SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

PEREBUTAN JAWATAN KP UMNO

Posted by Detguaq Thursday, September 18, 2008

Khairy mohon dicalonkan


REMBAU 17 Sept. - Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaludin hari ini memohon ahli-ahli Pemuda UMNO mencalonkan beliau bertanding jawatan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO dalam pemilihan parti itu Disember ini.

Khairy berkata, beliau sudah bersedia menerima pencalonan dengan agenda untuk memperkukuhkan Pemuda UMNO serta semangat setiakawan dengan Pemuda Barisan Nasional (BN).

"Setelah saya turun ke bawah, berbincang daripada hati ke hati dengan Pemuda di peringkat akar umbi, maka pada hari ini saya memohon pada Pemuda di peringkat Bahagian UMNO mencalonkan saya sebagai Ketua Pemuda UMNO.(PEGUNA Pemuda peringkat Bahagian....macam pokok kiambang.....)

"Saya juga memilih hari ini 17 September kerana ia adalah Nuzul Quran, hari di mana al-Quran diturunkan ke bumi," katanya yang kini menyandang jawatan Naib Ketua Pemuda.(Kemungkinan ayat ini adalah yang diajar oleh Imam Hadhari kot? Power! Tetapi penuh kekeliruan dan kenapalah perlu dikaitkan semua ini???)

Khairy mengumumkan hasratnya bertanding jawatan Ketua Pemuda UMNO itu pada sidang akhbar di Pusat Khidmat Parlimen Rembau di sini yang turut dihadiri dua anggota Exco pergerakan tersebut iaitu Datuk Reezal Merican Naina Merican dan Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim.(Sekutu rapat nih: Firstier Inner Circle??)

Ketua Pemuda UMNO Negeri Sembilan, Datuk Ir. Jamlus Aziz; Ketua Pemuda Perlis, Datuk Rozabil Abd. Rahman; Ketua Pemuda Wilayah Persekutuan, Datuk Mohamad Norza Zakaria; Penolong Setiausaha Pemuda, Datuk Abdul Rahman Dahlan dan Penolong Bendahari Pemuda, Datuk Abd. Hamid Mohd. Nazahar turut hadir.(2nd layer??)

Khairy menjelaskan, keputusan beliau untuk bertanding jawatan itu dibuat selepas penyandangnya, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein mengumumkan untuk mengosongkan kerusi berkenaan yang telah disandang sejak 10 tahun lalu.

Menurut Khairy, beliau telah bermuhasabah dan akhirnya menemui satu rumusan bahawa perlu ada kesinambungan dalam perjuangan Pemuda UMNO.

Mengenai teras setiakawan yang dimaksudkan, Khairy berkata, ia merujuk kepada peranan Pemuda UMNO sebagai tonggak kepada kejayaan masa hadapan negara.

"Pertama, kita perlu merapatkan jurang dan perkasakan Pemuda di peringkat cawangan dan bahagian kerana perjuangan setiakawan tidak boleh dinilai dengan wang ringgit.

"Kedua, Pemuda UMNO harus menunjukkan contoh yang baik dan jangan hanya menjadi pasukan berkecuali apabila berhadapan dengan Pemuda daripada komponen parti Barisan Nasional (BN).(Apakah tanpa anda kami tidak dapat menunjukkan contoh yang baik??)

"Ketiga, Pemuda UMNO harus bersama generasi muda yang ada di luar UMNO dan hendaklah menjadi badan yang 'inclusive' bukannya 'eksklusif','' katanya. (Apakah tanpa anda kami tidak layak bersama generasi muda diluar UMNO?)

Menurut beliau, Pergerakan Pemuda UMNO perlu bergaul dengan generasi muda dalam perkhidmatan awam, swasta, pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan kesatuan buruh supaya hubungan erat dapat dikecapi bersama.(Juga yang ini, jika tanpa mu Encik Khairi?)

Beliau seterusnya menjelaskan hasrat untuk bertanding itu bukan hanya atas kapasiti seorang pemimpin Melayu tetapi juga dengan amanah besar sebagai pemimpin muda kepada rakyat Malaysia.(AMANAH?.....Amanah KE?)

Katanya, jawatan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO bukan sahaja untuk orang Melayu tetapi merupakan Ketua Pemuda bagi BN.(Besar tu tanggungjawab!!! Layak ke anda jika dilurut kepada sejarah anda yang lepas-lepas???)

Khairy Jamaludin (tengah) pada sidang akhbar di Rembau, Negeri Sembilan, semalam

Salam Ramadhan.

Sayugia dimaklumkan, walaupun aku ahli UMNO dan dia juga ahli UMNO, si kj ni bukanlah pilihan hatiku. Setakat turun berjumpa dengan KP UMNO bahagian(KPUB) bukanlah cerminan sokongan ahli-ahli marhien. Rata-rata Pemuda dicawangan aku amat tidak menggemari akan si KJ ni. Memanglah KPUB-KPUB yang dok ada la ni ada segelintir yang sokong beliau, tetapi mereka juga mesti ingat bahawa usul-usul dari Pemuda Cawangan(PC) tidak boleh diketepikan.

PERINGATAN KEPADA KPUB-KPUB

SILA SEMAK USUL-USUL DARI SEMUA MESYUARAT PC-PC YANG ADA DIBAHAGIAN ANDA SEBELUM MEMBUAT PENDIRIAN. JIKA BERTENTANGAN DENGAN APA YANG DIUSULKAN/DICADANGKAN OLEH PC-PC ANDA SEBELUM MEMBUAT KENYATAAN MAHUPUN PENCALONAN TERHADAP BELIAU. JANGAN MENGKHIANATI PC-PC, KERANA MEREKALAH YANG SEBENARNYA TONGGAK PUM(PEMUDA UMNO MALAYSIA) DAN UMNO KESELURUHANNYA.

Setelah apa yang berlaku dan atas ke-sering-an kontroversi timbul hasil dari air tangan beliau dan atas persepsi negatif yang sebati dihati ahli-ahli marhien seperti aku dan ahli-ahli pemuda dicawangan aku, termasuklah anggota kabinet terbaru Pemuda cawangan aku, kami(dan ahli-ahli yang sewaktu dengasn kami) tidak menyokong beliau untuk jawatan berkenaan.

Tetapi elok juga ada pertandingan.......Empat Penjuru!!!

Empat penjuru, empat tembok batu

Memandang kejam padaku.........*M.Nasir.

APA-APAPUN AKU UCAPKAN JUGA SELAMAT BERTANDING DAN BERTANDINGLAH DENGAN JUJUR DAN IKHLAS DEMI UMNO, BUKAN DEMI KEPENTINGAN PERIBADI

........................................................SEBAB?...........................................

AKU SAYANG UMNO


0 Responses to PEREBUTAN JAWATAN KP UMNO

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ