SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

SHAHANIM KOREK, PENYOKONG TOLONG PEDALAM KUBUR.

Posted by Detguaq2 Thursday, June 24, 2010



Mukhadimmah:

Ini adalah petikan dari perlembagaan Puteri UMNO :



12.10 Tugas-tugas pegawai dalam Jawatankuasa
Wanita UMNO Bahagian.

12.10.1 Ketua Puteri UMNO Bahagian ialah
:-
12.10.1.1 Membantu tugas-tugas Ketua UMNO
Bahagian.


Anda bebas untuk mentafsirkan keratan perlembagaan pada klausa di atas.


Wowwww!!!!

Hilang akal ke apa ni? Nak tegelak kau bila baca komen-komen dari penyokong yang bernama ANON begitu ramai sekali. Tidak keterlaluan jika aku katakan pemberi komen yang ANON ini adalah penyokong hantu kepada Shahanim yang sanggup menjilat kesalahan dan keburukan seorang pemimpin asal saja nampak seakan-akan bersih dan berkilat di mata mereka sebagai penyokong dan penjilat tahap tegar.

Kenapa pula hendak di ajak aku melencong kepada perkara-perkara lain? Mereka sepatutnya fokus kepada apa yang aku utarakan dalam posting aku yang bertajuk SHAHANIM KOREK KUBUR SENDIRI. Mereka sepatutnya dengan sedaya upaya dengan insentif yang mereka dapat dalam apa sahaja betuk untuk menimbus kubur itu agar terpalam dan boleh menyelamatkan karier politik Shahanim sekurang-kurangnya sehingga dia dapat melabuhkan punggongnya di kerusi Ketua Puteri UMNO Malaysia. Tetapi dengan gaya komen yang setaraf pembangkang tegar, aku dapat rasakan secara 'instinct' ianya agak sukarlah Shahanim dengan miai peribadinya itu, kecualilah ada pemangkin yang hebat.

Inilah antara komen penyokong tahap gaban:

batu api sp Says:



June 22, 2010 10:29 PM helloo bro.... kerana mulut badan binasa....kerana fitnah SHAHANIM naik... dan kerana fitnah you tube lah SHAHANIM menang jawatan NKP3 Malaysia...Apa pun terima kasih bro kerana memfitnah SHAHANIM....

Eleh...bukannya susah sangatpun hendak melobi kedudukan dalam NKPu3 UMNO, lebih kurang macam nak bertanding Ketua Pemudi UMNO juga. Walaupun undian dari floor menunjukkan kita bakal ghuyup, tetapi jika kita cekap bermain silapmata, sampai mata hitam berkunang-kunang, esoknya bolehlah kita raya sakan dengan post yang kita idam-idamkan tu. Walaupun di negeri kita begitu kurangnya bahagian yang menyokong, tetapi jika bawa permainan silapmata kita ke negeri lain, maka bolehlah kita mengejar matlamat.

Dan gaya mereka yang memberi komen tahap gaban ala kamikaze ini nampak nyata mereka tidak pernah melawat blog aku sebelum ini. Rupanya amarah mereka terhadap aku kerana menyentuh dewa mereka begitu berapi sekali. Bagus betul sikap mereka dalam bertahan. Memang dah kot sesuai dengan kejadian mereka yang di cipta untuk bertahan, lalu walaupun mereka berasa mereka menyerang sebenarnya mereka hanyalah bertahan. Hebat betul mereka mempertahankan Shahanim seolah-olah Shahanim itu UMNO dan UMNO itu Shahanim, lalu aku teringatlah semasa era paklah kakitido dulu.....

Aku kata bertahan, kerana yang mereka serangbalas bukanlah berkaitan dengan isu yang aku posting tu sangatpun, tetapi mereka melancong sambil melancong dengan menyerang peribadi kau pulak....he he he.... Nasib baik aku tiada penyakit melatah....gastrik tu adalah....

Dan komen di bawah ini cukup untuk menggambarkan permusuhan berpanjangan beberapa kerat KPu3 Bahagian yang pro Shahanim mungkin kerana poket mereka dibantu isinya dari menjadi kosong atas kepentingan politik sempit.(Aku dengar ada yang merungut panik sebab tak boleh ansuran bulanan kereta. Dulu mampu bayar ansuran sebab pakai kancil jer, tapi sejak ada title KPu3 Bahagian, maka kenalah bergaya lebih sikit walaupun akhirnya kerak lebih besar dari periuk).


Anonymous Says:
June 23, 2010 8:36 AM
Puteri Negeri pandai cari duit..buat apa nak bantu lg..G5 Puteri Kedah semua kuat belaka.

Apakah sindiran seperti ini mempunyai kuasa hikmat ampuh yang apabila di menterakan dengan sekelip mata membolehkan Puteri UMNO Kedah yang bertaraf badan perhubungan, kukuh dan gagah bagi membantu pula memperkukuhkan Badan Perhubungan UMNO Kedah? Fahamkah penjilat-penjilat Shahnim ini mengenai maksud dan terma Badan Perhubungan Negeri, tambah-tambah lagi di negeri yang di kuasai pembangkang?

Jadi kalau ada penyumbang komen yang sumbang tahap hantu menganggap aku pencetus permusuhan, maka ternyata penyumbang komen sumbang itu umpama anjing yang talinya di pegang oleh tuan yang membangkitkan dia dari tidur panjang hanya bertujuan untuk menyalak pada aku sambil talinya kuat di rentap sehingga menjerut kerongkong. Salaklah....

Rupanya mereka-mereka yang bertaraf penyokong hantu kepada Shahanim hanya tahu mempertahankan warna yang diterangkan kepada Shahnim sahaja dengan sedikit-sedikit di bumbukan dengan warna-warna pudar UMNO. Selama aku membuat posting menempelak pembangkang tak pernah langsung mereka ini menyokong blog dan posting aku melalui komen-komen bernas menerjah pembangkang, tetapi apabila aku cuit kelakuan dewa sembahan mereka, maka habis seluruh 'alim-ulama' Shahanim datang menyerang posting yang mencuit dewa pujaan mereka. Tak jauh bezanya dengan penyokong fanatik dewa pasrael yang duduk bersemayam di serambi mekah kononnya.....

Rosak susu kerana nila,
Rosak Shahanim kerana penyokongnya.

*************************************************************************************
*************************************************************************************
**Di jemput beramai-ramai kemajlis penyerahan dana berjumlah US 4 juta kepada saya oleh Ali Yahya sebagai upah kerana membuat posting SHAHANIM KOREK KUBUR SENDIRI di RESTORAN LAPAN BERADIK pada hujung tahun. Masa: seven-eleven. Makanan bawa sendiri.
MUAHAHAHAHA......(pinjam gelak Duke).

60 Responses to SHAHANIM KOREK, PENYOKONG TOLONG PEDALAM KUBUR.

  1. Anonymous Says:
  2. hahaha..memang molek & elok lah.mmg penyokong si anon tu dok tengah korek & pedalam koboq kakak & mentor mereka..biarkan depa pedalam..lama2 lama depa hat mana dok jadi pengorek nii pun tertimbus sama..

     
  3. Anonymous Says:
  4. det guak hang tolong habak kat ali yahaya dengan shahanim.borang nak jadi calon ahli palimen sungai petani dah pun keluak.depa boleh ambil borang itu di kedai mamak nasi kandak bawah pejabat umno sg petani.depa lain ramai dah ambik.he he he

     
  5. Anonymous Says:
  6. det guak dok kira kubor shahanim.kubor ali yahaya dia tak baca,depa berdua dah korek kubor masing-masing.yang nak baca talkin det guak la.

     
  7. Anonymous Says:
  8. Hang xpa la det..duit byk. Gaji hari..tp kalu dok asyik berblog xberasap la dapur bini hang tu.

     
  9. detguaq3 Says:
  10. Fokus-fokus.....jangan off track.

     
  11. Anonymous Says:
  12. Aku kena bincang ngan Datuk Zubir supaya jangan menggunapakai detguaq lg kalau nak lebih lama dalam dunia politik. Detguaq akan merosakkan imej Datuk Zubir. Betul seperti yang pernah disuarakan oleh Dato Tajul mengenai detguaq. Sepatutnya Datuk Zubir tak perlu mengheret Detguaq masuk ke dunia politik. Seeloknya biarlah dia bahagia dengan taxinya untuk menyara keluarganya

     
  13. Anonymous Says:
  14. Kalau nak fokus pun, kita kena mengetahui siapa sebenarnya dia detguaq. Baik sangat kah dia sehingga tiada cacat cela.

     
  15. Anonymous Says:
  16. Detguaq insan hingusan... kalau x percaya p cari dia kat stesyen taxi...

     
  17. Anonymous Says:
  18. owh.... tau dah siapa sebenar DETGUAQ,,,huhuhuhuhu....tunggguuuuuuuuu..... x patut..x patut,,, kaki------------------------- rupanya,,,..

     
  19. Anonymous Says:
  20. det guak hang ni banyak merepek.hang punya tulisan pun bukan ada cerita.cuma dok dendam kat shahanim je pasai tak sehaluan dengan ali yahaya.tulisan pula macam gila bahasa sahaja.dia pun kenal ali tu.tapi dah ada kira-kira kot.dia balun shahanim saja lah.hang pun cari makan juga ke.

     
  21. Anonymous Says:
  22. Masih juga menyerang peribadi hamba Allah itu sedangkan hakikat sebenar apa yang disuarakan oleg detguaq adalah tepat. Anda siapa untuk mengejek pekerjaannya? Adakah anda juga selesa dipanggil penyokong bodoh Shahanim? Semata-mata menumpang apa yang Shahanim beri maka anda terus-terusan menghina manusia lain.

    Paling jijik perangai perempuan ialah bilamana mereka mengungkit mencela manusia lain. Patutlah perempuan yang paling ramai masuk neraka.

    Sahahanim begitu selesa dengan para penyokongnya yang melebihi sifat seorang wanita. Berapa ramai penyokongnya yang bersifat tomboi dan berjalan ke sana ke mari mengitirkan baju dan imej PUTERI yang terang-terang menjauhkan mendekati PUTERI. Mengapa Shahanim tidak tegur? Kerana ingin dikatakan Ketua yang tak mementingkan personaliti dan peribadi?

    Balaslah dengan penuh kematangan dan terbuka. Jangan malukan wanita kerana anda semua dianggap hulubalang yang tiada bisa.

     
  23. Anonymous Says:
  24. ali yahaya korek .det guak tolong korek bagi dalam lagi kubor ali.

     
  25. Anonymous Says:
  26. aku dah beri komen.dua-dua mereka dah tak layak jadi pemimpin umno sg petani.menjahanamkan umno sahaja.det guak saja yg dok pertahan ali.mereka berdua dah tak boleh pakai dah.ganti dengan orang lain lah lepas ini.dua-dua politik wang.lingkup umno sg petani sekali lagi lepas ini.

     
  27. detguaq3 Says:
  28. Keep focusing on topic.

    Character assassination to the blogger will never wash and wipe out the reality. But will clearly addressing and revealing the mentality of poor Shahanim's followers. All of you look like a herd of clowns in the centre of Circus arena.

     
  29. Anonymous Says:
  30. Rancak comment artikel ni nampak... huhuhu... Inilah duri dalam daging umno yang kita jelas dapat lihat, sebelum ni tak ada pun detguaq nak hentam shahanim, tapi bila tiba time melobi untuk dapatkan kerusi dalam PRU13 ni, detguaq hentam shahanim kaww².... Tahniah detguaq, teruskan usaha bodoh hang yang jelas menunjukkan kebodohan hang sendiri... hang lobi sapa PRU 13 ni? sebodoh-bodoh pemimpin dan ahli parti pembangkang, depa pandai cover pemimpin dan ahli parti mereka sendiri, tapi sepandai-pandai hang menulis artikel, hang lah yang juga antara bodo dan dungu aku pernah jumpa... kalau zaman komunis, orang macam hang lah yg patut kena bunuh dulu... walaupun ada pemimpin umno yg kita lihat ada salah, secara terus berjumpa dengan dia atau cuba suarakan kepada pemimpin berkenaan secara tertutup, bukan main hentam je bg semua org tau.... kalau cerita tu betul tak apa, tapi kalau tak betul neraka jahananlah tempat hang... bukan salah nak hentam org, tapi hentamlah parti pembangkang, bukan parti sendiri.... kalau kita bukan seorang yg berpendidikan tinggi pun, janganlah tunjukkan kebodohan diri sendiri tu kepada umum.... Cuba hang cari sebuah buku politik bertajuk " Kain Kafan Untuk Umno " belajar dulu dalam tu baru main politik balik.... dekwan-duniapolitik.....

     
  31. lepas itu nak tunjuk hebat tulis orang puteh pula.melayu cap apa .kalau nak tunjok kata hang tu boleh tulis orang puteh.makin lama makin nampak hang punya kereko.yang baca komen ini semua orang melayu.cakap daulat bahasa melayu.rupanya dalam media melayu pun ada orang lagak tak kena tempat.det guak lupa daratan kerana ditimpa perasan.hang silap banyak.

     
  32. detguaq Says:
  33. Anonymous June 25, 2010 9:54 PM:

    Keep guessing through your bloody knee.

    Teruslah meneka menggunakan kepala lutut anda.

     
  34. detguaq Says:
  35. Sekolah Tadika.

    This is my blog, my premise, my territory. Up to me either wanna communicate in English or Malay or even in any language that I like.

    If you want you can build the hell of your own blog and speak in it freely with your own tongue. Nobody will bother.

    pity of you.

     
  36. CCZ Says:
  37. Bagus Det. CCZ turut mencela mereka2 yg menghina org yang bekerja sbgi pemandu teksi. Jika pembangkang berhujah dangkal tetapi ahli UMNO terutamanya Puteri pula lebih teruk kerana mempersendakan pekerjaan dan taraf hidup seseorg. Dan paling memalukan bilamana keupayaan bhsa ditimbulkan. Apakah isu bhsa yg Det timbulkan di sini?

     
  38. pu3 Says:
  39. aku tahu la blok hang det guak.yang pelik tu angin ego dah mula nampak.dari jadi pembela ali jadi nak tunjok keegoaan dirim sendiri.bahasa jiwa celaru namanya.orang puteh konon.hang hina pu3.

     
  40. good morning Says:
  41. oooooooi.penguambela mana boleh bahasa ibunda.nanti orang kata tak cerdik bodod pula.kena lah speaking banyak-banyak.itu lah det guak .

     
  42. Anonymous Says:
  43. betoi.betoi.betoi.dipekan sungai petani pun kita berbahasa orang puteh kalau tidak depa kata kita tak sekolah.lece noooo.tambah la jadi peguam bela ali yahaya.

     
  44. Anonymous Says:
  45. ada juga orang melayu perangai macam keling.bila nak marah dia cakap orang puteh.itu tanda nak marah la tu.det guak pun macam tu ke.penguambela ali yahaya.

     
  46. Anonymous Says:
  47. Pttlah PU3 UMNO ditolak. Sbb bhsa yg depa kalut nak pulun. Tang Shahanim peranap Puteri Kedah depa tk nmpk! HAAHAHAHAHA...Bodoh rupa nya Pu3 UMNOi sekarang!!!

     
  48. detguaq3 Says:
  49. Bagus,

    Semua yang komen baik yang positif mahupun negatif tetap di ambil perhatian.

     
  50. Anonymous Says:
  51. blog ni kelakar la.... sendiri tulis sendiri komen. syok sendiri

     
  52. Anonymous Says:
  53. Parpukari zaman fitnah dan maki hamun kamu dah tak relevan

    "Orang biadab tidak layak berada dalam Kabinet."Itu kenyataan keras Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali kepada Timbalan Menteri Pelajaran, Datuk Dr. Wee Ka Siong yang dianggapnya tidak memahami perlembagaan negara.

    Hebat kenyataan Ibrahim Ali terhadap Ketua Pemuda MCA ini. Ada kawan kata ketika Ibrahim membuat kenyataan ini elok juga diberikan cermin kepada beliau UNTUK BELIAU MELIHAT DAN MENILAI KAN KEMBALI DIRI NYA .Lompat si katak lompat ini lebih biadab dari Wee Ka Siong.


    Namun apa yang di perkatakan oleh Wee Ka Siong adalah fakta. Wee tidak pula ada menyarankan agar pinjaman MARA di tarik balik, Wee membandingkan apa yang dikempenkan oleh DS Najib kini , gagasan 1 Malaysia. Itu saja,Sejak bila pula Melayu menjadi sensatif, si Parpukari kata jangan sebut pasal MARA

    Bagi KJ , nasihat mudah teruskan saja perjuangan dan apa yang beliau rasakan benar ,terus lakukan . Jika KJ tidak mempertahankan Wee Ka Siong yang diserang oleh sawan babi Ibrahim Ali baru baru ini tentu sekali sudah ada perbalahan di anatara Pemuda UMNO dan juga Pemuda MCA.

    Ibrahim Ali peduli apa, dia bukan ahli UMNO dan dia bertanding atas tiket PAS dan kini tidak berparti. PERKASA di tubuhkan untuk kepentingan politiknya kerana dia sudah sampai ke penghujung longkang untuk masuk ke lubang taik dan sudah tidak boleh melompat lagi.


    Si parpukari juga dikatakan mendapat imbuhan lumayan dari Mukhriz kerana berjaya melakarkan dirinya sebagai anti KJ, Kini setiap kali selepas bertemu Ibrahim Ali si
    parpukari tersenyum lebar, Sendiri mahu ingat lah kenapa. namun ada orang kata , tidak lama lagi sepatah yang Parpukari tampal dalam blog dia pun orang sudah tidak percaya.

    Pantang Tun Mahathir marah kepada mana mana individu. dia akan maki hamun dan cerca individu itu dan ada kala dia sendiri yang kurang bijak tidak tahu kenapa dia marah. Begitu lah taksubnya si parpukari ini, kalau Tun Mahathir kata pada dia , parpu poteng Konxxk bagi kat anjing. Dia akan potongg...........

     
  54. Anonymous Says:
  55. hoi sahabat hang jangan sebut nama tun mahathir banyak kali sangat.pasai ali yahaya kita ini ada dosa dengan tun det dulu masa orang tua itu bertanding G7 di kupang pasu dulu...jaga-jaga nanti det guak dia punya peguambel akan tentu bela dia.

     
  56. Anonymous Says:
  57. haha....Allah Maha Kaya..DIA smakin mnunjukkan SIAPA Dek Guaq dan Pak Ali yg sbenarnya..UNTUK PNGETAHUAN SEMUA, sya salah seorang yg membantu Pak Ali untuk menaikkan nmanya sbg Ketua UMNO Bahagian di Sg Petani..Apa yg MENJENGKELKAN saya mngenai Pak Ali dan penyokongnya hanya kenal RAKYAT bila time mngundi dan Pemilihannya sbg Ketua Bhagian..Lpas Pemilihan, Taubat Lahum la nk knal dh spa rakyat yg mnyokongnya msa sbelum pmilihan..oqang Kedah kta "tu taqa xda rupa sgt Pak Ali tu, klau ada Qupa, Na`uzubillah la SOMBONG taqa mna xtaw la"..haha..Budus la DekGuaq nie sbb mnyokong Pemimpin yg sygkan RAKYAT bila mna utk meraih Simpati mnjadi Pemimpin shj..CHEH..!!!POORAHH..wat artikel minta Shahanim korek lubang kubur sndiri..wei,,Thambi, korek lubang kubur Pak Ali dulu la b4 sruh Shahanim korek lubang kubur dya..sya bukan Pro Shahanim or ssiapa tp saya monitor dua2 cara kepemimpinan dua2 Leader sya d Sg Petani nie..Pak Ali DENGKI AKAN MANUSIA YG BOLEH BUAT KERJA..ITU HAKIKATNYA..MANAKALA SHAHANIM PANDAI BUAT KERJA, TARIK HATI RAKYAT..PAK ALI gebang pandai..laksana x pun..BodoH Ar..dekGuaq, hg sokong la pemimpin yg bleh bawa hang masuk lubang kbur sma..pakat2 sokong la hampa..sma2 bengong, sma2 pandai perjatuh owg..Haprak hhaakk22 ttuuuiihh...!!!

     
  58. detguaq3 Says:
  59. Wahai Anon yang terakhir,

    Tidak rendah martabat manusia yang mengaku dirinya bodoh, budus atau apa2 panggilan yang boleh menyedapkan hati dan perasaan sendiri. bagi aku, aku boleh dan akan terus belajar. iaitu belajar menerima kritikan dengan berlapang dada agar tidur malam terus lena seperti malam-malam sebelumnya. yang tidak lena tidur ialah mereka yang menjadi penjilat tegar individu, bukan penyokong UMNO sejati.

    Dan sehingga saat ini hanya andaian dari penjilat-penjilat dewa mereka tanpa dapat memastika nsecara sahih dakwaan mereka yang sedikitpun tidak mendatangkan kecederaan pada perasaan saya berbanding kecederaan kepada mental dan perasaan serta nafsu hitam mereka. Aku tetap lena di ulit mimpi apabila masa tidur ku tiba....

    Tanya balik Shahanim dan baca balik pengakuan penjilat-penjilat bijak yang otak di lutut mereka lebih besar dari otak di kepala mereka, apabila mendakwa Shahanimlah juga yang melobi Pak Ali keseluruh pelosok Bahagian UMNO Sungai Petani tup-tup kini menentang Pak Ali dan penyokongnya pula mendakwa bodoh siapa yang menyokong Pak Ali? Sapa yang dulu menyokong Pak Ali? dan buat apa saya nak sokong Pak Ali sebagai Ketua Bahagian? Saya tidak terlibatpun dengan UMNO Sungai Petani kerana saya mengundi di tempat lain. FIKIRKAN....Tetapi saya mengkritik Shahanim yang pada saya tidak menggunakan saluran yang betul untuk berhadapan dengan Pak Ali sebagai Ketua bahagian. Kenapa tidak boleh tunggu sehingga Pemilihan akan datang? Bukannya Shahanim tidak tahu bahawa Timbalan Ketua Bahagian yang berpengalaman sedang uzur kerana cedera dalam kemalangan? Kenapa tidak ambil inisiatif untuk membantu Ketua jika semasa bertanding dulu boleh membantu Pak Ali yang dia sendiri tahu begitu 'hijau' dalam arena politik sebenar?

    Atau sebenarnya Shahanim tidak sedar bahawa dia sedang di pergunakan oleh musang berbulu ayam bagi membalasla dendam politik musang tersebut? Nampaknya Shahanim telah masuk terlalu jauh dalam perangkap musang berkenaan yang bulunya sukup halus dan lentik untuk di nilaikan sebagai buruk, maka yang cantik sahaja yang di nampakkan kepada Shahanim tanpa beliau sedar bahawa belia hanyalah kambing hitam...Terfikirkah?

    Dan adakah setelah tersedar apakah tindakan beliau selanjutnya????

    Wow Anon 9:53, smapai kiamatpun orang takkan tau sapa hang walaupun hang mengaku hanglah yang membantu Pak Ali, ntah-ntah pocong, ntah-ntah hantu ayaq, kalaupun tak ulaq ayaq, sorilah anon oii....

     
  60. Anonymous Says:
  61. kesian kat hang detguaq oiii...kebodohan hang semakin menyerlah...teruskan bg komen...hang kata penyokong Shahanim macam2...hang pun sama ja... sebelum nak kutuk orang tengok diri sendiri dulu..baru tak malu..

     
  62. Anonymous Says:
  63. oooi detguag bahlol.hang tak payah merepeklah.tendang sahaja kedua-dua malaun tu.perosak umno.lepas tu hang tendang diri hang sendiri pula supaya jadi sama malaun macam depa berdua.ok.wahai si batu api.

     
  64. detguaq Says:
  65. Anonymous Says:
    June 26, 2010 10:24 PM.

    Hantu macam hang kalau jantan takdak teloq, kalau betina memang jenis hantu mandul....he he he..bodoh aku ada pada khayalan hangpa yang hantu-hantu sahaja. Cerdik hangpa nak pekenal diripun takut.

    Hanya ahli UMNO yang tidak berkiblatkan individu yang gila kuasa tetapi mandul akal sahaja yang boleh mengembalikan UMNO kelandasan asal memperjuangkan survival Melayu. Tetapi mereka yang menyembah sesama manusia akan menyebabkan UMNO hancur.

    Institusi bernama UMNO adalah lebih penting dari pemimpin yang menjadi liabiliti tak kira siapa baik Shahanim ataupun Pak Ali. Tetapi isntitusi juga mengandungi struktur organisasi. Jika tidak bersertuju dengan gaya kepimpinan organisasi, gunalah kaedah paling tepat. Aku dah kata jika Shahanim tidak suka Pak Ali, gunalah mesyuarat pemilihan nanti. Dan kalau Shahanim dah rasa dia cukup pengaruhnya kepada seluruh ahli UMNO SP bertandinglah bila ada pemilihan nanti. Mudahkan???

    Dan teruslah berkhidmat dengan ikhlas kepada rakyat kerana populariti akan datang bersekali dengan khidmat anda, bukan tuding jari, bukan pihak kepala dan bukannya dengan cara menggoncangkan institusi dan dalam masa yang sama kaji dulu tangan yang mneghulur manisan kemulut, adakah ia beracun atau berubat.

    Kesannya dah menular.............

     
  66. Haha..DekGuaq resah pequt dah..woi Bangsat Durjana..hang nie boleh jadi Petualang Bangsa yg akhirnya akan tikam anak bangsa sndiri dmi kepentingan diri hang..hang kena sedaq, tabur FITNAH terhadap sseorang selagi hang x MINTA MAAF dgn tuan yg hang FITNAH tu..doasanya akan terbawa hingga hari Penghabisan umat manusia..hang kena sedar, BETUL atau TAK fakta yg hang bawa utk MENJATUHKAN SHAHANIM tu dalm Blog nie..kalu BENAR hang pejuang BANGSA..Blog ini akan dijadikan WADAH PERJUANGAN hang utk memartabatkan BANGSA MELAYU, AGAMA DAN TANAH PUSAKA NEGARA nie..ni x. KEKOLOTAN hang jelas terserlah bila hang MEMBUKA CANANG para pmimpin yg hang sendiri tak pasti kesahihannya..WAHAI DEKGUAQ..TIDAKKAH KAU INGAT D SAAT2 KEMATIANMU..DOSA2MU DTG TTKALA SAAT SAKARATULMAUT MU..?????AKU BUKAN PUJANGGA BANGSA, JAUH SEKALI PERWIRA NEGARA, TTAPI AKU DULU SEPERTIMU JUA DEKGUAQ, MMBUKA BLOG SBG WADAH UTK MMBANGUNKAN BANGSA TTAPI AKHIRNYA AKU TERLALAI SEPERTIMU JUA..MNJADIKAN BLOG SBG TEMPAT AKU MLAFAZKAN KETIDAKPUASAN HATI TERHADAP PARA PEMIMPIN..TTAPI, AKU DISEDARKAN OLEH seorang IMAM d tempatku mngenai DOSA BERANTAI DI ALAM MAYA..KENA INGAT DEKGUAQ..HANG PUKUL CANANG MERATA MENGENAI KEPEMIMPINAN ahli Politik yg lain..hang taw ka FAKTA ATAU AUTA ITU SMUA..????IngatLAH...!!!!!!!!!ALLAH JUA MAHA MENGETAHUI SEGALANYA..DIA MAHA MEMBERI..DAN DIA MAHA MENGASIHANI..SABAR DEKGUAQ..ALLAH x beri lagi DETIK tu, xpa..tpi, once DIA BERI PADAMU DEKGUAQ..PARA golongan yg HANG FITNAH tu la akan berlegar di FIKIRAAN hang..Ingat..DUNIA HANYA PINJAMAN..MATI X BERTEMAN..DOSA DITANGGUNG KESEORANGAN..AKU SKADAR BRPUITIS UTK MNYEDARKAN KAU YG TELAH ALPA DLM DOSA BERANTAI NIE..INGAT..SEBUTIR PERKATAAN YG KLUAR DARI MULUTMU, YG TDAK DAPAT DPASTIKAN KESAHIHANNYA..AKAN MEMAKAN DIRIMU SNDIRI PABILA SATU BENDA Y X SAHIH DKHABARKAN PULA PADA YG LAIN...ALLAH TAALA JUA MAHA MNGETAHUI...ALLAHHU RABBI..TUNJUKKANLAH KEKUASAANMU PADA DEKGUAQ YG TELAH MNJADI PMECAH BELAH BANGSA DI NEGARAKU INI..TUNJUKKANLAH YA ALLAH..AMEEN..AMEEN..YA RABBAL `ALAMIN..

     
  67. detguaq3 Says:
  68. Sebenarnya bukanlah aku hendak menyingga pasal di tuduh menerima upah, tetapi aku heran kerana si penuduh tidak berani menjelmakan diri seperti manusia sebenar dan hanya berselindung bagaikan hantu. Jelmalah sekali di hadapan aku dan tuduhlah secara berhadapan bersama bukti agar aku dapat maafkan kamu. Atau silalah berhadapan dengan Allah AlHisab di hari Pengadilan kelak ketika mana aku tidak dapat lagi memaafkan kamu. Ingatlah cerita yang aku posting itu jika tidak benar dan sahih, maka kenapa patut marah? Buktikan sahaja bahawa ianya tidak benar dan kemukakanlah saksi-saksi bagi menafikannya. Bukannya melencong jauh dan kemudiannya berlindung di sebalik ungkapan-ungkapan berbau Islamik.

     
  69. Anonymous Says:
  70. Kufur hang det guaq, sebelum ni hang pecah belahkan sesama islam, ni hang nak suruh org pi sembah hang pulak supaya hang boleh sahkan siapa benar siapa yg salah? apa hang ingat hang malaikat ka?

    Betoi kata anom 8:07 tu, hg ni dah terlajak jauh dah... Lpeas ni hang cari al-Quran yg ada terjemahan, hang baca suran al-ansar ayat ke 158...

    Baru hang tau apa itu fitnah, dan apa dosanya....

    dekwan-duniawipolitik

     
  71. Anonymous Says:
  72. ala.... tak yah guna ayat2 quran, suruh shahanim bersumpah dalam masjid yang dia tk pernah menfitnah org, m,ganggu rumh tangga org, melaga-lagakan org... baru pu3 akan buka mata...

     
  73. Anonymous Says:
  74. seteju.... kak hanim kami nk kak buat ,,,,,, kalau kak x salah

     
  75. Anonymous Says:
  76. salam det,

    huh!

    panah det!
    panah berghasap!
    mung saloh jetik la. ni la mas'aloh manusio dale umno. masing2 taksub denge ketuo & syok denge kem sedighi sajo. oghe lain tok peting. pedapak oghe lain buleh masuk longke! bila di tegor, tokleh terimo & anggak semuo hok tok selaghi denge fikighe sedighi sebagai 'fitnoh' semato2. kalu keno denge kehendok demo sukola dok teghimo puji-pujiye sedeke dalenyo penuh ghacong bebiso.
    mahu keno ingak semuo ni hanyo sendiwaro politik. hok berkebung, keno gi kebung. hok mengaja, kena gi skoloh, mengaja. hok jua cendo, keno gi menjua la. politik tok buleh bui kito make kalu kito buke ahli politik hok tegar, baber & gedebe!!!.
    sapo2 pun baik pikirla secagho positif. jiko tegor tu bertujue utk memberi peringakte, terimolah denge hati terbuko. Allah Ta'ala kurnioke akal supayo kito menilai, membuak pertimbange, meneliti hujah denge mendale & bukenyo tengok hok tersurak sajo. jiko tegughe tak membino, silo abaike. itu sajo sebenanyo. dok ghioh kato mung aku, takdok hasil gapo pung. wal hasil balik asal kalu toksey berghubah!!!
    beghubohla oghe2 umno. tengok puok2 pro-pembangke makin ghamai berpaling doh, keh pemimpin2 pr main poltik kotor, sghupo denge puok2 dio dok tudoh umno mulo. lo ni buleh penyakik tu ko puok dio pulok..dengar alik ambo sekali. pakak2 beghubohla wei!!!

    tokku banggu

     
  77. Anonymous Says:
  78. Aku kecewa kena UMNO Bahagian Sg Petani makin rapuh semua nak ambil kepentingan sendiri dah dua tahun pemilihan ketua bahagian berlalu tapi demdam kekalahan masih belum reda >perjuangan apakah ini perjuangan poket sendiri kalau macamnilah UMNO SP tak akan berjaya pada orang yang hebat hebat tu tak payah la nak tunjuk kuat kat umno bagi la biombingan pada orang baru. Salim, Mat Akhir. Mej Rahim, Shahim, Usop Lazim, sudah sudah la tak payah la buat kecoh bagi bakar rongok tak payah nak tunjuk pandai hang pun sama

     
  79. Anonymous Says:
  80. Shahahim jgn ghairah sangat nak jadi wakil rakyat tabur duit sana sini ingat kami ni boleh dibeli dengan wang ke ke

     
  81. Anonymous Says:
  82. ingat sapa musuh sapa kawan

     
  83. warisan Says:
  84. detguaq, minta izin komen panjang dalam blog hang.

    Aku dok ikut juga perkembangan Bahagian Sungai Petani. Ini adalah pemerhatian aku:

    Kemelut Bahagian SP ni bermula daripada kekalahan BN (UMNO) dalam PRU-12 (2008). Dalam pertemuan diantara Jawatankuasa Pengurusan UMNO Pusat di SP, Cikgu Md Akhir telah dengan sifat kurang ajarnya mencela dan mencemuh Datuk Mahdzir Khalid kenana menuduh beliau adalah punca kekalahan BN di Kedah. Cikgu Md Akhir tidak mahu menerima hakikat bahawa punca kekalahan BN di Kedah termasuk tempat-tempat lain adalah kerana Pak Lah. Walaupun tuduhannya ada juga yang betul, gaya penyampaian dan desakannya bersifat kebencian yang mendalam.

    Persaaan benci ini dibawa dalam semua hal yang berhubungan dengan Datuk Mahdzir Khalid dan institusi beliau, termasuk Pak Ali dan Shahanim. Ya, apa yang Md. Akhr tak kata pada Shahanim. Perkataan 'jalang' menjadi sinonim baginya bila sahaja menyebut nama Shahanim.

    Semasa pertandingan pemilihan Ketua UMNO Bahagian SP, Md. Akhir telah menyebelahi Datuk Azizan melawan kem Pak Ali yang turut dibantu Shahanim. Sepanjang kempen, isu Md. Akhir hanyalah benci kepada Pak Ali dan Datuk Mahdzir. Semacam dengan PAS yang ditanam kebencian terhadap UMNO.

    Apabila Pak Ali menang, Md Akhir tidak berhenti-henti mencari ruang untuk terus menghentam Pak Ali kerana benci dan untuk memuaskan dendamnya. Bukankah sepatutnya, yang kalah tu turut membantu yang menang. Ataupun, kalau tak mahu membantu, jangan menggangu. Biarlah Pak Ali meneruskan kerjanya sebagai Ketua Bahagian. Aku nampak Md. Akhir tidak langsung mementingkan UMNO, tetapi hanya agenda peribadinya sahaja yang diperjuangkan. Mana-mana organisasi pun kalau ada duri dalam daging macam Md Akhir ni, akan rosak institusi itu.

    Sejak kebelakangan ini, aku pun tak tahu macam mana Shahanim boleh termakan dengan pujuk rayu Md. Akhir dan Akhirnya menyebelahi Md. Akhir. Maka dengan Ketua Puteri Bahagian yang menyebelahinya, Md Akhir lebih rancak merancang dan bertindak untuk menjatuhkan Pak Ali. Seperti detguaq kata, tunggulah sampai pemilihan akan datang untuk bertanding mana-mana jawatan yang diinginkan.

    La ni baru aku nak masuk pasai Shahanim Md Yusuff dan tingkahlakunya semasa perasmian perwakilan Puteri Bahagian SP. Aku setuju la dengan saranan detguaq yang memfokuskan kepada tingkahlaku Shahanim dihadapan ramai tetamu undangan, ahli-ahli puteri dan orang ramai.

    Apa elok kah seorang Ketua Puteri Bahagian mencemuh dan mencadangkan usul tidak percaya terhadap Ketua Bahagian didalam majlis tersebut dan dimana Ketua Bahagian itu sendiri hadir sama? Tidak kah ini satu perbuatan kurang ajar? Adakah ini budaya yang ingin diterapkan Shahanim kepada ahli puteri yang masih mentah berpolitik supaya membenci Ketua Bahagian? Setahu aku, puteri ini diwujudkan oleh Tun M adalah untuk memberi kekuatan kepada Ketua Bahagian. Sudah pasti Tun M kecewa sekali lagi jika beliau tahu perangai dan tingkahlaku Shahanim yang bertujuan memecahbelahkan UMNO Bahagian. Dalam soal ini, aku ingin tekankan bahawa aku bukan mempertahankan Pak Ali sebagai individu, tetapi institusi Ketua Bahagian, yakni tunggak UMNO di bahagian-bahagian.

    Aku amat marah bilamana Ketua UMNO Bahagian dicerca dan dicemuh dalam majlis orang ramai. Ia sama juga dengan mencerca dan mencemuh UMNO itu sendiri. Aku percaya inilah apa yang detguaq sedang memperkatakan.

    Ada yang komen menuduh detguaq membuka pekung dan tidak memberi teguran secara peribadi kepada Shahanim. Kepada sesiapa yang kenal betul-betul Shahanim dan Md Akhir, hangpa percaya kah yang dua-dua individu ini akan dengar teguran secara itu?

    Pada aku, perbuatan Md Akhir dan Shahanim sangatlah terlanjur dari adab dan susila kita orang Melayu. Janganlah marah kepada detguaq kerana hanya memaparkan dan menegur apa yang berlaku. Bukan detguaq yang menghancurkan UMNO, tetapi individu-individu seperti Md Akhir dan Shahanim adalah penghancur UMNO yang sebenar.

     
  85. ada lagi rupanya peguambela tambahan untuk ali yahaya.ingat ke dah tutop kes.kes rayuan agaknya.tegak benang basah nampak tu.ali pun ada dosa juga dgn tum det hampa tau ke.dia bukan bersih sangat.itulah bala yg menimpanya.balasan pada yg derhaka tun m tempohari.

     
  86. Salam,

    Mengikut sejarah, UMNO SP sejak zaman Datuk Shuib Lazim jadi ketua bahagian hingga kini sering bercanggah pendapat tetapi cuma semasa pemilihan parti saja. Lepas itu semua bersatu kembali, baik zaman Ibrahim Mustafa, Datuk Mahathir Khir. Tetapi kini selepas pemilihan parti pun perkara sama terus berlaku, malah lebih hebat berbanding semasa pemilihan.

    Kalau nak tahu perangai Puan Shahanim tanya Cikgu Md. Akhir bekas ADUN Pantai Merdeka semasa beliau jadi Setiausaha Bahagian, apa yang Md. Akhir tak kata dekat Shahanim tetapi kini mereka bersatu tenaga untuk menjatuhkan Ali Yahaya.

    Bagi saya, apabila Shabri Mahmud mengalami kemalangan serius awal tahun dan hingga kini kesihatan beliau belum pulih sepenuhnya, maka kekosongan tersebut diambil oleh Shahanim. Al maklumlah DUN Pantai Merdeka menjadi idaman. Apalagi prestasi ADUN sekarang begitu merosot dimata pengundi, maka berebut2lah hendak menonjolkan diri tetapi dilaksanakan dengan cara yang kurang baik.

    Setahy saya Md. Akhir memang kurang senang bila Ali Yahya kembali ke SP, apalagi bila Ali menang sebagai Ketua Bahagian. Sepatutnya tokoh seperti Md. Akhir memainkan peranan yg. lebih positif untuk mengembalikan kegemilangan UMNO SP. Kalau dulu kami puak-puak gurka inilah yang bermati-matian membantu Md. Akhir hingga beliau berjaya juga menjadi seorang YB. Sebagai seorang yg cukup berpengalaman dalam UMNO SP sepatutnya Md. Akhir cuba cari ruang untuk menaikkan kembali imej UMNO SP demi untuk menawan kembali Parlimen SP dan 3 DUN yg kini berada di tangan pembangkang.

    Kini Md. Akhir telah menjadi regu utk menjatuhkan Ali Yahya. Bagi pandangan saya apabila Shahanim mendengar serta mengikut pandangan Md. Akhir, bukan saja Ali Yahya yang tercalar tetapi Shahanim juga tercalar teruk. Akhir kemenangan sebenar dalam permainan ini adalah Md. Akhir. Inilah percaturan dan seni politik yg dimainkan oleh Md. Akhir. Tahniah cikgu, pengalaman cikgu dapat dimanfaatkan juga akhirnya.......!!!!!

     
  87. jati indah Says:
  88. aku dah komen awai dulu.ali yahaya menang jadi arang.shahanim menang jadi abu.aku ingat kita cari orang lain lah.inilah asalnya bila kerana beli jawatan dengan duit ringgit.punggah habis.janganlah salah sapa-sapa.boya dalam sungai tunggu masa shaja nak cekup mangsa untuk dimakan.

     
  89. Anonymous Says:
  90. pada shahanim.mungkin hang rasa dah cukop kuat dan mampu gugat ali yahaya yang pernah hang julang dulu.sebab itu hang dah tak perlu heran dan segan pada sapa-sapa.ada beberapa bekas ketua cawangan yg hang kasi tumbang dulu melalui anak pu3 hang dicawangan tersenyul sumbing bila dengar cerita begini.mereka dulu hang tumbangkan kerana tak sokong ali yahaya semasa pemilihan dulu.aku nampak hang nak cuba warnakan umno sg petani mengikut kegemaran hang.ini adalah percubaan kali kedua hang selepas hang berjaya korbankan poenyokong bukan ali yahaya dulu.jelas umno hancur bukan kerana dari bawah tetapi kerana rakus dari tengah.ali yahaya sudah nasib badan hang.terjatuh parit kerana parit buatan pu3 yang licik dan berduit.dalam politik aku ingat hang kena banyak belajar lagi.kalau tidak entahlah.ingatlah bila ada rupa ada cuit dia geli pula nak kuasa lebih atas.meloponglah hang ali.rupa hujan ditengah hari.

     
  91. Anonymous Says:
  92. shahnim.ada dua orang bekas ketua cawangan yg hang dgn ali pancng dulu kirim salam banyak.

     
  93. Perbalahan antara Ali Yahaya & Shahanim banyak menyumbang kepada perpecahan di Bahagian. Malah di kalangan barisan Jawatankuasa pun sering bergolak. Masing-masing ada agenda peribadi. Tapi kalau di kalangan akar umbi masih setia menyokong UMNO, buktinya semasa daftar pemilih baru-baru ini, sambutan cukup mengalakkan.

    Di kalangan ketua-ketua cawangan dan perwakilan kini telah didedahkan peristiwa ini dari dua puak, versinya berbeza, lebih kurang macam musim pemilihan. Apa sebenarnya yang akan berlaku akan hanya ditentukan semasa mesyuarat perwakilan nanti.

    Jati indah: sama-samalah kita lihat sapa yang kena!!!, sapa yang kenyang, sapa yang untung, boya mana yang tengah dok nga nga, monyet mana yang dapat pisang!!!

     
  94. Anonymous Says:
  95. Shahanim terlalu lama berkuasa sebagai Ketua Pu3 Bahagian SP. Patut tukar org lain. Shahanim guna duit untuk kekalkan penyokong dan kroni.

     
  96. Anonymous Says:
  97. Betui tu, Shahanim terlalu lama jadi ketua puteri bahagian. Kadang-kadang aku rasa, Puteri Bahagian Sg Petani dah jadi macam pertubuhan Shahanim, keluarga dan kroni dia. Shahanim lantik dua orang ahli keluarga dia dalam jawatankuasa puteri bahagian. Sorang adik, sorang adik ipar. Adik ipar seorang penjawat awam. Aku rasa Shahanim nak jadikan jawatan ketua puteri bahagian warisan keluarga dia.
    Shahanim juga mencabul hak demokrasi di dalam UMNO. Setiap kali pemilihan puteri bahagian, dia lantik kroni dan orang yang dia suka untuk menganggotai ajk puteri bahagian. Ahli puteri lain tak ada hak langsung nak pilih ajk yang mereka rasakan layak.
    Aku rasa Shahanim perlu banyak belajar dalam berpolitik. Berpolitik bukan hanya untuk meraih populariti dan mengumpul kekayaan semata-mata.

    Ingatlah Shahanim, bukan selamanya kau akan sentiasa ada diatas. Sampai masanya, kau akan jatuh juga.

     
  98. Anonymous Says:
  99. MD.KHAIR dan balaci2nya x akan berdiam diri walaupun malaikat turun dari langit jadi KETUA BHGSP selepas ni, klau dia x diberi jawatan dlm umnosp,sbb umno dia ingat umno bapa dia punya/

     
  100. Anonymous Says:
  101. Mid mamak dah kena, ni giliran Pak Ali pulak. Hampa pakat bagi la jawatan ketua bahagian kat Shahanim. Biaq pulun kat dia semua.

     
  102. Kita boleh pakat-pakat bagi kat dia Ketua Bahagian tapi tunggulah sampai musim pemilihan. Masa pemilihan nanti sapa pun boleh bertanding Ketua Bahagian. Masalahnya pasai apa kalut sangat, bukan tak sabaq kot nak tunggu. Naib Ketua Puteri Malaysia pun dia boleh menang, apalah sangat Ketua Bahagian tu!!!

     
  103. Anonymous Says:
  104. LINGKOP UMNO SP.ALI PUN LEMBIK LUTUT.SHAHANIM DAH .......

     
  105. Leeza Says:
  106. Semalam kawn aku jumpa 1 org ajk Pu3 Sp. dia tya adik keja apa? pd ajk pu3 sp tu. Budak hingusan yg baru tengok dunia ni jawap..tak keja..tapi xpa..$$$ banyak!! Kak anim p mana pun akan beli la kain berkayu kayu habuan kami.sampai xterjahit yg mana dok ada tu..jawapnya dengan suara tinggi..

    La ni dok umah saja..$$ kak bagi tiap bulan habuan nak belanja keluarga..xperlu keja kuat2.la ni xbuat kue juai dah jawapnya lagi.letih mangkit awai!! cuma p meting & ikot mana program yg kak buat saja laa..

    Fuhhhh!!!! lagu nii punya manusia pun ada ka?????
    HIdup tunggu org suap!

     
  107. Anonymous Says:
  108. hoi Leeza.saja buat tak tau ke.berlunggok bertimbun-timbun askar semut hitam upahan berada diseluruh bahagian dinegeri kedah termasuk di sg petani.depa ni kerja kutip toci je.jadi kambing belaan kena bagi makan rumput selalu.ada juga yg jadi anjing.kalau tak bagi suap dia gigit balik tuan dia.hang tengok pun hang kenai.inilah punnya umno linghkup.ketua bahagian banyak yg sedang menanggung makhluk ini.he he he he marah ke

     
  109. Anonymous Says:
  110. Malam esok, ramai2 pakat pi Emerald Puteri, Shahnim nak buat kenduri. Lepas tu kita pakat dengaq Md Akhir dan Bakaq Ranggah nak kata apa....

     
  111. Anonymous Says:
  112. ok.mai kita ramai-ramai beri sokongan pada shahanim..

     
  113. Anonymous Says:
  114. Leeza, aku rasa aku kenai sapa ajk pu3 yang hang cerita tu. Tak sangka kan boleh hidup dengan orang suap. Sampai bila Shahanim nak suap depa. Sampai bila Shahanim nak dok kat atas. Kalau hang nak tau, Shahanim ni suka bela orang yang tak dak keja dan tak dak pelajaran tinggi sebab depa ni hanya 'Yes bos' ja kat dia. Hang tengok sapa ajk pu3 bahagian dia, suri rumah, orang kampung, keja sendiri dan tomboy. Ajk pu3 bahagian Shahanim pun banyak cerita tak elok, skandal dan macam-macam lagi tapi Shahanim tutup mata semua tu.

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO