat marahkan juruteknik itu pula, padahal juruteknik itu mahu bertanyakan dengan tepat lokasi premisnya agar sesuatu langkah yang tepat dapat di lakukan untuk membantu beliau.

Akhirnya pegawai berkenaan meneruskan kembali penerangan kepada BKB yang tak faham Bahasa Kebangsaan itu dan tatkala itu juga ketika membuat penerangan tanpa sengaja pegawai itu terconteng kertas yang tak di sangkapun ianya adalah naskah asal pejanjian, lalau marahlah BKB berdua itu sehingga bersembur-sembur dan berjurai-jurai air liur dari mulut longkang mereka sehingga memualkan aku.  Setelah menyedari keterlanjuran itu maka bersegeralah pegawai itu memohon maaf, rupanya bangsa BKB ini bukannya jenis yang pemaaf, maka semakin terlonpat-lompatlah BKB berdua itu sehingga nampak semcacam dah naik hantu wil-wil.  maka seperti cerita di awal tadi, maka pengawalpun di panggilah untuk mengiringi mereka keluar dari kedai telekom berkenaan.  Persoalannya, mengapakah mereka membawa naskah asal perjanjian(perjanjian apakebala akupun taktau), bukankah selalunya pihak telekom hanya meminta salinan foftstat yang di sahkan adalah di copyNpaste dari salinan asal.  Bukankah itu sudah mencukupi bagi yang faham prosedur.  Oleh kerana tidak faham(bodohlah tu) prosedur, maka tahu pula mereka menyalurkan kesalahan kepada pihak lain.

Saalh seorang pegawai di istu menasihatkan beliau untuk membuat repot polis jika tidak berpuas hati asal sahaja tidak MEMEKAK di situ kerana bukan sahaja pegawai itu rasakan itu perbuatan memalukan mereka malah tindakan mereka itu adalah perbuatan yang di luar norma dan adat budaya rakyat Malaysia. 

Akupun tak pasti bagaimana berakhirnya sandiwara tadi kerana selepas siap urusan aku yang sedikit sengaja aku perpanjangkan tempohnya untuk mengtahui latarbelakang insiden itu, tetapi aku nampakj mereka telah memanggil pihak [olis untuk membaut repot setempat.

Sebelum meninggalkan meja pegawai perkhidmatan pelanggan berkenaan, aku sempat menjual pantun iaitu aku memberi bayangan kepada mereka bahaw itulah perangai BKB yang semaki kurang ajar.  itu belum lagi dapat menguasia politik.  Baru di beri peluang untuk kuasai ekonomi sudah riak, takbur lagi sombong, apatah lagi jika kesemua kuasa berada di tangan mereka temasuk kuasa AAA, tentunya kita tidak lagi langsung dapat 'angkat muka'.  Jailah kita seperti Melayu Singapura...melukut di tepi kepok....Kepok kita punya. padi orang punya.......

Pengumuman : Khas Untuk Semua Blogger BN Dari Blog House Malaysia.

Adalah dimaklumkan bahawa Blog House Malaysia akan mengadakan "Bengkel Untuk Berblogging". Majlis ini akan disertai oleh tetamu istimewa iaitu Perdana Menteri Malaysia Dato Seri Najib Tun Razak.

Tokoh negarawan terulung Tun Dr. Mahathir Mohammed turut menyerikan majlis dengan bertindak selaku spekaer jemputan.

Tiada sebarang bayaran dikenakan. Tiada kategori nyamuk atau elit. Jom kita berjumpa atas nama satu semangat iaitu "Kita Semua Bloggers".

Majlis akan diadakan pada :

Tarikh : 24 APRIL 2011

emelkan maklumat anda ke : register1marbc@gmail.com

**Harapan aku agar ada satu tapisan yang ketat untuk adakan pertemuan ini.  Semakin ramai yang menyamar!

Oleh rmf

Pernahkah pemimpin UMNO disemua peringkat peduli tentang hal ini?
Kesukaran yang dilapazkan oleh Perdana menteri tersebut ialah berdasarkan  betapa pihak pembangkang telah mendahului UMNO/BN didalam teknologi  cyber yang mana giat dijalankan di negara negara maju didalam
meningkatkan sokongan penbgundi  kepada pihak kerajaan.
Berbuih mulut DS Najib menyarankan kepada para perwakilan yang berada didalam dewan PWTC  agar  setiap daripada  anggota perwakilan mempunyai hubungan yang rapat didalam Internnet, berani menyanggah  isu isu yang dinaikkan oleh pembangkang. Rupanya sorakan tersebut sekadar   sorakan untuk menjaga hati.
Sehingga kini kita dapati UMNO masih lagi ketinggalan di belakang didalam penguasaan di Internet- apakah  saranan saranan yang dilaungkan oleh Perdana Menteri merangkap Presiden itu hanya seperti burung burung yang berkicau diwaktu pagi.
Kenyataan ini sebenarnya jelas menunjukkan bahawa peranan media internet merupakan faktor penting dalam politik zaman sekarang. Walaupuan pendekatan terus kepada pengundi tetap dilakukan tetapi andai peranan media internet ini dipandang ringan oleh kerajaan ataupun pemimpin BN ianya akan memberi satu igauan buruk pada PRU yang akan datang.
Mari kita baca sejarah yang telah dilakarkan oleh para pejuang Cyber yang mendaulatkan UMNO walaupun tanpa sepatah ucapan terima kasih dari pada  pemimpin umno sendiri malahan di perolakkan oleh sebahagaian besar daripada mereka.
Biarlah saya berterus terang. Sebagai ahli UMNO dan pengundi Barisan Nasional saya mahu melihat UMNO kuat dan Barisan Nasional menang.
Namun, sebagai rakyat Malaysia dan manusia yang pernah menghabiskan  wang poket sendiri (tanpa mendapat walau satu pun kontrak kerajaan) untuk mempertahankan UMNO sejak 1998 – 2004, saya berharap pemimpin UMNO mendapat pengajaran sewajarnya atas kedayusan mereka.
Sejarah Ringkas UMNO Dalam Siber
Isu perang siber dalam politik Malaysia ditandai oleh pemecatan Datuk Seri Anwar bin Ibrahim dari jawatan Timbalan Perdana Menteri dan Timbalan Presiden UMNO. Dalam masa tidak sampai dua bulan, beratus laman web Reformasi muncul umpama cendawan tumbuh selepas hujan.
Ketika itu laman Mahazalim dan Mahafiraun antara yang paling popular. Populariti mereka begitu besar kerana mereka menyiarkan berita-berita semasa dan terkini mengenai kejadian reformasi dan juga kemudiannya perbicaraan Anwar Ibrahim.
Ketika media massa utama melakukan saringan berita, laman-laman ini menyiarakan sepenuhnya maklumat dari persepsi Reformasi.
UMNO menyedari vakum ruang siber ini dan cuba memenuhi tuntutannya. Terdapat tiga kumpulan utama yang cuba memenuhi vakum UMNO di ruang siber ini.
Kumpulan pertama ialah melalui UMNO Online (pada masa itu dilayari melalui http://www.umno.org.my/ dan kemudiannya ditukar kepada umno-online.com). Penggerak laman rasmi UMNO ini ketika asalnya diketuai oleh Rosnah Majid kemudiannya diketuai oleh seorang bekas wartawan Berita Harian. Tujuan asal laman ini bukan untuk perang siber tetapi sekadar menjadi laman web rasmi UMNO.
Kumpulan kedua ialah melalui kumpulan Datuk Ibrahim Ali (ketika itu Ahli Majlis Tertinggi UMNO dan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri). Kumpulan ini mewujudkan beberapa laman web anonymous atau tanpa nama sebenar. Beberapa kakitangan kumpulan ini dibayar gaji sepenuh masa bagi menyerang pembangkang. Antara hasil kerja mereka termasuklah laman web petualang negara, 50 dalil, Freedom Malaysia dan mahataksub.
Kumpulan ketiga ialah melalui sekumpulan penyokong UMNO yang sememangnya telah bergelumang di alam siber. Kumpulan kemudiannya memperkenalkan identiti mereka sebagai antireformasi. Mereka ini mempunyai laman-laman web juga tanpa nama secara persendirian dan hanya berinteraksi melalui satu yahoo group dinamakan antireformasi.
Antara laman web mereka ketika itu ialah Pejuangbangsa (sudah mati), Politik Islam, Doa Anwar, Nihaz Online dan banyak lagi yang semuanya sudah tamat tanpa nesan selepas penubuhan Kelab Maya UMNO.
Kejayaan dan Kegagalan

Antara ketiga-tiga kumpulan ini nyata kumpulan antireformasi banyak memberi masalah kepada laman-laman reformasi dan Pas menjelang pilihan raya 1999.
UMNO-Online ketika itu tidak memberi kesan yang besar kerana ia bertindak seumpama akhbar arus perdana. Dengan kata lain, apa yang ada dalam akhbar itulah juga berita dalam UMNO Online. Jika ada kekecualian pun hanyalah sedikit sebanyak liputan dalaman aktiviti UMNO dan kenyataan-kenyataan pemimpin UMNO peringkat bawah.
Kumpulan kedua tidak gagal sepenuhnya. Namun mereka tidak juga berjaya kerana ia hanya bersifat kutukan, khabar angin dan dakwaan tanpa fakta.
Mengapa kumpulan yang tidak menerima sebarang imbuhan, tidak mengenali semua orang antara mereka, tidak mempunyai organisasi kukuh dan naungan politik atasan serta tidak pernah dipanggil bermesyuarat dengan bahagian penerangan UMNO ini menjadi begitu berjaya dan dikenali ramai ketika itu?
Jawapannya ialah kepercayaan terhadap kepimpinan, kesungguhan, kebenaran dan fakta. Mereka ini terdiri daripada penulis dan pemikir yang melihat penyelesaian kepada peperangan siber ialah perdebatan ilmiah dan logik dengan pembangkang ketika itu.
Isu-isu popular sama ada dari segi agama, politik, orang Melayu dan perlembagaan dijawab secara rasional dan logik. Malahan apa sahaja isu Anwar Ibrahim ketika itu juga dijawab secara logik dan rasional kerana mereka percaya kepada kebenaran yang dibuat oleh Kerajaan dan UMNO ketika itu. Boleh dikatakan hampir apa sahaja isu-isu yang cuba ditimbulkan oleh penyokong Reformasi dan Pas ketika itu dijawab oleh kumpulan ini.
Namun mereka juga tidak berjaya dengan hebat berbanding laman web reformasi. Ini kerana kekangan waktu sambilan mereka.

Selepas Pilihan Raya Umum 1999.
Selepas pilihan raya umum 1999, kumpulan ini membentuk Kelab Maya UMNO (KMU). Sumbangan mereka pada 1999 mendapat perhatian Dr. Mahathir. Pada tahun 2000 kumpulan ini mengadakan perjumpaan tertutup dengan Presiden UMNO, Dr. Mahathir Mohamad.

Sejak itu kumpulan ini kemudiannya menubuhkan satu portal berita politik http://www.kmu.net.my/ mempunyai hubungan rapat dengan Penerangan UMNO dan UMNO-Online. Jika diteliti antara tahun 2000 – 2004, perang politik di siber bukan lagi masalah besar kepada UMNO. Laman-laman popular pembangkang seperti Tranungkite dan Harakahdaily tidak lagi menguasai alam politik siber Malaysia secara total.
Detik kemerosotan kekuatan siber UMNO sebenarnya bermula lebih awal dari 2004 namun tidak memberi kesan yang agak besar dan ketara ketika itu. Oleh kerana kumpulan KMU dianggotai oleh mereka yang tidak matang dalam politik organisasi dan terdiri daripada orang-orang muda yang mudah bergelegak, maka sedikit demi sedikit mereka mulai menjadi mangsa politiking dalaman.
Pertukaran Ketua Penerangan UMNO dari Datuk Mustapha Mohamad kepada Tan Sri Megat Junid ketika itu membolehkan usaha mengenepikan KMU dijalankan secara sistematik. Tindakan mereka lebih mudah kerana Megat Junid ketika itu tidak melihat siber sebagai satu alat penting dalam penerangan UMNO. Beliau lebih cenderung kepada penulis-penulis buku politik seperti Syed Husin (Pak Habib).
[Untuk rekod ia kerja mengenepikan KMU bukan dilakukan oleh Tan Sri Megat sebaliknya oleh beberapa individu dalam ibu pejabat UMNO yang berselindung di sebalik Setiausaha Kerja UMNO ketika itu, Tengku Adnan Tengku Mansor.
Individu ini ada yang "ditangkap" oleh ahli KMU kerana berkempen memburuk-burukkan Azalina Othman Said di siber menjelang pemilihan Puteri UMNO yang pertama. Pendedahan ini dibuat menerusi nombor IP individu tersebut].
Namun usaha ini tidak dilakukan menyeluruh kerana ketika itu laman web KMU merupakan laman web UMNO dan BN paling popular mengatasi semua laman web rasmi dan tidak rasmi parti yang lain. Apatah lagi kerana UMNO tidak perlu menyumbang sesen pun kepada kelab ini kecuali membenarkan satu ruang di PWTC dan satu talian internet digunakan.
Portal KMU terus bergerak aktif dengan ahli hampir 2000 orang dari seluruh negara. Laman ini akan dingati kerana mempertahankan Azalina ketika beliau diasak oleh Agendadaily.com. Laman tersebut juga akan dingati kerana mempertahankan Menteri Besar Selangor ketika diasak oleh Ahmad Lutfi dan Hassan Ali; mempertahankan Kementerian pendidikan dan tan Sri Musa Mohamad; mempertahankan Datuk Hishamuddin Tun Hussien Onn.
KMU juga akan dingati kerana mempertahankan Abdullah Ahmad Badawi ketika diasak oleh Pas dan ketika orang dalam UMNO sendiri meragui kewibawaannya. Lebihnya, KMU pasti akan dingati kerana mempertahankan UMNO dan Dr. Mahathir dalam dunia siber selama hampir 6 tahun.
KMU juga merupakan penggerak di sebalik kursus Cyber War Puteri UMNO yang Azalina bangga-banggakan itu. Dari Modul kursus sehinggalah kepada pelaksanaannya dikendalikan sepenuhnya oleh “budak-budak KMU”.
Selepas Pilihan Raya Umum 2004.
Apa terjadi kepada KMU? Selepas pilihan raya umum 2004, bukan KMU sahaja malah ramai jentera UMNO dan ahli UMNO yang bekerja keras mengembalikan maruah yang tercalar pada 1999 tidak dihargai.
Mereka semua tidak meminta wang, kontrak mahu pun jawatan. Hanya kata penghargaan dan terima kasih sahaja. Namun yang muncul hanyalah kenyataan-kenyataan kemenangan besar BN dan UMNO kerana Abdullah Ahmad Badawi dan pasukan tingkat 4nya terutama menantu kesayangan beliau Khairy jamaluddin.
Sungguhpun ramai yang berkecil hati namun ia bukanlah masalah besar bagi KMU. Budak-budak KMU sudah biasa bekerja tetapi orang lain dapat nama. Ia bukan masalah besar kepada mereka.
Selepas pilihan raya 2004 juga, server KMU dan peralatannya dikeluarkan dari tingkat 37 yang kemudiannya ditukar menjadi pejabat Khairy Jamaluddin dan Akademi Pemuda. Tiada sepatah ucapan terima kasih pun diterima dari mana-mana pemimpin UMNO. Arahan keluar juga dilakukan menerusi pihak ketiga.
Portal KMU masih menyanjung Pak Lah dan UMNO sehinggalah pemilihan UMNO 2004. Ketika ini bermulalah kritikan keras terhadap usaha Pak Lah menjadikan menantu beliau sebagai Naib Ketua Pemuda UMNO. Zaki Zahid dikatakan menelefon semua ketua Perhubungan UMNO Negeri untuk menyampaikan amanat Pak Lah supaya pastikan Khairy menang tanpa bertanding.
Kemudiannya, KMU, yang dianggotai oleh ramai siswazah Melayu yang berada dalam pelbagai bidang perkhidmatan tinggi kerajaan dan swasta, mula merasakan dasar dan polisi baru Abdullah hanya akan merugikan orang Melayu dan juga ekonomi Malaysia secara keseluruhan.
Kritikan-kritikan keras yang dilemparkan ini bermakna bermulalah saat-saat kehambaran jentera peranng UMNO di dalam siber. Sebahagian mereka juga mula tidak berpuas hati dengan pengendalian NSTP dan cubaan akhbar tersebut memburu-burukkan bekas Perdana Menteri itu.
Apabila Dr. Mahathir sendiri mula mengkritik Abdullah, KMU seolah-olah mendapat semangat baru untuk terus mengkritik Abdullah atas kepercayaan dan fakta yang ada. Dalam masa tidak sampai 2 tahun selepas Pilihan Raya Umum 2004, KMU berkubur.
Para penggerakknya menggugurkan nama Kelab Maya UMNO bagi mengelakkan konflik dengan UMNO. Mereka juga menggugurkan domain http://www.kmu.net.my/ kepada http://www.mykmu.net/.
Hakikatnya, Mykmu masih merupakan antara portal politik bahasa Malaysia yang utama.
Mengisi Kekosongan KMU
Setiausa Politik PM, Vincent Lim pernah cuba mengatasi kekosongan ini melalui sebuah blog. Bagaimanapun blog tersebut juga sudah mati. Azalina cuba mengisi kekosongan KMU dengan menubuhkan KPMU.Net.
Malangnya, kekosongan ini gagal diisi kerana mereka tidak mampu berhujah dengan fakta. Lebih bermasalah ialah kritikan terhadap UMNO datang dari bekas Presiden UMNO sendiri.
Justeru tulisan-tulisan mereka tidak ke mana kecuali sekadar menyerang peribadi orang lain termasuk bekas Perdana Menteri.
Sekarang ini muncul pula isuhot.com yang cuba mengisi kekosongan tersebut.  tidak banyak harapan boleh diberi. Hanya masa yang akan menentukan.
Akhirnya jika mahu menang dalam perang siber, perkara pertama perlu dilakukan ialah memperbetulkan UMNO dan Kerajaan sendiri. Tanpa kepercayaan bahawa apa yang berlaku sekarang ini betul dan berada pada landasan tepat, maka tiada apa yang mampu membantu UMNO.
Kebenaran adalah perkara utama untuk menang.
Sehingga kini mykmu.net tetap gak dipersada maya untuk melindungi UMNO tanpa meminta balasan dengan niat  yang tulus dan murni untuk AGAMA , BANGSA DAN TANAH AIR .. Tahniah dan kita akan terus bersama berjuang bukan untuk projek, bukan untuk wang tetapi untuk melindungi tanah bonda yang tercinta ini.


Harapan aku supaya Kedah Times akan menjadi satu wadah yang popular di utara sebagai pelantar maklumat yang boleh bersaing dengan lain-lain portal/blog pro UMNO/BN secara kritis.

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO