SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

KEPUTUSAN RASMI: BN menang besar di Merlimau, Kerdau

Posted by Det Guaq9 Sunday, March 6, 2011

BN menang di DUN Merlimau dengan majoriti 3,643 undi. Calon BN, Roslan Ahmad mendapat 5,962 undi, manakala calon PAS, Yuhaizad Abdullah memperolehi 2,319 undi. Jumlah undi rosak diterima ialah 130 undi. Roslan Ahmad victory merlimauMajoriti itu lebih tinggi berbanding dengan 2,154 undi pada 2008. Bagaimanapun, ia masih rendah berbanding dengan majoriti BN sebanyak 5,087 pada 2004.

Sementara itu bagi pilihan raya kecil DUN Kerdau, BN turut menang besar dengan majoriti 2,724 undi.
Calon BN, Syed Ibrahim Syed Ahmad memperolehi 5,060 undi, menewaskan calon PAS yang mendapat 2,336 undi. Jumlah undi rosak ialah 90.
Keputusan pilihan raya kecil itu diumumkan oleh pegawai pengurus pilihan raya, Datuk Tarif Abdul Rahman kira-kira 8.20 malam ini.
Majoriti kemenangan BN itu juga mengembalikan tahap sokongan yang dinikmatinya pada pilihan raya umum 2004 di mana parti itu mendapat majoriti sebanyak 2,565 undi.
Ia juga menunjukkan pertambahan hampir 70 peratus berbanding majoriti yang diperolehi BN sebanyak 1,615 undi pada 2008.
Keadaan ini menunjukkan sokongan pengundi telahpun kembali kepada BN di Kerdau.
Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika mengulas kemenangan BN di Merlimau dan Kerdau berkata, walaupun cemerlang, tetapi ia adalah satu pilihan raya kecil, dan tidak menggambarkan senario nasional.

Bagaimanapun, katanya, BN akan mengambil iktibar daripadanya untuk mengukuhkan usahanya, supaya apabila tiba pilihan raya umum nanti, mesej yang dibawa di situ, dapat difaham di seluruh negara.
Sementara itu, pilihan raya kecil DUN Kerdau turut mencatatkan 83 peratus atau 7,480 orang pemilih keluar mengundi selepas semua 13 pusat mengundi ditutup 5 petang tadi.
Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata pihaknya sudah menjangkakan jumlah itu berdasarkan pencapaian pada pilihan raya umum 2008 lalu iaitu 80.3 peratus.
Menurutnya lagi, proses pengundian sejak pukul 8 pagi hingga 5 petang juga berjalan lancar walaupun terdapat beberapa insiden provokasi antara penyokong parti bertanding iaitu PAS dan BN.
"Di Sekolah Menengah Kebangsaan Kerdau tadi, keadaannya memang tegang dan panas tetapi pihak polis bertindak pantas mengawal keadaan supaya tidak berlarutan menjadi perkara tidak diingini," katanya kepada pemberita di Dewan Tun Razak, Majlis Perbandaran Temerloh
KERDAU
8pm Proses penjumlahan tamat. Keputusan bagi semua saluran diterima.

7.58pm (Tidak rasmi)
BN: 5,060
PAS: 2,336
Majoriti: 2,724
7.46pm: Calon PAS kini keluar menonton skrin besar di depan markaz induk parti itu. Beliau kelihatan tenang dan berborak dengan penyokong parti itu seperti biasa.
7.43pm (Tidak rasmi)BN: 4,793
PAS: 2,204
Majoriti: 2,589
7:39pm (Tidak rasmi)BN: 4,486
PAS: 2,161
Majoriti: 2,325
7:36pm Sebanyak 17 peti undi telah diterima di pusat penjumlahan. Baki sebanyak enam peti lagi masih belum diterima.
7.31pm Calon PAS akan mengadakan sidang media di markaz induk parti itu di kawasan Kerdau pada jam 8 malam.
Calonnya Hassanuddin Salim sudahpun berada di lokasi sidang media tapi masih belum keluar untuk menemui penyokong.
7.30pm (Tidak rasmi)BN: 4,074
PAS: 2,002
Majoriti: 2,072
7:27pm (SPR)BN: 3,334
PAS: 1,453
Majoriti: 1,881
7.15pm (Tidak rasmi)BN: 3,777
PAS: 1,776
Majoriti: 2,001
7.12pm (Tidak rasmi)
BN: 3533
PAS: 1643
Majoriti: 1890

7.02pm: 5 Peti undi telah diterima, 18 lagi masih belum diterima
6.35pm: Dua lagi peti undi tiba di pusat penjumlahan. Baki 19 peti undi masih belum tiba.

6.34pm
(Tidak rasmi)
BN: 2,021
PAS: 956
Majoriti: 1,065
6.17pm (Tidak rasmi)
BN: 1,385
PAS: 764
Majoriti: 621
6.17pm (Tidak rasmi)
BN: 731
PAS: 513
Majoriti: 218
6.06pm (Tidak rasmi)
BN: 191
PAS: 114
Majoriti: 77

3 Responses to KEPUTUSAN RASMI: BN menang besar di Merlimau, Kerdau

  1. Anonymous Says:
  2. As'kum...

    Kepada sahabat semua.. Dh ditakdirkan Allah s.w.t bahawa BN menang kedua2 tmpt y dipertandingkan.

    Sy agak sedih mengapa masih ad individu y kurang fahaman tentang agama kita. Sy xkata Pas itu betul or BN itu salah, tp sy sentiasa berada di sebelah y memperjuangkan islam. Persoalany mengapa? Kerana niat dihati itu penting, siapa niat memperjuangkan islam maka syahid la dia klu mati masa mengundi wlupun kita tak tau org kita sokong itu betul2 perjuangkan islam atau sebaliknya.. Apa y sy lihat umno hnya cb bw pembngunan, melayu n smu keduniaan.. xad pn untuk akhirat.

    Dalam islam adlah salah jika sesorng itu perjuangkan kaum, ini terbukti seawal pembukaan kota madinah, Nabi kita telah persaudarakan beberapa kaum bg hilangkan semangat asabiah dikalangan msyrkt arab. Dlm mlaysia, isu melyu menjdi agenda perjungan adlh salah kerana kita xikut sunnah.. Jika bkn melayu masuk islam, akan kita hendak halau, persendakan atau hina.. Kerana sebelum Nabi kita wafat belau xsebut MELAYU tp UMATKU y dperkatakan.

    Benar jika PAS menang sememangnya tiada pembangunan dilakukan, tetapi insyallah masalah ahklak berkurangan. Isu bung anak, perceraian meningkat, tp usaha umno teruskan hiburan, teruskan pembangunan. Sehinga bekas menteri sukan berkata atlit wanita buka aurat xpe.. Subahanallah, telah jelas lg tersuluh dlm surah al-nur pekatakan aurat adalah tuntutkan agama, xperlu tafsir pun surah tu blh fhm. Tp umno xfhm gk.

    UMNO nk memerintah sy xkesah, please laksanakan tanggungjwb islam dlu bru pembgunan, INGAT golongan y awal disoal di akhrat adlah pemimpin..

    Mengapa PAS kutip derma?? Xda duit?? Yes, betul.. kerana pas mengamal budaya sedekah perjuangkan islam. Sedekah perkara y akan dibawa setelah mati. Adakah anda bangga sekiranya kerajaan membina masjid y besar, bnyak, cantik seperti diterenganu?? Jwb sy TIDAK! Sy la bnga jika sy y bina, disebabkn tidk mapu sy bersedekah, kumpul wang bersama.. Sebab itu di Kelantan kerjaan pas tidak pernah buat masjid kerana lebih manfaat jika rakyat y bina. Kerajan bt masjid xdpt pahala kt kerajaan. Sape itu kerajaan?? Org ke?? C pemerintah y bt msjid itu guna duit dia ke setiap kali pembngunan?? so pahala xkemana..

    Adakah anda pengudi UMNO perasan kenapa golongan PAS terdiri dr para ulamak?? Adakah anda tahu setelah mati golongan mane y menguruskan mayat kalian?? Jika masa mengudi kiamat berlaku, golongan mane y anda yakin untuk ikuti? Masa sekolah smu ustaz n ustazah kata kita ikut, tp ble besar semua memberontak n menolak??

    Sunguh sedih lg pilu, apabila UMNO diumum menang, calon berkenaan menyuruh isterinya berslam dengan TPM n ahli y ln.. Subahanallah.. Ulamak mengatakan lebih baik kamu tusuk besi dikepalamu drpada sentuh wanita bkn muhrim. Alangkah baik c isteri lihat tutut lintup tp suami jahil.. xtau la hukum dia pe..

     
  3. Anonymous Says:
  4. Mengenai anda..

    Puas saya cri, dlm Al-Quran xda pn ckp tanah MALAYSIA y melayu punya.. Pelik bin ajaib..

    Check punya check ad dlm pelembagaan agama rasmi Islam.. Alhamdulilah.. disebabakan islam sy menasihati.

    Jgn kita perjuangkan kaum, Nabi larang bt demikian krn kaum ln xsuka, so cm ne kita nk tarik diorng masuk islam. Semngat asabiah 2 xblh diamlkan, ingat ramai bkn melayu beragama islam. Nabi sgt sayangkan umatnya bkn Melayu k.

    Kepada saudari sekelian, golongan y paling ramai masuk neraka adalah kaum hawa, itu sememangnya diperkatakan oleh Nabi kita.. Jaga la aurat anda.. jagn bersalaman dengan lelaki, haram hukum dia.. Duk dlm umno xpe as long as perjuangkan islam jgn kaum or bangsa, Nabi kita marah tau.. Xbuat sunnah Nabi xngaku umat..

    Adat melayu ad y perlu ditingalkan.. jgn bela.. dosa.. Jgn bernsanding ble khwin, jgn mandi bunga, jgn kalung bunga kt btu nesan.. Seblum bt amalan adat semak dlu dengan golongan ulamak ni.. kita jgn ikut adat nenek moyang kita sgt sebb diorng dlu dperngruh agama budha sperti pasang lilin time rya, xcy try tengok india pasang lilin x time ry dia?

    Jgn hina golongan ulamak ni, Nabi kata y perjuangkan islam bukan keturunan dia tp golongan ulamak ni.. Ingat mati nnt y mandikan kita golongan ni la.. ble suami kita mati ke, anak2 kita ke, kt diorng la y kita mintak tolong.. So kita sama2 keji org y hina ulamak ni xkira parti pe k..

     
  5. Anonymous Says:
  6. Anon di atas ini kedua-duanya adalah sama dan kononnya hendak berlakon baik...INILAH namanya MERABAN TAHAP GABAN. Kalah macam-macamlah dia punya goreng...Hangit beb...Bro, tak payah layanlah puak-puak HAMpas ni, berlakon jadi atas pagar konon. macamlah orang tak kenal bin dia. bin dia mesti sembah dewataraya, tetapi pasal kalah malulah nak ngaku HAMpas. memang HAMpas kalau dah kalah!

    sepupu Ayahpin.

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ