SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Aku samasekali tidak setuju kematian Teoh dipolitikkan sebegitu rupa, memandangkan rakyat masih kabur perihal cerita yang sebenar. Aku yakin dengan tahap kecekapan PDRMberbanding
dengan sikap loqlaq pembangkang dari kalangan cina DAP dan Cina PKR.

Jul 17, 09 7:26pm
Kerajaan Selangor akan mengadakan perhimpunan solidariti "Perhimpunan Rakyat" Ahad ini bagi menuntut keadilan bagi Teoh Beng Hock yang ditemui mati, dipercayai jatuh dari bangunan pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) semalam selepas disoal siasat berhubung dakwaan salahguna peruntukan untuk DUN di Selangor.

**Jangan dibiarkan pihak yang terdesak untuk memulakn api rusuhan. Perhimpunan dan perarakan ini jika dibenarkan akan menyebabkan keadaan tidak tenteram kepada rrrrakyat!

Perhimpunan tersebut akan diadakan di Stadium Kelana Jaya, Petaling Jaya pada jam 4.30 petang.

**Kenapa perlunya sebuah stadium jika tiada yang lain melainkan niat mereka untuk mengumpul manusia yang akhirnya dipsiko supaya menjadi marah sehingga tak terkawal?

Ia akan dihadiri oleh pimpinan Pakatan Rakyat, kata satu kenyataan sekretariat akhbar pejabat menteri besar Selangor.

**Tidak syak lagi pemimpin pr akan mengambil kesempatan ini bagi mangapi-apikan sentimen bencikan pihak keselamatan yang memangpun selama ini telah acap kali mereka lagukan ditelinga dan gulakan dihati mereka yang mudah dipengaruhi dengan cerita karut berselubung dongeng manusia politik kebinatangan!

Menurutnya, Ketua Polis Selangor Dato Khalid Abu Bakar telah dimaklumkan mengenai perhimpunan tersebut.

**Sebagai rrrakyat yang menghormati undang-undang aku merayu pihak keselamatan jangan biarkan perancangan yang tak masuk akal ini. Prevention is better then cure!

"Kerajaan negeri berharap pihak polis dapat bertimbang rasa ketika mengendalikan orang awam Ahad ini dan memahami sentimen orang awam yang secara umumnya sedih dan marah atas kematian Teoh.

**Inilah yang aku maksudkan tentang bahaya yang bakal timbul, huruhara yang bakal terjadi, ketenteraman yang bakal tergadai kerana perasaan sedih keluarga dan rakan dapatlah aku dan rrrakyat lain faham. Tetapi MARAH, yaaa marah. Marah kepada siapa? Marah kerana apa? Siapa lagi orang awam yang akan bermandi sentimen ini? Aku amat khuatir bahawa 'nozzle' kebencian dengan sengaja dihalakan kepada pihak keselamatan termasuk SPRM dan sudah tentu untuk menyala dan menghamburkan api kmarahan yang sudah tak terbendung didalam 'hose' yang dipenuhi tekanan prejudis yang sengaja dicetuskan secara sistematik selama ini oleh pembangkang dari masa kesemasa. AWAS!

"Kerajaan negeri sekali lagi menyampaikan takziah kepada keluarga Teoh dan bersedia untuk memberikan sumbangan kewangan bagi pengurusan jenazah dan pengembumian," katanya kenyataan itu lagi.

**Sebagai kerajaan yang dimana Teah adalah kakitangannya, wajarlah pihak kerajaan selangor berbuat demikian. Aku sokong!

Kerajaan negeri juga, katanya, akan bekerjasama dengan pihak polis dalam proses siasatan dan berharap agar kerja siasatan dapat dijalankan secara professional, menyeluruh dan telus.

**Kerjasama mestilah menyeluruh dan mereka juga haruslah bersikap sepertimana yang mereka 'demand' dari pihak polis.

Dalam kenyataan itu juga, kerajaan Selangor menggesa agar ditubuhkan suruhanjaya diraja untuk menyiasat kematian Teoh.

**Tidak perlu Suruhanjaya diraja, paling 'sajak' ialah hanya sebuah suruhanjaya siasatan untuk menyiasat.

"Proeses siasatan wajar dianggotai oleh ahli panel yang bebas bagi mengenalpasti punca kematian dan pihak yang bertanggungjawab.

**Siapa yang layak mengenal pasti ahli panel ini? Bagaimana pula dengan persetujuan dari kedua-dua belah pihak?

"Kerajaan negeri berpendirian proses ini penting untuk mengembalikan keyakinan orang awam terhadap SPRM sebagai agensi banteras rasuah yang bebas dan bertanggungjawab," tambahnya.

**Kenyataan berbau provokasi yang dengan sengaja akan menimbulkan persepsi negatif yang berpanjangan dan akhirnya mendaging dalam pemikiran mereka yang suka menelan bulat-bulat apa sahaja yang disuapkan kedalam minda mereka (jaga-jaga wahai melayu pembangkang kerana mereka telah berkurun mengkaji pola pemikiran dan tingkahlaku kita, MELAYU).

Menurut kenyataan itu lagi, kematian Teoh telah menimbulkan isu keselamatan pegawai kerajaan semasa dalam siasatan.

**INILAH INTIPATI SEBENAR HASRAT MEREKA UNTUK BERHIMPUN, IAITU BAGI MENGHAMBURKAN CERITA DAN DAKYAH TIDAK BERETIKA. PELAN PEMASARAN MEREKA AKAN MENJADI MUDAH DENGAN MENGHIMPUNKAN RAMAI ORANG PADA SATU MASA DAN MEMPROMOSIKAN BARANG DAGANGAN MEREKA BERBANDING DENGAN PERGI MEMBUAT 'SALES' SECARA INDIVIDU!

"Dengan itu kerajaan negeri mengarahkan tiada pegawai kerajaan yang dibenarkan soal siasat oleh SPRM di luar kawasan pejabat.
"Kerajaan negeri akan menyediakan khidmat peguam bagi pegawai kerajaan yang disiasat oleh SPRM. Arahan ini akan dilanjutkan sehingga siasatan ke atas tragedi ini selesai," tambah kenyataan itu.

**Sudah terbincut baru terngadah........
***************************************************************************************
Dari Empayar Malaya:

Friday, July 17, 2009

KEMATIAN TEOH BERMOTIFKAN POLITIK: Teoh Saksi Paling Penting Kecelakaan Exco Cina Selangor


Lihatlah Kerajaan BN, bersangka baik kepada ahli pembangkang dan menyifatkan kematian Teoh sebagai kematian mengejut dan membiarkan polis menyisat semua ini.

Teoh Beng Hock, 30, yang dipanggil ke pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sejak pukul 5 petang semalam, dipercayai terjatuh dari tingkat 14 pejabat SPRM Selangor di Plaza Masalam.

Siapa Teoh dan mengapa semua ini berlaku kepada dirinya?

Inilah kisahnya...

Ramai yang tahu Teoh ini adalah setiausaha politik dan pegawai khas kepada Ean Yong Hian Wah salah seorang exco kerajaan negeri, tapi ramai yang tak tahu yang Teo ni dulu pernah menjadi pegawai khas kepada MP Petaling Jaya Utara iaitu Tony Pua.

Yang penting Teo ni dah lama menyakitkan hati pemimpin DAP.

Masih ingat lagi pada 25 Mac lepas, Karpal Singh pernah memaki Pemuda UMNO dalam Parlimen dengan ayat "celaka" berikutan dengan kes itu, pemuda umno datang memnuntut penjelasan daripada karpal dan meminta karpal memohon maaf, tapi karpal celaka buat bodoh saje sehinggalah berlaku pertengkaran dan hampir-hampir terjadinya pergaduhan antara pemuda umno dan hero matcha gobinad singh deo.

Dikatakan terdapat 2 rakaman video ketika insiden tu berlaku, rakaman video pertama di percayai di rakam oleh salah seorang ahli DAP dari pada ipoh timur dan satu lagi rakaman video di rakam oleh seorang pegawai khas kepada ahli parlimen petaling jaya utara Tony Pua, rakaman video kedua itu kemudiannya di dowload kedalam youtube, orang yang bertanggung jawab merakam video itu ialah Teo yang baru sahaja mati petang tadi, dalam rakaman video tu, memang jelas yang pemuda umno langsung tidak mengusik karpal yang lumpuh separuh badan.

Bila kepimpinan DAP tahu Teo yang mengedarkan klip video tu, maka si Teo ni diberikan amaran oleh berberapa gangster yang di payung oleh Ronnie Liew dan Teo pula di tukar oleh kepimpinan DAP untuk bertugas di SUK dan Pejabat Adun Sri Kembangan supaya Ronnie dan Ean Yong Hian Wah supaya senang untuk memantau pergerakannya.

Menurut sumber, Teo kurang berpuas hati dengan cara pentadbiran berberapa adun DAP di selangor, cara Ronnie dan Hian Wah menggunakan kongsi gelap dalam pentadbiran kerajaan dan dengan suka-suka mengunakan peruntukan kewangan kerajaan negeri membiayai kegiatan kwong si gelap tidak di senangi oleh Teo dan memang betul apa yang di laporkan oleh ahli parlimen wangsa maju YB. Wee Choo Keong yang mana ronnie dan Hian wah menggunakan kongsi gelap, dan pejabat Exco telah digunakan sebagai tempat bermesyuarat mereka yang dikatakan mempunyai kaitan dengan peniagaan haram dan aktiviti haram.

Mungkin tidak tahan dengan kerenah kongsi gelap yang selalu turun naik pejabatnya maka Teo mula mengugut Ronnie dan Hian Wah supaya memberhentikan segera kegiatan itu tapi tidak di endahkan oleh dua ekor exco itu. sudah tidak tahan dengan keadaan itu maka Teo dengan beraninya membuat laporan kepada SPRM tentang kegiatan ronnie dan Hian Wah.

Bagaimana pula ADUN Kampung Tunku, Lau Weng San.Selain Ean dan Lau, Teresa Kok (Kinrara), Hannah Yeoh (Subang), Elizabeth Wong (Bukit Lanjan), Dr Cheah Wing Yin (Damansara Utama) and Edward Lee (Bukit Gasing) turut terlibat?

Perlu di ingat, fail-fail kes adun-adun yang lain tu telah lama berada dalam simpanan SPRM dan hanya menunggu masa sahaja untuk di bongkar. Mungkin SPRM melihat ini lah masa yang sesuai, maka SPRM pun bertindak. Kalau diperhatikan betul-betul adun-adun cina yang kantoi tu, mereka ni berkongsi satu majlis perbandaran yang sama, sebagai contoh, Teressa dan Hannah berkongsi sama PBT iaitu Majlis Perbandaran Subang Jaya, Wing Yin, Elizabeth, Edward dan Lau Weng San pula berkongsi Majlis Bandaraya Petaling Jaya.

Maka diatas percaturan dan sifat tamak mereka ni yang menjadi mangsa ialah Teo.

Perlu di ingat, kesemua ADUN cina di selangor menggunakan kongsi gelap untuk menjaga mereka dan Ah Long pula menjadi banker mereka,

Jadi, ADUN-ADUN ini pasti terikat dengan perjanjian bersama dengan Ah Long dan Kongsi Gelap tadi.


Satu bala besar akan menimpa ADUN Cina selepas Teoh dipanggil oleh SPRM.

Kematian Teoh pasti ada kaitan dengan Kongsi Gelap tadi maka inilah masanya Teoh perlu dihapuskan dari muka bumi ini.

Jadi Teoh telah ditolak dari tingkat 14 bangunan tersebut.

Kenapa pejabat SPRM pula dijadikan tempat pembunuhan?

Mudah sahaja, supaya SPRM boleh dituduh sebagai defenden pertama dan itulah yang menyebabkan Ronnie Liu sekarang ini menyerang SPRM. Seterusnya menjadikan kerajaan BN sebagai defenden kedua. Perarakan yang dianjurkan oleh puak Cina DAP ini adalah bukti petuduhan mereka kepada orang tidak terlibat.

Puak cina celaka ini kononya bijak, namun mereka yang selama ini suka mencipta musuh telah disepak punggung mereka oleh musuh mereka tadi dan pastinya mereka tidak dapat lari dari sebuah kebenaran.

Semoga SPRM tabah menyiasat kes ciptaan Cina pembangkang ini dan semoga kebenaran disebalik kematian orang yang mampu membongkarkan ketidaktelusan ADUN Pembangkang selangor akan terungkai.

Wallahhualam.

**************************************************************************************
Dari The Unspinners:

Friday, July 17, 2009

MYSTERY: Mengapa tangan Teoh ada kesan toreh?



Oleh Teruna Kelana

Setelah kami besarkan gambar yang berlegar di Internet, kami menyedari tangan kanan ada kesan toreh. Gambar ini menyerupai tangan orang yang telah slit wrist untuk bunuh diri seperti di bawah ini.


Kenapa ada kesan toreh pada tangan Teoh? Adakah dia telah menoreh tangannya untuk membunuh diri? Mengapakah dia mahu menoreh tangannya jika hari ini dia sepatutnya mendaftar perkahwinannya? Hari ini adalah hari bahagianya. Dia pun sudah memberitahu kawan bahawa dia akan berpindah pulang ke Melaka.

Jika dia menoreh tangannya sendiri, bagaimana boleh mayatnya terjumpa ke bawah? Kemungkinan dia melompat semasa dia berdaya atau ada orang yang membuang mayat ke bawah. Mungkinkah dia tidak lakukan sendiri dan ada orang lakukan terhadapnya? Siapa pula yang lakukan? Siapa pula yang mengarah pergelangan tangan Teoh ditoreh?

Pada pukul 6 pagi, dia kelihatan terakhir di pejabat SPRM. Siapa berjumpa dengannya kemudian hingga perkara ini berlaku? Talipon bimbitnya pun hilang. Adakah orang yang mengambilnya? Atau talipon itu sudah ikut terhempas bersama?


Gambar lain menunjukkan seluarnya terkoyak dan berdarah.

Adakah dia telah diseksa sedemkian rupa oleh SPRM? Tidak mungkin. Ini adalah cara penyeksaan kerja-kerja gangster. Siapakah gangster yang dimaksudkan? Kalau ikut motif beberapa teori, kemungkinan ianya Ronnie Liu atau Ean Hian Wah.

Ronnie Liu dilapurkan berlakun marah hingga menghentak pintu di pejabat SPRM dan Hospital. Adakah dia berlakun atau betul-betul? Mungkinkah dia dalam keadaan tertekan?

Sementara itu, RPK Raja Putarbelit dengan yakin mengatakan SPRM ugut untuk mencampaknya tetapi tersilap dan terlepas. Nampaknya RPK didapati berbohong sekali lagi. Siapa suruhnya buat putarbelit sedemikian? Adakah Ronnie Liu? Nampaknya Ronnie Liu sudah salah putar kerana dia sendiri tidak dibenarkan melihat mayat.

Kali ini tidak mungkin tersilap. Jelas dari bukti-bukti ini, ada benda tak kena. Ini tidak mungkin silap SPRM.

2 Responses to PERHIMPUNAN RRRAKYAT BELA KEMATIAN TEOH AHAD INI - WAJARKAH IANYA DIBENARKAN?

  1. cerita sensasi jamilkucing di http://jamilkucingpondan.blogspot.com dan http://jamilismail.blogspot.com. suku sakat al juburi, punaisihat PKR dan penjilatnya berkongsi hobi yang sama!!

     
  2. Salam,

    Tentang handset tu rasanya SPRM dah ngaku ada kat depa..polis pun dah ambil...hebat SPRM!!! Saksi pun dah kena siasat sampai dekat subuh...bayangkan kalau yang dituduh...confirm tak tidur 2 3 hari...

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO