SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

AZIZAN MEMANG SEORANG YANG PENDENDAM

Posted by DetGuaq7 Wednesday, November 17, 2010


Akhirnya secara tak langsung MB Kedah yang hari tu PEMOHONG mengenai status kependudukan rakyat di Kampung Kilang Ketapan dan tidakpun menjawab secara tepat isu berkaitan yang di bangkitkan dalam persidangan dewan yang lalu telah MELONDEH sendiri sikap beliau yang sebelum ini tersembunyi rapi di sebalik 'jubah zuhudnya'.  Jangan pula rakyat Kedah lupa tentang pembohongan beliau mengenai pendapatan Kedah yang kononnya meningkat 205%, paddahal angkanya sahaja sudah tidak masuk dek akal.


Sebelum itu BANJIR telah MELONDEH sifat sebenar insan bernama Azizan Razak ini bilamana air bah di Utara Kedah itu telah menzahirkan sikap PANAS BARAN seorang pemimpn yang selama ini di gambarkan sebagai seorang yang tenang, sabar dan 'kelolo'.  Itulah kelebihan setiap apa yang Allah 'bala'kan untuk kita.  Rahmat di sebalik bencana alam ini rupanya bukan sahaja berjaya menjadi ejen peluntur kepada permukaan bumi yang agak kotor sungainya dan tersumbat taliairnya, malahsedikit sebanyak dapat juga membantu kerajaan pas kedah untuk mencuci sampah -sarap di sekitar bandar-bandar yang di landa banjir, sebab itulah EXCO kerjaan pas kedah, iaitu fakhurazi dapat tidur lena...nasib baik ada bah besaq....Dia kata dia la ni dah boleh tidur malam berbanding dulu, Ya lah tu...dulu hidung dia agak sensitif dengan bau tengik sampah-sarap, tapi lama kelamaan, hidungpun dah mangli.

Semalam pula, lagi sekali MB Kedah yang berlakon kononnya seorang yang KELOLO ini sekali lagi MELONDEH perangai TULIN yang ada dalam dirinya yang aku rasa amat sukar untuk di lunturkan dari kesumatnya.  Apabila dengan riaknya mengingatkan agar dirinya tidak di cabar di sebabkan pernah selama 5 tahun menjadi Ketua Pengarang lidah pemfitnah pas, iaitu HAPRAKAH.  Dia mengungkit beberapa peristiwa di mana mereka jarang di jemput untuk membuat liputan, tetapi azizan kena ingat, tidak di jemput dan di haramkan membuat liputan berita adalah dua perkara yang amat berbeza.  Tidak di jemput mungkin kerana tidak sesuai untuk di jemput, memandangkan haramkah adalah media politik semata-mata. Tetapi mengharamkan media dari membuat liputan sebenarnya tidak banyak memberi kelebihan dari segi publisiti kepada beliau, di mana ini di akui sendiri oleh beliau semasa menggulung perbahasan pada hari terakhir sidang DUN. Atas faktor inilah maka bagi jurublog, HAPRAKAH tidak di jemput, lagi pula HAPRAKAH bukannya akan menyiarkan berita yang seimbang, maklumlah...lidah pembangkang.  Takkanlah pula hendak memuji kerjabaik yang di buat oleh kerajaan Barisan Nasioanl, jangan haraplah......

Sebab itulah apabila sudah enak berCHOKOH atas kerusi bersalut kulit di pejabat Menteri Besaq diWisma Darulaman, bersama sedikit kuasa yang Allah berikan sebagai ujian, maka antara ujian yang sudah di lakukan ialah dengan mengharamkan liputan oleh akhbar-akhbar arus perdana, walaupun akhirnya suasana sepanjang persidangan berlangsung amat hambar.  Ketika di tanya mengapa pula beliau membenarkan akhbar-akhbar berbahasa Cina dan Tamil tidak di sekat, beliau berkata kerana beliau tidak tahu membaca tulisan di akhbar-akhbar Cina dan Tamil!  Kalau dia tahu membaca apa isi tulisan di dalam akhbar-akhbar berkenaan, mungkin tindakan yang serupa akan di ambilnya, katanya lagi.  Wah!!!!  sepatutnya dia perlu mengupah dua orang yang ada kebolehan untuk menjadi pembantu kepada pegawai medianya untuk membacakan isi akhbar-akhbar berkenaan.  Integrasi dalam bentuk kerjaya boleh di ujudkan jika beliau PEKA....tapi sebaliknya beliau cukupPEKAK dengan keperluan ini.  Ntah ada ntah tidak carutan wartawan-wartawan itu terhadap beliau sepanjang persidangan berlangsung....manalah tau.....

Benarkah begitu????????

2 Responses to AZIZAN MEMANG SEORANG YANG PENDENDAM

  1. SETAKAT TU JA IMAN PUAK2 PAS..DET OI! KALAU BINI PUN SANGGUP HALAU MASAKAN WARTAWAN...KAH..KAH..KAH...ISLAM SEKADAR DAKI LUAR KULIT PEMBOHONG MENGALAHKAN YAHUDI LAKNATULLAH.

     
  2. Anonymous Says:
  3. DUA KALI LIMA JUGAK HANGPA TU PON....

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO