SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

KENA SERANG LAGI.......

Posted by Detguaq Monday, February 1, 2010

Walaupn artikel mengenai kutukan puak militan perut hijau PIS terhadap Zubir Zuffa sudah melewati seminggu di dalam blog penyokong taksub PIS, namun ianya tiba-tiba dicedok bebulat kedalam blog yang sudah lama beku, kecuali sedikit mencair ketika menjelang tahun baru 2010, iaitu MT. MT tiba-tiba seolah-olah mendapat 'power bar' di lap yang terakhir maraton bila berjaya mengesan artikel yang pada mereka adalah santapan lazat untuk dilahap.....

Aku sudah menyartakan pendapat peribadi aku sebelum ini pada posting aku yang bertarikh 23/01/2010 yang lalu.  Tetapi bila ia di ceduk pula oleh MT dan ada dikomen, maka aku beranggapan tidak salah pula aku untuk menokok dengan komen secara peribadi mengenai tajuk berkenaan.  Komen ini adalah komen yang aku buat didalam blog MT.


Salam Tuan,

Terima kasih kerana sanggup bersusah payah untuk CnP dari blog pembangkang iaitu Kedah Lanie.  KREDIT UNTUK BLOG PEMBANGKANG!!!!

Mungkin pada pandangan anda dengan bertindak CnP bulat-bulat artikel ini adalah usaha murni anda...ya mungkin nampak 'noble' dari sisi anda.  Tetapi sekadar untuk melontar pertanyaan, adakah berbaloi dan apakah manfaat yang boleh disumbangkan kepada UMNO hasil dari cedokan bulat-bulat artikel dari blog pembangkang ini?


Lagi sekali saya memberanikan diri untuk menerangkan dari sisi saya yang saya rasa saya patut kongsikan bersama di sini, bukan untuk zubir semata, tetapi juga untuk UMNO terutamanya.

Tuan Berangan,
Apakah perasaan anda dan perasaan kita bila si zubir ini terus menyokong pembangkang dengan menyalurkan sumbangan dana untuk politik mereka tetapi dalam masa yang sama terus menagih projek dari kerajaan persekutuan dan sebahagian dari keuntungannya disalur kepada akaun parti pembangkang?  Tongkat yang di beri di palu kepada si pemberi???

Tuan aah,
Atas alasan apa yang beliau perlu terlalu risau mengenai sejarah silam politik beliau jika beliau menyedari bahawa platform yang beliau berdiri hanyalah terdiri dari binaan yang amat rapuh?  Dan pengalaman silam itu beliau jadikan sempadan untuk berpolitik dengan cara yang lebih bermanfaat kepada anak bangsa?

Sesiapa sahaja yang menceburi politik di peringkat kepimpinan pastinya mempunyai cita-cita.  Tanyalah siapapun yang berpolitik, kecuali mereka yang menceburinya dengan hanya bermaksud untuk menjadi ahli biasa(itupun ada juga cita-cita seperti untuk mudah dapat bantuan TEKUN!).  Apakah mereka yang bertanding sebagai Ketua Cawangan tidak ada cita-cita untuk menjadi AJK bahagian?  Dan sesudah itu tidakkah pula mereka bercita-cita untuk keperingkat yang lebih atas?  Apakah ini sesuatu yang negatif?  Apakah menjadi dosa kepada zubir bila beliau ada menyimpan cita-cita?  Dan besar sangatkah kuasa yang ada pada dia sehingga boleh menagih kerusi Timbalan Menteri Kesihatan ketika itu ataupun ketika ini juga? dan kalaupun benar itu cita-cita beliau, tanpa usaha giat bermasyarakat, membantu ahli-ahli UMNO dan rakyat, menjayakan setiap tugas yang di amanahkan oleh bahagian, negeri dan pusat, adakah pemimpin yang lebih atas akan menerima beliau dengan begitu sahaja?  Tidak cerdik sangatkah Bashah, kurang akalkah Shafie, kelabu sangatkah Jamil dalam menilai prestasi kerja zubir?

Dalam menilai kata-kata 'rakan karib' dia dari kalangan PIS dahulu adakah ia benar kesemuanya atau ada yang mereka tokok tambah dan sendal untuk menyedapkan omongan tak membawa faedah baik kepada pendokong UMNO mahupun kepada mereka sendiri?  Apakah dengan menyiarkan seloka bertaraf pencungkil gigi ini akan meyebabkan zubir kembali kepada mereka?  Atau apakah faedah dari cerita separuh hiburan ini ada nilai positifnya kepada UMNO?

Mengenai penglibatan beliau dalam arena politik di mana ada dakwaan bahawa beliau baru, baru dari sudut apa sebenarnya yang di katakan baru?  Menyertai UMNO..ya memang benar.  Tetapi baru beliau bukan bermakna tidak ada langsung pengalaman politik oleh dia, malah pengalaman beliau semasa di 'seberang sana' adalah satu nilai yang amat berharga apabila beliau sanggup 'menyeberang kesini'.  Pengalaman beliau diperingkat kepimpinan dalam parti pembangkang seharusnya dimanfaatkan bersama oleh kita yang telah begitu lama berada di 'sebelah sini'.  Ada yang dah berdekad-dekad tetapi impak mereka kepada UMNO mereka sendiripun tidak tahu secara signifikannya(jasa aah tidak pernah saya lupakan dan anda terkecuali dalam hal yang saya perkatakan ini).

Dan di ketika ini, apakah penglibatan dia baik di Bahagian UMNO Merbok khasnya, Perhubungan UMNO Negeri Kedah dan UMNO Pusat secara rasional dilihat sesuatu yang merugikan kepada UMNO?  Atau ianya hanyalah 'disadvantage' kepada beberpa individu-individu di Bahagian yang berdekad-dekad lamanya berpolitik tetapi hanya bertakah di bahagian sahaja sehingga perlu terus-terusan memburu dan menyerang politik zubir?

Tuan aah menulis:

""Cukup hebat!  dan sekarang dia memang cukup ligat bergerak di dalam Bahagian Merbok, pagi petang, siang malam dia masuk kampung habis tenggelam semua Jawatankuasa Bahagian.  bagus! teruskan, semoga anda di pilih untuk menjadi Calon dalam PRU13 nanti.""

Dari perenggan di atas dapatlah saya simpulkan bahawa sememangnya rakyat Merbok 'notice'/sedar mengenai aktiviti-aktiviti berterusan sosial dan politik zubir terhadap mereka dan kesungguhan beliau bekerja ketika UMNO dilihat begitu lemah dengan sikap sesetengah pemimpin yang walaupun sudah berdekad berakar dalam UMNO tetapi tak berubi.

Dari kenyataan tuan aah ini, kita patut bersangka baik dan menganggap ini adalah satu bentuk cabaran kepada AJK-AJK Bahagian yang 'tenggelam', mereka sewajarnya memperligatkan kegiatan diri mereka didalam sosial dan politik setempat sebagai menyahut lalu menidakkan cabaran tuan aah, kerana tuan aah ada menyebut bahawa zubir memang cukup ligat bergerak, namun kita kena ingat bahawa ligat zubir bukan ligat bermodalkan air liur dan gigi semata-mata, ligat dia bersendikan sebahagian dari rezeki perniagaan mereka suami isteri, tenaga mereka, masa mereka dan keringat mereka adalah rangkuman kepada 'package' ligat dia dalam politik dan sokongan isteri sebagai pemangkin semangat.

Semoga ia menjadi doa yang mustajab untuk Allah makbulkan.......

2 Responses to KENA SERANG LAGI.......

  1. Pak malau Says:
  2. SALAM.

    BILA KERA PULANG KE CABANG....KADUK MULA BERTAUT DIJUNJUNG !...PUNCA KETANDUSAN PEMIMPIN UMNO DI KEDAH !

    MOGA-MOGA ZUBIR YG LIGAT... DAPAT BERAKAR DAN BERUBI DARI BERKURUN BERAKAR HANYA MENJADI TIRAI DAN BERJUNTAI MENJADI MISTERI...TANPA MENGASIL UBI...BIARLAH ZUBIR YANG LIGAT MENJADI RESMINYA PADI....BUKAN MENGIKUT RESMINYA LALANG!



    WASSALLAM.

     
  3. Anonymous Says:
  4. Pak Malau, ayat hang dari berkurun berakar hanya menjadi tirai amat sesuai untuk boss hang MK dan hang sendiri.

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ