SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

PAS DAH TELAN HABIS LUDAH BERKAHAK KENTAL.

Posted by Detguaq Thursday, April 15, 2010

 
Gambar Hiasan Dinding

Sambaq dari Haramkah Dairy:


PASIR PUTEH, 14 April: Pemilihan bekas Menteri di Jabatan Perdana, Datuk Zaid Ibrahim sebagai calon pada pilihan raya kecil (PRK) Parlimen Hulu Selangor adalah wajar dan tepat dengan situasi politik sekarang.

**Jenis yang tak pernah rasa geli untuk menelan dengan lahap segala ludah berkahak kental lagi berwarna kuning kehijauan.  Tak sebegitu mudah rakyat Malaysia yang rasional untuk melupakan segala tindak-tanduk dan kenyataan pembangkang berjiwa militan seperti PISs terhadap Zaid dahulu, sedangkan ramai ahli UMNO tidak pernah berubah pendirian terhadap Zaid baik semsa beliau menjadi liabiliti dalam UMNO dan kini menjadi liabiliti dalam pkr dan pr sendiri

"Zaid memang seorang yang memang tidak dapat dinafikan ketokohannya dalam banyak bidang termasuk politk, undang-undang dan kehakiman.
"Tambahan pula beliau adalah bekas seorang menteri, sudah semestinya pengalaman berkaitan aspirasi rakyat tidak dapat dipertikaikan dengan mudah," kata veteran yang juga bekas aktivis Umno Tok Bali, Ibrahim Mohd Noor.

**Baiknya Zaid ni, adakah dia baru di lahirkan semalam dalam politik?  Putih sungguh warna kain politiknya dalam kandang pr yang penuh dengan warna hitam yang suram.  Itu hanya gambaran untuk mengaburi totok PISs di ulu banat. Seulu-ulu orang BN macam aku ni, tak tertelan ludah Zaid terhadap BN yang kerap meludah orang sendiri sehingga di tolak mentah-mentah oleh UMNO Bahagiannya sendiri sehingga takut beliau untuk mempertahankan jawatan sebagai Ketua Bahagian?

Ibrahim percaya, sekiranya rakyat memberi mandat kepada Zaid dalam PRK kali ini beliau mampu membawa satu perubahan baru dalam era politik tanah air.
Zaid menyertai PKR selepas beberapa bulan melepaskan jawatan sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri ekoran tidak dapat menerima penggunaan ISA terhadap wartawan, orang politik dan orang awam.
Sementara itu, aktivis sebuah parti di Pasir Puteh, Muhammad Dullah (kiri), tidak menafikan pencalonan Zaid menjadi satu tamparan hebat kepada Umno.

**Ishh..adeyyy..sakitnya tamparan manja dari ZICO tu...auwwww...

“Semua orang tahu dia (Zaid) itu bekas menteri, jadi tidak ada sebab untuk menolak kewibawaannya dalam membawa suara rakyat ke peringkat nasional.
“Kalau kita ingat bagaimana hasratnya ingin mengembalikan imej badan kehakiman yang dikatakan sudah tercalar semasa baru-baru jadi menteri dulu, saya rasa orang Umno pun perlu sokong dia.
“Sebab apa, sebab di situ sudah nampak kebaikannya demi sebuah keadilan,” katanya.

**Zaid gagal memperbaiki sesuatu yang sudah baik, kalau cuba juga jadilah tikus membaiki labu.  Apakah kukuh alasnnya bila meletakkan nilaian wang untuk mengembalikan maruah beberapa hakim yang juga manusia biasa yang kekadang mengambil keputusan terburu-buru kerana nafsu?  Awat?  Hakim tak dak nafsu ka?  Tak buat silap ka?  Yang Zaid dok pi tuang cuka atas luka dan tabur garam atas cekam memberikan hasil yang positif?  Lu Pikir la sendri!!!

Dalam pada itu rakannya, Mohd Suhaimi (kanan), berpendapat selain daripada pengalaman serta ketokohan Zaid, kerektornya menggambarkan bahawa beliau memenuhi ciri-ciri sebagai seorang pemimpin.
“Apa yang saya tahu Zaid ni sikapnya terbuka. Tidak pandang status. Dia bergaul dengan semua lapisan masyarakat tidak kira orang tua, orang muda, orang kecil orang besar semua dia bergaul.
“Tengok masa majlis kenduri kesyukuran sempena pelantikan beliau sebagai menteri hari tu yang diadakan di rumahnya di kampung Pasir Hor, tok guru Nik Aziz (Menteri Besar) dan beberapa pemimpin PAS lain dia jemput.

**Memang dia seorang yang terbuka atau dalam istilah Inggerisnya ialah LIBERAL.  Sebab itu dia menyerap dengan baik cara hidup barat dalam kehidupannya.  Tetapi karektornya sebenarnya kerek, itu sebabnya di terhumban keluar dari UMNO dan BN.  Dan sememangnya itulah didikan UMNO dalam berpolitik, iaitu boleh bergaul dengan sesiapa waima ia musuh politik.  Dato' Seri Najib sendiri pewrnah melawat beberapa kali tok gundu n.ajis dewa pujaan totok PISs dengan penuh keikhlasan.  Tapi ZICO nampaknya seperti tidak ikhlas semasa menjemput n.ajis suatu ketika dulu.

“Sedangkan PAS musuh ketat dialah pada masa itu kalau hendak dikirakan. Tapi atas rasa mahabbah dia ketepikan sementara sentiment politik,” katanya penuh keyakinan bahawa Zaid mampu membimbing rakyat meskipun beliau bukan anak tempatan Hulu Selangor.

**Tetapi dalam PISs, mereka di didik untuk memusuhi ahli parti lawan tidak kira masa, tidak kira tempat, tidak kira ketika malah orang Kedah kata 'sampai tak dak PEMA'.  Itulah sebabnya terjadi kafir-mengkafir, sembelihan orang Islam dalam UMNO tidak di makan, sembahyang dua imam, Tapi kalau bab menikah lebih dari satu serah kat hangpa!  Dan janganlah hairan jika sekarang ini TEROMPAH yang hangpa sanjung, yang hangpa kalut nak ambil berkat, yang hangpa tempek di dinding rumah yang berlubang, hangpa selit di atap yang bocor itu sebenarnya sedang di 'saruk' dengan selesa ke sana-sini oleh AI dengan kembang hidungnya kerana di nampakkan kepada rakyat yang menyokong pembangkang bahawa tok gundu TEROMPAH depa tu hanyalah penyendal kaki AI dalam politik!

ZAID NAK BIMIBING ORANG HULU SELANGOR?  JALAN SENDIRIPUN TAK BETUL!!!!

0 Responses to PAS DAH TELAN HABIS LUDAH BERKAHAK KENTAL.

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO