SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

SHAHANIM KOREK KUBUR SENDIRI.

Posted by Detguaq2 Tuesday, June 22, 2010


Aku sebenarnya selama ini cuba mengelak untuk memperkatakan tentang salah satu sayap parti UMNO di Kedah ini kerana ingin melihat pemimpin-pemimpinnya terus bekerja untuk keutuhan sayap Puteri khasnya dan keutuhan UMNO Kedah dan Pusat istimewanya.

Kalau adapun syor-syor dan pandangan atau pendapat seposen waima idea sekupang aku kepada Puteri UMNO Kedah(Pu3K) selalunya aku lakukan mengikut saluran konvensional.  Aku lebih suka melihat sahaja rakan-rakan blogger lain yang mengenengahkan isu mengenai Pu3K.  Kerana bagi aku dalam kepala aku, aku amat faham situasi Pu3K dan KPu3nya yang mendapat mandat dari Ketua Puteri UMNO Malaysia untuk mengetuai angkatan Puteri Kedah dalam keadaan Kedah di tangan pembangkang.

Beberapa kali tindakan Shahanim yang sengaja di lakukan untuk menggoncang pergerakan sayap Pu3K secara 'unpolitical'.  Kalau aku hendak senaraikan memang agak panjang dan itu pula bukan fokus aku dalam posting ini.

Tetapi insiden yang terbaru amatlah mengejutkan aku, kerana bagi aku tindakan Shahanim bukanlah tindakan bijak dan matang yang sepatutnya ada kepada seorang pemimpin yang telah menangguk jawatan tertinggi di UMNO pusat iaitu sebagai NKPu3 UMNO Malaysia.  Tindakan terbaru beliau telah melayakkan beliau untuk di kastakan sebagai pariah politik yang mengamalkan nafsu politik kebinatangan.

Menggunakan pentas mesyuarat Pu3 Bahagian  untuk menghina Ketua Bahagian beliau sendiri adalah umpama Imam PASRael yang memanjat tangga mimbar untuk mengutuk musuh politik tanpa berpeluang untuk di tangkis oleh makmum.  Umpama si pengecut yang menikam dari belakang.  malangnya si pengecut ini bukannya menikam belakang musuh, tetapi menikam belakang Jeneralnya sendiri.  Jeneral yang patutnya di dengar arahannya.

Dan sebelum aku pergi lebih mendalam, tujuan aku menulis ini bukan lah hendak mempertahankan individu, tetapi mempertahankan institusi.  Ini kerana aku faham KUBSP iaitu Pak Ali bukanlah seorang KB yang hebat prestasinya, tetapi tidaklah pula terlalu buruk sehingga patut di hina sebegitu rupa.  Dan aku juga nak ambil kesempatan ini untuk menegur Pak Ali yang terlalu pasif dan defensif dalam menerajui UMNO Sg Petani sehinggakan gayanya memberikan isyarat yang salah kepada ahli yang beliau pimpin.  Pak Ali perlu muhasabah diri dan mula memperbaiki segala kekurangan beliau dengan segera bagi memperkukuhkan kembali UMNO Sungai Petani terutamanya usaha menggembeling perpaduan seluruh sayap-sayap parti.  Manakala gaya elegen beliau harus di kikis dan segera mendampingi rakyat sebagai ekspresi pemimpin rakyat. Tugas dan penampilan sebagai Ketua Bahagian tidak sama dengan tugas sebagai Setiausaha Politik.

Manakala seluruh AJK Bahagian UMNO SP termasuk kepimpinan sayap-sayap parti perlu membantu Encik Ali Yahya dalam memperbaiki gaya kepimpinan seluruh UMNO Bahagian SP.  Nasihatlah jika pelu di nasihatkan, bukan membiarkan kesilapan berlaku di depan mata untuk di gunakan sebagai 'peluru ' untuk membunuh beliau.  Pak Ali bagi aku perlu di beri peluang kerana dahulu semasa persaingan untuk menduduki Kerusi Ketua Bahagian, beliaulah yang memenangi persaingan itu dengan sokongan majoriti ahli.  Peluang memperbaiki diri sebagai KUBSP perlu di beri kepada Pak Ali kerana beliau adalah barisan kepimpinan baru yang jika di beri peluang dan di sokong secara betul oleh seluruh ahli UMNO Bahagian Sungai Petani, tentunya akan dapat memantapkan parti.  Dan jika ada ketidakpuasan terhadap cara beliau mentadbir UMNO Bahagian Sungai Petani tegurlah dia kerana pada pemerhatian aku beliau adalah seorang yang boleh menerima teguran sekiranya ianya positif dan konstruktif.

Dan tindakan Shahanim baru-baru ini yang bukan sahaja menggunakan platform Pu3 UMNO Sg Petani dengan cara dan kaedah yang salah, malah bersekongkol dengan kroni yang di atur jawatan mereka oleh beliau sejak dari awal secara terancang amatlah menjengkelkan.  Tanyalah dia siapa Tim. Pengerusi Tetap yang mempengerusi dan mengawal perjalanan mesyuarat Pu3 UMNO Sg Petani.  Tanyalah dia siapa pula AJK Pu3 Bahagian yang di arah untuk membuat usul yang bakal menjadi wabak yang boleh memusnahkan seluruh struktur asas UMNO Sg Petani dan tidakkah beliau malu kepada tetamu kehormat yang menegurnya dengan berhikmah.

Suasana yang tercipta hasil cetusan dari insiden itu hampir menimbulkan pergaduhan di luar dewan, tetapi yang hendak bertubi tu bukannya puteri, bukan....mereka yang hendak bertubi tu sebenarnya berkerandut kelongsong.  Mereka tidak boleh menjadi ahlul pu3 pun, tetapi kenapa mereka hendak bergaduh?  Ini kerana mereka ini adalah punahsihat-punahsihat yang tidak sihat mental mereka.  Nasib baiklah adegan itu berjaya di edit dari 'mainframe' drama dari berlaku.

Dan dari sumber-sumber yang aku dengar bahawa ada beberapa pemimpin UMNO Sungai Petani yang sudah pencen dan menikmati elaun pencenlah yang menjadi punahsihat utama kepada Shahanim, kerana Shahanim mampu untuk membayar mereka.  Shahanim mempunyai banyak wang.  Wang yang banyak itu pula beliau perolehi dari projek-projek kerajaan pusat kerana beliau juga dalah seorang usahawan.  Malangnya duit yang mengalir masuk kekocek hasil dari kedudukan beliau sekarang di pergunakan dengan tujuan yang negatif dalam berpolitik.  Sepatutnya kemewahan  ringgit yang  ada sebahagiannya biarlah di gunakan untuk memperkukuhkan parti sebagai tanda berterimakasih dan tidaklah salah jika kepalanya ada berfikir untuk mempergunakan sebahagian lagi kemewahan ringgitnya untuk melonjakkan popularitinya yang berhasrat hendak bertanding kerusi Ketua Puteri UMNO Malaysia dalam PAU akan datang, tetapi nampaknya dengan tindakan terbaru beliau ini adakah wajar ahli-ahli Pu3 seluruh Malaysia melayan cita-cita politik Shahanim sekiranya beliau menawarkan diri untuk menduduki Kerusi Pu3 UMNO Malaysia?

Pada pandangan sekupang aku, beliau sepatutnya bekerjasama dengan KUBSP dan UMNO Bahagian Sungai Petani sendiri agar kedudukannya terus kukuh sebagai KPu3UBSP, membantu program-program parti di peringkat bahagian, bukannya membuat program-program syok sendiri dengan di hadiri oleh 'team' yang sama pada setiap program-program beliau utnuk memberi gambaran bahwa program-program yang beliau adakan sentiasa mendapat sambutan berbanding program-program yang di buat oleh bahagian waima program Pu3 UMNO Kedah.  Menjauhi dari program Pu3 Kedah dan Pu3 Pusat bukanlah langkah bijak oleh seorang yang bertaraf NKPu3 di UMNO Pusat.  Dan memberi alasan poyo bukanlah juga satu ekspresi yang wajar bagi orang yang bersekedudukan, eh eh silap...maafkan aku, berkedudukan, ya aku ingin menulis berkedudukan, bukan yang tertaip seperti yang awal tu.  Sekali lagi.  Dan memberi alasan poyo juga bukanlah satu ekspresi yang wajar bagi orang yang berkedudukan setinggi beliau.

Memaklumkan bahawa beliau telahpun terlebih dahulu berunding dengan KPu3 UMNO Malaysia sebelum mengarahkan ahli(kroni)nya mengusulkan dalam mesyuarat juga bukanlah satu langkah yang cerdik, kerana aku berani kata sebenarnya tidakpun begitu jadinya.  Aku berani kata tiadapun perbincangan seperti itu.  Apakah kewajarannya untuk KPu3 UMNO Malaysia menyetujui tindakan beliau jikapun berlaku perbincangan yang tak berlakupun?  Apa barang hal-hal di bahagian perlu di perbincangkan sehingga ke peringkat itu walhal punahsihat-punahsihat yang sedang memerah poket besar dalam baju kurung beliau ada di sekeliling beliau???  Aku dengar KPu3 UMNO Pusat betul-betul marah dengan auta beliau dan aku di fahamkan dia turut menafikan ada membuat kenyataan di Kulim dalam akhbar nyamuk Sinar Harian yang di terbitkan semalam(22/06/2010).  Jadi jika KPu3 sendiri menafikan hantu raya mana pula yang buat kenyataan kepada wartwan Sinar harian berkenaan???

Beliau sepatutnya di relakan untuk meletakkan jawatan pada hari berkenaan jika itulah hasrat ikhlas beliau yang ingin melihat sayap Pu3 UMNO baik di Sungai Petani, baik di negeri Kedah mahupun pada peringkat pusat kembali sihat bertenaga setelah dakwaannya bahawa Pu3 Kedah  mandom tanpa aktiviti dan Pu3 UMNO Pust kurang ber perhatian kepada beliau sehinggakan kononnya mesyuaratpun depa tak jemput beliau.  Kerana apa?  Kerana jawatan itu hanyalah jawatan sukarela dan perlembagaan membenarkan dan perlembagaan juga membenarkan Naibnya memangku tugas sehinggalah pemilihan semula di buat di Mesyuarat  Bahagian yang pada musim itu di adakan pemilihan pada peringkat bahagian.  Apa yang susah sangat?

Dan yang paling tragis sekali aku dapat maklumat bahawa nasihat dari mentornya juga tidak di endahkan. Siapa mentornya????

Aku mempunyai keyakinan bahawa Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri tidak suka dengan modus operandi Shahanim ini, dan mungkin juga Timbalan Presiden serta Presiden UMNO sendiri tidak suka juga.

**********************************************************************************
Beberapa orang sahabat aku melabelkan Shahanim setaraf tahap gaban dengan 'Politic Beast' Malaysia yang juga sinonim dengan panggilan B A B I. kerana nafsu politik mereka berua sama buasnya.

115 Responses to SHAHANIM KOREK KUBUR SENDIRI.

  1. CCZ Says:
  2. Wang bukan segala-galanya...

     
  3. Anonymous Says:
  4. Assalamualaikum tuan, saya merasakan bahawa tindakan yang diambil oleh shahanim pada mesyuarat sabtu lepas adalah betul. kalau kita lihat dari mesyuarat yang lepas, itu adalah platform untuk puteri bersuara, selepas 10 tahun menurut dan menyokong. puteri tidak boleh bertindak dan bersikap yes man. pemimpin yang perjuangkan agama, bangsa dan negara, insyaAllah kita sokong, tetapi pemimpin yang berpaling, kita tak mahu bersekongkol, kita tidak mahu nanti di akhirat tak terjawab. Bagi saya ini gelombang puteri, kita lihat mesyuarat dari awal hingga akhir dan lihat sejarah politik di kedah..puteri ada hak untuk bersuara, tetapi kenapa dihalang?adakah takut dengan bayang-bayang sendiri?ini tindakan bijak shahahim untuk memastikan pimpinan atasan di peringkat pusat tahu dengan jelas,apa sebenarnya yang berlaku, yang saya tidak nampak, yang tuan tidak nampak, yang saya tahu, dan yang tuan tahu, dan yang penting Allah Maha Mengetahui. PUTERI jangan putus asa, ALLAH sentiasa membantu sekiranya kita dipihak yang benar. InsyaAllah

     
  5. Anonymous Says:
  6. "Aku mempunyai keyakinan bahawa Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri tidak suka dengan modus operandi Shahanim ini, dan mungkin juga Timbalan Presiden serta Presiden UMNO sendiri tidak suka juga"
    #Tak mengapa, janji disisi Allah, kita mampu jawab.itu lebih utama

     
  7. Anonymous Says:
  8. saya sokong CCZ yang wang bukan segala-galanya, tapi dengan wang,banyak aktiviti kebajikan mampu puteri lakukan, andai diizin Allah, CCZ mungkin tidak merasa, tetapi mereka yang telah rasa bantuan, insyaALLAH memahami. wang salah satu daripada faktor, banyak lagi faktornya, bukan mateialistik, tetapi berpijak dibumi yang nyata, kalau perlu contoh, bagitu, saya bagi contoh yang mudah nanti.

     
  9. Detguaq2 Says:
  10. Anon 5:27,

    Nampaknya saya belum mengenali Shahanim secara peribadi seperti yang anon kenali sehinggakan merasakan tindakan Shahanim betul kesemuanya. Nampaknya selepas 10tahun, Shahanim dengan memperkuddakan nama pu3 cuba mengaburkan pandangan mata ahli bahagiannya dan dua tiga kerat bahagina-bahagian lain(hanya Ketua Puteri sahaja yang dapat di pengaruhinya) tentang kesucian perjuangannya. SUCI? Tepuk poket tanya selera anda wahai anon.

    Dan apakah yang anon ingin sampaikan mengenai 10 tahun perjuangan pu3 turut memperlekehkan KPu3-KPu3 yang lepas dan KPu3-KPu3 negeri-negeri lain dan bahagian-bahagian lain. Dan tolong huraikan di sini atau di mana-mana blog atau portal lain apa yang di maksudkan sikap yesmen atau yesgirl yang anon maksudkan. Tolng jangan hanya beri gambaran umum mengenai dakwaan anda.

    Saya tidak pernah lupa dosa Shahanim yang turut menyumbang sehingga Barisan nasional Kedah tersembam pada PRU12 yang lalu. Mungkin anaon buta, atau terlepas pandang atau mendiamkan sahaja dosa Shahanim kerana mulut anda sudah biasa di sumbat dengan keenakan setiap yang percuma, poket anda pula di perosok dengan senyuman Agong dan segalanya di 'sponsor' hatta untuk menjawab posting ini seolah-olah Shahanim itu suci lagi murni. Lihat dalam You Tube kalau nak tahu. Dan kalau tak tahu saya boleh bagi urlnya.

     
  11. Detguaq2 Says:
  12. Anon 5:40pm,

    Saya juga ada tanggungjawab di depan Allah. Taktik Shahanim dalam mengucarkacirkan Pu3 Kedah saya amat tahu. So janganlah menampakkan bahawa perjuangan Shahanim itu sesuci pendakwah bertaraf wali. Shahnim hanyalah seorang ahli politik yang bernafsu buas. Setiap aktiviti murni beliau bergelumang dengan najis politik yang kotor dibelakangnya. ALLAH TAK TAHU?

     
  13. Anonymous Says:
  14. Salam...Pada pandangan sekupang saya pula, detguaq harusla berfikiran secara terbuka dan bukannya mendengar sesuatu masalah dari sebelah pihak sahaja.. hanya orang yang berada dalam mesyuarat saja tahu perjalanan mesyuarat yang berlangsung...pu3 sebagai org muda berhak menyuarakan pandangan, ketidakpuasan hati, rintihan, pujian yang bersarang di hati mereka...sepatutnya suara pu3 patut didengar dan bukannya dihalang..org muda juga ada hak untuk menegur org tua,,,, Detguaq juga harus ingat fitnah itu lebih buruk dari membunuh... jika perkataan yang kita ucapkan itu tidak betul, mustahil suatu hari nanti, kata-kata itu kembali kepada kita...

    " Perilaku buruk adalah azab, kedengkian adalah racun, ghibah adalah kehinaan, dan mencari kesalahan-kesalahan org lain adalah kerugian"

    => renung-renungkanlah....

     
  15. Anonymous Says:
  16. bertabatlah sesungguh tuduhan tanpa bukti adalah satu fitnah yang maha besar,memfitnah merupakan salah satu cabang menjadi munafik, kepada anda semua yang tidak mengenali Shahanim seerti kami kenal,begitu juga ali yahya,usianya didalam UMNo baru tiga tahun dan naiknya sebagai ketua bahagian kerana Shahanim dan orang2nya yang bantu,perkataan babi hanya diberi kepada manusia,jgn nanti anak anda bermukakan binatang haram itu

     
  17. Anonymous Says:
  18. Detguaq. Saya amat bersetuju dengan posting detguaq kali ini. Adalah tidak bijak sekali tindakan Shahanim yang menyalurkan ketidak puasan hatinya di dalam mesyuarat puteri. Shahanim sepatutnya menyuarakan ketidakpuasan hatinya kepada tunggul kayu atau tembok batu. Ini adalah kerana tembok batu atau tunggul kayu tersebut lebih memahami berbanding menyuarakannya kepada ketua bahagiannya sendiri. saya fikir detguaq faham maksud perenggan ini.

    Selain itu, saya juga setuju dengan kutukan detguaq terhadap Shahanim. Shahanim ini memang teruk! Duit yang dia dapat dari projek-projek itu selalu diberikan begitu sahaja kepada paklong maklong dikampung2 pedalaman kedah. Rasanya, tokwan & tok2 di kampung2 hulu nunnn lebih kenal dengan shahanim yang selalu menghulur bantuan berbanding ketua bahagian sg petani sendiri. Ini perenggan kedua.

     
  19. Anonymous Says:
  20. Sepatutnya, Shahanim perlulah berterima kasih dan mengenang budi Ketua Bahagian Sg Petani, sebab Ali Yahyalah yang bawak naik Shahanim sebagai Ketua Puteri Sg. Petani. Shahanim tu kan baru sebulan masuk jadi ahli Puteri. Dengan bantuan Ali Yahyalah maka Shahanim diberi mandat untuk pertama kalinya menjadi ketua puteri disitu. Ali Yahya tu dah lama dah jadi ketua bahagian Sg. Petani, dah lebih dari 10 penggal dah dia jadi ketua. Jadi Shahanim perlulah mengenang budi Ali Yahya yang menaikkan dia jadi Ketua Bahagi..eh..eh..silap..ketua puteri Sg. Petani. Ketua-ketua bahagian Sg. petani sebelum ni tak rela shahanim jadi ketua puteri sg. petani mahupun ketua puteri kedah pun. ini perenggan ketiga untuk kutuk shahanim.

    Perenggan keempat pula. Shahanim ni memang political beast! Adakah patut dia serang orang? Aku tahu memang orang dalaman sendiri serang dia sebelum ni. Ali Yahya marah shahanim pasal tak jemput dia masa isteri TPM join program puteri di Sg. Petani baru-baru ini. Pasal tak jemput Ali Yahyalah maka Ali Yahya diberi penghormatan untuk memberikan speech masa isteri TPM datang Sg. Petani hari tu. Kalau puteri Sg. Petani jemput, dah tentu Ali yahya tak dapat berucap! Entah siapa entah yang jemput, sebab tu dia boleh bagi speech tu.

     
  21. Anonymous Says:
  22. Perenggan kelima. Betullah apa yang detguaq kata, Shahanim memang perlu letak jawatan. Shahanim ni tak perlu ada jawatan pun. Memang dia pelingkup UMNO. Pada aku, ketua puteri sekarang ni jauh lebih bagus dari shahanim. Masa Shahanim jadi Ketua Puteri Kedah dulu, takdak satu pun program puteri dibuat kat Kedah. Puteri takdak duit masa tu pasai Shahanim dok kebas duit Puteri Kedah kot? Masa tu Puteri Kedah mati! Tapi lepas ketua puteri Kedah sekarang ni ambil alih, puteri kedah dah jadi kuat & hebat!!! Dah beratus-ratus dah program raksaksa yang depa anjur. Menteri pun mai rasmi program depa. Depa ada banyak duit, penuh tabung! G5 puteri memang pandai cari duit! Lagi pun, semua puteri-puteri bahagian sangat2 sepakat! Depa tak berpecah. Ketua Puteri Jerlun sayang sangat kat semua G5 penggal ni. Sokong tak berbelah bagi!

     
  23. Anonymous Says:
  24. Perenggan akhir. Terima kasihlah kepada Detguaq kerana kutuk shahanim. aku rasa detguaq ni tentu kenal shahanim luar dalam. sebab tu dia berani maki shahanim macam2. tapi, mungkinkah detguaq hanya mendengar cerita sebelah pihak sahaja? pihak tu pula adalah musuh politik shahanim. katakanlah detguaq kenal shahanim terlebih dahulu dari kenal pencerita hikayat buruk shahanim ini, tentunya penghikayat itu akan di kutuk pula oleh detguaq. detguaq, inilah persepsi yang berjaya diterapkan oleh pembangkang kedah dan musuh politik shahanim di daerah kuala muda. ada lagi cerita depa tentang shahanim tentang skandalnya dengan tok det khalid. awat detguaq tak tulis pasal tu? Tak mau join depa sekali jadi tukang fitnah ke? lagi satu, rasanya detguaq ni ada pasang alat peranti dalam bilik mesyuarat puteri la! Chow!

     
  25. Anonymous Says:
  26. "Jangan sekali-kali menjadi orang yang tidak mempunyai keperibadian (seperti mengkarung yang selalu berubah-ubah warna kulit" !!! Rasulullah S.A.W. bersabda, laa takuunuu imma'ah, Janganlah kamau menjadi penjilat. (Riwayat Tirmizi)...

     
  27. MAT KUNDOR Says:
  28. SEBENARNYA SHAHANIM DENGAN ALI YAHAYA SERUPA SAHAJA.HAMPA TAK TAHU CERITA SEBENARNYA.SHAHANIM ITU TARBUS ALI YAHAYA BAPA TARBUS.SHAHANIM DIA DAH FRUST BANYAK HAL.ALI YAHAYA PULA MASIH INGAT DIA TU SETPOL MB LAGI.DENGAK KATA HEBAT SANGAT.MENANG KETAU BAHAGIAN PUN PENOH TANDATANYA.KOTOR PUNYA CERITA.DEPA BERDUA ADALAH PEROSAK UMNO SUNGAI PETANI.HOI ALI HANG INGAT POLITIK INI MACAM KERJA PTD HANG DULU KE.INI POLITIK UMNO YG DAH JADI MACAM KAPAL KELING BAWA GARAM.PADA SHAHANIM AKU TAHU HANG PUN SAPA DIA.HANG KAYA KERANA UMNO.LINGKUP UMNO PASAI BERKETUAKAN SHAHANIM DAN ALI YAHAYA.HARI INI DALAM SEJARAH...ANGKARA POLITIK WANG.

     
  29. Anonymous Says:
  30. hebat-hebat hampa.itulah pemimpin berjiwa rakyat kepala taik minyak.

     
  31. batu api sp Says:
  32. helloo bro.... kerana mulut badan binasa....kerana fitnah SHAHANIM naik... dan kerana fitnah you tube lah SHAHANIM menang jawatan NKP3 Malaysia...Apa pun terima kasih bro kerana memfitnah SHAHANIM....

     
  33. paklahbom Says:
  34. Aku dah kata umno syok sendiri.padan muka hampa semua

     
  35. semut gatai Says:
  36. ingat ke bila depa jadi ketua ok.rupanya lagi terok .keluak mulut boya masuk mulut naga.nyampah aku

     
  37. Salam Detguaq... Saya sungguh kecewa dengan pemikiran anda yang sangat dangkal. Sesuatu yang amat meMALUkan dan tidakkah anda rasa HINA bila memaparkan cerita-cerita hanyir rekaan pengkhianat bangsa yang hanya anda DENGAR dan buka alami sendiri!! Cerita-cerita busuk dari manusia yang perpaksikan syaitan! Nauzubillah... Tidakkah anda takut hukuman ALLAH kerana menyebarkan fitnah?? Bertaubat la.. Buat la sesuatu yang berfaedah jangan hanya tahu mengutuk dan membuat fitnah yang akhirnya memusnahkan diri.

     
  38. Anonymous Says:
  39. wahai kawan semua begitulah hebat nya ketua bahagian kita.air sungai petani belakang pekan dekat setesyen bas pun dah jadi jernih semula.he he he he

     
  40. Anonymous Says:
  41. mungkin ada hikmah d sebalik apa yg berlaku kpd shahanim n ali yahya,dlm dunia politik ni seminit shj blh berubah mcm2 ht manusia siapa yg tahu,hnya allah yg maha mengetahui,hr ni d hentam esk djulang lusa d guling2 tulat d kipas itu lah dunia politik...x kira di dlm dunia mn pun kalau fitnah d bt tanpa bukti maka tnggu la pembalasan yg setimpal sama ada cepat atau lambt sj akn d balas oleh nya maka beringat lah kepada sesiapa yg menabur fitnah tanggung lah azabnya..

     
  42. sapa lawan hang ali hang pecat buang masa pemutihan nanti.padan muka depa memua.

     
  43. Anonymous Says:
  44. hikmah pala hotak hampa.ingat umno bapa hampa punya ke.

     
  45. Anonymous Says:
  46. hebat shanim kerana korek kubor sndiri.ali yhaya pula sapa nak korek kubor dia pula.dia sebok tak dan nak korek.aku ingat shanim tolong sat korek kubor ali yahaya.

     
  47. Nija Says:
  48. depa dok kata , sapa berani lawan shahanim akan ke p neraka..emmm..arini ada yg brani bersuara, brani kata kat dia.nampaknya shahamin hang punya zaman akan berakhir terkuboq bersama geng2 puteri hang laa..Hat mana dok ikot shaahanim pun terkoboq laa hampa..

     
  49. CCZ Says:
  50. Wang adalah segala-galanya bagi puteri. Tahniah!!Memang kuasa wang hebat tetapi ada yang lebih hebat dari wang iaitu akal!

     
  51. Anonymous Says:
  52. wooiiii...org2 kampong dengaq cni,

    MMg benaq kata detguaq, Shahanim mmg porak peranda semua, umahtangga orng, kampong org, porak peranda puteri kedah yang ada berpuak2.laguni hampa mau sokong dia??

     
  53. detguaq3 Says:
  54. Wow,

    Ramainya penyokong hantu yang respon kepada posting aku ini. dan ini memang aku dah jangkakan. Marah mereka sehinggakan akronium di sangkakan maki. Bijak sungguh mereka menghukum muka aku yang dah hitam ini akan bertambah hitam hanya kerana aku menyingkatkan panggilan Brader Anwar Bin Ibrahim kepada B A B I, rupanya penyokong hantu Shahanim juga adalah penyokong hantu B A B I.

    Dan rupa-rupanya penyokong hantu Shahanim ini ingat aku dengar dari sebelah pihak sahaja, walhal aku dah dengar dari pelbahgai pihak berbanding dengan mereka yang hanya bersedia mendengar suara lunak rengekkan berahi Shahanim seperti yang di perdengarkan ketika PAU yang lalu tanpa isi yang bernas selain merengek minta duiiiitttt sahaja...

    Dan rupanya mereka juga tidak membaca/nampak komen aku terhadap Pak Ali juga. Kecuali Mat Kundor yang nampak kelebihan dan kekurangan dari kedua-dua sisi.

    Dan aku hairan dalam banyak-banyak komen terdapat satu komen mengenai duit Shahanim yang begitu deras mengalir membantu mereka yang di pedalaman, tetapi tidak mahu membantu Puteri UMNO Kedah yang juga memerlukan bantuan dana. Sebaliknya sudah beberapa kali Shahanim mensabotaj dan hijack program Puteri Negeri malah pernah sekali ada mengadakan mesyaurat menggunakan nama Pu3 Negeri tanpa memaklumkan kepada KPu3 Negeri waima setiausaha, tetapi setelah menyedari kesilapan yang boleh membawa padah, maka dia dengan segera membetulkan keadaan dengan menjadikan satu program yang pada mulanya di cadangkan sebagai program Pu3 Negeri kepada program Pu3 Bahagian Sungai Petani sahaja.

    Nak aku londeh lagi?????

     
  55. Pada ali dan shahnim.pak long nak habak kat hampa.dalam main politik tak ada kawan.boleh kepak ,kepak lah..he he he he

     
  56. detguaq3 Says:
  57. Ini kata penyokong hantu Shahanim:

    Anonymous Says:
    June 22, 2010 6:28 PM
    Salam...Pada pandangan sekupang saya pula, detguaq harusla berfikiran secara terbuka dan bukannya mendengar sesuatu masalah dari sebelah pihak sahaja.. hanya orang yang berada dalam mesyuarat saja tahu perjalanan mesyuarat yang berlangsung...pu3 sebagai org muda berhak menyuarakan pandangan, ketidakpuasan hati, rintihan, pujian yang bersarang di hati mereka...sepatutnya suara pu3 patut didengar dan bukannya dihalang..org muda juga ada hak untuk menegur org tua,,,, Detguaq juga harus ingat fitnah itu lebih buruk dari membunuh... jika perkataan yang kita ucapkan itu tidak betul, mustahil suatu hari nanti, kata-kata itu kembali kepada kita...

    " Perilaku buruk adalah azab, kedengkian adalah racun, ghibah adalah kehinaan, dan mencari kesalahan-kesalahan org lain adalah kerugian"

    => renung-renungkanlah....

    Ini jawapan aku:

    Kerana berfikiran terbukalah aku mengambil masa yang lama untuk membuat posting ini. Aku ambil masa dari semenjak dia mula memegang jawatan NKP Malaysia lagi....

    Quote:
    " Perilaku buruk adalah azab, kedengkian adalah racun, ghibah adalah kehinaan, dan mencari kesalahan-kesalahan org lain adalah kerugian"

    Dan aku pulangkan kata-kata yang pelru di renung itu kepada penyokong hantu Shahanim dan juga Shahanim sendiri.

     
  58. detguaq3 Says:
  59. Inilah penyokong hantu yang telah menghukum aku seperti dia itu tuhan. Serupalah perangai dengan PASRael hasil didikan Shahanim yang berhati mulia itu sehinggakan tidak dapat membezakan maki dengan kata-kata tegas. Hebat betul pemiiran kelas dunia penyokng-penyokong hantu Shahanim:

    Anonymous Says:
    June 22, 2010 6:38 PM
    bertabatlah sesungguh tuduhan tanpa bukti adalah satu fitnah yang maha besar,memfitnah merupakan salah satu cabang menjadi munafik, kepada anda semua yang tidak mengenali Shahanim seerti kami kenal,begitu juga ali yahya,usianya didalam UMNo baru tiga tahun dan naiknya sebagai ketua bahagian kerana Shahanim dan orang2nya yang bantu,perkataan babi hanya diberi kepada manusia,jgn nanti anak anda bermukakan binatang haram itu

    Punyalah gaban nafsu amarahnya sehinggakan tidak dapat menafsirkan B A B I yang aku maksudkan dengan apa yang berada dalam fikiran dangkal(ini bukan makian naaaa) beliau.

    Benarkah AliYahya baru 3Thun mengenal politik UMNO? Apakah tugas beliau sebelum itu sebagai Setiausaha Politik dan ahli UMNO tidak di kira sebagai pengalaman? dan apakah semasa Ali sebagai SetPol, yang melantik itu adalah Shahanim? dan betulkah Shahanim dan orang-orangnya yang membantu Ali Yahya naik di Bahagian? Sebenarnya jangan ingat aku tidak kenal AJK2 beliau yang berkempen semasa pemilihan yang lalu. Dalam kemnya ada ramai kawan-kawan aku dan aku tahu cerita nya. Kalau macam tu punya hebat Shahanim dan orang-orangnya kenapa tidak dia sendiri yang bertanding kerusi Ketua Bahagian dulu?

     
  60. Anonymous Says:
  61. pilihanraya lambat lagi.ada lagi dua tahun lebih.inilah masanya hngpa dua berkelahi sampai puas hati hangpa.kami nak tengok piala dunia..lepas habis piala dunia ini aku harap hangpa dua boleh angkat bungkus bagi orang lain jadi ketua pula.ketua lagu hangpa dekat econsave berlunggok macam bawang merah dari india.

     
  62. detguaq3 Says:
  63. Inilah gambaran yang telah di beri oleh penyokong hantu Shahanim yang perlu di beri perhatian:

    Anonymous Says:
    June 22, 2010 7:47 PM
    Perenggan kelima. Betullah apa yang detguaq kata, Shahanim memang perlu letak jawatan. Shahanim ni tak perlu ada jawatan pun. Memang dia pelingkup UMNO. Pada aku, ketua puteri sekarang ni jauh lebih bagus dari shahanim. Masa Shahanim jadi Ketua Puteri Kedah dulu, takdak satu pun program puteri dibuat kat Kedah. Puteri takdak duit masa tu pasai Shahanim dok kebas duit Puteri Kedah kot? Masa tu Puteri Kedah mati! Tapi lepas ketua puteri Kedah sekarang ni ambil alih, puteri kedah dah jadi kuat & hebat!!! Dah beratus-ratus dah program raksaksa yang depa anjur. Menteri pun mai rasmi program depa. Depa ada banyak duit, penuh tabung! G5 puteri memang pandai cari duit! Lagi pun, semua puteri-puteri bahagian sangat2 sepakat! Depa tak berpecah. Ketua Puteri Jerlun sayang sangat kat semua G5 penggal ni. Sokong tak berbelah bagi!

    Bukannya hendak menyokong program Pu3 negeri yang dah di beri mandat oleh pu3 Malaysia. Sebaliknya mengungkit-ungkit perkara yang lepas. dan kenyataannya mempamirkan kedangkalan pemikiran yang jauh dari kematangan.... kalau dah ada idea hebat, kenapa tidak di persembahkan kepada Pu3 Negeri tetapi sebaliknya kalut nak buat atas kedudukan peribadi. Mungkin pembaca dah boleh nampak kemana hala pemikiran penyokong-penyokong hantu ni.

     
  64. serikandi sp Says:
  65. Rupanya ramai yang xtau pikir... Kesian... Punya la banyak jasa shahanim masih hangpa xnampak.. Macam ni punya gaya next pru pas menang juga la.. Cuba pikir tgk sayap mana yang dok buat kerja walaupun UMNO kedah kalah pru lepas? Puteri di bawah kepimpinan shahanim jugakan.. Buat apa kutuk orang & apa pula yang hangpa dah buat utk pastikan kemenangan UMNO nanti? Tau nak meronyeh sesama sndiri saja.. Shahanim & geng2 puteri dia xkan terkuboq sebab kami akan pastikan nasib orang melayu terbela.. UMNO akan bertahta semula..

     
  66. Anonymous Says:
  67. salam.aku rasa crita diatas tu kena kaji gak sket,yg mana baik jadikan tauladan,yg buruk jdkan sempadan.nampaknya puak2 pu3 ni buat pekak tuli,ataupun memang tak prihatin atas apa yg pemimpin depa pesan. jadikan mesyuarat kali ni sebagai medan utk atuq strategi nak tawan balik kedah,bersatulah,berbincanglah,ni lain pulak jadinya.mesyuarat telah disalahguna, jadi tempat utk meluahkan emosi,meluahkan tak puashati,menampakan kebodohan semua pihak,aku rasa kalu dah tak puas hati kat ali,bawa2 bersabaq,bila tiba masanya nanti hampa org2 sp pakat cantaih dia turun, tak pun pakat2 ramai2 lawan dia bila masa pemilihan,bukannya hentam dia dgn cara tak berhemah.aku rasa kalu setakat tak sampai 120 org perwakilan ni tak kemana pu3 sp ni,,,aku ingatkan ramai maklumlah kwsn NKPUM. aku degaq gak crita bukan semua perwakilan yg tak suka kat ali,hanya separuh saja.kesimpulannya masih ada pu3 yg 'ok'ngn ali.kalu tak silap pengundi kat sp tu hampir 70k, buatlah sesuatu utk ambik hati pengundi lg baik, dari hampa dok bertujai sesama ampa,buat malu kompeni umno ja

     
  68. detguaq3 Says:
  69. TeNGOKlah komen ni:

    Anonymous Says:
    June 22, 2010 7:36 PM


    Aku tahu memang orang dalaman sendiri serang dia sebelum ni. Ali Yahya marah shahanim pasal tak jemput dia masa isteri TPM join program puteri di Sg. Petani baru-baru ini. Pasal tak jemput Ali Yahyalah maka Ali Yahya diberi penghormatan untuk memberikan speech masa isteri TPM datang Sg. Petani hari tu. Kalau puteri Sg. Petani jemput, dah tentu Ali yahya tak dapat berucap! Entah siapa entah yang jemput, sebab tu dia boleh bagi speech tu.

    Lihatlah bagaimana penyokong hantu Shahnim punya spin ala-ala reverse psycho. Memanglah pada awalnya dengan sengaja Ali Yahya tidak di senaraikan denga ntujuan untuk membangkitkan kemarahan dan dalam masa yang sama untuk menghina beliau. Apakah sebagai manusia yang punya perasaan tidak marah, apatah lagi beliau adalah Ketua Bahagian. Jika dari awal-awal lagi sudah tidak bersetuju dengan Alui Yahya, lebih baik jangan meneruskan tugas sebagai KPu3. Usah bertanding seperti saranan aku dalam posting ini. Event dengan isteri TPM juga aku ikuti sejak dari awal lagi iaitu semasa mesyuarat yang gunapakai nama Pu3 UMNO Negeri tanpa kebenaran dan tanpa pemakluman. Hantu mana tahu sebab mesyuarat tu di buat siang hari

     
  70. serikandi sp Says:
  71. Wah.. Detguaq dah panas... Xpa.. Come n sit with us no need informer then you will know the real situations..

     
  72. labu-labi Says:
  73. kedua depa ini orang kuat pejabat mb kedah dulu.sorang jaga glc kedah.sorang jaga politik mb kedah.kemudian glc pun tak berapa ceria.yang ceria depa.yang sorang lagi jaga politik mb kedah.kemudian politk mb kedah pun lingkuop denga negeri kedah sekali pada pru12 dulu.yang untung depa dua selepas bn kalah pru12 dulu.sorang jadi naib ketua pu3 malaysia.sorang lagi jadi ketua bahagian sp.mola-mula elok nampak mesra.tapi dalam dalam hati dah mula rasa cuak antara satu sama lain.dari bisul jadi nanah.dari nanah jadi barah.dari barah jadi mayat lah pula.lebih malu sungai petani itu rumah pak mentua shafie afdal ada disitu.malu penegrusi perhubunga orang sungai petani berperang.yang syok tu dulu satu bumbong dalam pajabat mb.demi umno sungai petani aku rasa eloklah kedua-dua undur diri bagi orang lain teraju umno sungai petani.ali pun kalau dah tak pandai urus umno bagi laluan pada yang lain.shanim pun serupa kalau tak paham umno kedah jadi pembangkang.eloklah juga undur diri.jaga perniagaan yang sedang meningkat naik.biarn ali dan shahnim berada diluar buat selamanya.kalau tidak umno kita disp punah.apa ertinya kalau ali menang jadi arang.kalau shahnim menang jadi abu.hasilnya eeelek.

     
  74. Anonymous Says:
  75. Puteri Negeri pandai cari duit..buat apa nak bantu lg..G5 Puteri Kedah semua kuat belaka.

     
  76. Anonymous Says:
  77. aku kenal ali masa jadi su politik. baguih bekerja senang nak jumpa pasai tulah pr menang terkejut di kedah.

     
  78. Anak ESPEE Says:
  79. Salam,
    Pergolakan politik di Sungai Petani tak ubah seperti anjing dengan kucing. Dari dulu lagi tak habis-habis. Zaman arwah Datuk Muslim, Shuib Lazim, Ibrahim Mustafa dan hampir semua ketua-ketua bahagian menghadapi kecau bilau hampir-hampir seperti Israel dengan Palestin.
    Yang ada semua kaki songlap. Mereka akan bawa masuk koporat-koporat dari KL untuk lawan G7 dan Ketua bahagian dan mereka ambil kesempatan songlap wang tokoh tersebut secara terhormat.
    Bekas Setiausaha Bahagian dan ADUN Pantai Merdeka dahulu kepala ular ayaq yang besar sekali. Duit ambil kerja tak bikin.
    Sebaba itu SG Petani jadi padang jarak padang terkukur, PAS akan terus memerintah dan hari ini mereka layak duduk di bawah wakil rakyat tukang urut.
    BYE!!!!!BYE Sungai Petani.

     
  80. suara kenari Says:
  81. shahnim ini yang aku kenal budak baguih.hormat dan cium tangan orang tanda hormat hingga tak terkata.nampak macam tertib.eh eh tak sangka pula cemnpedak jadi buah dokong.pada ali yahaya pula biasalah dulu dia kaki pelaga orang.dia seronok pelaga orang.setpol mb sapa berani lawan.lawan alamat mati kering lah.masa itu dan zaman itu.hari ini giliran dialah pula kena dengan orang pelaga dia dengan shahnim.hidup gitulah macam roda.atas bawah atas bawah sedar-sedar tayar pun dah botak.kemudian kereta pun terjun parit.aku ingat hang undurlah ali hoi.kesian kat hang.lebih baik hang pi masjid hampak sejadah lagi baguih dari dok kelahi dengan orang tua shahnim tu.shahnim pun cukoplah undur juga bagi orang lain juga.hampa dua bukan nak berjuang kerana umno.hampa dua berjuang kerana perut dan temolok sahaja.dah umno lemah dikedah.tambah dengan hampa dua punya msaalah lagi sakit kepala bashah,shafie afdal,mhayudin ysin tpm dan dato najib.hampa pun dah kaya dah.sudahlah kot.kesian kat umno kita sungai petani.kalau hampa dua tak ada aman sikit kot sg petani kita.tak sangka aku nak jadi begini.

     
  82. Anonymous Says:
  83. apa hal pula mamak kuala ketil yg ada kat umno sg petani.dia tak tolong damai ke depa dua ini.

     
  84. Anonymous Says:
  85. salam... bercakap ttg shahanim mungkin semua org terlupa akan jasa yang pernah dia sumbang utk puteri kedah,ttp bukan semua jasanya dan keringatnya di keluarkan utk puteri masa ketika itu banyaknya lebih kepada peribadi.
    menjadi Pegawai Khas MB banyak dah buat duit ketika itu dari tidak punya apa bermulalah episod shahanim. satu-satu perolehan di perolehi dari politik wajarlah dia membalasnya kembali kepada UMNO. dengan Elaun &*#%@ ribu sebulan sbg pegawai MB, tersenari dalam banyak GLC, Restoran Semeling, Stesen Minyak dan Ketering (termasuk Sewa2 Khemah yang dulunya katanya nk dibagi kpd pu3 Sp jadi milik keluarganya jgk), kedai di hospt SP, Syarikat Bas , bengkel Kuih utk ibu tunggal last sekali jadi bengkel keluarga dan budk2 pu3 dan ibu tunggal makn gaji saja,semua milik siapa sekarang? kalau bkn shahanim pada adik beradiknya.
    Memang wajar dia balas semua kekayaan yang dimiliki pada UMNO pada masa UMNO dalam Keadaan Sakit, tp tgklah jgk kawan2 yang lain terutama mereka yang telah membawa shahanim memang dalam pertanding NKPM. kawan2 dijadikan kambing hitam utk m,dapat sesuatu sahaja bila dah dapat adalah hulur sikit tp setakat dua tiga ratus saja lah. waktu nk mintk tolong semua blh bila cari nanti kak call balik dalam prgm dan pelbagai alasan. dah jemu jadi pakyek. yang segak dibawa mencari projek tapi tak dapat utk yang bawk dia yang dapat.
    sapa nk jumpa menteri tak susah shahanim boleh atuq, tp setakat jumpa sajalah bwklah mc-mc kita in tgk2 habuk pun tak ada yang tlg bwk tu mencelah dgr2 dapat itu ini.
    bila tanya akak dah usaha tp........... tak pa nanti kita cuba lagi...

    kesimpulannya: shahanim bijak dalam politik marah tak ditujuk, dapat tak dibagi tahu. aku domba biasa dah, bohong buat kering saja, tp kalau dia naik walau seribu kebaikan yang telah dibuat namun kuman ttp akan menyerang dgn membawa seribu satu virus yang boleh mematikan seraf semua akibatnya hidup bagai tengkorak yang bernyawa. (UMNO PASTI REBAH DGN MANUSIA SEPERTI INI)

    IKHLAS:- semua kenai aku... dekat dgn shahanim

     
  86. Anonymous Says:
  87. sudah terbukti benar , Shahanim mmg telah porak peranda semua,termasuk porak peranda puteri kedah yang telah ada berpuak2. macam ni pn mau sokong dia lg ka???

     
  88. barutau Says:
  89. mudah saja..lepas ni bagi lembaga displin siasat secara dalaman dgn sumber2 yang sahih dan susur galur politik dalaman sg.petani semenjak pru12 hingga hari ini.punahsihat2 disekeliling dia tu pun sudah dikenalpasti yg terdiri drp veteran & ahli2 dia sndiri.

     
  90. barutau Says:
  91. tp elokla dia buat mcm tu.biaq semua org tau politiking nkpum ni macam mana.mcmni nk berdepan dgn PR kedah?tak pernah dengaq pun kehebatan dia ni di arena politik negeri ni sbg pembangkang.bg bantuan tu baguih la,tp sbg ahli politik,dia perlu jugak 'berperang' dgn PR kedah.takat la ni,tak nmpak pun.DUK PERPOLITIK DALAM UMNO BAHAGIAN, PUSAT JA.ada ahli pu3 kalau mengundi nnti pun tak undi calon bn yang tak disukai pun tadaq makna.Mungkin dia tak berani 'serang' kerajaan negeri PAS la ni pasai nanti terbukak abis peranan dia di GLC time BN perintah dulu.

     
  92. Anonymous Says:
  93. bukan lingkup pu3 kedah saja tp malaysia, tak tau lah shahanim oi... rasa2 kita ramai2 gali kubur utk kambus UMNO sekali. tp hang mungkin tak mati kot.pasai duit ada mungkin cari hidup baru kot....

     
  94. anak melayu Says:
  95. tahniah deq guar... ni baru cerita sensasi .......... menang sorak kampung tergadai.... sebenarnya dua - dua salah.... kita sebagai ahli umno perlu patut kepada pucuk kepimpinan , ketua didahulukan . kalau rasa tidak sebulu , tegur secara positif... baru ada perpaduan..... jangan lah iri hati sesama sendiri... kita bukannya pemerintah dinegeri kedah ni.... kerana nila setitik rosak semuanya .... kita buka pekung kepada pembangkang... last kita juga yang rugi.... padam muka kita .......

     
  96. CCZ Says:
  97. This comment has been removed by the author.  
  98. Anonymous Says:
  99. berani berubah sebelum kita rebah.... tp bukan berubah merosakan UMNO bahagian Sendiri. tirulah Mc YB Suraya hidup biasa saja mainan politik yang cantik, walau tak sehaluan dgn Ketua Bahagian Tak ada pulak hempuk ketua bahagian. pandai2 lah bawk diri. Shahanim u jangan terlalu ikut perasaan, jalan politik u dah cantik. jangan amal sikap laga-lagakan ni blh rosakan nama u lg.
    kekalkan hubg baik dgn semua org baik atas pada u atau bwh pada u. ajar diri bersabar insyaallah jalan terbaik milik U

    Anak JIN

     
  100. Anonymous Says:
  101. ala kecil hal je ni.... shahanim Parlimen S.Petani, Pak Ali Pantai Merdeka...

     
  102. barutau Says:
  103. ""ala kecil hal je ni.... shahanim Parlimen S.Petani, Pak Ali Pantai Merdeka..."" - kedah tetap diperintah oleh kerajaan PR Kedah selepas pru13.

     
  104. Anonymous Says:
  105. ala lagio kecik hal je ni....shahanim parlimen sg petani.pak ali yahaya jadi wakil calon..pantai merdeka bagi kat mat khiak pie

     
  106. Anonymous Says:
  107. pada kak shahanim-andai semua yang negatif ditulis, benar pada diri kak, kembalilah bermuhasabah, tetapi andai perkara itu tidak benar dan hampir kepada fitnah, demi Allah yang Maha Mengetahui, mereka akan dapat sahamnya di sana kelak.

     
  108. Anonymous Says:
  109. cara tu tak adil.pak ali yahaya parlimen sungai petani shahanim jadi drebar merangkap setiausaha.

     
  110. Anonymous Says:
  111. anak melayu - "ketua didahulukan . kalau rasa tidak sebulu , tegur secara positif... baru ada perpaduan..... jangan lah iri hati sesama sendiri"
    sebenarnya dah puas tegur, tapi akhirnya tak jadi apa, itu yang lahir untuk usul tak percaya, tapi, kenapa belum didengari tapi dah menghalang suara puteri?apa salahnya kalau dengar dulu, kalau tak betul, boleh terangkan lepas tu.

     
  112. Anonymous Says:
  113. tolong bagi url yang dikatakan skandal shahanim..mari kita nilai..kalau betul, kita tentang shahanim, tapi kalau salah, yang buat tu akan tanggung dosa kerana fitnah. tolong letakkan url tu

     
  114. Anonymous Says:
  115. semua tak akan suka u shahanim, biasa la..contoh,kalau pemandu teksi, takkan dia suka u sebab u tak bagi apa2 bantuan secara langsung, melainkan u tolong dia jadi driver pemimpin atau tolong dia services teksi, itu pun kalau dia ingat..yang suka dan kenang jasa, mestila yang pernah terima bantuan dari puteri daripada program kebajikan. saya tak hina pemandu teksi, tapi bagi contoh..sama la macam kerja lain pun..

     
  116. Anonymous Says:
  117. sebenarnya kalau PAS nak buka cita pasal salahguna kuasa pemimpin kedah dalam GLC, dah lama time pru hari tu, tak pun time ceramah, tapi hampeh..paling terer, video shahanim ada skandal dengan tok det kat dlm youtube..itu pun dah disahkan tipu dan dikenalpasti pembuatnya.yang buat video 2, 'pahala' awak akan sentiasa mengalir setiap kali orang klik, tengok dan hebahkan video tu selagi tidak minta maaf..tahniah..gambar pun guna badan zila bakarin..alahai..

     
  118. Anonymous Says:
  119. nak orang suka puteri?senang je..jangan bersuara time meeting, jangan tegur pemimpin. jangan lawan cakap orang tua, jangan kisah walau pemimpin buat salah.. ikut cakap depa yang guna ' no,no,no,no' dalam meeting hari tu..sapa ntah, macam terer cakap omputih je..jadi boneka je, senang kan..playsafe macam sesetengah pemimpin..

     
  120. Anonymous Says:
  121. hai lupa dah kot mat khiak apa yg dibuat kat hang tu? silap2 dgn hang pun ada cerita lama keluaq balik.... hehehe...tak sempat jd calon lah.....

    SP

     
  122. Anonymous Says:
  123. hoi ANAK MELAYU.kepala hotak hang ketua didahulukan.ketua macam firaun je pun.sharapppp la anak melayu.

     
  124. Anonymous Says:
  125. tu dia umno sungai petani dilanggar ikan todak pu3.

     
  126. Anonymous Says:
  127. APA YG DET GUAQ NAK SEBENAQNYA NI? DET GUAQ NAK TEBAS LALUAN SIAP2 KAT SAPA NI? BUANG SHAHANIM KA, BUANG PAK ALI KA..MASALAH TAK AKAN SELESAI..PASAI MASALAH ORG KITA NI SAPA NAIK PUN ,UMNO BHGN DOK GADUH SERUPA TU JUGAK...SO DARI ORG LAIN NAIK YG TAK TAU HATI PERUT BIAQ LA SHAHANIM NAIK.KURANG2NYA ORG KAMPUNG BULEH RASA JUGAK APA YG DEPA TAK PENAH DAPAT DARI WAKIL RAKYAT LAIN.

     
  128. Anonymous Says:
  129. det guak ini pun bukan tahu kepala ekok.dia tak payahlah masuk campor.dia pun tudoh ikut perasaan semata.dia sokong ali ada pasai.ada udang sebalik batu.

     
  130. detguaq3 Says:
  131. komen dari penyokong hantu Shahanim:


    Anonymous Says:
    June 23, 2010 10:16 PM
    det guak ini pun bukan tahu kepala ekok.dia tak payahlah masuk campor.dia pun tudoh ikut perasaan semata.dia sokong ali ada pasai.ada udang sebalik batu.

    Salah satu perenggan dalam artikel aku(Tak bacaka atau buta?):

    Dan sebelum aku pergi lebih mendalam, tujuan aku menulis ini bukan lah hendak mempertahankan individu, tetapi mempertahankan institusi. Ini kerana aku faham KUBSP iaitu Pak Ali bukanlah seorang KB yang hebat prestasinya, tetapi tidaklah pula terlalu buruk sehingga patut di hina sebegitu rupa. Dan aku juga nak ambil kesempatan ini untuk menegur Pak Ali yang terlalu pasif dan defensif dalam menerajui UMNO Sg Petani sehinggakan gayanya memberikan isyarat yang salah kepada ahli yang beliau pimpin. Pak Ali perlu muhasabah diri dan mula memperbaiki segala kekurangan beliau dengan segera bagi memperkukuhkan kembali UMNO Sungai Petani terutamanya usaha menggembeling perpaduan seluruh sayap-sayap parti. Manakala gaya elegen beliau harus di kikis dan segera mendampingi rakyat sebagai ekspresi pemimpin rakyat. Tugas dan penampilan sebagai Ketua Bahagian tidak sama dengan tugas sebagai Setiausaha Politik.

    So lupa baca perenggan di atas kah?

     
  132. Anonymous Says:
  133. salam detguaq......
    relex la bro.. nanti muka yang itam tu bertambah itam...ari ni tak wak teksi ka...pak ali bg lebih kot.. tu yang tak wak teksi.. leh la main blog...

    chow....

     
  134. Anonymous Says:
  135. untuk pengetahuan semua.... saya pun taw mcmana shahanim ni naik.. cara dia dengan fitnah dakyah org sekeliling...yang pasti shahanim ngan pak ali tu sebenarnya ok.. tapi ada dalang yang menghasut..kalu tak masakan shahanim sanggup kerah kan tenaga tuk kemenangan pak ali...dalang tu pun ngah seriau la ni...SPRM pun dok tengah cari dia...

    salam perjuangan..

     
  136. Anonymous Says:
  137. Det, hari ini dalam sejarah. Buat komen pasai ni, berguni-guni komen pos hang. Hiduuuuup Pelantaqhujah.........

     
  138. Anonymous Says:
  139. peeeerha det guak.hang pun sama.cakap tak serupa bikin.mula kutuk shahanim.ambung ali yahaya.kemudian last sekali kata ali pula tak berapa betol kena baiki sana sini.boleh jalan leee.nak jadi hero buah kacang puteh kot.umno lingkop kerana orang lagu hampa laa.semua haprak

     
  140. Anonymous Says:
  141. det guak.loya buruk.kaki bodek.bukan ada pendirian.macam nak cari makan je.ikut sapa lebih kot.tunjuk pandai.

     
  142. Anonymous Says:
  143. Praahhh detguak..hg tu jenis yg mkn duit..kalu shahahim bg lbh kat hg confirm hg p kat dia..la ni Zubir yg dok bela hg...zubir pun dok gila nak jd calon..la ni sakan dia dok p tabuq duit kat merbok..awat hg xp nasihat dia..boss sendiri xpa, xsalah..hg pun jenis kedarah duit pun org juga

     
  144. Anonymous Says:
  145. betul ke detguak lagu tu..

     
  146. Anonymous Says:
  147. Kes Pak Ali dengan Shahnim niii... apa masaalah sebenornyeee???

    Bila baca semua komen2 dan postingnye, macam pertilingkahan biaseee jee dalam politik.

    Nasib tak baiknye kite sekaghang niii... ada internet. Semua pertelingkahan satu dunie tauu.. Dulu tak ade internet ni, bergaduh di Sungai Patani, Merbok tak tahu.

    Masaalohnyeee.. dalaman Bahgian bergaduh, banyok bbenor oghang luor campor tangan.

    Pak Ali dengan Shahnim macam pertelingkahan pendapat antara bapok dan anok2 jeeeerrrr.... Caghi lah jalan supaya berbaik balik dan tumpukan kerja2 untuk masyarakaaaat... oghang ghamai memerlukan kiteeee.. jika kite bergaduh, oghang ghamai menyampoh kekite tau tak?.

    Bila bagadoh, keluo lagi duit. Yang ghimau dan buaye nnunggu jeee... dapat deme telan, parti kaloh yooo kan... sudohnyeee sape yang ghogi, kite juge, kan?

     
  148. detguaq Says:
  149. Seronok juga melihat gelagatt penyokonh hantu Shahnim yang fah naik HANTU kerana bertuhankan hantu.

    Seronoklah DS Najib dalam menilai Shahnim yang berjaya mendidik anakbuahnya termasuk di beberapa bahagian yang tidak sehaluan dengan pu3 negeri sehingga menggertak secara bodoh yang yeramat sehingga ke tahap gaban untuk meletak jawatan, tetapi menjadi kecut seperti asam kecut kerana hanya berani menjerit melolong-lolong tanpa berani bertindak. Letaklah jawatan, biar Naib yang pangku dan jalankan tugas anda yang sukarela ini termasuklah Shahnim yang konon-kononnya ndak letak jawatan, padahal nafsu hendakkan jawatan KPu3 UMNO Malaysia selepas Rosnah meluap-luap....Aku yakin akan amanlah pu3 UMNO Kedah sebelum fana yang entah bila.

    Errr, manakala komen-komen secara CHARACTER ASSASIN terhadap aku di harap tidak memberi kesan ke atas maksud posting dari aku. ia tidak ada kena mengena dengan isu yang aku posting ni. Hanya yang 'mental retarded' seperti penyokong2 hantu Shahnim sahaja yang merasa terhibur dengan komen terhadap blogger seperti aku.

    He he he...dulu masa Duke angkat Shahnim, penyokong dia puji Duke, tapi yang tak sokong akan kata kat Duke macam depa kata kat aku. terima upahlah, bodeklah apalah....he he he..biasalah...tak berkudispun.....

     
  150. Anonymous Says:
  151. Penyokong hantu shahanim cakap sedap la nk ambik balik kedah konon...Dulu shahanim Ketua Pu3 Negeri,Pegawai Khas MB,ada kerajaan BN pn terlepas ni dok pulun nak mik balik pulak..Mimpi siang hari la hampa, kalau Sungai Petani yang ada 3 Dun dan 1 Parlimen pun berkelahi macam nak rak dah...kah..kah..kah... Shahanim & penyokongnya memang SYOK SENDIRI...........

     
  152. Anonymous Says:
  153. Salam....Akhirnya aku berjumpa juga dengan blogers yang mampu menterjemahkan sikap sebenar SHAHANIM MOHD YUSOF yang juga Naib Ketua Pu3 UMNO Mlysia & Juga BEKAS Ketua Pu3 Negeri Kedah yg sangat KONTROVERSI...Mungkin bagi ahli2 Pu3 di luar Kedah tak dapat mengenali siapa sebenarnya SHAHANIM MOHD YUSOF.,tp bagi yg ingin tahu lebih lanjut silalah bertanya dengan bekas rakan2nya, bekas Ketua Pu3 Bhgn2 yg seangkatan dengannya,Luar dlm depa boleh bercerita tentang dirinya...
    Aku puas setelah lama menunggu hukum dr ALLAH,akhirnya DIA memakbulkan jua PEREMPUAN ini mengorek KUBUQnya sendiri. Kalau setakat Ketua2 Pu3 yg ada la ni nak buat kat dia,semua tak mampu kerana semuanya Marhain..Dia aja yg banyak Duit Ringgit..Semua dia dpt dgn menjual Jawatan yg dia dpt dlm UMNO.Jadi Ketua Pu3 Kedah., Pegawai Khas MB & juga segala2nya..Woi..,Hebat PEREMPUAN ni dlm membuat harta,Tapi aku LUDAH PEREMPUAN ni kerana dialah PENYUMBANG kepad KEJATUHAN Kerajaan BN di Kedah. Mcm mn aku xckp mcm tu, Tanyalah semua orang Kedah,Sapa yang tak tau betapa berpengaruhnya SHAHANIM MOHD YUSOF pada waktu itu...
    HEHEHE....Aku puas kerana kelakuan PEREMPUAN ini semakin disedari Pucuk Pimpinan..Tak payah la lagi berMUKA2 berlakon menunjukkan KEBAIKAN anda itu.. Ramai yg terpesona dengan lemah lembut dia, Muka cun dia TAPI.. tak ramai yang tahu PERUT BUSUK dia!!!!! Adik2 Puteri 1 Malaysia tak tahu,TAPI Pelahan-lahan ALLAH akan tunjuk kerana ALLAH masih SAYANGKAN ISLAM & UMNO di MAlaysia ini.. PEREMPUAN ini sangat kurang ajar. Para wartawan pun hari2 dok jual cerita dia saja mcm dia saja yg dok wat keje untuk UMNO. Bukan aku tak tahu,DEpa pun dibayar untuk memudahkan laluan SHAHANIM menjadi Ahli Parllimen seterusnya Ketua Puteri Malaysia & AKHIRNYA Timbalan Menteri Malaysia...Takkanlah xdak calon lain yang lebih layak dr SHAHANIM yg baru nk habis belajar Digree. Dulu susah, makan nasi dengan garam sahaja. Tak sempat nk belajar terpaksa jadi kerani bank. Bila dapat jadi Ketua Pu3 Bahagian PEREMPUAN ini susun strategi guna semua kecantikan yang ada untuk naik. HEHEHE... Tanyalah Bekas Pemimpin PU3 Kedah. Depa boleh cerita semua modus operandi SHAHANIM. Sebab itu masa Pencalonan Naib Ketua Pu3 Malaysia dulu KEdah tak bagi solid pencalonan. Cukuplah Kedah Tungging. Depa tak mau tengok Pu3 Malaysia & UMNO Malaysia Tungging kerana SHAHANIM. Tapi signal yg dihantar tak sampai ke Negeri2 lain kerana lakonan SHAHANIM..
    Akhirnya semua akan terbukti.....Masanya hampir sampai... SEDARLAH Wahai Ahli2 UMNO Semua......!!!!!!!!!!!!!!

     
  154. Anonymous Says:
  155. hahaha..detguaq xberani nak crita pasai bosss dia si zubir..bukannya dia xtau luar dlm zubir..zaman MK jd MB, zubir pun anatara org yg bertuah dpt tender dr MK..salah satunya lampu jgn di sg petani..lain kali ingat..jgn suka dok kutuk org, mcm la hg tu baik sgt mcm maklikat. Dgn si Shahanim tu letak jwtan, ingat kedah blh dpt balik ka..bodoh punya blogger mcm detguaq ni lah yg akan merosakkan umno kedah. Konon2nya strategi blogger blh dpt kedah balik. prahhh..INGAT ALLAH AKAN TUNJUK KEBURUKAN KITA SENDIRI JIKA KITA ASYIK MENUNJUKKAN KEBURUKAN ORG LAIN DAN INGAT ALLAH ITU MAHA KAYA DAN MENGETAHUI.

     
  156. tudong saji Says:
  157. anon 24 june 3.52 dirujuk.hai awat yg hang kalut pi jatuh hukum lagu tu.hang tulis ikut perasaan bukan pertimbangan.ternyata berat sebelah.hang menghina golongan kami perempuan sampai begitu rupa.hang lupa si ali itu pun ada cacat celanya.awat lelaki semua betoi ke.pu3 tak betoi.hak nak bersuara pun tak boleh ke.yang
    dok berat sebelah itu kanapa.manusia jenis gergaji makan keliling dunia yang banyak keluar habok.hang suruh tanya pu3 bahagian lain dikedah.awat kami pun boleh suruh orang pi tanya siapa dia si ali itu di luar kedah dan dalam kedah pula.takpercaya pi lah tanya siapa dia si ali.ap nak kata.baguih ke pula.sebab tu kena sdil tau walaupun kami perempuan wahai anon 3.52.

     
  158. Anonymous Says:
  159. Tu dia.tembelang det guak pula yang pecah.lagi satu drama.terlondeh pula kain dia.

     
  160. Kiri kanan Says:
  161. DET GUAK NI SAMA LAH DENGAN MUSANG SURUHAN YANG MAKAN DAGING KOTAK DARI INDIA.

     
  162. Anonymous Says:
  163. Blogger ke.ingat ke broker.

     
  164. bekas puteri Says:
  165. aku merayu.sudah lah.malu kita ahli umno.berdamailah.semua manusia buat silap.maaflah antara kita.

     
  166. Detguaq2 Says:
  167. Penyokong Hantu,

    Posting ini bukannya kena mengena dengan sesiapa selain Shahanim dan Tok Ali dan mengenai mesyuarat pu3 Sungai Petani yang cukup kotor. Bukan aku tak mau jawab, tetapi tak releven. Apa yang terlondeh?

    Di harap pengkomen baik yang hantu dan yang bukan hantu fokus kepada isu utama posting di atas, bukan divert kepada lain-lain isu yang tidak ada kena mengena. Awat? penyokong-penyokong hantu Shahanim dah habis fakta kah sampai nak kena kona pi tang perkara lain yang tak ada kena mengenapun???

     
  168. Anonymous Says:
  169. Ya Allah..terlalu banyak fitnah..detguaq,mohon anda sebagai tuan tanah lakukan sesuatu.. fitnah sedang berleluasa disini..takut mereka yang menulis (sekiranya tak benar) tak mampu menjawab di akhirat..mohon tuan2 disini mohon pada Allah agar fitnah ini tidak berterusan..marah pada orang pun tak kira la, najib ke, anwar ke,nik aziz ke, ali yahya ke atau shahanim..kita jangan kutuk keterlaluan..biar Allah yang tentukan..smohon lepas ni dihentikan post yang berunsur fitnah. komen tiada masalah, tetapi biarlah tidak mengaibkan..(ya Allah, saksikanlah bahawa aku telah menyampaikan tanggungjawabku)..kita sama akidah,tuan2..detguaq, mohon anda sebagai tuan tanah lakukan sesuatu pada posting ini..

     
  170. Anonymous Says:
  171. padan muka 2 x 2......sama je.... lepas ini biaq depa bergaduh krn depa ini tk layak jadi calon ....mat khiak calon paling layak, Mantan SU bahagian Lama, kenai politik lebih awai dari 2 org ini..............................................

     
  172. Anonymous Says:
  173. ya betoi,biaq si luncai mampus dgn labu2 nya, UMNO SP perlu org yg berpegalaman bkn politik bodoh mc ini.

     
  174. Anonymous Says:
  175. Wahai det guak.hang yang merapu pada awalnya.habis salah orang lain pula yang tak betul.macam dia sahaja yang betul.orang lain pun ada perasaan macam hang juga.telinga orang lain pun ada lubang juga.orang lain pun ada otak juga.awat hang ingat hang saja yang ada telinga dan ada otak.hukom manusia lain dengan perkataan yang tak sepatutnya.bila orang tembak dia balik mula melenting dan melelong macam ayam kena penyakit.hang yang pusing pi pada isu lain.kalau dah mula main tahi yang busuk mana boleh jumpa yang wangi harum.sebab itu jangan mula main tahi wahai det guak.jangan pandang rendah pada perempuan sama ada tua atau muda.bersih lah diri sendiri sebelum nak tengok kebersihan diri orang lain.yang pasti aku tengok umno mamang dah lingkup kerana ada jembalang yang rakus dan haloba serta gelojoh.

     
  176. Anonymous Says:
  177. yang gali kubor shahanim.yang ada dalam kubor det guak dengan ali dok mesyuarat.

     
  178. Anonymous Says:
  179. kesian kat pak ali.baru jadi ketua bahagaian hampa dah dok pi kacau dia pula.dulu jadi setiausaha politik mb pun sat saja.dah kalah pru12.harap pagar pagar makan satay.hang ada dosa apa ni pak ali.

     
  180. karim sani Says:
  181. memang umno dah musnah kerana dek mabuk kuasa dan pangkat.kita hanya merancang .yang tentulah ALLAH jua.pi lah m,asjid sama dengak tok guru mengajak.Jangan ada majlis baru nak pi.inilah yang terjadi pada umno.contohnya umno sg petani.

     
  182. Anonymous Says:
  183. yang dok pelaga shahnim dengan ali ialah tuan punya blok inilah.cerita sikit je

     
  184. Anonymous Says:
  185. kepim[pinan umno sungai petani merupakan contoh yang terbaik dan patut dijadikan sampel dalam menjulang umno dikedah.menang sorak gigi palsu terjatuh dalam longkang.tahniah pejuang melayu disungai petani.rupanya tarbus juga

     
  186. Anonymous Says:
  187. tujuan det guak tu baik kita tahu lah.nak lambomg tinggi-tinggi ali yahaya.itu sahaja.

     
  188. pada ali yahaya,shahanim dan det guak serta semua pemimpin sekelian.pesan budak tadika kelas perpaduan.buat jahat berpada-pada.buat baik jangan sekali.

     
  189. Anonymous Says:
  190. tapi kadang2 kita kena dengar kedua2 pihak..sebenarnaya, kita perlu pelapis yang berani..tak kira dari apa segi pun...kita nak bagi melayu umno yang lain tau,perjuangan... kita tak mau bila dah dok di puncak jangan lupa rumput d bumi...tapi saya muskil... bagi pendapat saya detguaq ni.. adalah perosak n pengkhianat umno kedah...

     
  191. Anonymous Says:
  192. woi hebat hang det guag.........byk respon posting hg kali ni,lain kali hg cungkey byk lagi pasai depa semua bagi semua org tau,leh dpt rating yg byk,Aku pun tau byk juga tapi tak mau komenlah sbb tak dak makna pun komen ka tak komen ka,politik bro boleh menghalalkan cara,hari ini bermusuh esok leh jadi kawan lak.....last sekali org yg dok komen tu juga yg salah,apa pun aku ucap tahniah kat hg sbb hg dah mula jadi berani utk selongkag khazanah politik pemimpin UMNO Kedah,,,,,,,teruskan bro.

     
  193. Anonymous Says:
  194. Ada lg kes pasai detguaq yg aku dpt tau dari UMNO Negeri Kedah..nnti aku akan pecahkan. Taik duit jugak detguaq ni rupanya.

     
  195. Anonymous Says:
  196. Det guaq ni bukan berani, tapi disebabkan $$$-RM-$$$ lah dia memberanikan diri artikel ni. Cuma masusia bodoh yang tak tau berpolitik saja yg akan sokong det guaq ni... artikel ni menunjukkan dia ni pro seseorang, awat yang hampa nak jadi bodoh sangat yang sampai boleh percaya cakap dia bulat...

    sudah² lah tu det, hang jangan lupa yg tuhan tu lebih mengetahui dari hang, hang ingan hang tuhan ka? kalau apa yang hang cakap tu betoi tak apa, hang suruh orang tengok dalam youtube gambaq shahanim, org bodo pun tau itu superimpose... mungkin hang kot yg upload gambaq tu? ingatlah dosa sama... hang bukan nak elokkan keadaan, nak pelagakan orang ja...

    shahanim tu memang lah banyak timbul spekulasi dia dalam politik, tapi pada hakikatnya sampai sekarang kita belum dapat buktinya yg dia bersalah... pak ali ni pun satu, ibarat kadok naik junjung, baru jadi ketua bahagian dah nak jadi kadok... sedar lah diri tu sama, kalau kita tak boleh buat kerja, letak jawatan je senang... tak payah nak salah kan org...

    Aku puji tindakkan shahanim kerana mempertikaikan tugas ketua bahagian dalam mesyuarat ari tu, sekurang-kurangnya dia berani bersuara dan dia hanya bersuara dikalangan ahli umno saja, tapi yg bodohnya hang tu det, org pas dok tepuk tangan je lepas hang buat cerita ni.

    aku tak tau lah kalau ada manusia bodoh lagi yg nak guna hang utk berpolitik, manusia tu memang manusia bodoh sgt2.... cari isu pembangkang, hg guna nama umno utk perjatuhkan umno sendiri buat apa... bodoh...

     
  197. Anonymous Says:
  198. Pak ali tu kadok ke kodok? Detguaq lepas ni boleh beli limosine buat taksi...

     
  199. Anonymous Says:
  200. Kepada Shahanim.. Byk2 sabar.. Biasa la orang kalau buat kerja lebih sikit memang ramai yang nak cantas! Rileks, kita tengok nanti macamana...

    Dalam byk2 puteri bahagian aku memang tabik spring dengan puteri sungai petani. Memang THE BEST FOM THE BEST.. Puteri bahagian lain pun best gak... Orang muda, jiwa muda, idea bernas, performance tip top.

    Puteri Sungai Petani memang berani dan mantap. Belum pernah aku tngok program hangpa yang kantoi. Sebab tu aku sayang puteri ni. Biaq pi la pak ali dengan detguaq yang bengap ni nak kutuk hangpa. Bukan hangpa minta duit kat depa. Shahanim akan terus unggul menerajui puteri sungai petani.

     
  201. Anonymous Says:
  202. banyak ke masyuk buat artikel ni? sebab tu lah det beria-ia sangat menghentam shahanim... belanjalah kawan2 sama...

     
  203. Anonymous Says:
  204. Nih saya nak bagitau semua...

    Pak Ali tu menyombong! Dulu masa nak betanding ketua bahagian pi minta tolong shahanim ngan ajk dia.

    Abih puteri-puteri dia kena kerah buat kerja untuk pak ali. Duit buat kerja haram pak ali nak bagi, duit shahanim juga dia gheqah! Dah menang kot la nak tolong bagi sokongan kat orang yang buat kerja kat dia tu pun dia tak boleh buat. Tak boleh to;ong tak pa lagi la ni nak musuh pula dengan shahanim & ajk dia. tak tau punca, tak dak sebab. Pak ali ni aku ghasa dah gila meroyan tak pun takut shahnim over rite dia.

    Hmm.. pada shahanim hang memang bagus tapi aku ghasa mungkin ada sebabnya hang jadi lagu ni. Hang balik tengok puteri-puteri hang yang hang kata bagi peluang apa saja sama rata pada depa. Ada yang dak kot.. Depa ni setia dan sayang kat hang. Ambik berat kat semua. Hang akan jadi pemimpin yang lebih baik dan di hormati lepas ni.

    Aku doa kan yang terbaik buat hang dan UMNO sungai petani. Semoga kebenaran berpihak kepada yang benar.

     
  205. detguaq3 Says:
  206. Anonymous Says:
    June 25, 2010 5:32 PM
    Ada lg kes pasai detguaq yg aku dpt tau dari UMNO Negeri Kedah..nnti aku akan pecahkan. Taik duit jugak detguaq ni rupanya.

    Silalah pecahkan dalam blog ini juga!!! Aku tungguuuuu....

     
  207. detguaq3 Says:
  208. Anonymous Says:
    June 26, 2010 3:33 AM
    Det guaq ni bukan berani, tapi disebabkan $$$-RM-$$$ lah dia memberanikan diri artikel ni. Cuma masusia bodoh yang tak tau berpolitik saja yg akan sokong det guaq ni... artikel ni menunjukkan dia ni pro seseorang, awat yang hampa nak jadi bodoh sangat yang sampai boleh percaya cakap dia bulat...

    **Beranikah penjilat tegar bertaraf hantu ini menjelma menjadi manusia dan sekali lagi menuduh aku secara berhadapan bersama bukti bahawa memang benar aku menerima upah dari Pak Ali? Atau bila tiba di Saat tiada manusia yang dapat menolongnya maka tiada lagi jalan untuk berundur. Itulah Hari Neraca, Hari Timbangan.

     
  209. Salam,

    Kami di SP memang heboh bila Shahanim membawa usul undi x percaya kepada ketua bahagian. Kebetulan sehari selepas depa mesyuarat ada pula majlis penyerahan elaun JKKKP diman Dtuk Dr. Abd. Latiff Ahmad telah diundang. Maka bermacam versi cerita yang keluar. Selepas bersembang dgn rakan-rakan , maka dapat dirumuskan disini ruang serta peluang Ali Yahya dan Shahanim utk mengisi kerusi parlimen serta DUN Pantai mungkin akan menjadi milik org. lain.

    Masih ramai lagi calun-calun yang kini sedang menanti, di SP ini ramai juga yang bergelar Datuk sedia untuk memenuhi ruang-ruang tersebut.

    Berkelahi macam mana pun Md. Akhir x mungkin dipilih sebagai calun kerana beliau sudah pernah menjadi YB Pantai selama satu penggal, akhir depa yg berkelahi orang lain yang dapat habuan.

     
  210. aku cadang detguaq jadi calon parlimen sungai petani.yang lain semua tak boleh pakai.

     
  211. Anonymous Says:
  212. SALAM, Sebenarnya KPU3 BHGSP telah tersalah langkah kerana mendengar nasihat bekas musuh ketatnya dulu,mereka2 ni bukannya utk memperkukuhkan umnosp tapi hanya utk kepentingan diri saja, skrg NASI DAH JADI BUBUR, angan2 nak jadi calon pun hancur lebur, tahniah md khair anda telah berjaya hapuskan satu calon

     
  213. Anonymous Says:
  214. ku sangka hang hebat shanim tapi hang kecundang juga dengan permainan musuh musuh mu dulu hang lupa asal asul mu kau gagal juga pesanan saya ahli baru tapi sebelum hang lahir aku dah main politik cuma allah bagi hang kesenangan dan kemewahan kau lupa

     
  215. Dalam politik kena ada seninya, lengang-lenggong mesti tersusun, susah sikit musuh nak kesan. Ini buat terang-terang nak tunjuk "gentelment". Sebenarnya Pak Ali pun masih baru dlm arena politik Sungai petani, jadi ramai yang mengintai peluang untuk menjatuhkannya, bila sudah ada peluang, depa mulalah langkah untuk bertapak. Jangan lupa Md. Akhir adalah cukup sinonim dengan UMNO SP, beliau mula aktif dari muda hingga bergelar veteran, banyak penglaman dan rakan taulan.

    Sama-sama kita tunggu 11hb nanti...siapa yang tersalah langkah...yang pastinya Shahnim telah mencipta satu sejarah hitam PU3.

     
  216. pak ali yahaya pun loyar buruk juga masa jadi setpol mb dulu.semua orang tak kena.yang kena dia sahaja.hari ini dia pula kena.dia pun dulu masa setpol dulu kaki pelaga orang juga.hari ini dia sendiri belaga.belaga dengan permpuan ghait pula itu.macam tahi lembu jatuh keriba.itu lah ceritanya .....

     
  217. Anonymous Says:
  218. Adap biarlah beradat

    det..........hang jgn le makan sorang. Aku pun nak juga. Cuma bagi asap aje kat aku ni. Kalau jadi darah daging....aku takut uuuuuu..

     
  219. Anonymous Says:
  220. Aku kenal sapa Shahanim, adik beradik dia, mak bapak dia. Aku tunggu Shahanim jatuh sebab dia pernah aniaya dan khianat aku.

     
  221. Anonymous Says:
  222. yang dok komen dalam ni semuanya melayu,yang mengutuk melayu,yg kena kutuk melayu..apakah ini sebenarnya minda orang2 melayu..
    tak habis2 dengan hasad dengki sesama bangsa.
    melayu ni kalu berpolotik ikut cara yg paling bangang.
    tengok cina,dalam diam mereka bersatu..
    DAPig mendesak..MCA yg minta..akhirnya dia orang dapat..
    melayu pulak kutuk sesama sendiri..doa tak ada yg elok,semua minta kemusnahan sesama melayu,dendam tak sudah2.
    tak bolih ke kita guna akal,kalau betul ada yg jadi kaya doakan semoga orang itu jadi pemurah,tidak lupa pada yg memerlukan..diberi ALLAH sifat yg terpuji.
    dapat kita sama2 menumpang kekayaan bangsa kita..
    kalo ada yg berkata melayu busuk hati kita marah..tapi dari apa yg ditunjukan sekarang ni..memang melayu tak habis dengan dendam dan hasad dengki.
    ingat lah..dunia ni sementara saja..akan ada kehidupan yg kekal di AKHIRAT sana..

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO