SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Cubaan Sabotaj Hari Terbuka Merdeka - Raya UMNO Kedah Gagal.

Posted by Anonymous Friday, September 23, 2011

Ternyata percubaan pihak tidak bertanggungjawab untuk menggagalkan Majlis yang telah dirancang sebegitu rapi nampaknya gagal, malahan kehadiran rakyat Kedah hampir mencecah 45,000 orang semasa Majlis Sambutan Merdeka-Raya peringakt UMNO Neggeri Kedah yang diadakan diStadium Sultan Abdul Halim Suka Menanti pada 20/09/2011 yang lepas.

Dari blog UMNO Kedah:


UMNO KEDAH KESAL CUBAAN GAGALKAN MAJLIS RUMAH TERBUKA AIDILFITRI

UMNO Kedah kesal dengan “tangan-tangan jahat” yang cuba mengagalkanmajlis rumah terbuka Aidilfitri yang akan diadakan pada Selasa, 20 September 2011, di Stadium Sultan Abdul Halim, Alor Setar.
Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah Datuk Paduka Ahmad Bashah Md Hanipah berkata “tangan-tangan jahat” berkenaan cuba melagakan UMNO Kedah dengan kerajaan negeri dengan harapan kerajaan negeri membatalkan tempahan terhadap Stadium Sultan Abdul.
“Ada pihak telah meletakkan kain rentang sempena majlis aidilfitri yang diadakan PKR di Stadium Sultan Abdul Halim semalam (Ahad). Saya percaya kain rentang itu sengaja diletakkan agar penyokong pembangkang marah kepada UMNO dan seterusnya mendesak kerajaan negeri membatalkan tempahan UMNO terhadap stadium berkenaan”.
“Saya tegaskan bahawa pihak kita tidak melakukan sebarang usaha untuk meletak kain rentang mengkritik pemimpin pembangkang berkenaan kerana kita tahu ia adalah majlis Aidilfitri dimana kita mengeratkan silatulrahim sesama kita,” katanya.
“Masa berpolitik kita berpolitik tetapi masa Aidilfitri kita lupakan sebentar soal politik,” katanya pada persidangan media di sini, hari ini.
Menurut laporan akhbar hari ini, kedatangan Datuk Seri Anwar Ibrahim ke majlis Aidilfitri anjuran Parti Keadilan Rakyat di Stadium Suka Menanti semalam disambut dengan beberapa kain rentang yang mengutuk Anwar.
Akibat pemasangan kain rentang itu wujud perasaan tidak puas hati dikalangan penyokong PKR sehingga mendesak kerajaan negeri membatalkan tempahan yang dibuat oleh UMNO bagi menggunakan stadium berkenaan.
Ahmad Bashah berkata pihak yang mempunyai kain rentang berkenaan diminta membuat laporan polis agar siasatan dapat dijalankan.
“Saya ucapkan terima kasih kepada Perbadanan Stadium Kedah kerana terus membenarkan kita mengadakan jamuan berkenaan, yang terbuka kepada semua orang tanpa mengira agama dan pegangan politik,” kata Ahmad Bashah..

Pada sebelah malam aku sempat  merakamkan video mengenai pengakuan seorang awam yang keliru mengapa ada naskah berbentuk provokasi telah di edarkan sesudah perjumpaan hari raya peringkat negeri Kedah oleh pkr yang turut dihadiri oleh ANUwat Brahiem.


8 Responses to Cubaan Sabotaj Hari Terbuka Merdeka - Raya UMNO Kedah Gagal.

  1. Anonymous Says:
  2. Memang la UMNO tak ada moral..

     
  3. Anonymous Says:
  4. TAK MUSTAHIL TU KEJA PUAK2 UNITED MALAY NO OTAK JUGAK....HAMPA PUAK2 UMNGOK BUKAN ADA KEJA LAIN DAH, PAKAT DOK TOKAK HANG AKU SJ...TOK DET PEKENA SYED SOBRI PASAI SERI TEMIN...LEPAIH TU DOK KENEN MAT BASHAH....NAK JADI MENTERI BESAQ KENA LA ORG PROFESIONAL, MCM DIA LA KOOOOT...MAT BASHAH TU APA ADA...BILA BECAKAP SJ NAMPAK SANGAT MACAM
    ORG X CERDIK...PELIKNYA MCM MANA UMNGOK BOLEH LANTIK DIA JADI PENGERUSI UMNGOK KEDAH....MEMANG NGOK BETOI LA HAMPA NI....

     
  5. masalodeh Says:
  6. Ini bukan perkara baru dalam UMNO, dalam pru ke-12 lalu pun kerja macam nilah antara sebab calon UMNO ruyup, kerja macam ni jugak akan berlaku dalam pru ke-13 nanti, ahli umno sekarang ini memang ramai yang kaki sabotaj ekoran Negara di tadbir oleh Tun Lah dan menantunya yang tidak bertanggungjawab menggadaikan maruah bangsa....

     
  7. Anonymous Says:
  8. ANWAR...KAH KAH KAH...ADA MORAL KA...MELIWAT DAN MENUTUH CINA DOLL...MAT SABU ADA MORAL KA...KHALWAT DAN BERBUAL LUCAH DENGAN BINI ORANG...PUAK-PUAK TOTOK PKR DAN PAS NI AKU KENAI SANGAT LA...KALAU KENA KAT DEPA...SEMUA FITNAH SEMUA BOHONG SEMUA KERJA UMNO...DEPA LUPA SEGALANYA BERLAKU DENGAN KEHENDAK ALLAH KETIKA DIATAS KEPALA MEREKA ADA KOPIAH PUTIH...TAPI IMANKAN ALLAH KATA ADA DIHATI...CAKAP PASAI KEADILAN KONON TAPI AKU SURUH TENGOK VIDEO ANWAR PUN TAK BERANI...SURUH DENGAQ PERBUALAN LUCAH MAT SABU TAKUT...TAPI DOK KATA TAK BETOI...SEBAB APA...SEBAB DEPA TAU SEMUA TU BETUI...SEBAB TU DEPA TAKUT...ORANG NI TAKUT KALAU SALAH...BUDAK SEKOLAH F3 PUN TAU TU SAPA...HAMPA NAK KELENTONG SAPA...ORANG YANG BERIMAN NI DIA BERANI KERANA BENAR DAN TAKUT KERANA SALAH...BELI KCX 8 LEPAS TU TAKUT NAK GUNA ADA MORAL KA...EXCO SAPU BINI KAWAN ADA MORAL KA...ORANG BAGI DUIT SURUH PEBAIK JALAN TAPI TAK BUAT ADA MORAL KA...DULU AKU MASIH INGAT SORANG TUKANG CERAMAH PAS NI TUDUH TUN M TENGOK VIDEO LUCAH DENGAN CUCU...TAPI TAK BOLEH BUKTI SAMPAI LA NI...SEBALIKNYA PEMIMPIN ANUGERAH TUHAN DEPA YANG BUKAN SEKADAR TENGOK VIDEO LUCAH...JADI PELAKON PULAK TU...ALLAHUAKBAR...ALLAH MAHA BESAR...SEGALA APA YANG MEREKA BUAT KEPADA ORANG LAIN SEDANG ALLAH TUNJUKKAN KEBENARANNYA HARI INI...SEGALA SOLAT HAJAT YANG MEREKA BUAT UNTUK MUSUH MEREKA SEDANG ALLAH KEMBALIKAN KEPADA MEREKA SATU PERSATU...SAYA SENDIRI SUATU KETIKA DAHULU TAK PERNAH TERFIKIR BETAPA ALLAH TAALA AKAN TAKDIRKAN KELUARNYA VIDEO-VIDEO DAN RAKAMAN PERBUALAN LUCAH PUAK-PUAK HIPOKRIT INI TATKALA SIANG MALAM MEREKA TIDAK BERHENTI-HENTI MENGUTUK DAN MENGATA ORANG. SESUNGGUHNYA SEGALANYA TELAH TERTULIS OLEH ALLAH. HANYA PUAK-PUAK YANG TIDAK BERIMAN SAHAJA TIDAK AKAN MAMPU MENERIMA KETENTUAN YANG TELAH ALLAH TUNJUKKAN ITU. INGAT WAHAI TOK-TOK LEBAI PAS. PERCAYA KEPADA QADA DAN QADAR ITU RUKUN IMAN. SEGALA YANG BERLAKU BUKANKAH QADA & QADAR DARI ALLAH. NAFIKANLAH KALAU HAMPA BERANI. SEKIAN.

     
  9. selalunya yg dok sabotaj sesama umno ini ialah puak umno sendirilah.Setakat jamuan mungkin tak menjadi kerana majlis isi perut.Tapi kalau pilihanraya PRU 12 lalu sah memang asa sabotaj.Termasuk di Padang Serai.Sekarang dia dah terima balasan dari Allah SWT.Jangan cari salah orang lain.Dalam UMNO sendiri berlambak kaki sabotaj.

     
  10. Anonymous Says:
  11. apa lah koman sangat konvensyen kemarin.Ucapan Dato Bashah hambar sahaja tak ada yang kental sebagai peluru.Yang ramai Melayu dan India.MCA/Gerakan pun hambar.Lepas jamuan banyak kereta keluar.Kerusi MCA/Gerakan kosong banyak.Dalam bahagian AS dan K.Kedah sendiri pun tak banyak.Pemimpin UMNO tak tepati waktu ada yang dtg lambat.Muka pun kusut basi.Itulah cakap-cakap penyokong BN yang berada dibelakang dewan.Sapa lah yg buat teks ucapan dia.

     
  12. Anonymous Says:
  13. Takziah lah pada BN Kedah diatas lemahnya konvensyen itu.Zero saja.

     
  14. detguaq Says:
  15. Depa tak masuk dengar ucapan Dato Chong Itt Chew ka???? Anon dengar tak apa yang Chong Itt Chew kat apasal KHTP??? Hebatkan hamPAS?

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ