SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

ANTARA GEJUT DAN BANGKIT

Posted by detguaq3 Monday, June 28, 2010



Aku dulunya di tanya oleh beberapa orang blogger mengapa tidak meletakkan slogan Kedah Bangkit sebagai sticker di blog aku. Sehinggalah bila beberapa posting mengenai kelembapan UMNO Selangor dalam bertindak menekan kerajaan pr berbanding blogger-blogger pro-UMNO seperti Beranikan Hati, Selangor Bangkit dan lain-lain blog yang menyuarakan isu yang sama seperti GAP, DET, Unspinner barulah aku mahu menjawab. Jika tidak susah juga untuk memahamkan mereka yang memerah ilham untuk membuat sticker yang cantk itu tentang mengapa aku tidak mahu sehingga kini meletakkan sticker berkenaan di blog aku. Bukan tak mahu bukan mengelak dari uniti bukan mahu menunjuk kelainan. Hakikatnya Kedah masih perlu di Gejutkan sebelum ia Bangkit dan bingkas serta tangkas mendepani musuh dari parti lawan.

Sejak dari kekalahan UMNO/BN Kedah lagi sehingga sekarang aku tidak pernah merasai yang UMNO/BN Kedah telah benar-benar bangkit secara keseluruhannya. Belum kelihatan bahawa UMNO/BN Kedah mempamirkan perubahan sebenar. Mereka masih tidur, malah ada beberapa UMNO Bahagian boleh di dengar dengkur mereka walaupun dari jauh, walaupun dari luar rumah mereka. Kalau bangun(bangkit) sekejap untuk kencing ataupun kerana lapar, mereka bangkit sambil bergaduh dan bertengkar sebelum kembali berdengkur. Benar. Hanya ada bberapa UMNO Bahagian yang benar-benar bangun dan malah bingkas untuk bangkit menuju perubahan yang sebenar. Bahagian-bahagian yang lain sepeti mat pet manyau yang bangunmengeliat sambil menggenyeh mata untuk membuang taik mata yang berlepat sebelum kembali baring mengiring mengubah posisi tidur mereka.

Kerana itulah bagi aku, blogger-blogger Kedah belum mampu untuk meletakkan sticker Kedah Bangkit sebelum benar-benar ada indikator yang jelas mengenai kebangkitan UMNO dan BN Kedah. Aku belum berasa. Lalu aku dengan sokongan kawan-kawan blogger aku yang lain, yang lahir kami bukannya dari dalam mahligai permata, membesarnya ilham kami bukan dari buaian emas, dewasa kami bukannya di istana mewah memilih untuk terus mengejutkan ahli-ahli politik Kedah yang masih bermimpi bahawa mereka itu masih berkuasa di Kedah. Warlord-warlord di Bahagian kebanyakannya setia hidup umpama 'lord' dengan gaya bangsawan.

Walaupun aku tidak nafikan angka Ketua-ketua Bahagian yang masih tidur semakin menguncup,tetapi pergerakannya masih amat perlahan dan masih kurang dari bilangan keseluruhan jari di kedua-dua belah tangan, tetapi aku juga mempunyai perasaan yang amat yakin bahawa keadaan ini akan segara di atasi apabila tiba masa untuk rakyat menentukan hala tuju parti-parti politik di Kedah yang perlu bersaing merebut pengaruh rakyat untuk berkuasa sebagai sebuah kerajaan pada PRU13 kelak. Sejarah yang lepas-lepas kecuali PRU12 yang warna dan corak calon bukannya di tangan tempatan, tetapi di kawal oleh pihak lain di pusat menunjukkan segala persengketaan dan persaingan dalaman akan segera di padamkan atau terpadam dengan sendiri bila masa penentuan semakin hampir, semakin dekat, semakin rapat.

Sehingga waktu itu aku akan terus merindui sticker Kedah Bangkit. Sehingga waktu itu juga misi Tawan Kedah tidak akan padam dari kamus perjuangan!!!!

KATAKAN TAK NAK KEPADA PAKATAN REPUT!

0 Responses to ANTARA GEJUT DAN BANGKIT

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ