SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Azizan Gila B@b! kot?

Posted by Detguaq Friday, March 11, 2011


Dari semalam lagi aku melihat tajuk dalam tabloid paling laris di Kedah pada masa ini, iaitu Sinar Harian yang mana bila penyokong salah satu parti marahkan berita yang disiarkan akan terus mengejek tabloid ini sebagai Sinar Hairan dan tak kurang juga yang mengatakan ianya sebagai Sinar Haram.  Biasalah.... Bila kenyataan dalam akhbar tersebut tidak menyebelahi parti dan pemimpin yang mereka sokong.

Tetapi apabila Tajuk yang terpacul dari MB kaki bebai dan chengey lagi tak tau apa-apa kononnya BN Gila Talak dengan memberi kenyataan umpama duriang mangkaq, isi putih berkilat, rasa macam pelaq, maka aku tidak dapat duduk diam tanpa membalas kutukan dari mulut celupar yang mahu orang lain buat kerja macam orang islam tapi dia buat kerja macama orang apa pula?

Aku cukup hairan dengan kenyataan sedikit berfakta dan sebahagian lagi penuh temberang dan selebihnya hanya seperti NYIOQ JANTAN atau kelapa KOMENG seperti istilah orang di Selatan.  Kenyataan bangang yang hanya layak melapik kepaka yang sedang mengantuk sebelum mata terlelap.


Jika sepanjang BN memerintah Kedah, apa yang pasrael tidak menohmah BN, tetapi tidak pula di labelkan sebagai Gila Talak(he he he...depa mana penah merasa nikmat sebelum ini) ataupun lain-lain gila termasuk GILA BABI, mengapa pula setelah di tegur si azizan ni hendak melenting, lagi pula ini bukanlah kali pertama dia melenting, malah kerap pula lentingannya umpama penari disko menari zapin.

Berlagak seperti pemerintah?  Memang betul BN berlagak dan bertanggungjawab seperti pemerintahsetelah pasrael kedah dan azizan terutamanya gagal bertindak sebagai kerajaan yang memerintah, malah lebih kronik lagi mereka masih lagi bermentaliti sebagai PEMBANGKANG yang BANGANG!  BN bukannya berlagak sebagainya, tetapi itulah sifat dan sikap semulajadi selama lebih dari 50tahun memerintah Malaysia dan negeri-negeri di dalamnya.  Adakah ini bermasksud secara tersiratnya bahawa azizan mengiktiraf KEHEBATAN dan KESUNGGUHAN BN dalam menunaikan tanggungjawabnya sebagai kerajaan berbanding azizan dan pasrael yang dilihat cukup lewa dan leweh dalam mentadbir negeri.  nak buat macamana, nak kontrol diabetes diapun tak upaya, depa kata diabetesnya dah melarat ke dia betisnya.


Memang benar pasrael gagal dalam menunaikan manifesto mereka kerana aku masih ingat akan pengakuan dari mulut azizan sendiri bila berkata"  mana kami tahu susah nak tunai manifesto".  Cukai turun?  Ya Ini hanyalah istilah seperti mana istilah jual murah yang di syairkan di bibir-bibir peniaga tiap kali cuti penggal sekolah, tiap kali musim perayaan tiba,tiap-taip kali hendak memancing pelanggan.   Mudah sahaja, naikkan harga cukai 2 kali ganda dan kemudiannya turunkan seperempat untuk tunjukkan penurunannya.  Aku ambil contoh mengenai sewa kedai di Pekan Sik kepunyaan MDS.  Kalau sebelum pasrael memerintah sewa yang perlu di bayar oleh peniaga yang menyewa premis milik MDS hanya dalam lingkungan RM400 sebulan tetapi tidak berapa lama selepas mereka memerintah Kedah, harga sewaan teah naik mendaka kepada RM 1,000.00 sebulan.  Tetapi kerana pandai kononya bermain wayang, maka di turunkanlah kepada RM800.00 sebulan.  Itulah cara mereka main wayang untuk tunjukkan bahawa mereka baik.  Sehinga kini Cina-cina di Sik merungut seperti tak percaya bahawa pasrael gamak buat begitu kepada mereka setelah undi di beri kepada pasrael. Nak cerita diskaun apa lagi?  nak cerita turun cukai apa lagi?  kalau bukan nak pemohong rakyat Kedah?

UMNO/BN angkuh?  Setahu aku UMNO/BN hanya membuat telahan, tetapi tidaklah sampai ke tahap angkuh, tetapi yang jelas dan nyata pasrael terutamanya azizan jelas menunjukkan singkap BONGKAK mereka yang cukupo ekstrim. Aku ada butirannya......

Buku Jingga yang di jaja oleh B A B I dan cuba di 'wangi'kan oleh azizan bukanlah jingga tetapi buku GHAPLA JINGGA.  Apa maksud GHAPLA JINGGA?  Orang Kedah dan Pulau Pinang cukup faham dengan IDIOM GHAPLA JINGGA ini, tambah-tambah kalau ianya hasil air tangan penuh nanar dari kudis tokak yang dah membusuk ayng menghinggapi tangan ALHUBURI aka B A B I.  Mana boleh tangan yang busuk akan menulis perkara yang baik.

Mengenai isu pelajar-pelajar Malaysia di Mesir, sikap dan tindakbalas pasrael dan azizan serta lain-lain pemimipn penbangkang memang telah aku jangkakan, Mereka sebenarnya mahu segala-galanya di laksanakan oleh kerajaan Barisan nasional sementara mereka hanya menunggu di muka lukah untuk meludah setiap perkara baik yang pihak kerajaan barisan nasional buat, padahal semasa penghantaran pulang pelajar-pelajar rakyat Malaysia dari Mesir, gerombolan pelajar mereka yang berpayung di bawah PMRAM teah terlebih dahlu cabut lari dari medan bahaya ketika lain-lain pelajar masih belmu tahu untung nasib mereka.

Begitulah HEBATnya semangat MILITAN hijau pasrael ketika berada di zon bahaya.

Dan rupanya mengendalikan rakyat sendiri yang hendak menimba ilmu yang masih belum selesai rupanya di anggap sebagai BEBAN.  Itulah perangai sebenar azizan yang menelanjangkan sikap sebenarn beliau yang kian hari kian terserlah sehinga menampakkan bulu-bulunya yang sudah penuh beruban.

lihatlah keratan kenyataan MB seba tak tau ini dalam SINAR Harian.

“Bila hendak dihantar pulang semula, mereka serahkan beban itu kepada kita. Tapi tidak mengapa, Kerajaan Negeri tidak ada masalah menanggung pembiayaan tambang penerbangan pulang ke Mesir berserta wang poket RM500 kerana wang sebanyak RM2.5 juta yang digunakan adalah wang rakyat,” katanya.

Dan aku dapat aduan sebenarnya ada pelajar yang masih belum terima sesenpun dari apa yang telah azizan janjikan. Aku harap perkara ini tidak benar kerana pelajar-pelajar itu adalah asnaf yang layak untuk di infa'.

Mengani isu air dan SADA yang umpama irama dan lagu tu takpayahlah azizan dok meneran suara lagi, ia dah jadi perkara jenaka yang cukup seronok untuk rakyat Kedah sehingga ada yang menyeringai tak kering gusi, terbahak-bahak melihat kelaku azizan yang meroyan skan tu.  SADA sahaja yang ada autoriti untuk naikkan tarif air, SADA sahaja yang boleh untung, SADA sahaja yang boleh itu boleh ini....maklumlah...Syarikat Air Dato' Azizan.  Apa nak kata.Pejabat POS tak bolehlah nak ambil untung, biar SADA sahaja yang berniaga dengan rakyat....

Bayangkan kenaikan air adalah per liter dan hari-hari rakyat menggunakan berliter-liter air untuk berbagai perkara termasuklah azizan yang kalau berak dah tentu kena basuh pungkoqnya guna air, tapi takpalah...mungkin kerana Syarikat Air Dato' Azizan, maka setakat secibuk dua tu kira free lah kot no??? Padahal Pos Malaysia hanya kenakan pertambahan 20sen sahaja untuk setiap bil, itupun sebulan sekali, bukannya caj 20sen seliter untuk tiap-tiap liter pada tiap-tiap hari.  Waharammuwahalalku....Aku untung tak pa, hangpa rugi aku tak peduli.
Dan akhirnya walaupun sudah 3 tahun sebagai kerajaan berperangai pembangkang, azizan masih kekal dengan perangai serba tak tahunya.....

Ditanya dakwaan Kerajaan Negeri akan melaksanakan cukai pintu di pekan kecil setiap daerah dalam masa terdekat, Azizan menjelaskan beliau tidak tahu mengenainya kerana tidak pernah dibincangkan dalam mesyuarat.(petikan dari SINAR Harian).

JOM Semua Pakat TUKAR!!!!

2 Responses to Azizan Gila B@b! kot?

  1. Anonymous Says:
  2. bukan gila babi......
    tapi penternak babi....
    ramai yang dok belajar di mesir tu babi ternakan pas.

     
  3. Anonymous Says:
  4. Zizan alahai Zizan ..rupa rupanya bercakap dan membohong tak sama dengan mentadbir ....kesian orghang kedah ...nak buat camna ..bukan ini ke kehendak kamu .... berani buat berani "tonggeng"...

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO