SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

PASrael Kedah Hancurkan Harapan Penghuni RHGS!

Posted by detguaq8 Sunday, January 9, 2011


Rumah Harapan di Gulau Sik(RHGS) adalah satu inisiatif untuk menjadi penempatan warga emas yang tiada keupayaan untuk meduduki rumah sendiri, begitu juga yang tiada rumah dan tiada tempat bergantung harap.  Warga emas yang sebatang kara juga turut di tempatkan di RHGS.

Mengapa aku pilih topik ini untuk buat posting kali ini?
Kerana aku cukup kasihan melihat nasib mereka yang kini ibarat berada di bukan sahaja dua malah entah berapa persimpangan untuk di bilang, mungkin setakat jari tangan dan kaki sahaja tentunya bagi aku tidak mencukupi.  BERSIMPANG-SIUR!

Dua minggu lepas satu majlis gilang gemilang yang di hadiri oleh mb Kedah dan gerombolannya yang dah tak berapa sejahtera dan mungkin akan menjadi sengsara jika pru13 nanti rakyat Kedah terus memilih penghibur-penghibur pentas ceramah ini untuk mentadbir dan mengurus negeri.  Rakyat Kedah sudah mulai sedar bahawa keupayaan mereka ini dan kepakaran mereka ini hanyalah mengurus dan mentadbir pentas sekangkang kera berbanding dengan mengurus waima kampung apatah lagi mengurus negeri.  Jika di biar lama mereka yang MENGURUS bukan sahaja negeri kedah yang akan KURUS kerana hutan rimba yang semakin mengecut, malahan mungkin sehingga rakyat juga bolrh KURUS jika silap MENGURUS oleh PENGURUS yang kemahirannya terhad di konsert-konsert maki-hamun sahaja.

Program pada 23hb Dis 2010 berkenaan telah berakhir dengan jayanya.  Antara kejayaan itu ialah:

1.  Khemah VIPnya cukup cantik dengan susunan meja kerusinya yang indah-indah
2.  Makanan dan minuman untuk tetamu juga sedap dan untuk VIP tenulah istimewa...mb lah katakan...
3.  Pakaian yang di pakai oleh VIP juga telah berjaya di gayakan dengan gahnya.
4.  Sistem siarayanya juga begitu mesra teknologi untuk menjayakan ucapan berdegar-degar tetapi kosong oleh mb kedah yang terkenal dengan cengey nya, cenggengnya dan perongos nya.
5.  Berjaya mendapat liputan oleh media massa dengan perkhabaran muluk-muluk tentang majlis penuh kejayaan ini, apatah lagi dengan kehadiran mb serta gerombolannya.
6.  BERJAYA MENYUSAHKAN KEHIDUPAN PENGHUNI-PENGHUNI RUMAH HARAPAN GULAU!

Kejayaan untuk menyusahkan mereka yang tinggal di RHGS ini berlarutan sehingga ke hari ini. Beberapa unit dari rumah-rumah berkenaan terus TERPELAHANG silingnya selepas kerja-kerja tidak di siapkan.  Kayu serta papan terus telanjang di atas tanah di baham panas matahri dan di sirami hujan dan embun menunggu untuk di hinggapi cendawan dan kulat seta menjadi KIAT.

Pasir berselerak menjadi tempat kucing MENGURUSkan
tahinya!

Kayu dan papan terbiar di mamah mentari!
MEMBAZIR!!!

Kepingan-kepigan siling abestos BERJAYA di susun cantik di atas lantai balkoni rumah.  Cebisan-cebisan lebihan potongan kayu dan papan serta habuk-habuknya terus BERJAYA di selerakkan di lantai milk penghuni yang tentunya tidak mampu untuk membersihkannya dan pelbagai kejayaan lain.
Sungguh cantik tersusun....

TAHNIAH KEPADA MENTERI BESAR  yang begitu perihatin untuk menyusahkan penghuni RHGS dengan program sekerat tiangnya.  Maklumlah, dapat SETPOLpun yang tahu serba-serbi termasuklah dikatakan kononnya menyerang dan membelasah orang setelah pulang melancong dari Mekah.  Sebelum ni ada juga orang kami yang pergi melancong ke  Mekah tahun lepas, balik jadi lagi teruk....... Tahun ni orang hangpa pula.....He he he he....
Sampai ke hari ini terus TERPELAHANG!
Hanya kerana hendakkan cerita molek-molek, kononnya dapat
berjimat, tetapi kerjanya tiada berhemat!

Tengahari saya tak dapat lagi berehat di dalam....tanpa siling
ruang dalam rumah panas macam ketuhar!

Yang tiris terus ketirisan....

Inilah bukti yang wajib dilihat oleh rakyat Kedah bagaimana hebatnya KEJAYAAN mereka dalam mengurus negeri.  Sehinggakan RHGS yang hanya beberapa unit itupun berjaya di baraikan dalam sehari sahaja!  Depa ingat senangka nak mentadbir negeri dan rakyat?  Mentadbir dan mengurus pentas ceramah maki-hamun BOLEH LAH!  He he he...PASrael BOLEH!  PASrael 4 All!  He he he.....Serakat cangan slogan guna modal air  liur basi BOLEHLAH!!!  Mentadbir dan MENGURUS??? Hancur-bancur!



Macam inikah mb dan gerombolannya bekerja?  Nak buat kerja buatlah betol-betol!!!  Buatlah kerja macam orang yang nak buat kerja.  bukannya pi atur sana atur sini tapi atur sekerat jalan sahaja.  Masaalah yang di tinggalkan terpaksalah orang lain selesaikan.....HAMPEHHHHHHH!!!!

10 Responses to PASrael Kedah Hancurkan Harapan Penghuni RHGS!

  1. Pakteh Says:
  2. Tahniah Bro....
    memang terbaik bab isu ni...

     
  3. non ulu sik Says:
  4. Ini cerita lama .Ok juga zaman PAS MB ostat Azizan turun melawat.Zaman UMNO perintah dulu haram MB Umno tak turun langsung.MB Umno asyik pergi luar negeri sahaja.Lebih abik drp tak jengok lansung.Itu lah warisan UMNO dulu kala sejak merdeka 50 tahun.

     
  5. Anonymous Says:
  6. Ostat azizam turun datang melawat tapi lepas tu tinggalkan 'taik' ( lihat gambar2 diatas ),menyusahkan orang.Zaman Umno walaupun tak datang melawat tapi dibuat tempat berlindung dan penghuni tinggal kat situ.warisan Umno 50 tahun dulu ,korang Pas dan Ostat azizan menghancurkan harapan penghuni RHGS .Itulah warisan Pas sejak pilihanraya 2008 dulu.

     
  7. non ulu sik Says:
  8. Memang begitu kalau dah nak tegak basah. Sekadar tiga empat tahun nak banding dengan 50 tahun.Budak tadika pun boleh nilai.Apa UMNo buat selama ini.Tak kan nak bantu orang yg diami disitu nak tengok warna kulit politik mereka pula.Apa lah mereka tahu.Mereka tak pandai main politik.Mereka perlu bantuan untok hidup.Bukan nak minta kereta mercedes,jalan mini tar,baju mentera,jersi bola ke.Kalau rajyat didahulukan eloklah hulorkan bantun pada mereka.Dosa umno lebih besar kalau biarkan mereka begitu.

     
  9. Guru pencen Says:
  10. Non Ulu Sik.Di rumah tu tak ada yg jadi perwakilan.Sebab itu UMNO pun tak peduli.begitulah cara politik UMNO.

     
  11. Puak umno dengki pada PAS.Kemudian puak PAS berdengki pada UMNO.Yang jadi mangsa melayu juga.Apa pun jangan sampai Orang bukan Islam pintas dahulu.Malu besar lah Parti Melayu Bersatu dengan Parti Islam.

     
  12. Anonymous Says:
  13. Undi pos pun tak ada pula di situ. biar saja lah.kah kah kah kah

     
  14. Anonymous Says:
  15. Eloklah lepas ni bawa PM pi bermalam dirumah tertsebut.Maka berduyun-duyun lah segala pemimpin umno turut serta menunjokan muka sebagai juara rakyat.

     
  16. Ha ha ha!!!
    Non Ulu Sik pula nak tegak BULU BASAH! Asyik-asyik alasannya baru 2tahunlah, baru 3 tahunlah...lepas ni mungkin ntah berapa puluh tahun pula alasannya!!!

    Untuk pengetahuan NUS, Langsir pada pintu dan jendela unit-unit RHGS tu baru sahaja di gantikan oleh PU3 UMNO Sik semasa hampir Syawal yang lepas, tapi habis rosak akibat kerja-kerja pembaikan ala tikus baiki labu oleh gerombolan pasrael!

    Dan pihak UMNO Sik tidak pernah mengabaikan nasib warga emas di situ. bagi senior-senior di situ mereka amat akrab dengan Pak ya belantek, penyelaras DUN Belantek, begitu juga dengan YB KUB, Dr Masnor(TKUBS), SHafa(NKUBS,Kak Yam(KWUBS, Shima(KPu3UBS) dan Det KPemUBS serta lain-lain ahli UMNO berdekatan.

     
  17. wanzal Says:
  18. Aku nak tergelak sangat cara Non ulu sik cakap Pas memerintah tiga empat tahun nk banding dengan Umno....awat ka bangang sangat...nak bina rumah tu kena sampai 10 tahun ka ????? Tu la kalau tak reti merintah, jangan dok pandai hantam, maki org masa ceramah...pi tanya 'tukang menyalak' hangpa tu, dulu sbl PRK 12, dia kata kalau Pas menang, esok arak di Langkawi dah takda........mana oooiii....aku tengok dok lagu tula....lg best siap nk buat ladang babi lg.....cis pakai kepiah, ckp macam taik, jd anjing Dap.....TAKBIR

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO