SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA


06 Januari, 2011 22:44 PM
Lebih 100 Anggota Pas Di Sik Sertai Umno 
SIK, 6 Jan (Bernama) -- Lebih 100 anggota Pas di sini bertindak keluar parti dan menyertai Umno akibat kecewa dan hilang kepercayaan dengan kepimpinan parti berkenaan.

Bekas Ketua Pemuda Pas Kampung Bandar Hilir Rashidi Sulaiman, 42, berkata lebih ramai penyokong Pas di daerah ini bakal menyertai Umno.


"Pemimpin Pas hanya tahu berjanji, tapi tidak tahu menunaikan janji. Kami melihat Umno dan Barisan Nasional sahaja yang mampu membela nasib rakyat," katanya kepada pemberita selepas menyerahkan borang menyertai Umno kepada Pengerusi Badan Perhubungan Kedah Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah.

Upacara penyerahan borang itu diadakan sempena majlis Pemimpin Bersama Rakyat di Kampung Bandar Hilir, yang turut dihadiri Ketua Umno Bahagian Sik Mohd Tajuddin Abdullah.

Sementara itu, Ahmad Bashah ketika berucap pada majlis tersebut berkata, semangat gelombang merah yang diperkenalkan Umno Kedah kini mula menampakkan kejayaan apabila ramai anggota dan penyokong Pas menyertai parti berkenaan.

"Umno dan BN Kedah yakin dapat merampas kembali Kedah dalam PRU (Pilihan Raya Umum) ke-13 nanti jika keadaan ini berterusan," katanya.

-- BERNAMA 

**Gelombang Merah juga sebenarnya adalah aspirasi Kedah Times di dalam maya.







Nampaknya Dato' Bashah semenjak secara rasmi menjadi Pengerusi BPUNK dan juga Pengerusi BPBNK  pada 1hb januari 2011 yang lepas terus ligat mengatur program-program parti untuk memastikan Kedah kembali ketangan BN bersama gandingannya yang cukup di harap agar dapat merialisasikan harapan rakyat Kedah iaitu Dato' Mukhriz Tun Mahathir yang turut aktif dalam program-program turun bawah bertemu rakyat(TurbateRak).

Sik menjadi Bahagian UMNO yang pertama di Kedah menjadi medan turbaterak Pengerusi BPUNK dan Bandar Hilir menjadi kampung pertama untuk Dato' Bashah bertemu rakyat.  Antara lain acara yang sempat di penuhi beliau ialah acara penyerahan borang oleh pemuda pas yang telah hilang keyakinan terhadap kepimpinan pas, kunjungan kasih, tinjauan mesra dan merasmikan gelanggang sepaktakraw di Kampung Sok yang bersempadan dengan Kampung Bandar Hilir.

Sebelum ini beliau telahpun menerima jemputan dari MIC Kedah untuk majlis menyampaikan bantuan kepada rakyat di Serdang pada malam 1hb Januari 2011 yang lepas dan MIC Kedah menjadi parti komponen yang pertama di Kedah meraikan Pengerusi BPBNK yang baru iaitu Dato' Paduka  Ahmad Bashah Md Hanipah.

16 Responses to Gelombang Merah Bermula di Sik! Bandar Hilir MEMBIRU Segar. Hijau Sudah pudar!

  1. Tahniah.Aku harap isu menang undi pos akan berakhirnya di sik.Semoga pru 13 umno menang undi melalui undi di peti undi.

     
  2. Pakteh Says:
  3. Tahniah kepada semua yang bertindak awal. Tahniah kepada UMNO Sik turut meraikan GELOMBANG MERAH.
    Insyaallah...jalan pasti ada untuk merealisasikan 3 - 0 di SIk.

     
  4. Anonymous Says:
  5. Gelombang merah diperkenalkan di dalam program Dato Mukhriz di Jitra. Dato Bashah jangan la nak kona ayat kononnya diperkenalkan oleh UMNO Kedah....prahhhhhh....tu pasai org meluat ngan UMNO. Org lain yang punya keja, org lain yang nak ambik nama. Sepatutnya beliau berterima kasih kat Dato Mukhriz. Kerana semangat gelommbang merahlah, UMNO diterima kembali. Cuba Dato Bashah buat slogan lain, tgk dpt sambutan dak?

     
  6. Kopral pencen,

    Undi pos adalah tanggungjawab pengundi yang berpakaian seragam. janganlah hanya kerana tidak lagi berseragam anda suara kita terus berlainan nadanya. Pencen yang anda nikmati sekarang kerana perkhidmatan anda dahulu dalam perkhidmatan beruniform. Apapun jasamu sebagai anggota keselantan tetap di kenang.

    Pak Teh, berkat doa semua yang waras....

     
  7. guru pencen Says:
  8. Bukan duit umno yamg bayar pencen.paham betoi-betoi

     
  9. Guru pencen,

    Apasalah kenyataan tidak cerdik ini timbul dari OTAK yang dah PENCEN!

    Jangan jadi BAGHAL walaupun terus menikmati pencen dari Kerajaan Persekutuan yang di Kuasai oleh Parti Barisan Nasional yang di dalamnya UMNO sebagai dominon. Dan ahli-ahli UMNO juga adalah rakyat yang membayar cukai yang turut di lahap oleh guru pencen.

    UMNO sebagai komponen BN dan sekian lama menjadi kerajaan adalah pembuat dasar bersama. Jadi janganlah cetekkan fikiran yang dah pencen tu. Sapa yang tak faham ni?

     
  10. anti bohmau Says:
  11. memang bukan duit umno bayar pencen mrk yg pencen.

    tapi bolehkah kita pasti & yakin bahawa kita akan dapat pencen jika bukan umno yg mengetuai pemerintahan negara ini?

    ingat kisah duit pencen yg diselewengkan oleh syarikat mcm kwsp di Amerika masa bush hari tu? Amerika menggunakan syarikat2 berasingan utk menguruskan pencen kakitangan mrk tetapi tidak mampu mengawalselia syarikat2 yg banyak tu. maka ramailah yg hilang caruman mrk.

    di Malaysia hanya KWSP yg diselia oleh kerajaan berjaya menguruskan dana & pencen dgn baik. setakat ni tak ada dengar lagi kakitangan yg pencen tak dapat pencen mrk!! jika kerajaan lain memerintah tak dapat dipasti jugak apakah sistem pencen yg berjalan lancar sekarang akan terus dinimamti oleh kakitangan kerajaan??? baik tak baik tongganglanggang jadinya!!!!

    pendatang haram yg mai kerja tempat kita pun teringin nak merasa pencen! saniti, pembantu rumah yg kami ambik jaga ibu kami pernah tanya bila habis kerja, pencen aku brapa? aku kata hampir 17juta rupiah sebulan, sama banyak dgn yg dia bawa balik tahun lepas bila kontraknya tamat dgn kami! terkejut dia!!

    bersyukurlah kerana kita masih aman, boleh hidup aman setelah pencen & bersyukurlah jugak krn kita masih boleh bernafas, takdak bom jatuh masa nak makan, nak tidoq atau dok tengah mengaji Quran, pi kenduri kawin...

    ntahla nak macam mana lagi...

     
  12. guru pencen Says:
  13. Sebenarnya gaji PM menteri pun bukan umno yg bayar.Itu duit kerajaan.Adakah kalau seorang itu pencen agensi kerajaan kedah zaman umno dulu kerajaan yg bayar.Kemudiab bila PAS perintah kedah bukan PAS yang bayar pencen itu.Yang bayar ialah kerajaan hasil dari cukai.Kerajaan mana yg ada yg bertanggung jawab.Bukan duit parti yang bayar.Sebenarnya sdr sudah terbelenggu dan terpaku serta jumud dalam hidup.Kesian nya pada sdr ku ini.Pemikiran masih beku dan kaku belum cair lagi.Tak tahu beza antara kerajaan dan parti siasah.

     
  14. Anonymous Says:
  15. Betoi tu.Ada beza anatara kakitangan kerajaan dengan kakitangan parti umno.Pagawai kerajaan gaji dibayar oleh kerajaan hasil duit rakyat.Gaji pagawai umno pula umno lah bayar bukan duit kerajaan.Kalau pegawai PAS pula PAS lah batar gaji.Depa kena mengaji lagi.Setakat jadi pak turut dan kaki angguk tak cukop.Cara berfikir belum berubah.

     
  16. Guru pencen.

    Jawapan dari antibohmau anggaplah juga mewakili pemikiran saya. Biar Jumud seperti andaian anda yang dah pencen termasuk akal pembangkang yang berkarat penuh hasad, tetapi aku yang lahir dalam keamanan dan mengecapi kemakmuran di bawah payung UMNO/BN yang kini menguasai kerajaan tidak mungkin dapat menafikan jasa ini.

    Jumud atau kufur nikmat? Kepada cikgu pencen yang otaknya juga dah pencen, pemikiran sekerat tiang sebeginilah yang sengaja memeta mepikiran untuk sentiasa menafikan apa sahaja kebiakan dasar-dasar kerajaan pimipnan Barisan Nasional tetapi penutup hitam menudungi hati dan kalbu untuk terus tidak mensyukuri kepada Allah dan berterimakasih kepada kerajaan. Lalu menelanlah mereka duit dari kerajaan walau lidah biawak mereka terus mencarut menentang kerajaan.

     
  17. Anonymous Says:
  18. Sudah tiba masanya orang berfikir UMNO ini sebagai satu produk yang menghadapi persaingan dengan produk yang lain.Bukan kita sebagai pelanggan tetap produk itu sentiasa anggap prtoduk kita sempurna sentiasa.Kalau tak pandai promosi produk kita alamat tak laris la nanti.Itulah yg menimpa nasib umno kini.Bukan cara paksaan tekanan ala ditator.Kan negara kita demorasi.Rakyat bebas berpoiitik dan memilih mana yang terbaik.Sdr terlalu emosi.Sebab itu kurang menyengat.Tak semua ahli umno undi umno.Dan tak semua ahli Pas undi PAS.Sebab itu ada kala umno menang PAS kalah.Ada kala PAS menang UMNO kalah.Boleh kah kita hukom mereka bodoh dan tak kenang budi,Cuda sdr fikir tengok.Jangan marah pada guru pencen tu.Itu pandangan dia.

     
  19. Hmmmmmm.Banyak produk lama-lama kalau tak jaga qualiti akan hilang pelanggan.aku setuju juga.

     
  20. nonbal Says:
  21. Selama ini pas mendabik dada mengaku lebih islam dari UMNO hinggakan orang kg aku malu dan segan nak mengaku UMNO, tapi kini Allah zahirkan siapa PAS itu sebenarnya. Mereka ternyata lebih teruk dari UMNO yang mereka perlekehkan. Satu contoh dari beribu contoh ialah mereka sanggup bersekongkol dengan DAPig akar komunis dan petualang negara dan ada yang pemimpin mereka yang sanggup mati demi Karpal yang terangan menentang Hudud. Mulai saat ini aku alkan gerakan penduduk kg aku kat Baling untuk menzahirkan sokongan mereka kpd parti melayu sejati ini. Minta pelantaq hujah beri perhatian kepada kawan-kawan kita kat Baling untuk turut serta menyertai Gelombang Merah dan gempur Baling.

     
  22. nonbal Says:
  23. Jangan layan guru pencen yang tak sedar diuntung tuh, banyak lagi ada kat kg aku. Masa dalam kerjaya, penakut pait (takut kena tukaq). di ingat Kerajaan ni bersikap macam depa yang dendam kat orang tak habis-habis. Kalau tak kerana dasar BN, x makan kedarah gaji guru sampai mampuih. mana taknya dari sekolah rendah harap bantuan kerajaan (BN) sampailah kenal dunia dan kini jadi penentang tegar, apa punya manusia.

     
  24. pian Says:
  25. Cerita di kampong aku.Orang umno bantu orang umno sahaja.Dia bukan bantu orang miskin dan susah.UMNO tu bagus.Yang tak bagus tu...

     
  26. detguaq Says:
  27. Cerita guru pasrael cabul anak didik di PASTIRAEL!!!

    http://blog.cytro.net/?p=835

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO