SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA


Nampaknya mesyuarata BPUNK untuk kali yang pertama ini telah berlarutan selama dua hari, di mana mesyuarat ini telah berlangsung pada 16/01/2011 dan masih lagi berjalan ketika tarikh telahpun berganjak kepada 17/01/2011.

Apa yang telah di bincangkan?
Apa yang telah di putuskan?
Apa yang telah di tetapkan?
Apa yang telah di ketepikan?

Nampaknya untuk mesyuarat kali pertama ini kesemua pemimpin-pemimpin utama hadir.  Terlihat wajah-wajah penuh bersemangat untuk  terus berjuang.  Aku berharap biarlah di hati mereka tertanam satu niat yang sama iaitu untuk mengembalikan kuasa berkerajaan kembali kepada UMNO/BN.

Tunggu!!!  Keputusan dari mesyuarat kali pertama ini akan di ketahui sedikit masa lagi....


**Press dah lama berkumpul untuk menemuramah Pengerusi dan Timbalan Pengerusi BPUNK sekarang ini.

Akhirnya.....


10 Responses to Mesyuarat Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah kali Pertama untuk sessi 2011

  1. .MZain AS Says:
  2. Aku harap ketua bahagian tak buat laporan indah habak dari rupa mengenai bahagian masing-masing.Kami tahu lah Dato Najib nak mai pada 20.01.2011.Dato Najib pun dah tahu bahawa masaalah dalaman UMNO dibahagian cukop teruk.Aku pun nak tulis surat juga nak cerita hal umno kedah pada Dato Najib.Pemimpin umno kedah termasuk Pemuda.Wanita,Puteri banyak kelentong sahaja.Haram satu kerja pun jak buat.Tipu rakyat.

     
  3. detguaq Says:
  4. M.zain....ha ha ha...nama macam Joe Labi...well...joe labi banyak berangan...nak cari kayu, nak cari kayu, nak cari kayu!

    1. Buat lapuran indah habaq dari rupa: pernah tengok ke semua lapuran-lapuran tu? Kerja dengan JPM ke dengan Haji Bakhil?

    2. Kedatangan YAB DS najib: **Diapun dah tahu masaalah dalaman. Aku tak payah jawablah, Kuli Haji bakhil dah bagi tahu dah.

    3. Tulis surat: Tulislah, ini negara demokrasi. Panjangnya tak di hadkan. Dan lapuran dari pihak lain juga di teliti. Ini hang kena faham.

    4. Pemimpin2 termasuk sayap2 parti semua kelentong? Jenis pukul rata cukup ramai di kalangan pembangkang yang cuba-cuba menyarung jersi UMNO/BN, malangnya size baju tak sepadan dengan badannya sebagai pembangkang. Pi pakai baju sendirilah...tapi tengok juga kot-kot kain tu terkoyak dan nampak aurad sendiri...

    5. YALAHHHH...SEMUA KAKI TIPU, SEMUA KAKI KELENTONG SEHINGGAKAN SELAMA 53 TAHUN MALAYSIA MERDEKA KEADAAN NEGARA CUKUP MUNDUR MENGALAHKAN IVORY COAST DAN RAKYATNYA MENDERITA SEHEBAT PENDERITAAN RAKYAT ETOPHIA SEHINGGAKAN RAMAI RAKYAT MALAYSIA MENGALAMI MASAALAH OBESITI MACAM DI SOMALIA! BUDUS!!!

     
  5. kos endang Says:
  6. Betoi DEt.Puak PAS dan PKR dah berjaya menyusup masuk dalam UMNO.Waktu ini depa kalut isi borang jadi ahli umno.Mai hari undi depa tutoh kita BN.Yg jadi JKKKP pun dah ada.Jadi AJK Cawanagn pun ada.Dalam pemuda pun ada.dalam puteri pun ada.UMNO kena waspada jembalang hantu raya ini.Aku rasa di Sik lagi banyak hantu raya ini.Hang tau dak ....

     
  7. MZain AS Says:
  8. TQ.Detguaq.Ya kami akan tulis sendiri pada PM bila perlu akan apa jua demi kebaikan UMNO Kedah.Aku bukan cari makan dengan UMNO.Aku sayang UMNO.Banyak kemungkran selapas 53 tahun berada di puncak kegemilangan.Setiti nila rosak susu sebelanga.Jangan anggap kami kucing kurap dalam umno.Rumah besar pun boleh runtoh hanya dengan anai-anai.Jangan angkuh dan cakap besar.Kalau sayang umno sekadar dibibir inilah jadinya.Wassalam

     
  9. Tornado Says:
  10. Agaknya macam mana lah ayak muka depa yg pergi pancung Tun M di Kubang Pasu dulu bila tengok muka anak Tun M jadi 2nd bos mereka.Rasa aku ada kaki ini cari peluang nak pi cium kaki Dato Mukhriz.Nak pesan lain kali jangan buat naya orang.Tuhan bayak tunai .

     
  11. Anonymous Says:
  12. Kekadang bila kita ikuti perkembangan UMNO Negeri Kedah hari ini, terasa ada keyakinan bahawa UMNO Kedah seakan-akan kembali kapangkuan keluarga, satelah banyak masa dipelihara orang.

    Dalam pangkuan keluarga, dalam peliharaan ibu, mungkin pipi jadi tembam sikit, dapat berlari-lari bebas dalam dan luar rumah. Banyak keluarga dapa gelak ketawa dan dapat makan nasi dan lauk serta gulai kesukaan sendiri masakan ibu.

    Andai mahu kesawah untuk menyerkap ikan keli, haruan atau puyu ayah sndiri membawa meniti batas dipersawahan.

    Tajak sudah ditangan, kerja lah, ayah tak aka marah. Jangan
    kerat batas bendang, nanti air mengalir kabendang orang lain.

     
  13. Dengar kata Mesyuarat Perhubungan UMNO Kedah bincang pasai Dato Najib nak mai.Kedua bincang nak buat program bagi kain batik,kain pelekat,duit RM 50,kerusi roda dan gula beras.Ketiga bincang nak buat majlis penyerahan elaun JKKKP pada ketua cawangan.

     
  14. Anonymous Says:
  15. Kos Endang - noted.

    MZain AS, jangan ingat hanya kita yang buat kerja untuk UMNO Kedah sehingga menidakkan usaha orang lain. Dan jangan ingat aku juga cari makan denga nUMNO, tetapi aku cari makan kerana UMNO. UMNOlah yang memberi peluang kepada aku untuk tertiary education. So jangan kerana ingat diri kita ini sahaja menjadi hero seorang, maka orang lain di lihat sebagai crook dalam UMNO dan janganlha membuat kenyataan umum(general quaotation) apabila memberi komen kepada aku. kalau ada detail dan tidak mahu di siarkan kepada umum, silalah e-mailkan kepad aku agar tidak ada salah faham.

    Bab kucing kurap tu aku no komenlah....ni bab aji no moto atau 'secukup rasa'.

    MZain suka buat kenyataan umum seperti ini:

    "Jangan angkuh dan cakap besar.Kalau sayang umno sekadar dibibir inilah jadinya." entah kepada siapa di tujunya ayat ini. Kalau kepada aku, nampaknya MZain kenalah selak lemba;li posting-posting lama dalam blog ini. Dan kalau bukan aku yang jadi sasaran kenyataan umum ini, maka aku tak ada hal untuk mohon maaf, kerana aku bukannya ada apa-apa jawatanpun dalamn BPUNK hatta UMNO Bahagian. Aku hanya ahli akar umbi yang bangun lebih awal untuk menjeritkan 'amaran terakhir' kepada pemimpin-pemimpin UMNO sekiranya mereka betul-betul sayangkan UMNO.

     
  16. Anonymous Says:
  17. Tornado,

    Ayaq muka?...depa ni mana ada ayaq muka. DEPA SEMUA MUKA TEMBOK!

     
  18. Pin Says:
  19. Yang Dok cari makan dengan UMNO ialah semua AJK Peruhungan UMNO Kedah termasuk Ketua Bahagian.Elaun lambat bank in dah bunyi macam-macam.

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ