SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

SECIPUT 11

Posted by Detguaq Monday, February 15, 2010

1.  Tindakan Zahrain Akan Beri Kesan Besar Kepada PKR - Ezam

**Dalam keadaan sekarang tindakan keluar parti oleh pemimpin-pemimpin PKR, baik di pusat, Negeri mahupun di kawasan Parlimen dan juga DUN tidak perlu di duga lagi.  Semakin ramai telah, sedang dan akan meninggalkan pkr.  Yang adapun sebab gagap dalam setiap segi.

2.  Surat pekeliling bertarikh 12hb Februari berkaitan Perarakan Maulidur Rasul oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang bagi membayangi surat-surat sebelum ini adalah surat terdesak serta tergesa-gesa sehinggakan nampak LGE seperti terberak-berak cirit umpama GAJAH sakit perut!!!

**Dan blog-blog pembangkang milik PIS berhempas otak bersilang tangan untuk mempertahankan khalifah LGE depa dengan menyembunyikan fakta mengenai surat-surat dari MAIPP, tetapi dok tala kat suratkhabar UM, turut sokong pelatih GAJAH sarkas untuk melabelkan s//khabar UM sebagai pembelit....renungkan...

3.  Aku harap ada penjelasn segera mengenai kes setpol menteri kewangan yang di tahan oleh SPRM

4.  Betul ke IGP juga telah di serbu oleh SPRM?  Gara-gara apa?

Setelah menilti sumber asal yang rupanya datang dari penulis tak bertelur dan hanya bersifat khabar angin yang di bumbu dengan jalinan dusta yang mencipta keyakinan maka jika pihak pembangkang dan bloggers pembangkang ingin menelan cerita busuk bernanar ini silalah....otak mereka akan bertambah sakit dan berpenyakit...Aku sempat menjengah satu forum yang rata-rata dari mereka memang sudah langsung tidak peraya dengan manusia PARIA bernama Kamarudin PARIA yang telurnya telah dikasi dan otaknya telah di belenggu hasad tak kesudah terhadap Dato' Musa Hassan.

**Khabar angin gara-gara perut busuk hatihasad yang tak kesudah....he he he...rupanya di reka oleh Kmamarudin PARIA yang dok menyorok di luar negara...

5.  Jika peguam sesuatu kes dengan sewenang-wenangnya menghukum hakim bahawa hakim menghina mahkamah, padhal terbukti bahawa dia yang menghina hakim dan mahkamah, layakkah dia menjadi peguam kepada pungkoq guamnya?

6.  Tiadakah satu tindakan konkrit untuk B A B I dari merewangkan cerita bohong beliau mengenai kes yang masih lagi di bicarakan di mahkamah?   Bukankah ini terang-terang satu perbuatan yang bukan sahaja menghina mahkamah, tetapi juga menghina undang-undang seterusnya perlembagaan dan akhirnya Duli Yang Maha Mulia Yang Di Pertuan Agong, kerana kedaulatan undang-undang terletak ke bawah duli Yang Di Pertuan Agong?  Atau Hishamudin nak bagi amaran pun takut?

7.  PERKASA SEMAKIN MENDAPAT PERHATIAN ORANG MELAYU.  PERKASA kini nampaknya merupakan alternatif kepada saluran suara orang Melayu yang nampak agak tersekat dikerongkong politik apabila cuba di teranlaung....Melayu kena sokong PERKASA(juga)!!!

8.  Akhirnya di penghujung hayat n.ajis mengakui bahawa hiburan itu adalah sebahagian dari fitrah manusia, naluri yang telah di packagekan terhadap tiap-tiap kejadian bernama manusia....tapi biasalah, kenyataannya di bedakkan sikit untuk menunjukkan itu adalah pandangan ori dari beliau, padahal aku dah lama dok kata lagu tu, cuma sebagai manusia kita kenalah mengawalnya sendiri, jangan dok salah orang nu orang ni.  otak sendiri ada, sendiri pikirlah...

9.  Dulu UMNO masa PAKmasaaLAH yang kerap tunda, tunda, tunda, tunda, tunda, tunda mesyuarat agong parti, la ni penyakit tu dah menular pi kat pekong karat redam aka pkr pulaaaaakkkkk....mungkin pasai kepala mai dari negeri yang sama kot????

10.  Macamanalah cara kawan aku setelkan kes dia dengan penguatkuasa undang-undang....kantoi tengah guna henpon masa memandu....

2 Responses to SECIPUT 11

  1. KacangMiang Says:
  2. awat hang la ni sibuk sangat ka?........banyak ka UMNO Kedah bayag?...la ni tak dan nak jumpa kawan-kawan dah.

     
  3. Detguaq Says:
  4. Salam kacang miang,

    Tahniah kerana menjadi seorang lagi blogger di Jerai. Harap terus berkarya secara berterusan...tak sangka hang dah berblog semenjak tahun lepas lagi.....

    Hmmm...aku setuju pasai pengerusi Biro penerangan tu...patut tok mie bagi kat hang....he he he...

    Pasai bayaq tu kena tanya UMNO Kedah lah....kira teksi aku tu la ni tukaq enjin turbo dah....turboghai....sampai gasket bocoq...kemarin dolu tayar sekehen aku bocor sebab putus radial kat sg yan masa nak balik ziarah aruah Husin Tok Harun kat sg yan....nasib baik arm G2 mai tolong ambik aku....

    Nak kena pi cari tayar sekenhen yang 'baru' kat guaq.....

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ