SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Pakat Tebuk Perahu....

Posted by Detguaq2 Saturday, July 10, 2010

Aku tak mau tulis panjang kali ni, sebab aku masih banyak kerja yang perlu di selesaikan. 


Aku tulis mengenai SUKBPUNK dan kisah Shahanim dulu adalah dgn tujuan yang sama walaupun keadaannya berbeza.  Satu jawatannya adalah secara lantikan, manakala satu lagi jawatannya adalah secara suara terbanyak melalui undi perwakilan.  Kedua-duanya aku berharap agar terus berdiri teguh dan kukuh.

Semua jawatan eksekutif di BPUNK adalah lantikan yang secara tradisinya adalah dengan persetujuan Presiden UMNO.  Misalnya dalam kes BPUNK, semua lantikan jawatan  tertinggi BPUNK adalah di lakukan sendiri oleh DS Najib selaku Presiden UMNO.

Manakala di bahagian, UMNO Bahagian Sungai Petani contohnya Ali Yahya di tabal sebagai Ketua UMNO Bahagian setelah ahli-ahli UMNO Bahagian Sungai Petani juga yang memilih beliau berbanding calon lain yang turut bertanding.  Maka jika ahli-ahli UMNO Bahagian Sungai Petani ingin menukar Ketua Bahagian, mereka sepatutnya berbuat begitu melalui saluran yang di benarkan. Sebenarnya mereka bukannya tidak di nasihat atau di beri tips untuk melakukannya, tetapi mereka memilih untuk membuat desakan tanpa mengambil kira peraturan yang terdapat dalam perlembagaan parti yang boleh menyebabkan desakan mereka di abaikan kerana tidak mengikut prosedur. 

Tetapi apakah kerana UMNO Sungai Petani ni dah umpama perahu yang bocornya sudah tidak boleh di tampung, maka pakatlah mereka secara kolektif untuk mengkaramkannya, maka apa lagi yang kita boleh buat?  Hari ini Wanita UMNO Bahagian pula membuat kejutan seperti apa yang telah di buat oleh Puteri UMNO Bahagian Sungai Petani tempohari walaupun cuba di halang oleh Pengerusi Persidangan.  Aku di fahamkan usul mereka akan hanya tinggal usul tanpa bisa.  Tanpa bisa kerana ianya tidak mengikut apa yang termaktub dalam perlembagaan seperti mengadakan EGM khusus untuk membincangkan isu untuk membuat undi tidak percaya kepada Ketua UMNO Bahagian Sungai Petani.  Aku tidak tahu sehingga mana kesannya yang bakal timbul pada Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Sungai Petani nanti.  Sama-samalah kita tunggu episod seterusnya.

Apakah usul ini sah untuk di bahaskan dalam Mesyuarat Perwakilan Bahagian?

Tahniah kepada seluruh ahli UMNO Sungai Petani di atas usaha anda!!!

12 Responses to Pakat Tebuk Perahu....

  1. itulah padi yang yang dituai kerana baja rasuah yang ditabur oleh ali yahaya.suara yg dibeli dgn harga gila-gila.aku rasa eloklah ali yahaya turun sebelum insiden yang lebih malu terjadi.ali yahaya bukan seorang pemimpin.dia layak jadi kerani pejabat umno sg petani sahaja.begitu juga shahanim yg tabur baja rasuah.akhirnya seluroh rakyat makan hasil taburan rasuah.jangan bimbang umno sudah tidak ada harapan lagi kerana barah rasuah.seluroh pimpinan bahagian dikedah adalah perasuah.cuba buat kajian terpeinci tiap-tiap bahagian.Allah murka kerana pemimpin kita rakus dhn jawatan dan rela dengan rasuah.aku sedih dan geram meluap-luap bila teringat pada penyakit ini.

     
  2. Anonymous Says:
  3. wat depa tak tebok.depa dah tau perahu nak garam.

     
  4. Anonymous Says:
  5. dengak kata mesdyuarat perwakilan sungai petani tadi kalut.depa dok sembang kat nasi ikan bakar .

     
  6. Anonymous Says:
  7. ala bakar je kalut maklum lah shanim dah bagi susu tetek dia malam tadi kat emeral putri

     
  8. Anonymous Says:
  9. bakar rongoh tu kata dah berenti minum susu.cap gantung dia tak tolah le.nasib baik dia tak perah.

     
  10. Anonymous Says:
  11. apa dah jadi.cempedak jadi dokong busuk.

     
  12. Detguaq2 Says:
  13. Apa yang jadi
    Sudah terjadi....
    Hujan pasti berhenti.....

     
  14. batu api sp Says:
  15. apa yang aku paham mesyuarat ni pentas dimana ahli2 perwakilan hendak bercakap bg melontarkan pandangan dn pendapat...tp kenapa mesyuarat umno sg petani semua ketua-ketua sayap x dibenarkan besuara dan memberi pendapat... pengerusi tetap menggunakan kuasa veto nya tidak membenarkan ketua sayap bercakap pada majllis penanguhan.. bukan shaja ketua sayap malah ajk bahagian juga tidak dapat becakap pada majlis itu... dimanakan demokrasi.. sampai bila umno nk maju dan dapat menambat hati rakyat.... ini baru mesyuarat pewakilan...malah selepas ini sapa pun x dapat besuara... maka nanah ini akan menjadi lebih parah... jika x dapat disuarakan.. dipentas manakah lagi para pewakilan dan ahli umno nak besuara... maka dgn ini sekiranya ahli umno sg petani ada pendapat simpan sahaja.... tggu ketua bahagian baru baru kita leh bg pendapan dan pandangan... ketua sekarang ego dgn jawatanya... harta dan pangkat x akan kemana....

     
  16. mat sepat sp Says:
  17. batu api sp.DGN INI AKU SAHKAN DEMOKRASI TELAH MATI DAN PADAM.SELAIN UMNO SG PETANI IALAH UMNO PADANG SERAI DAN MERBOK.suara ahli dan rakyat dinafikan.

     
  18. kaka Says:
  19. bercakap dalam ppentas detguaq2 pun belum tentu sampai ke ataih

     
  20. makalau crita bab masalah umno,penuh komen blogger pro umno ni.makalau cerita apa baik yg umno dh buat,rancang nk buat..cam hampeh ja komen takpun tadaq komen lngsung.apa petunjuk@kesimpulan yg ampa bole buat?
    1.umno ni ramai yg sayang,minat tp meluat tak sangka pd org2 dlm umno tu sndiri.
    2.ahli umno tadaq saluran terbuka lain yg lebih betui nk bg suarasa depa.
    3.blogger tadaq modai,pasai bila duk hentam puak PR..artikel depa tadaq sambutan pasai isi tak meyakinkan.duk modai yg sama ja.
    4.blogger umno nk hentam pr ni masih berbudi bahasa-tak guna ayat kasaq-tak best la-skema.ada 2-3 blog ja yg guna ayat panaih.ni kurang menarik minat pembaca.(bukanlah aku nk galakkan guna bhs kasaq)
    5.saya puji jugak la sedara det ni,pasai sbg blogger dia menjawab komen komentar.baguih cara ni.

    peminat politik kedah

     
  21. Anonymous Says:
  22. Det Guaq ni hentam ahli umno sendiri sebab ada masyuk... walaupun 99% ahli umno tolak ali yahya, det dok puji2 ali yahya lagi.... nampak sangat det, hang ni kemarok duit... berapa ali yahya bagi kat hang? kalau hang sorang je sokong ali yahya, ahli umno sendiri tak sokong pun nak sampai kemana? aku ada masa mesyuarat Umno bahagia sungai petani hari tu, hang tak ada pun kat sana... tapi cerita hang lebih dari orang ada kat sana.... tapi aku ada lah dengaq masa mesyuarat tu, orang-orang pak ali suruh perwakilan tengok blog hang... depa kata pak ali bagi banyak kat hang, betoi ka? macam-macam cerita aku dengaq hari mesyuarat bahagian hari tu..
    Antaranya adalah :
    1- Det guaq nak ludah muka shahanim terkena muka pak ali.
    2- Pak ali ajak det guaq korek kubur shahanim, tapi hang tolong
    kambuih pak ali lak dalam lubang kubur tu.
    3- Depakata, hang ni senang je, jolok sikit jalan ar...
    4- Ada orang nampak hantu dalam dewan tu, mungkin hantu hang kot pi
    amek laporan nak masuk kat blog hang ni....

    kalau hang pi mesti hang tau semua tu....

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO