SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HARAMKAN DAP!

Posted by Detguaq2 Tuesday, August 3, 2010


Dari YB Zul Kulim:

29 July 2010


HARAMKAN DAP!

Salam 2 all.

Cadangan mutakhir pemimpin DAP, Tony Pua, Ahli Parlimen DAP (PJ Utara) untuk memansuhkan diskaun bumiputra dalam sektor tertentu pembangunan sekali lagi membuktikan sikap cauvinis, rasis, anti Melayu dan anti perlembagaan yang dianuti oleh kepimpinan DAP. Dan yang paling malang, orang Melayu saperti Tan Sri Khalid Ibrahim boleh bersetuju dengan cadangan bodoh saperti itu.

Persoalannya bukan isu diskaun bumiputra, tetapi soal prinsip perlembagaan dan keharmonian kaum yang telah dibina sekian lama. Perkara berkaitan hak istimewa Melayu telah tercatat dengan jelas didalam Perlembagaan dan tidak perlu dikupas. Dan ini adalah antara formula kepada perpaduan dan keharmonian agama dan kaum selama ini.

Kepimpinan DAP kini semakin angkuh dan kurang ajar didalam mempersoalkan perkara asasi Perlembagaan. Mereka seolah-olah lupa sikap cauvinis dan rasis yang mereka amalkan adalah punca terjadi rusuhan kaum 1969. Dan bila kita mengingatkan supaya peristiwa hitam 13 Mei itu dijadikan iktibar, maka pemimpin DAP lah antara yang paling bising menyalak mendesak supaya peristiwa itu tidak diungkit-ungkit lagi. Kerana apa? Kerana mereka tidak mahu rakyat khususnya generasi baru mengetahui sejarah hitam mereka!!

Saya membaca lapuran Majlis Gerakan Negara (NOC) bertarikh Oktober 1969 yang membutirkan secara terperinci apa sebenarnya yang berlaku sebelum 13 Mei 1969. Kenyataan saperti "Melayu sudah tidak berkuasa", "ini negeri bukan Melayu punya", "halau Melayu keluar" dan macam-macam lagi yang dibuat selepas DAP memenangi beberapa kerusi di Selangor akhirnya mencetuskan perasaan marah orang Melayu dan berakhir dengan peristiwa berdarah itu. Dan ada antara petualang DAP yang aktif pada masa itu masih hidup dan melalak kesana kemari hari ini.

Kalau tahun 1969 mereka tidak mendapat sokongan orang Melayu, tetapi hari ini bukan sahaja Melayu haprak, pak janggoat-pak janggoat pun turut menyokong mereka. Maka bertambah besarlah kepala mereka, makin menjadi-jadi kesombongan mereka. Tambah pulak ada Melayu yang tergamak menawarkan jawatan Timbalan Perdana Menteri kepada puak-puak cauvinis ini. Hanya kerana nafsu serakah mahu menduduki Putrajaya!! Dan yang lebih teruk, Melayu haprak dan pak janggoat-pak janggoat inoi disamatarafkan dengan sahabat Nabi saw!!

Cuba bayangkan kalau tahun 1969, lebih 40 tahun lepas, mereka meraikan kemenangan kecil itu dengan memaki hamun dan menghina bangsa Melayu, cuba bayangkan apa yang akan mereka lakukan kalau mereka menguasai kerajaan persekutuan, apatah lagi menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri!! Tengok sendiri apa yang mereka buat di Pulau Pinang, Selangor, dan buat seketika di Perak. Dan yang paling malang, ada orang Melayu yang sanggup bersekongkol dengan pelampau-pelampau cauvinis dan rasis ini.

Dan ada antara Melayu haprak ini yang sanggup menipu diri sendiri dengan mendakwa persekongkolan ini adalah demi dakwah dan mendekatkan DAP kepada Islam. Apa yang saya nampak, mereka yang makin lama makin terikut-ikut rentak DAP. DAP semakin tegar dengan semangat anti Islam dan anti Melayunya. Kenyataan terbaru "mursyidul am" DAP Karpal Singh menolak sama sekali gagasan penubuhan negara Islam jelas membuktikan DAP masih dengan sikapnya. Dan ini sepatutnya sudah cukup menyedarkan bangsa Melayu yang beragama Islam bahawa mereka sedang bermain dengan api apabila rela diperkudakan oleh kafir harbi ini. Tetapi tidakn segelintir bangsa Melayu ini sanggup sekali lagi menipu diri sendiri dengan mendakwa kenyataan Karpal itu adalah kenyataan peribadi dan bukan pendirian DAP. Betapalah bangsa yang punya Al Quran ditangannya boleh menjadi begitu bodoh! Memang kebodohan itu bukan suatu jenayah, tetapi kebodohan itu akan membawa kemusnahan kepada agama, bangsa dan tanahair sendiri!!

Pada saya sikap cauvinis, rasis, ala komunis, anti Melayu, anti Islam dan anti Perlembagaan kepimpinan DAP ini semakin melampau. Hari demi hari mereka mengasak umat Islam dan orang Melayu dengan pelbagai isu. Daripada isu tanah, isu biasiswa, isu hak istimewa, kini menular kepada mempertikaikan institusi Islam, Raja-Raja Melayu, badan kehakiman, Polis DiRaja Malaysia, SPRM, SPR, Mahkamah Syariah membawa kepada isu-isu negara Islam, kalimah ALLAH dan lain-lain.

Sekiranya tidak dibendung segera, saya yakin sikap melampau kepimpinan DAP ini akan menjadi barah kepada kestabilan dan keharmonian agama dan kaum yang telah lama kita nikmati selama ini.

Atas alasan itu, saya percaya sudah tiba masanya kita bertindak tegas terhadap kepimpinan DsAP ini. Saya mencadangkan supaya Pendaftar Pertubuhan mengambil tindakan untuk membatalkan pendaftaran parti DAP ini, ianya hendaklah diisytiharkan sebuah pertubuhan haram yang membahayakan rakyat dan negara ini. Rakyat Malaysia tidak memerlukan kepimpinan yang cauvinis, rasis, berfikiran ala komunis, anti Melayu, anti Islam dan anti Perlembagaan saperti DAP. Meminjam kata-kata Presiden Ahmadinejad, "kepimpinan DAP ini wajib dihapuskan daripada peta politik negara ini"!!

Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Khamis
18 Sya'ban 1431
29 Julai 2010


**Aku dengan ini ingin mengajak semua rakyat yang mahukan kegemilangan serta kestabilan politik yang telah di kecapi selama ini menyertai kempen ini.  Sila 'Stickkan logo kempen anti DAPig(yang terletak di atas kanan blog ini ke blog masing-masing.  Desak kerajaan agar mengharamkan parti yang semakin kurang ajar ini, parti yang pernah mencetuskan peristiwa berdarah 13Mei.....

***Berkenaan saranan setengah masak yang memalitkan UMNO dalam beberapa skandal individu yang tidak ada kena mengena dengan perlembagaan UMNO supaya buka mata dan matahati luas-luas!  kami sebagai ahli marhein dalam UMNO juga membenci sikap rakus dan tamak manusia yang bertuhankan material dan tidak ingat mati serta tidak takutkan Allah tetapi menumpang seperti parasit dalam UMNO tidak kira samada mereka ini pemimpin ataupun ahli biasa!

Sila perbetulkan tanggapan anda bahawa di bawah ini, kerana DAP mencetuskan perbalahan atas nama parti bangsa Cina manakala skandal-sakandal yang berlaku dalam UMNO bukan kehendak seluruh ahli parti UMNO yang rasional, tetapi hanya tindakan segelintir parasit yang mengaku ahli UMNO, tetapi sebenarnya ahli neraka kerana perbuatan khianat mereka. Seperti komen di blog YB Zul ini:


Jika DAP harus dihapuskan kerana sikap cauvanis (melayu bukan cauvanis juga kah?)mereka suka mencetuskan perbalahan (Mei 1969) maka UMNO juga harus juga diharamkan kerana mengkhianati orang melayu (tanah melayu seperti kerpan, sungai buaya dsbnya, budaya melayu (JAWI dan sebagainya), Raja melayu (kes 1993 dan menteri besar perak iaitu bapa tajul rosli), politik wang yang sangat berleluasa dan sebagainya yang tiada apa-apa tindakan lagi. Saya cabar saudara Zul agar didesakkan UMNO diharamkan dan tubuh parti melayu yang lebih demokratik. Keluarkan semua tindakan pengkhianatan kerajaan BN sekarang dan bukan hanya sekadar menyerang pihak pakatan. segala ketidaksetujuan dan pandangan yang berbeza sila emel notoracist@gmail.com

salam,

Achmad Abdollah

7 Responses to HARAMKAN DAP!

  1. Anonymous Says:
  2. Nampaknya ramai bloggers pro umno yang amat marah terhadap apa yang dilakukan oleh DAP, saya juga marah, tetapi yang saya hairan orang orang UMNO dan Melayu amnya di PPinang saya rasa dah tak ada teloq dok menyalak aje tindakan tiada, sedeh semangat Pemuda Umno dan Umno ketika zaman Dato Haron Idris telah lenyap. Tindakan yang harus diutamakan bukan melalak aje.

     
  3. Anonymous Says:
  4. pemimpin umno dimana-mana pun sudah hilang semangat.hala tuju mereka nak gagau projej sahaja.itulah matlamat pemimpin umno.siang malam projek.

     
  5. abcdef Says:
  6. hang nak suroh pelekat logo anti dap..stiker logo umno pun depa tak berani pelekat pada kereta motor.detduaq hoi cuba hang pi belek tengok berapa ekok ketua behagian ,pemuda.wanita puteri yg kereta depa pelekat stiker umno.haram satu pun tak ada.ini bukti bukan tudohan melulu.hang pi tengok sendiri.melalak le hampa .hasilnya kosong.aku ingat peti undi nanti pun kosong juga.

     
  7. apa kah asasnya yg kita patut haramkan parti dap tu.itulah tandanya umno yg dah cukop lemah.sebab itu dap naik tocang dia ludah pada umno dan melayu.pemimpin umno cuma ada gusi tanpa gigi.mulut dah penoh dan perut pun kembong mana ada suara lagi.

     
  8. detguaq Says:
  9. Salam kepada semua pengkomen di atas..

    SETUJU!!!!

    Semua di sini ada satu kesimpulan iaitu ini semua salah pemimpin. Dan ini juga menunjukkan ahli-ahli masih sayangkan UMNO. Jadi jika benar-benar sayangkan UMNO, maka tunaikanlah tanggungjawab masing-masing di cawangan-cawangan bila ada mesyuarat pemilihan di sana nanti, kerana semau pemimpin, baik yang ikhlas atau kaki songlap, hatta mat penagih projek ada di cawangan-cawangan.

    AYUH!!!!

     
  10. Pakteh Says:
  11. Tuduh menuduh, benci membenci, saling menyalahkan, cemburu, iri hati, ego, dan semua sifat yang tak elok harus dibuang jauh-jauh jika nak elokkan organisasi. Jangan tengok jauh-jauh sampai ke peringkat Bahagian, sesama Blogger pun ada sok sek sana sini, Inikan pula diperingkat Organisasi, sudah pasti wujud elemen2 tak sihat yg pakteh sebutkan tadi.
    Bagi pekteh, cukuplah jika pakteh membantu UMNO sekadar kemampuan yang ada dan memberi apa yang pakteh mampu. Kepada rakan-rakan, UMNO akan sukses jika semua ahlinya hanya fikirkan apa sumbangan yang boleh diberi kepada UMNO bukan memikirkan apa yang UMNO boleh beri kepada aku, bini aku, anak aku, dan mak menakan aku.

     
  12. Anonymous Says:
  13. PAK TEH TAK PA LA ADA ASYUK POKET KEMBONG

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO