SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

SAIF(Seklolah Integrasi Faizin) HARAM?

Posted by DETGUAQ Friday, June 17, 2011

Sekolah Integrasi Faizin terletak di dalam Pekan Guar Chempedak. Hsail maklumat sahih aku berani kata sekolah ini beroperasi secara haram, tetapi di selubungkan jubah yang tertulis BESAR perkataan HALAL tetapi tanpa cop yang sah!.

Aku akan bahagikan kepada beberapa sekta posting untuk memberi penjelasan secara bersistem agar pelawat yang membaca faham serta jelas mengapa ia di katakan HARAM.

Untuk posting yang pertama ini kita lihat wikimapia.  Mudah sahaja, kita cari sahaja link ini:

http://wikimapia.org/13249371/ms/SEKOLAH-INTEGRASI-FAIZIN-SAIF

Maka akan terpacullah(untuk broadband) gambar di skrin monitor seperti yang terpapar di bawah.


Tentunya anda akan meliaht 2 komen dari orang yang sama berjarak kira-kira hampir dua tahun. Apa komennya dan siapakah si pengkomen?

Komen 1:  sekolah Faizin masuk secara haram tanpa daftar dan pengetahuan pemegang amanah Akhlak

Komen 2:  Pihak sekolah SAIF menghapuskan sejarah penubuhan madrasah akhlak yg diasaskan oleh murid Ayahanda Tuan Guru Hj Hussin Che Dol dgn menamakan SAIF, itulah yg dikatakan ustat baru dlm pas senang aja mencuri tempat menggunakan samseng pas untuk merampas dan bertapak asalkan dapat tempat.Sedangkan sushpayah orang lama diketepikan. macam ni ke dikatakan pemimpin.....menghalalkan yang haram tiap rumah pasti ada yang mengasas dan berpenghuni..lihat pendaftaran Akhlak...SAIF dapat didaftar ke....sapa pemegang amanah tanah tu...budak baru tau apa laa tanyalah pemegang amanah tanah tersebut siapakah orangnya.....

Kedua-dua komen adalah daari orang yang menggunakan id sebagai old student akhlak.

Apakah itu Akhlak?  Siapakah pengasasnya? Bagaimana pula sejarah perjalanan satu tapak tanah yang begitu bernilai di Guar Chempedak ini?

Ini sedutan dari berita yang aku korek pada tahun 2006:

Mon | Jun 05, 06 | 10:07:51 PM
Oleh Wan Nordin Wan Yaacob
JERAI 5 Jun (Hrkh) - Muktamar Dewan Pemuda PAS kali ke 47 telahpun bermula hari ini di Sekolah Intergrasi Faizin (SAIF) Guar Chempedak, Kedah di dengan perasmiannya disempurnakan oleh Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharudin Mat Isa sementara ucaptama oleh Ketua Pemuda PAS, Salahuddin Ayob.

Turut serta dalam majlis perasmian ini ialah, Naib Presiden PAS, Muhammad Sabu; Ketua Dewan Muslimat, Ustazah Azizah Khatib Mat; mantan Ketua Pemuda PAS, Haji Mahfuz Omar; Pengarah Jabatan Pilihan Raya PAS, Dato' Mustafa Ali, wakil NGO dan 1000 perwakilan Pemuda PAS seluruh Malaysia.
**Tanah HARAM yang HALAL di sisi Allah hanyalah diMekah.  Tanah Haram tempat lain adalah HARAM!
***Mereka yang menghantar anak-anak ke sana sudah patut membuat keputusan demi keselamatran anak-anak mereka yang sedang keluar-masuk bangunan HARAM di atas tanah yang HARAM.

Bunyi cerita dan cara pemberitaan cukup hebat...tetapi mereka beropersi secara HARAM.  Cukuplah yang ini dulu cerita aku mengenai SAIF ini.
 

1 Responses to SAIF(Seklolah Integrasi Faizin) HARAM?

  1. Anonymous Says:
  2. Ana rasa waris atau ibu bapak yang menghantar anak2 mrereka ke sekolah ini tak begitu cerdik, sebab tu ustaz2 yang mengelola sekolah ini boleh tipu ibu bapa tu. nasib..nasib, ana berdoa agar sekolah ini tak terbakaR PULA KALI KE 3.

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ