SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

TAHNIAH KPN.

Posted by Detguaq Thursday, September 3, 2009

03 September, 2009 14:46 PM

Kontrak Tan Sri Musa Hassan Sebagai Ketua Polis Negara Dilanjutkan Setahun Lagi

Kontrak Tan Sri Musa Hassan sebagai Ketua Polis Negara dilanjutkan setahun lagi mulai 13 Sept ini hingga 12 Sept 2010, kata Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri Datuk Seri Mahmood Adam dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di Kuala Lumpur pada Khamis.

-- BERNAMA





Aku memanjatkan syukur kehadrat Allah bila mendapat tahu(melalui berita) bahawa kontrak Tan Sri Musa Hassan telah dilanjutkan selama setahun lagi. Kalau ditanya kepada marhien macam aku, tentunya aku mahukan kontrak beliau sebagai KPN(IGP) dilanjutkan semaksima mungkin selagi ianya mengikut lunas dan dibenarkan undang-undang.

Aku mula mengetahui keujudan insan hebat bernama Musa Hassan sebelum beliau menjadi IGP lagi kerana abang ipar aku juga anggota polis yang memberitahu aku bahawa Musa Hassan ada kaitan dengan Jalaluddin Hassan, aktor sebaboleh yang aku minati. Dan dari pandangan beliau Musa Hassan bakal menjadi barisan hadapan dalam setor kepolisian Negara suatu hari nanti. Dan hari ini beliau membuktikan bahawa beliau memang layak menjadi KPN seperti dugaan abang ipar aku.

Dan apabila beliau menjadi pegawai siasatan yang paling penting dalam kes siasatan Brader Anvar Bin Ibrahim dulu, aku telah menjangkakan dia akan pergi sejauh KPN pada suatu hari nanti, dan kini beliau masih lagi seorang KPN yang ketokohannya menjadi sanjungan pencinta kedaulatan undang-undang tetapi menjadi igauan buruk para penjahat baik penjahat jenayah mahupun penjahat politik.

Aku tidak hairan jika Brader Anvar Bin Ibrahim mendendami beliau
Aku tidak hairan jika MahmPus memusuhi beliau
Aku tidak hairan jika LKS mencerca beliau
Aku tidak hairan jka LGE mencemuh beliau
Aku tidak hairan jika DAP Gangster mengugut beliau
Aku tidak hairan jika Hindraf menghina beliau
Aku tidak hairan jika samseng PKR gertak beliau......

Kerana jika Allah kata Kun maka Kunlah Tan Sri Musa Hassan sebagai KPN

Walau Brader Anvar Bin Ibrahim memburukkan
Walau Mahmpus memfitnah
Walau LKS memanipulasi
Walau LGE mendesak
Walau DAP Gangster menjegil
Walau Hindraf menggertap
Walau samseng PKR menghuru-hara

KUN FAYA KUN!!!!

5 Responses to TAHNIAH KPN.

  1. JADI! Maka jadi lah ia.. sapa anwar, lks, lge, mamphus, hindraf..?

     
  2. ikan Says:
  3. Aku juga berbangga dengan Ketua Polis Negara sekarang.Beliau begitu berdedikasi serta berpendirian dalam menjalankan tugas.Beliau juga merupakan seorang Melayu yang begitu kuat semangat kemelayuannya.Syabas KPN...Ayuh..Kita Teruskan Perjuangan...

     
  4. Detguaq Says:
  5. Dan kita juga jangan lupa Bro Jinggo dan ikan, bahawa latarbelakang dari segi pendidikan agama oleh ayahnda beliau, Dato' Hassan Azahari yang amat terkenal dalam bidang keagamaan, walupun Alim dengan ilmunya tidak pernah meninggi diri, tidak seperti makhluk sekoq tu yang boleh konpomkan syurga neraka seseorang....Anwar tak nyenak dn tak enak lerrr....

     
  6. Anonymous Says:
  7. Tahniah Tan Sri...Jangan bagi peluang si pejubur tu merosakan negara.. dia lupa dia gunakan polis mcm mkqn gaji dgn bapa dia,,dan jd pembangkan dia tibai nya Polis.. semua zalim.. Patut lah Rahim Nor tinju muka dia sebab kurang ajar.. sepatutnya tinju dia sampai masuk ruma mayat hari tu..selamat malaysia..IGP tahu taik si juburi tu..Kalau IGP tak fikirkan Akta Rahsia Rasmi.. Da bersepah Dokumen salah laku dan video atau apa2 lah sijuburi di serata malayis... Tunngu Akta Rahsia Rasmi dan akta mesin cetak dimansuhkan saperti Pembangkan mahukan..boleh lah dedah semuanya.. Jika ISA di Mansuhkan lagi baik... Dia ingat dia saj leh tunjuk perasaan org lain tak mampu.. nak tengok Mansuhkan ISA tengok

     
  8. Detguaq Says:
  9. Anon 1:04,

    Setujuy dengan apa yang tuan perkatakan. Cuma nak tambah mengenai nilai Statuory Declaration(SD) yang semakin murah semurah kertas balut belacan.

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ