SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Kita Bukan Macam pasrael yang Suka Sembunyi Dosa!

Posted by DETGUAQ Saturday, June 25, 2011


Aku masih ingat kes tutup kes yang menjadi amalan dalam pasrael atas alasan menutup aib lebih baik kononnya.  Tatapi seronok memfitnah dan menghina bila kena pada orang lain.  Tentunya semua orang masih pekat melekat ingatannya kepada seorang yang kini bergelar timbalan presiden pasrael....yezz bro!!!! timbalan presiden pasrael iaitu Mat Sabu aka mat syabu aka mat sabun.  Inilah orang yang jika di suruh 'menjelir lidah'nya akan nampak "akulah yang menggelar aljuburi" kepada d fuck too B A B I.

Apabila kes khlawat yang membabit seorang hamba Allah biasa lain yang tidak sempurna, yang lemah dan yang tergesa-gesa atas sifat yang menjadi package terhadap setiap kejadian manusia itu berlaku tetapi dari kelompok lain, dari kalangan jemaah lain yang sudah tentunya bukan dari kalangan mereka maka riuh rendahlah segenap kepok dan reban pasrael seronok dengan dendangan yang kalau kena dengan puak mereka waima pemimpin semungkin boleh hendak disembunyikan atas alasan menjaga aib.  Pirrrraaaahhhh!!!!

Bila kes terbaru mengenai seorang perempuan yang sebenarnya telahpun berkahwin dengan pasangannya telah tersilap cekup oleh MAIK dan kesnya disebut dimahkamah pada 20hb Jun 2011 yang lalu, tiba-tiba rata-rata pembangkang yang selama ini 'seperti anjing menyalak'  kononnya muak dengan isu lucah tiba-tiba bngkas bangkit seperti pesakit yang dirasuk puaka polong bersilat terajang dengan jurus kelucahan melampau mereka.  Hairan tak?  Nak hairan apa kerana merekalah sebenarnya pengamal apa yang mereka mahu orang lain diam atas alasan aib jika terkena batang hidung mereka. PIIIRRAAAHHHH sekali lagi.

Sebenarnya mengikut sumber-sumber sahih, maklumat sah menunjukkan bahawa Yusmawati Yaacob telahpun berkahwin dengan pasangannya di sempadan siam, cuma semasa di cekup mungkin kerana panik, mereka tidak sempat menunjukkan surat nikah mereka kepada pegawai MAIK.

Tetapi kerana tidak ingin membabitkan mana-mana pihak beliau setuju untuk di gantung tugas dalam parti.  Tugas beliau mengikut perlembagaan kini di pangku oleh Naibnya.  Tindakan UMNO dalam menangani kes salahsangka ini bagi aku cukup tepat kerana walau apapun 'kesalahan' yang telah di lakukan oleh Yusmawati, itu adalah lebih kepada isu peribadi yang tidak ada kena mengena dengan sesiapapun ahli-ahli UMNO dan rakyat Malaysia yang lain kecuali pasangannya dan pihak berkuasa agama Negeri Kedah Darul Aman.

Ahli UMNO majoritinya adalah rasional.........

4 Responses to Kita Bukan Macam pasrael yang Suka Sembunyi Dosa!

  1. Dot Says:
  2. laaa..dah menikah? kesiannya!!! sikit punya puak2 pas spin sampai ada kata dah sah depa tu ahli neraka! amboi sedap kalu bab hukum orang umno nih!

    puak2 umno plak terikut2 nak tahana & mengamuk sakan!

    tengok plak apa mat sabu ugut orang memali nak tutup penyelewengan tabung memali tahun 2000 dulu & apa kata arwah la yg mendengaq:

    http://fantrealika.tripod.com/memali4.htm

    "Sebagai seorang Presiden parti, Ustaz Fadzil tidak patut mengeluarkan kata-kata bahawa apa yang terjadi itu adalah ibarat bisul saja. Bila pecah dan nanahnya kering, baiklah nanti."

    "Tak apalah, itu kita anggap Ustaz Fadzil telah tertipu dengan muslihat dan permainan Yusuf Hussin.

    "Tetapi Ustaz Fadzil tak patut menghina kami dan balu syuhada serta anak-anak yatim dengan berkata: 'Mana ada anak yatim. Anak yatim yang sebenar ialah Rais Yatim dan yang yatim seumur hidup ialah anak-anak Pak Yatim Kopi'.

    "Tidakkah ini menghina anak yatim dan anak Syuhada?

     
  3. Anonymous Says:
  4. http://kedahla.blogspot.com/2011/06/eh-umno-yang-khalwat-pembangkang-pulak.html

     
  5. Anonymous Says:
  6. Eh UMNO yang khalwat, pembangkang pulak yang kena...


    Oleh: Tok Non

    Pagi-pagi buta Tok Senapi sms minta Tok Non ulas isu dari sebuah blog UMNO... bla bla bla. Oh, isu ketua Puteri UMNO dan Setiausaha UMNO Bahagian yang ditangkap khalwat hari tu rupanya.

    Ni dia petikan dari blog UMNO tu:

    Bila kes terbaru mengenai seorang perempuan yang sebenarnya telahpun berkahwin dengan pasangannya telah tersilap cekup oleh MAIK dan kesnya disebut dimahkamah pada 20hb Jun 2011 yang lalu, tiba-tiba rata-rata pembangkang yang selama ini 'seperti anjing menyalak' kononnya muak dengan isu lucah tiba-tiba bngkas bangkit seperti pesakit yang dirasuk puaka polong bersilat terajang dengan jurus kelucahan melampau mereka. Hairan tak? Nak hairan apa kerana merekalah sebenarnya pengamal apa yang mereka mahu orang lain diam atas alasan aib jika terkena batang hidung mereka. PIIIRRAAAHHHH sekali lagi.

    Sebenarnya mengikut sumber-sumber sahih, maklumat sah menunjukkan bahawa Yusmawati Yaacob telahpun berkahwin dengan pasangannya di sempadan siam, cuma semasa di cekup mungkin kerana panik, mereka tidak sempat menunjukkan surat nikah mereka kepada pegawai MAIK.

    Tetapi kerana tidak ingin membabitkan mana-mana pihak beliau setuju untuk di gantung tugas dalam parti. Tugas beliau mengikut perlembagaan kini di pangku oleh Naibnya. Tindakan UMNO dalam menangani kes salahsangka ini bagi aku cukup tepat kerana walau apapun 'kesalahan' yang telah di lakukan oleh Yusmawati, itu adalah lebih kepada isu peribadi yang tidak ada kena mengena dengan sesiapapun ahli-ahli UMNO dan rakyat Malaysia yang lain kecuali pasangannya dan pihak berkuasa agama Negeri Kedah Darul Aman.

    --------------

    Setahu Tok Non berita khalwat tersebut disiarkan oleh kesemua akhbar-akhbar pecacai UMNO Be End dan berita tersebut langsung tiada dalam Harakah, Suara Keadilan mahupun Roket. Ada juga blog pro PR yang menyiarkan berita itu tetapi ia dipetik dari media pecacai UMNO Be End.

    Tok Non pun dah ulas isu tu haritu.. Ini dia ulasan Tok Non dalam Kedah La hari tu:


    Kalau khalwat tu orang PAS... 40 hari 40 malam depa serang

    Oleh: Tok Non

    Ketua Puteri Umno Jerlun bersama seorang aktivis parti asobiyah itu didakwa di mahkamah atas tuduhan berkhalwat. Tok Non bukan nak jadikan khalwat orang UMNO tu satu isu, mereka cuma dituduh belum sah bersalah lagi. lagipun (kalau) depa berkhalwat pun bukan atas arahan UMNO suruh buat kerja tu.

    Cuma Tok Non nak ajak pembaca bayangkan jika yang ditangkap khalwat tu ahli atau pemimpin PAS sudah tentu semua media utama mereka TV3suku, Utusan Meloya, Berita Hairan termasuklah semua blog-blog upahan mereka akan main isu tu 40 hari 40 malam tanpa henti siap dengan versi tokok tambah lagi. Kena orang depa senyap sepi dan boleh terus pimpin Puteri.

    Itulah UMNO...


    Agaknya blogger Pelantaq Lucah tu gabra sendiri gara-gara kroninya kena tangkap basah. Kalau bukan kroni yang kena, depa pun syok sakan, perangai UMNO tara tu dah. Dalam isu ni, puak depa yang khalwat, pembangkang pulak diserang. Taktik nak alih isu la tu.

    Pelantaq Lucah turut dakwa kononnya MAIK tersilap cekup... kes ni dah sampai terheret ke mahkamah 'tersilap cekup' pulak. Bodoh jugak rupanya para pegawai MAIK. Kononnya depa dah kahwin kat Siam. Awat tak tunjuk surat nikah tu kat MAIK... biasanya kalau ada surat nikah (walaupun ditunjuk lepas kena tangkap) MAIK akan caj poligami tanpa kebenaran, tak berbangkit lagi tuduhan khalwat. Ini dah masuk mahkamah kes khalwat baru timboi 'surat nikah' dari Siam.

    Hoi Pelantaq Lucah (blogger UMNO Be End) hang pi pemuhong puak2 hak tak sekolah dalam parti hang sudahlah... jangan dok muhong orang ramai, nanti nampak pulak ketidakcerdikan hang.

     
  7. detguaq Says:
  8. Masaalahnya tok non oi. kalau kena tang hangpa konon cerita tak mau angkat isu lucah melucah jadi modal politik hangpa. Tapi yang dok menyalak macam anjing takdak gigi tu apa kejadahnya? Wal Halalku wal harrom mu..halal kat hangpa saja-saja...

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ