SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Semua Boleh Tengok!!!!

Posted by Detguaq2 Friday, July 16, 2010



Walaupun sudah berlalu 5 hari berlalu kekecohan mesyuarat di SP Inn Sungai Petani semasa Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Sungai Petani, tetapi ianya masih hangat di perkatakan sehingga ke hari ini.

Nasi yang di masakkpun pakat-pakat dah tau jadi bubur belaka. kalau niat awal nak buat kanji, tak pa juga, ada juga rasa dan sedap..Ni jenis bubur yang semua tau hanya layak di curah kelongkang! pakat-pakat padan ke muka masing masing...

"Hang padan kat aku"
"Aku padan kat hang"....

Fair and Square???

Dan aku dah janji nak stick you tube pasal kekecohan tu pada Alifadam. Aku akan stick selama sebulan di blog ini sebagai tanda ingatan terhadap apa yang aku sifatkan sebagai tragedi di zaman maya....

Depa habaq UMNO Sungai Petani ni dulu-dulupun cam tu juga..tapi dah zaman tak canggih, maka pakat dengaq cerita hujung-hujung telinga sajalah...

**Aku juga dapat maklumat yang Ahli Parlimen PAS bagi Jerai,YB Firdaus Jaafar turut berlegar di luar Dewan, kerana tugas. Akudi fahamkan dia adalah salah seorang Pengarah bagi syarikat yang mengendalikan SP Inn milik Kerjaan Kedah. Tentu seronok dia dapat tengok perwakilan pakat masak bubur.....

19 Responses to Semua Boleh Tengok!!!!

  1. aku dah tengok.aku cadangkan ali yahaya dan shahnim wajib berundur dari jawatan mereka jika mahu lihat umno sg petani pulih dan setabil.kalau sayang umno undurlah cara terhormat.ali dan shahanim sebenarnya rekod mereka berdua sudah pun tercalar dengan buroknya.ali sudah tidak layak berada disitu.tidak ada kemampuan urus umno dialaf baru dengan baik dan teratur.indah khabar dari rupa.shahanim pun serupa barulah orang ramai tahu budi baik dia selama ini.pru 13 nanti tidak memerlukan tokoh seperti ini.gopoh dan gelojoh.tidak ada nilai dan norma pemimpin yang dicari selama ini.awan mendung telah berarak disungai petani.ramai pemimpin yang bersih dan bertakwa beriman dalam umno sungai petani.Allah dah tunjokan akan larangan nya terhadap rasuah dalam apa jua bidang.rasuah adalah soal alklak .kalau masih bangga dengan rasuah terimalah lagi bala dari YANG MAHA ESA.

     
  2. Sepanjang amatan aku kebanyakan ketua bahagin dikedah adalah terdiri drp sepesis penakut dan pondan.Setakat yg aku tahu ialah merbok,padang serai dan sunagi petani.Pemimpin jenis apa ini kalau pondan dan penakut.

     
  3. Anonymous Says:
  4. SETUJU DGN PENDAPAT PEMUDA TMN RIA.KETUA BAHAGIAN YG DISEBUTKAN BUKAN SEKADAR PONDAN ATAU PENAKUT TETAPI "dayus" !!! YA "DAYUS" DAYUS KERANA DEPA ADA AGENDA SENDIRI TERUTAMA PDG SERAI YG KONONNYA AKAN MEMBAWA PENGUNDI PDG KE MERBAU PULAS.INIKAH KEJANTANAN KETUA UMNO???BERANIKAH ZUBIR ORG KUAT RAMAN MENGAKU SIKAP DAYUS INI?INIKAH CARA UMNO BERPOLITIK???KURANG PECAYA TANYA SENDIRI ZUBIR YG KONONNYA PENASIHAT KEHORMAT RAMAN KETUA BHG DAYUS TU.ADA BERANI?INILAH KETUA2 UMNO YG TIDAK LAYAK SAMA SEKALI DIKETENGAHKAN KERANA MERUGIKAN MELAYU

     
  5. masalodeh Says:
  6. inilah antara kejayaan perisik asing [dari pas/pkr] yang berjaya merobek, memporakporandakan kestabilan umno.agenda ini akan berterusan...umno akan bercakaran sesama sendiri dengan membangkitkan isi kepimpinan di peringkat bgg, terutamanya di negeri-negeri yang di kuasai pembangkang, supaya umno hilang tumpuan kepada bangkit semula....memang tak dinafikan,,,ketua-ketua bhg yang di sebut tu memang ada kelemahan yang berpunca dari cara mereka menang semasa pemilihan bhg baru-baru ni....spesis nilah yang mengundang campur tangan perisik asing ke dalam umno tanpa di sedari umno...lebih-lebih lagi umno bhg pdg serai yang sanggup bersekongkol dengan pas/pkr semasa pru ke-12 lalu yang meneybabkan calon bn tumbang di din mp......keran tak puas hati rahman tidak dipilih sebagai calon dun mp.......

     
  7. said gurun Says:
  8. Dua bahagian yang berpeluk atas pentas.satu di kuala kedah satu lagi dipadang serai.hebat hebat.

     
  9. titi panjang Says:
  10. tahun depan giliran ali yahaya pula berpeluk dengan shahanim atas pentas.lagi hebat

     
  11. Pemuda taman ria.Eloklah kita nobatkan mereka bertiga sebagai panglima silat pulut.

     
  12. sribuat Says:
  13. salam....

    Tak pa.... bukan sungai petani aja, kat setiu lagi hebat.. TPM Muhyiddin turun pun 4 ADUN tak mai. Nampak sgt kokaknya muhyidin ni di mata adun2 tu....

     
  14. Nampak gayanya kalau dalam masa terdekat ada PRU, BN/UMNO Kedah bungkuih lagi..

     
  15. Anonymous Says:
  16. kalau bungkuih BN kedah, Ini semua keja Det guaq, Ali yahya, Makbul, Y. Begok Tajuddin Abdullah, ketua Pu3 Kedah Shima yg jadi dalang dan jalang mempecah belahkan umno di kedah.....

     
  17. Anonymous Says:
  18. Kalau ramai pimpinan kedah yg ada tak boleh pakai, presiden dan mt kena lakukan sesuatu bagi mengembalikan keyakinan rakyat kpd bn. cari resolusi terbaik supaya umno kedah dpt dipulihkan.

     
  19. kikikih Says:
  20. ya..ni ada satu lagi dr grup 1 lagi
    http://www.youtube.com/watch?v=HvFmPWUHmbU

     
  21. kapak besi Says:
  22. masalodeh..perjuangan umno hari ini lebih kepada kepentingan diri dan kroni.pertama nak jadi calon.kedua cari projek.itulah puncanya sindrom meluat dari orang ramai.politik wang dah biasa macam air sejuk je.tak percaya tanya orang ramai.kalau kata aku pembohong.

     
  23. Anonymous Says:
  24. dok gila nak jadi calon.piiiirah.muka macam tikus bendang.perangai burok buat umno kalah banyak lagi terok.

     
  25. MELAYU BOTOI Says:
  26. ALI YAHAYA INI BUKAN CERDIK SANGAT.HANG TU KERETA BARU LAGI.YANG HANG DOK PI BELAGA DENGAN KERETA BUROK TU BUAT APA.DEPA DAH KEMEK PUN.NAH SEKARANG INI KERETA BARU HANG PUN KEMEK.BAHLOL SANGAT LAA HANG INI.

     
  27. Anonymous Says:
  28. Rahman, Rahman, Rahman....Ketua Bahagian yang cukup meroyan nak jadi calon YB yang sanggup tukaq pengundi dun lunas ke dun merbau pulas...dia kena sedaq bahawa dia adalah salah seorang daripada pembelot masa PRU lepas dan memberi kemenangan pada pihak PAS. sanggup kah kita rakyat di merbau pulas dan kedah mau kan pemimpin seperti ini. Kalau dia boleh kerahkan ahli-ahli pemuda semasa dia menjadi ketua pemuda supaya jgn melakukan kerja semasa PRU dan jgn mengundi calon BN aku percaya kalau dia jadi calon kali PRU kali ini akan ada pula org yang akan buat benda yg serupa pd dia. Pemimpin yang munafik dan pentingkan diri sendiri...Pemimpin yang sanggup buat apa saja demi cita-cita politik dia tercapai. Sanggup menendang menyepak orang yang betul-betul berjasa pada dia. Manusia apa kah ini. Kalau orang UMNO x reti nak menilai manusia seperti rahman aku x tau nak habaq dah.

     
  29. Anonymous Says:
  30. rahman tak ada masalah.KJ ada.masa depan dia cemerlang gemilang terbilang.he he he

     
  31. Anonymous Says:
  32. Det, jangan biaq sampai sabulan. Boleh tutup dah cerita ni. Sebab kelmarin MT dah buat keputusan BPUNK kena ambil alih pentadbiran Bhg tersebut.

    BPUNK mungkin dapat menyelenggarakannya sebaik mungkin demi perpaduan dalam Bhg tersebut. Kita ada tugas lain yang lebih besar daripada itu yang harus dilaksanakan.

    Bila sebulan, BPUNK akan menghadapi kesukaran dalam menjalankan tugas yang dipertanggungjawabkan.

    siberangan

     
  33. Anonymous Says:
  34. blogger kedah dah takdak kerja lain ka..hangpa pi tgk selangor ,perak dgn penang blogger depa semua buat kerja. hat ni dok kalut tembak kaki sendiri,akai ada ka ,banyak lagi isu pas kedah hangpa tak tembak

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ