SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

SANDIWARA!

Posted by Detguaq Thursday, April 29, 2010


Melihatkan keputusan PRK P094, Hulu Selangor yang walaupun memihak kepada BN, namun seperti biasa pihak pembangkang yang tidak dapat redho dengan kekalahan akan segera mencari 'kambing hitam' untuk di sembelih bagi menjamu para penyokong agar mulutakal mereka terpolok kekenyangan tanpa banyak soal.

Aku sendiri tidak puas hati dengan keputusan yang sudah di ketahui itu.  Memanglah menang, tetapi ketidakpuasan hati aku ialah target yang tidak masuk akal oleh pemimpin tertentu yang begitu senang melontar kalam mencipta 'ayat power'.  Hakikatnya masih banyak yang perlu di lakukan.

Aku bertugas di Pekan Rasa yang pernah aku ada di sini ketika awal tahun tahun 90an dulu kerana bekerja di Batang Kali.  Pekan kecil dengan sederet kedai sebaris dengan landasan itu kini sudah banyak berubah.  yang tak banyak berubah ialah Kampung Barunya.  Keadaan rumah yang tidak tersusun, keadaan alamat rumah yang selerak-tabak, keadaan prasarananya yang sukar untuk di pertingkatkan mutu adalah sinonim dengan Kampung Baru termasuk Kampung Baru Rasa.

Mengikuti dengan rapat maklumat-maklumat yang di terima saban hari dari tiap-tiap Peti Undi(PU) yang sebanyak empat PU itu amat terasa perbezaannya dari segi penerimaan tindakbalas dari ketiga-tiga kaum di sana.  Orang Melayu dan India amat terasa kemesraan mereka. Manakala orang-orang Cina amat terasa pada saya kekelatan sambutan mereka terhadap jentera BN yang bertugas untuk membantu parti tanpa mengira agama, kaum mahupun warna kulit.  Sehingga hari terakhir, sehingga saat terakhir ketika pintu bilik pengundian di tutup, sehingga pengumuman pertama jumlah undi, hati ini bukan sahaja gelisah, malah terasa amat kecewa dengan sikap sebilangan kaum Cina, terutamanya golongan muda yang bukan menolak dasar kerajaan barisan nasional sebenarnya(bagi aku) tetapi dengan mudah menelan benda yang mustahil yang di hidangkan oleh pemimpin pembangkang, terutamanya seorang yang memang malas aku hendak menyebut nama penuhnya kerana bagi aku darjat beliau tidak lebih dari tapak kasut ZIONIS yang sudah haus menunggu untuk tetanggal, iaitu B A B I.  Mimpijanji yang di togokkan ke'kerongkong' anak-anak muda Cina dan sebahagian kecil anak-anak muda kaum India yang cuba mengenepikan sejarah dan nilainya, perlembagaan dan tafsirannya, kontrak sosial dan perjanjiannya membuat mereka mabuk ketahap maksima. Jadi untuk mengembalikan mereka kelandasan yang waras seperti yang telah di bentuk sebelum ini, yang menghasilkan keamanan dan kesetabilan serta berjaya meningkatkan taraf dan tahap ekonomi Malaysia, wajiblah pengilang minuman memabukkan jenama mimipijanji ini di tarik balik lesennya, di musnahkan kilangnya dan di rawat di satu tempat pemulihan sesesuainya seperti Kompleks perumahan mewah Sungai Buloh.

Musuh luar senang di kesan.  Musuh dalaman juga bukan susah sangat nak di kesan, tetapi kerana kita begitu menjunjung tepung yang ditakuti berselerak hanya kerana sehelai rambut menyebabkan 'kepala' kita berlapik ayat.  Itu ayat dia.  Aku juga akan bercakap seperti itu sebagai pemimpin yang bijaksana.  Tetapi aku ni akar umbi, peduli apa dengan tepung yag dah kotor dengan kelimumur, lagipula rambut yang ada terlalu banyak didalam tepung itu, bukan sehelai, bukan segumpal, malah helaian rambut yang bergaul dengan tepung tu sama banyak dengan rambut di kepala, bukan sahaja banyak, tetapi panjang-panjang pula tu.  Tepung tetap banyak tu juga, tetapi rambut yang bertambah kusut menyebabkan tepung jadi kotor..

Kesimpulan aku ialah Pengerusi Barisan Nasional merangkap Presiden UMNO yang juga Perdana Menteri Malaysia, Dato' Seri najib Tun Abdul Razak wajar memberi tumpuan kepada mereka yang taat di luar dan taat di dalam hati kepada Barisan Nasional.  Ramai Melayu dan India Pekan Rasa merungut dengan sikap di kalangan Cina yang hipokrit dalam memberi undi kepada calon BN.  Hanya sebahagian kecil Cina Pekan Rasa yang mengundi calon BN.  Itu jelas, faktanya amat jelas.  Statistik yang jentera BN ada dan statistik keputusan prk jelas dengan apa yang aku kata!

0 Responses to SANDIWARA!

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ