SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Jangan SURUH RAJA, tetapi SURUHANJAYA DIRAJA.

Posted by Det Guaq9 Saturday, March 26, 2011



Di alih bahasa dari blog Orang Melawan Pembangkang
  Khamis, 24 Mac 2011 Siapakah Datuk Shazryl Eskay Abdullah?

Datuk SEA adalah fisioterapis terkenal yang
tidak hanya bekerja dengan Dallas Cowboys, USA tapi juga untuk Pasukan Sukan Olimpik.
Datuk SEA adalah "Muallaf".  Ayahnya adalah seorang Punjabi dan ibu seorang Cina.  Dia menghabiskan sebahagian besar masa kecilnya dan kehidupan remaja berkeliaran di Watt Siam.
Dia pergi ke AS untuk belajar Geologi tapi tidak mempunyai cukup dana untuk menyelesaikan semester 1 Akhirnya untuk memenuhi keperluan hidup dia menawarkan diri secara sukarela untuk bekerja di gimnasium sebuah universiti di Oklahoma State
untuk pasukan gimnastik universiti itu. Prestasi pasukan itu tidaklah berapa baik lalu Datuk SEA sekali lagi menawarkan diri untuk membantu secara sukarela pasukan berkenaan. Para jurulatih dan pelatih gimnastik cukup tertanya-tanya di awalnya apabila Datuk SEA memberi. suatu program latihan yang lengkap untuk pasukan dan memberikan perkhidmatan fisioterapi yang sangat baik. Tetapi dalam masa yang sangat singkat, pasukan gimnastik universiti  telah berjaya berada di kedudukan teratas dalam Nasional AS Championship.Itulah bagaimana mulanya Datuk SEA berkhidmat sebagai  fisioterapis dengan  Pasukan Gimnastik Sukan Olimpik USA.

Dia begitu hebat sebagai fisioterapi sehinggakan berjaya memulihkan isterinya yang tercedera dalam sebuah kemalangan bas di mana isterinya yang memandu bas perkhemahan musim panas telah terjatuh ke dalam jurang Kecederaan isterin
ya boleh menyebabkan beliau menjadi OKU tetapi dengan kepakaran dalam urutan tradisional ala Thainya telah berjaya memulihkan isterinya sehingga dia mampu berjalan lagi. Semua ini berlaku di AS dan itu terjadi di sebuah hospital. Semua ini memberikan publisiti yang baik untuk Datuk SEA. Para doktor Amerika yang berada di institusi perubatan yang gagal untuk membantu Datuk isteri SEA kagum dengan kemampuan Datuk SEA  Salah seorang doktor yang kagum dengan kebolehan Datuk SEA telah memutuskan untuk berhenti dari pekerjaannya dan menjalinkan usaha sama dengan Datuk SEA untuk membuka pusat fisioterapi

Tan Sri Elyas Omar melihat kebolehan Datuk SEA dan memujuk dia untuk menjadi fisioterapis dalam BAM. Kemudioannya beliau diperkenalkan kepada Tun Mahathir yang kemudian membenarkan beliau untuk mempraktiskan kepakarannya di sebuah klinik di Langkawi.
Ketika B A B I pergi berkuda di Langkawi, ia jatuh dari kudanya Datuk SEAlah menjadi fisioterapis nya atau tukang urut .. Itu adalah pada tahun 1996 .. imbauan kembali.
Masih ingatkah kita ketika B A B I mengadu bahawa B A B I sakit pinggang sewaktu bercuti diBuloh Sungai Jadi,
Datuk SEAlah yang memberikan perkhidmatan khas untuk masalah pinggang B A B I. Urutannya membuatkan B A B I sembuh dari kesakitannya? Dan itulah alasan mengapa dia terus menggunakan perkhidmatan Datuk SEA sehingga sekarang.
Sekarang, adakah ianya masuk akal?Apabila kedua-duanya berada dalam SPA, B A B I sekali lagi perlukan perkhidmatan Datuk SEA. B A B I lalu menempah dua bilik, satu untuk beliau sendiri dan satu lagi untuk Datuk SEA . Setelah selesai sessi urutan, mereka kembali ke bilik masing-masing. Manakala B A B I  meminta pakej tambahan yang terdiri dari China Doll tanpa pengetahuan Datuk SEA... Namun pada hari berikutnya mereka meninggalkan hotel berkenaan, B A B I tertinggal jam tangan Omeganya ...
Akhirnya timbullah Datuk T dan video sex ........ Sekarang masuk akal bukan? Mengapa B A B I meminta Datuk SEA untuk mencari jam tangan dia yang tertinggal di dalam bilik berkenaan?  Sebabnya Datuk SEA adalah fisioterapisnya(tukang urutnya). Bukan sebarangan fisioterapitetapi fisioterapis profesional dan terkenal serta mempunyai reputasi tahap antarabangsa.
Mari kita tunggu Suruhanjaya Di Raja.....

1 Responses to Jangan SURUH RAJA, tetapi SURUHANJAYA DIRAJA.

  1. Anonymous Says:
  2. terima kasih atas maklumat anda.
    saya hanya kenal datuk eskay
    (dikenali dgn datuk kambing)sebab dia ada ladang ternakan kambing di kampong saya..berhampiran pekan/kampong NAKA,KUALA NERANG KEDAH.
    saya tidak mengetahui aktiviti dan kemahiran beliau selain memiliki ladang ternakan.
    kawasan ladang beliau amat cantik,lokasi yang menarik dan indah..
    mengadap ladang tebu (GPTB)yang luas dan pemandangan semulajadi pergunungan.
    cuma sekarang tebu telah tiada dan diganti dengan ladang getah olih syarikat TRADEWIND.
    BLOGGER KICKDEFELLA pernah menjadikan ladang datuk eskay dan sekitarnya lokasi shooting film beliau.
    saya dan dan masyarakat setempat agak terkejut juga bila mendapat tahu cerita siapa sebenarnya datuk eskay dan melihat gambar beliau.
    sama2 lah kita menanti kebenaran dari siasatan polis.

    hisham

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ