SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

PROJEK HABuk KERAJAAN hamPAS KEDAH

Posted by Detguaq Friday, April 2, 2010

 

Utara: Projek Hab Hidrokarbon Sungai Limau ditangguh
2010/04/02

ALOR SETAR: Projek Hab Hidrokarbon Sungai Limau (Sulih) di Yan, dekat sini, membabitkan pembinaan loji penapisan minyak bernilai AS10 bilion (RM35 bilion) yang sepatutnya bermula tahun ini, terpaksa ditangguhkan kerana beberapa masalah teknikal termasuk kelewatan mendapat kelulusan Laporan Penilaian Alam Sekitar (EIA).

DAH JADI PROJEK HABuk.  BETULKA PASAL EIA?

Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak, berkata beliau juga tidak dapat memastikan bila projek itu akan dimulakan kerana syarikat yang melaksanakan projek berkenaan turut menghadapi masalah dengan rakan kongsi

"SAYA TAK TAU, SAYA TAK TAU, TANYA DEPA, TANYA DEPA!"
"Saya tidak dapat memastikan bila ia boleh dilaksanakan kerana tertakluk kepada kelulusan EIA yang terletak di bawah bidang kuasa Jabatan Alam Sekitar (JAS).

SEKADAR ALASAN ASAL BERJAWAB!

"Ia projek besar dan memerlukan banyak modal selain membabitkan penambakan laut, tetapi syarikat berkenaan masih komited kerana menurut mereka hanya perairan Kedah yang sesuai disebabkan lautnya dalam dan perairan Selat Melaka luas, berbanding di sebelah selatan," katanya, di sini.

KEH KEH KOH!  KOMITED KA KEMUT TAK? AWAT TAK SURUH DEPA CAKAP SENIRI? TAKKANLAH KOMPENI BESAQ TAKDAK JURUCAKAP SENIRI?


Beliau bagaimanapun enggan mendedahkan nama syarikat rakan kongsi yang menghadapi masalah itu.

CARILAH KOMPENI LAIN YANG TAKDAK MASAALAH, TAKKAN NAK DOK TUNGGU, YANG RUGI BESAQ RAKYAT KEDAH, YANG RUGI KECIK PUAK-PUAK ATAIH DALAM PISs SEBAB TELEPAIH KOMISEN

Projek yang dirancang di atas tanah laut yang ditebus guna di pesisir pantai Yan itu dilaksanakan Merapoh Resources Corporation Sdn Bhd yang akan membawa masuk minyak mentah dari Asia Barat untuk ditapis sebelum dijual ke negara Asia Timur, terutama China.

MERAPOH DAH MELEPOH KA ATAU DAH MEREPUT?

Mengikut jangkaan awal, majlis pecah tanah projek itu dilakukan November lalu dan akan beroperasi pada 2013 dengan keupayaan menapis 350,000 tong minyak sehari.
Projek dibiayai dua rakan strategik dari China, iaitu Hong Kong Beijing Star Ltd dan Winson Investment Ltd yang masing-masing akan melabur AS5 bilion, manakala SK Engineering & Construction Ltd anak syarikat SK Group of Companies dari Korea pula sebagai kontraktor utama bagi pembinaan dan pengurusan loji.

WOW!!! SEMUA SYARIKAT 'TEMPATAN', KALAU JADI NAK KENA IMPOT 'AYAM KAMPONG' BANYAK, NANTI DEPA PI MAKAN TOMYAM KAT DANOK, RUGI DARI SEGI PENGALIRAN KELUAR DANA

Mengikut perancangan, melalui projek itu minyak dari kapal akan dihantar melalui saluran paip sepanjang 50 kilometer dari Jerlun ke Bukit Kayu Hitam untuk ditapis sebelum dihantar semula ke kapal untuk diagihkan ke destinasi di barat.

TU LA DOK TIRU PROJEK ORANG, TAK TAU HUJUNG PANGKAL KIRA NAK TIIIRRRUUUU AJE.  MACAM TIRU PERIKSA, AKU ADA SEORANG PENAGIH TEGAR CERAMAH PISs YANG KERAP MENIRU SEMASA DI IPT DULU, TETAPI AKU ENGGAN DEDAHKAN, SEBAB USTAD AZIZANPUN 'ENGGAN DEDAH'KAN

***********************************************************************************
Kah! kah! kah!.....Kerajaan Kedah pandai buat projek HABuk
Projek HABuk Kerajaan Kedah memberi pulangan tinggi berbanding projek ceramah. kah! kah! kah!
Projek Ceramah hanya di gunakan untuk polok tembolok penceramah dan pendengar ceramah tolong pula sumbat tembolok penceramah dengan merasuah penceramah-penceramah agar terus berceramah topik-topik yang penuh pendustaan, fitnah dan membuat minda menjadi negatif sehingga kini tindakan primitif dari minda yang negatif dapat di lihat pada tiap tingkah laku penjilat tegar terompah reput sehingga sanggup jadi PAKYEIT DAP utk menjadi AYAM GOLEK di tengah jalan setiap kali berDEMONstrasi.

TEROMPAH REPUT yang nampaknya payah di ganti walaupun tapak kedua-dua terompah dah tak sama hausnya menyebabkan gaya jakan dah jadi macam itik patah pinggang.  Manakan tidak, PISs pusat kata sambarumba, PISs Kedah kata lenggang kangkong.  PR kata ROCK, PISs Kedah kata sentimental, tokey TEROMPAH kata HARAM, PISs Kedah kata HALALAN THOYIBAN.....PIs Kedah ni tak takut betul dengan sembahyang hajat Tokey TEROMPAH dan TOKEY TEMPOYAK yang buat sembahyang hajat tak sampai terhadap MOHSIN.

Kah! Kah! Kah! Lagi sekali minta pasukan sorak jerit kuat-kuat!!!!!!

KERAJAAN KEDAH PAKAR PROJEK HABuk! 
KERAJAAN KEDAH PAKAR PROJEK HABuk!
KERAJAAN KEDAH PAKAR PROJEK HABuk!

8 Responses to PROJEK HABuk KERAJAAN hamPAS KEDAH

  1. Anonymous Says:
  2. Sedara... hang tak ckp abis... depa memang plan nk buat projek habuk.. hang tak tau kaa... apa la hang nie... projek tu dah berjaya apa... hang tgk belakang lori tu... habuk terbang byk ooiii... apa la hang nie... putat zizan tu mmg la tak tau.. tak masuk poket dia... cuba masuk tgk.. abis hang kena... cuma depa duk doa selalu la kemarau.. senang senang sikit nk ternak habuk tu... bukan apa... hujan mai habuk tak dak...lantak pi la rakyat tak dak ayaq... bukan kena kat depa... tgk aduan rakyat hari tu.. mampui mamat SADA tu nk menjawap.. sama jawapan mcm MB depa... muka tak dak gaya ketua langsung... jenis suka gebang... janji mcm2... nk pasai kroni kot...

     
  3. Anonymous Says:
  4. Projek ni susah det...ni yang perlu EXCO2 yang berpengalaman dan muda2 skt dr Azizan Razak !!

     
  5. Anonymous Says:
  6. PAKCIKKK..TU PROJEK BEN DULU AARRR..USTZ AZIZAN SAMBONG JAAAAA...HE HE HE

     
  7. Anonymous Says:
  8. Kita semua dah tahu dan kenal pasti, bahawa Kerajaan PR/PAS Kedah ni memang kuat pembohong dan kuat sangat berpolitik. 'Menghalalkan cara' adalah mainan pemimpin PR/PAS Kedah. Kesemua cara mereka berfikir, cara mereka berpoitik, cara mereka berjanji, cara mereka berkhidmat kapada rakyat yang berpura2, keadaan negerisusah mereka kata senang, pembangunan tak dak mereka kata ada. Jadinya semua ini adalah hipokrit dan ritorik mereka kapada rakyat.

    Semua penyokong PAS amat percaya SANGAT dengan keritorikkan mereka. Bagi nak perkuatkan lagi ritorik politik mereka, sahinggakan baru2 ini Kerajaan Negeri PR/PAS menyebarkan propaganda dalam satu pemplt menyebut semua Kerajaan Negeri bagus keseluruh mesjid, surau dan merata-rata kedai kopi. Didalamnya termasuk lah cerita SULLIH di Yan yang kununnya batu asasnya akan diletakkan tidak lama lagi. Disini terang-terangan Kerajaan PR/PAS INI BERBOHONG KAPADA RAKYAT.

    Pembangunan HABOK. Ya betul, kita akan terangkan sedikit masa lagi. Kita tahuuu... orang dalam kita adaaa.... kita bongkar nanti.

     
  9. memang la projek bn yang rancang tapi kawan had nak sambung tu tak reti. pandai-pandai pi ubah plan. tak ada pengalaman menang tekejut. setakat urut dengan bawa back-hoe dan berguling atas jalanraya depa reti la.......

     
  10. 1Melayu Says:
  11. Det,aku cukup sedih dengan orang kampung hang yang mati matian percaya dengan kata kata MB Kedah Al Ustz Azizan Al Habuk,aku berani bertaruh yang projek ini tak akan 'Take off'.

    Sebulan makan free kalau projek ini dapat diteruskan !

     
  12. Detguaq Says:
  13. 1Melayu,

    I Take your words.....makan free? arrr...makan angin ka?

     
  14. Anonymous Says:
  15. Projek ini memang hasil perancangan kerajaan BN, tapi pelabur telah menarik diri bila dapat tahu kerajaan diambil alih PAS.

    Fokus PAS ialah mencuri projek tersebut untuk menipu rakyat, maka ditukar nama dari ZIPY kepada SULIHH. Padahal unsur2 penting untuk menjayakan pelaburan tidak diteruskan sebagaimana yang dirancang oleh kerajaan BN. maka inilah jadinya.

    PAS ni mana ada tahu apa satu pasal nak tarik pelabur, struktur dan prosedur pentadbiran pun depa tak faham apa satu, main gagau saja.

    Tapi gaji depa dapat juga, cuma rakyat la yang rugi, apa kebenda pun tak jalan.

    Tokpauh

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ