SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Petang ini, betempat diMasjid Sungai Lalang, Biro Agama dengan kerjasama Biro Penerangan dan naungan UMNO Bahagian Merbok telah mengadakan satu aktiviti bagi mengimarahkan masjid. UMNO Bahagian Merbok begitu bertuah kerana majlis anjuran mereka kali ini sempat dirasmikan oleh Menteri diJabatan Perdana Menteri yang memegang portfolio keagamaan(Agama Islam), Yang Berhormat Bregidier Jeneral(B) Dato' Jamil Khir Baharom yang juga sudi untuk menyampaikan sumbangan kepada anak-anak khairiah sekitar Masjid Sungai Lalang.

Sebelum daripada ini, beliau telah mengadakan mesyuarat dengan biro-biro penerangan bahagian-bahagian UMNO Kedah dan kerana mesyuarat itu, maka majlis ini sedikit lewat. Namun tetap berjalan dengan lancar.

Turut hadir ialah Ketua Bahagian Merbok, Dato' Tajul Urus Md Zain serta seluruh barisan AJK Bahagian Merbok. Turut kelihatan ialah Dato' Zubir Saad, Pengerusi Biro Penerangan UMNO Merbok dan juga Dato' Fauzi Saad, Pengerusi Biro Penerangan UMNO Sungai Petani dan beberapa kenamaan lagi.


Wajah Ceria Dato' walaupun agak keletihan setelah menempuh
perjalanan jauh dan kemudiannya mesyuarat panjang
dan akhirnya masih mampu tersenyum mesra ketika
menemui rakyat.



Sumbangan yang bakal diagih


Sedang menyampaikan sumbangan sambil dibantu oleh
Ketua UMNO Bahagian Merbok
Dato' Tajul Urus.


**************************************************************************************
Inilah kali pertama aku dapat scoop aktiviti Dato' Jamil Khir setelah bergelar menteri. Walaupun aku dan beliau dari parlimen yang sama., mungkin kerana tiada kesempatan pada aku menyebabkan aku tidak dapat mengikuti program-program dan aktiviti-aktiviti yang beliau hadiri walaupun beberapa kali beliau telah pulang keJerai dengan jadual yang banyak lagi padat.
Tahniah Dato' atas kesungguhan yang Dato' tunjukkan dalam menjalankan tugas yang diamanahkan.

**Ada orang ligan jawatan sampai huih tapak kasut, bengkak-bengkak tumit, hemoih tahap gaban, taaak dapat-dapat keran bukana KUN dari Allah. Lalu Allah buktikan bahawa apabila KUN sebagai menteri kepada Dato' Jamil Khir faya KUN lah Dato' sebagai menteri.......

SubhanaAllah

9 Responses to PROGRAM PENGIMARAHAN MASJID UMNO BAHAGIAN MERBUK: PERASMIAN DISEMPURNAKAN OLEH DATO' JAMIL KHIR BAHAROM

  1. 1 MELAYU Says:
  2. Hai ! ada apa apa ka ? tiba tiba Dato Jamil Khir mai labur satu lori beras kat orang MERBOK !

    Nampaknya ramai orang berminat kat MERBOK ? mungkin ada sesuatu perkara akan berlaku dalam Merbok kot ?

    Minggu lepas Dato Mokhzani buat majlis berbuka puasa di Mesjid yang sama,mungkin tersentak sikit kot,cepat cepat kena bilas.

     
  3. Pemerhati Says:
  4. Aku ucapkan tahniah kepada Umno Bahagian Merbok yang telah mengadakan aktiviti sepanjang bulan ramadan di merata tempat masjid dan surau.Semoga apa yang telah dilaksanakan itu akan mendapat berkat dari Allah SWT.Tahniah kepada Datuk Tajul dan Datuk Zubir serta seluruh AJK.bahgian yang tidak mengira penat dan lelah bekerjasama bagi menjayakan majlis2 yang diadakan..Alhamdulillah,inilah yang kita harap2kan kepada barisan pimpinan yang ada di merbok ketika ini walaupun memang kita semua tahu,Merbok bukan lagi sapertimana sebelumnya dimana negeri kedah kita sekarang berada dibawah kerajaan pembangkang..

    Mengambil kesempatan ini,aku nak ucapkan sekali lagi tahniah dan syabas kepada Umno bahagian Merbok yang telah begitu berjaya mengadakan majlis berbuka puasa di Masjid Taman Ria Jaya baru2 ini dimana lebih 600 orang hadir di majlis berkenaan..Ini merupakan suatu sejarah bagi Umno bahagian merbok yang mengadakan majlis berbuka puasa dengan kehadiran begitu ramai..Belum pernah aku melihat sabelumnya walaupun dulu ada Menteri dan wakil rakyat di merbok sebagai ketua bahagian..Hakikat ini perlu kita menerimanya dengan senang hati tanpa buruk sangka..Yang pentingnya,perpaduan di kalangan ahli parti perlu diutamakan bagi kita menghadapi PRU ke 13.

     
  5. Pemerhati Says:
  6. Petang 13hb.September 2009,setelah selesai Majlis berbuka puasa dan berjemaah solat magrib di masjid Sg.Lalang..Dato' Tajul dan Dato' Zubir bergegas pula ke surau Kg.Telok bagi menunaikan solat Isya' dan solat sunat terawih bersama jemaah di kampong berkenaan..Selesai solat sunat terawih,satu majlis penyampaian bantuan kepada fakir miskin telah diadakan..Seramai 20 orang fakir miskin di kampong berkenaan menerima bantuan..Turut hadir dimajlis berkenaan termasuk Dr.Ismail Daut,Timbalan Ketua Umno Bahagian dan beberapa orang AJK..Tahniah dan syabas kepada saudara Jamaludin Jaafar yang telah memberi kerjasama yang cukup baik bagi menjayakan majlis yang diadakan.

     
  7. ikan Says:
  8. Tahniah aku ucapkan kepada barisan pemimpin di bahagian Merbok,banyak program serta aktiviti yang telah disusun untuk membina kembali hubungan dan pertalian silaturrahim yg pernah kendur satu ketika dahulu...dengan penuh harapan aku berharap agar pertalian yg terbina ini akan terus berkekalan agar kegemilangan UMNO akan kembali menyinari Kedah pada PRU ke 13 nanti...insyallah..

     
  9. This comment has been removed by the author.  
  10. Apa yang Detguaq paparkan adalah bukti kegiatan UMNO di Merbok. Jangan ada yang salah tafsir atau berprasangka buruk. Tahniah Dato' Zubir, teruskan perjuangan, pedulikan tohmahan!

    Ekeng selalu jugak jengah blog Ketua UMNO Bahagian Merbok. Seperti apa yang ikan kata tu, ada kebenarannya bahawa UMNO Bahagian Merbok tak sunyi dengan kegiatan. Ketua dan sebahagian AJKnya ligat masuk cawangan.

    Peliknya, ada rakan blogers yang asyik menghentam UMNO Bahagian Merbok yang seolah-olah tidur. Atau kalau ada kegiatan yang dibuatpun, tak kena bagi mereka. Pelik! Buat salah. Tak buat lagilah salah!

     
  11. Pemerhati Says:
  12. Petang tadi 15hb.September 2009 bertempat di Surau Taman Pahlawan,majlis berbuka puasa telah sempurna diadakan bagi Zon Sungai Petani Bandar.Dato'Hj.Tajul Urus selaku Ketua Umno Bahagian Merbok telah sama2 berbuka puasa dan menunaikan solat magrib di surau berkenaan.Sebelum berbuka puasa,majlis penyampaian bantuan hari raya kepada gulungan kurang upaya,anak2 yatim dan fakir miskin telah di sampaikan olih Dato'Tajul kepada penerima.

    Majlis berkenaan turut dihadiri Dato' Zubir selaku Ketua Penerangan Umno Bahagian, Ketua2 cawangan dalam Zon Sungai Petani Bandar dan Ajk.Bahagian..

    Tahniah dan syabas kepada Pimpinan Umno Bahagian Merbok.

     
  13. 1 Melayu Says:
  14. BAGUS ! Tiba tiba nampak satu gelombang baru berlumba lumba turun padang nak hulur bantuan.The race now is between Bahagian Merbok and its youngest wing the PUTERIS, CONGRATULATIONS ! but where is WANITA and PEMUDAS ? oh ! probably the PEMUDAS are too busy with KJ and the WANITAS are very busy making Hari Raya kuih and cookies ?

     
  15. Detguaq Says:
  16. Aku sekadar melapur sahaja......

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ