SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

KOMEN OLEH MELAYU JERAI

Posted by Detguaq Wednesday, August 20, 2008

Terima kasih kepad Melayu Jerai kerana sudi komen artikel saya mengenai calon KPB dan NKB. Saya terima dengan terbuka komen beliau itu.

Cuma nak perbetul sedikit sebanyak apa yang perlu diperbetulkan.

Pertama.
MJ: "ahli pemuda cawangan yang lain mungkin bukan macam ahli pemuda cawangan PUJ yang mungkin menilai pemimpin dari segi duit dan kemewahan adalah segalanya dan TIDAK ADA pertandingan NKB sesama sendiri."

PUJ: Kenapa anda bersangka yang ahli pemuda cawangan saya adalah ahli yang menilai kepimpinan dari segi duit dan kemewahan??? Ini saya sangkal, kerana saya kenal setiap ahli-ahli Pemuda cawangan yang rapat dengan saya dan aktif bersama dicawangan. Kebanyakan mereka mempunyai pekerjaan sendiri termasuk saya dan tidak bergantung sepenuhnya kepada politik sebagai sumber periuk nasi dan beras. Bagi saya terutamanya dan NKPC, politik hanya sekadar wadah untuk survival bangsa Melayu. Anda tersilap berperasangka. Tak mengapa, mungkin anda kurang rapat dengan saya, saya ma'afkan atas andaian anda.

Manakala untuk NKB, elok anda selidik terus dengan calon NKB, mungkin dia boleh memberi gambaran dan kefahaman mengenai apa itu 'satira'. Period.

MJ:"
rasanya pemuda cawangan PUJ yang menjadi boneka kepada yang lebih superior kenapa perlu akur kepada arus perdana kalau pemuda cawangan PUJ mempunyai pandangan dan pilihan sendiri, jika mengharapkan yang diatas saja membaja dan yang dibawah meracun sampai bila pun pohon UMNO yang kita tumpang teduh tidak akan subur."

PUJ. MJ memang tukang masak yang mahir kerana pandai menggunakan perasa untuk menyedapkan masakan, sedangkan saya kalau nak menyedapkan maskan saya tidak akan menggunakan perasa, tetapi adunan yang seimbang terhadap sesuatu resepi itu. Untuk pengetahuan MJ, pilihan saya sebelum inipun tiada yang lain, spt yang saya katakan sebelum ini. Tetapi berbeza dengan NKPC saya, beliau mahu memilih yang satu lagi dan kami tidak perlu bertelagah mengenai hal itu kerana akhirnya, kami akan akur dengan keputusan mesyuarat. Dan apabila mesyuarat bersetuju sebulat suara untuk terus memberikan kepercayaan kepada KPB yang ada unutk terus dikerusinya, maka itulah keputusan yang perlu diterima oleh saya, NKPC dan ahli-ahli.

Lagi pula saya sedikit sebanyak berbangga dengan KPB kerana sanggup menjadi calon DUN Sg Limau sedangkan ada pemimpin yang menolak bila ditawarkan tempat itu pada PRU terdahulu, kerana takut kepada kekalahan walaupun belum bertarung. Beliau hanya mahukan tempat yang selamat sahaja untuk bertanding. Dan sejarah Jerai ada memperlihatkan sesiapa yang sanggup bertarung di DUN yang menjadi kubang PAS itu akhirnya menjadi seorang survival poltik yang gagah.

MJ: "
aku juga meragui pemuda cawangan PUJ, adakah mereka ini hanya setia pada individu atau setia pada UMNO atau kerana kepimpinan pemuda cawangan PUJ yang menjadi punca kemerosotan kehadiran??"

PUJ: Anda boleh kata apa sahaja mengenai kami, tetapi kami berada didalam UMNO bukan baru. Mungkin anda tidak meronda pada malam dan dinihari pada PRU tempoh hari, sedang ada ahli-ahli pemuda cawangan PUJ yang adap-adap saya menampal dan menaikkan poster pembangkang, namun beberapa kerat yang setia dengan UMNO(bukan orang tertentu didalam UMNO), terus gigih menganyam, menampal dan mengibarkan poster dikawasan kami, dan alhamdulillah, menyedari kami kekurangan tenaga, datang beberapa jentera dari pemuda cawangan lain membantu untuk menyemarakkan perang poster dikawasan kami, kerana kawasan kami adalah kawasan sensitif dan strategik. Takkan pula poster tu ada gambar YB lama??? Oh ya.....anda selalu out-station kan? Jadi kepada mereka yang nak setia kepada individu, itu hak mereka. Pada mereka individu itu amat dekat dengan mereka sehingga sukar meliberalkan diri, nak buat macamana? Mereka kata kepada saya, dah individu tu elok-elok buat kerja, pasai pa nak diganti dengan orang lain. Dan macam kata saudara juga, saya kata dia dah banyak penggal. Elok juga orang lain pula, UMNO juga. Tapi mereka yuang tidak bersetuju memandang sinis kata-kata saya. Nak buat macamana. Betul kata anda.

Tapi kena ingat juga, kalau yang mengganti tu akhirnya tidak dapat perform macam yang sebelumnya, PRU akan datang boleh jadi pakat-pakat gigit jari ler sesama kita. Contoh: TDM masih berkemampuan meneraju negara dan negara juga pada landasan yang baik halatujunya, pakat-pakat runtun dia suruh turun, ganti dengan Mr Clean konon, clean apa sekarang ni??? Huru hara adalah.

MJ: "
jangan kita melihat dengan hanya sebelah mata atau PUJ cuma mendengar lebih dari melihat, untuk makluman PUJ salah seorang calon yang bertanding KB pun mendapat sokongan malahan turut berkempen dari TKB yang tidak mempertahankan jawatan. kalau nak dikira ubah fikiran kerana tamak...bekas YB tu pun pernah berjanji dan berkata setakat ni saja aku nak jadi ADUN..tapi...aku rasa baik PUJ jawab berapa penggal dah...kita kenalah terima takdir tuhan bahawa hari ini orang lain pulak...sebagai ahli kita harus menyokong sebagaimana bekas YB mendapat sokongan dulu"


Memang benar kata-kata MJ, benar dengan segala kebenaran, tetapi kebenaran dari pihak MJ adalah dari "kedua biji mata" MJ dan dari akal fikiran MJ, manakala kebenaran PUJ pula adalah dari "sebelah mata" PUJ dan mungkin pertimbangan PUJ hanya berdasarkan fungsi serebrum atau serebelum PUJ sahaja sehingga terlupa medula oblongata juga perlu berperanan, kerana tanpa ketiga-tiga organ berkenaan penilaina PUJ tidak sekata. Jadi sebagai YB, dah pakat-pakat pilih(itupun pasal UMNO)maka dialah YB kita. tetapi malangnya YB kepada parti pembangkan(dalam skop Negeri Kedah)......... Dan aku bukan tak sokong dia untuk duduk diantara barisan terkehadapan dalam UBJ, tetapi dah dapat jawatan YB, bagilah pula jawatan lain kat orang lain pula. Kalu duduk dikerusi nombor anupun title YB dia bukannya gugur, dia tetap YB DUN aku juga. tetap juga dia kena berkhidmat untuk rakyat DUN dia juga dan UMNO keseluruhannya. Namapun KULI RAKYAT(pinjam kata-kata YB Ariff Shah yang tak sinting seluaq walaupun redah ayaq BAH......selalu lagu tu ka?)

Dan sebagai konklusi untuk sapapun yang betanding, kalau dah ditakdirkan menang, maka dialah pemimpin aku, dalam UMNO Jerai ni.

..........Kerana aku sayang UMNO........

0 Responses to KOMEN OLEH MELAYU JERAI

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO