SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

NI PAPAN TANDA KEJADAH APA NI?

Posted by DetGuaq7 Wednesday, November 10, 2010

PASRAEL TELAN KAHAK BERGELEMA PEKAT MELEKAT MEREKA SENDIRI.

Benci sungguh depa dengan 
"SATU LAGI PROJEK KERAJAAN BARISAN NASIONAL"
tetapi kini apa yang mereka benci nampaknya telah mulai mereka lakukan.

Apa yang depa tak kata dekat Kerajaan Persekutuan yang di kuasai oleh UMNO/BN?  Apa yang depa tak kata? Apa yang depa tak nista?  Apa yang depa tak hina?  Binatang apa yang di anggap hina dan rendah tarafnya yang tidak di nasabkan dengan UMNO?  Perkataan berbentuk cacian apa yang depa tak hambur?  Istilah berbau kutukan apa yang tidak di lontar keluar dari mulut depa?

Hanya kerana BN hendak tunjukkan kepada rakyat bahawa sesuatu projek pembangunan itu di biayai oleh kerajaan yang mereka kuasai, lalu bermacam-macam nista hina ditanam kedalam benak rakyat dengan niat untuk menimbulkan perasaan benci rakyat.  Ini di buat atas sebab mereka CEMBURU, IRI HATI, HASAD dan DENGKI dengan kesungguhan Kerajaan Pusat untuk memberi keselesaan kepada rakyat, perasaan seperti ini terbawa -bawa tidak kira masa sehingga terbawa-bawa dalam tidur depa sehinggakan depa  meroyan dan meracau ketika tidur depa dengan kata-kata "Kerajaan Zalim", "Kerajaan Zalim", "Kerajaan Zalim"!!!

Sedangkan kerajaan yang zalim inilah yang menjaga mereka sejak dari benih lagi kemudiannya ketika berbulan-bulan ibu mereka bunting, malah sehinggalah mereka di lahirkan.  Kemudiannya suntikan demi suntikan di beri untuk mengelakkan pelbagai penyakit agar mereka sihat dan membesar denga cukup selesa sebelum di pastikan mereka yang dari bayi menjadi kanak-kanak yang dapat menikmati ilmu dan akademik setinggi mana yang mereka mahu.

Yang Cemerlang terus di julang
Yang berke inginan di beri pimpinan
Yang berkehendak di galak
Yang ingin berjaya di biaya

Ramai jurublog pembangkang memberi perasa dan perisa yang cukup menjijikkan terhadap dasar Barisan Nasional yang masih menguasai Kerajaan Persekutuan dalam mengwar-warkan projek-projek dan aktiviti mereka sebagai sebuah kerajaan yang di pilih oleh rakyat secara majoriti.  kononnya rakyat jijik melihat papan tanda-papan yang di tegakkan di tapak-tapak projek yang memberitahu siapa yang mengilhamkan serta merealisasikan projek-projek berkenaan.  Pedih hati terhiris perasaan aku sebagai penyokong parti yang menguasai kerajaan persekutuan dengan sikap cemburu tidak bertempat mereka, kononnya seolah-olah menggambarkan rakyat buta huruf.  Satu tohmahan yang menghina rakyat tanpa mereka sedar!

Rupanya mereka selalu lupa dengan perancangan Allah.  Mereka ingat mereka adalah perancang terbaik dalam memfitnah dan memburukkan setiap usaha dari dasar pragmatik oleh Kerajaan Barisan Nasional.  Dan pada hari ini aku sungguh terkejut bila melihat sebuah papantanda yang terpacak di tepi sebuah jalan di dalam satu daerah di Kedah.  Kini rupanya, kahak pekat melekat yang mereka ludahkan di seluruh negara sudah mula di jilat kembali sikit demi sedikit walaupun kahak itu sudah sebati dengan tanah, kering di jalanan.  Yeiiaakhhh!!!

Tetapi bila diri sudah berada dalam posisi bertahan, kini mereka bermain kata dan sandiwara kononnya itu tidak baik, ini tidak boleh.  kalau kita lihat di dalam FB, mereka sengaja menghantar cerita-cerita bohong dan fitnah mereka di dinding-dinding masing-masing tanpa rasa bersalah dan jahil dengan natijah yang tidak membawa keberuntungan untuk perpaduan rakyat dan kesejahteraan negara.  Mereka kini membakar diri!

3 Responses to NI PAPAN TANDA KEJADAH APA NI?

  1. anti bohmau Says:
  2. salam det,

    oooooi! kalau bab papan2 tanda, banner2, banting2, iklan2 yg pas anggap propaganda umno & bn dulu, laa ni dah jadi faveret pas laa.. di serambi mekah ni tang mana takdak papan2 tanda, banner, banting2, poster2, iklan2 pas? penuh dgn muka tok gurau depa. tu yg ustaz mat nor deris kata n.ajis gunapakai kaedah ayatollah khomeini dok bubuh gambaq besaq2 meghata2 supaya orang nampak kagum & taksub padanya...dasat! dasat! yg dulunya haram dah jadi halal krn pedoman tok gurau!!!

    yg aku bengang sgt ataih bekaih kurma yg depa bagi mas bulan posapun ada muka tok gurau ni & jugak gambaq kaler muka adun laki bini( ikut kawasan adun la) ataih bekaih2 tu..aku tak mau makan. kan mak kata..'kita kalau tak bekenan dgn orang tu, muka dia pun kita tak kelapaq tengok, barang dia pun kita tak kelapaq ambik!' tapi puak2 pas tu depa takdak pantang macam tu sebab tok gurau depa dah lama fatwakan.."oghe bui amik, tapi pangkoh bule"!!! sebab tu kebanyakan puak2 pas ni muka tak malu...

     
  3. Anonymous Says:
  4. kalau sesatu benda tu tadak apa2 camana lak?. kalau badan orang tapi tadak muka orang camanalak?. kahkahkah
    kekadangkan kita suka kutuk orang sedangkan kita lebih teruk daripada orang yang kita kutuktu.

     
  5. Pakteh Says:
  6. Satu jari dok tuding kat oghang, 3 lagi patah balik mai kat kita...yg dok jadi skang ni lagu tu la. Dulu dok petikai sangat bila ada s/board KERAJAAN BARISAN NASIONAL kat projek2. lani hangpa pun sama. Awat, ada wahyu terbaru ka dari Azizan n Nik Aziz?. Memang depa ni lagu tu sejak dulu n sampai bila2.
    Dulu masjid UMNO/BN buat depa kata haram, lani masjid yang sama gak depa guna n lebih teruk lagi...di Kelantan berapa buah Masjid yg Pas buat?. Terbaru ADUN PAS sendiri dah pertikai pasai isu masjid ni.
    Dulu bekawan dengan kapiaq hangpa hukum haram. Lani hangpa lagi teruk siap jadi pencacai depa lagi.
    Dulu hangpa nak laksanakan hudud jika memerintah, Lani ni lagi byk rumah urut yang hangpa buat.

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO