SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Bangunan Sekolah SAIF Tiada Pelan dan Tiada CF

Posted by DETGUAQ Tuesday, June 21, 2011




Kalau di tengokkan fiundamental parti yang mengaku memperjuangkan Negara Islam(kini Negara Kebajikan pula) tentunya kita tidak terfikir bahawa mereka akan menjalankan urusan yang batil.  Dan jika mereka tersedar ditengah jalan jalan pula, sepatutnyalah mereka tidakakan meneruskan satu urusan yang terang-terang BATIL.

Tetapi mereka tetap juga meneruskan segala perancangan mereka walaupun mereka sedar yang mereka tidak punya hak ke atas tanah dan bangunan asal tapak tersebut kerana kedua-dua aset itu adalah milik pihak lain yang bukan sahaja lebih berhak, malah dilindungi oleh undang-undang dalam sebuah negara yang berdaulat!

Bukti fizikal?  Jika tidak mempercayai apa yang di dedahkan dalam blog ini, silalah selidik sendiri mengapa sehingga sekarang air untuk kegunaan mereka bukannya dari sumber dan akaun sendiri sebaliknya di sambung secara haram dari sebuah rumah yang berhampiran dengan pagar sekolah. Hanya bekalan elektrik dari TNB yang  ada kerana TNB tidak menitik beratkan hal hakmilik tanah seperti yang di perlukan oleh pihak berkuasa air negeri yang kini di swastakan kepada SADA.

Jadi jika berulang kemalangan seperti sebelum ini, iaitu kebakaran kepada sebuah bangunan yang menjadi bilik untuk pelajar-pelajar menelaah dan menerima pelajaran pada tahun 2009 yang lalu tetapi pada kali initakdirnya ada murid-murid terperangkap dan akhirnya ada yang cedera dan meninggal, apakah jaminan pihak SAIF keran tidak mungkin bangunan yang tiada CF akan mendapat perlindungan insuran.  Dan jikapun ada insuran-insuran lain adakah syarikat insuran dengan mudahcara dan murahati akan memberi pampasan kepada anak-naak mereka?  Atau dek kerana alasan teknikal maka akhirnya anak-anak yang cedera tidak mendapat gantirugi dan yang mati tidak diberi pampasan.

Dibawah adalah gambar-gambar bangunan sekolah yang terbakar pada bulan Julai 2009 yanbg lalu.  Apakah bangunan baru yang didirikan diatas tapak yang sama telah mendapat kelulusan pelan  dan kelulusan pembinaan dari Majlis Daerah Yan?



 Bagaimanakah jika selepas ini berlaku lagi kebakaran atau
bangunan yang dibina runtuh kerana tiada penyeliaan mahupun
kawalan mutu terhadap bangunan yang didirikan? 
 Dan terdapat pula kanak-kanak terperangkap ketika kebakaran?

Siapa yang tahu dan pernah dengar Madrasah AlAkhlak AlIslamiah?

3 Responses to Bangunan Sekolah SAIF Tiada Pelan dan Tiada CF

  1. Anonymous Says:
  2. Aku dimaklumkan kes ceroboh tanah dan bangunan Al Akhlak Guar Chempedak ni sudah dibawa ke Mahkamah tinggi mulai tahun lepas oleh kumpulan yang ingin mendapat keadilan dan kebenaran, hujah punya hujah, peguam SAIF baru2 ini tarik diri ganti peguam baru..pasaii apaa tak taw. Kita tunggu keputusan mahkamah la, tapi memang kumpulan penceroboh ni tak ada rasa malu... hak orang depa ceroboh macam penyamun zaman dulu, depa ketutunan penyamun kot..?

     
  3. Anonymous Says:
  4. Ana bekas pentuntut Al Akhlak era 65an, ana tahu cerita kewujudan Alakhlak ni, geramm ana bila taw kumpulan Faizin ceroboh sekolah ana ini,sikap manusia samseng... kumpulan ini bukan berjuang untuk Islam, tapi untuk poket dan perut mereka, sebelum buka Faizin ini ustaz dan pengurusnya pakai kereta buruk dan motosikal saja, tapi la ni pakai kereta baru dan berjenama.. wah...Faizin tempat melombong harta..yang heran waris2 yang ada pelajaran sikit ada hantarq anak2 depa belajaq di Faizin yang tak dak CF dan plan bangunan... ingat... Allah akan selalu berada di pihak yang benar... berjuang kawan2 ku yang ingin Al Akhlak kembali seperti dahulu. Perjuangan anta mendapat berakah dari Allah s.w.t.

     
  5. Anonymous Says:
  6. isu menarik..

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ