SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Himpunan 30K Gagal?

Posted by detguaq8 Sunday, February 20, 2011

Aku dah banyak hari lihat beita yang di pampangkan oleh pasrael untuk menghimpunkan militan-militan hijau mereka dari seluruh Malaysia di Kedah.  Sasaran mereka ialah seramai 30ribu orang.  Komoditi bernyawa yang diperdagangkan ialah dewataraya mereka yang semakin nyanyuk, iaitu N.ajis.

Akhirnya hari yang di tunggu-tunggupun tiba.  Dari pagi aku menunggu hingga petang untuk mendengar berita mengenai jumlah yang dapat mereka himpunkan, dan malamnya aku mendapat berita dari sumber yang sahih bahawa mereka hanya dapat mengumpulkan seramai 10 ribu miitan sahaja yang bertujuan untuk membina sikap radikal potensi mereka itu.  Agaknyalah, mungkin agendda utama ialah melatih militan ini untuk berguling di atas jalan kot?

Walaupun di katakan acara itu dijalankan sehingga ke malam, tapi aku sendiri berselisih dengan beberapa kelompok anak-anak muda yang di upah dengan T Shirt, duit minyak dan elaun makan/minum memecut balik ke rumah masing-masing pada sebelah petabg seawal pukul 5.00 petang. Maka semakin berkuranganlah jumlah himpunan itu.  Dan aku cabar pasrael untuk membuktikan kehadiran militan-militan hijau junior itu dengan menunjukkan nama-nama mereka yang telah mendaftar dan hadir di batu 9 kemarin. Entah-ntah tak sampai 10 ribu pun......

**Badrul Hisham pula bolehkah himpunkan pemuda-pemuda UMNO Kedah(sahaja) melebihi dari apa yang di sasrakan oleg pasrael yang telahpun berusaha menghipunkan militan mereka tetapi gagal???

11 Responses to Himpunan 30K Gagal?

  1. blogenstarz Says:
  2. Jahanam PAS.
    Kalau nak anjurkan HURUHARA dia lah yang hebat !

     
  3. lagenda Says:
  4. Salam Ziarah,

    Sama-sama kita tunggu pula Himpunan Pemuda UMNO Kedah bila? Sama-samalah kita tunggu yer.......

     
  5. blogenstarz...mengaitkan Mesir dengan Malaysia dalam konteks politik adalah jauh panggang dari api, kerana di Malaysia kita tidak kebuluran dan kerja bersepah-sepah, tetapi malas untuk di rebut oleh rakyatnya yang sentiasa selesa.

    lagenda, akupun nak tengok juga. tapi pada 18/02/2011 yang llau Pemuda UMNO Sik berjaya mengumpulkan 700 pemuda utk iringi DMM. Meriah merahnya!!!

     
  6. itu gimik politik PAS.Dia tembak sahajalah.Kira-kira ramai juga tu.Pemuda akun ingat jenuh kutip kalau nak seribu pun.Aku selalu dok pesan Pemuda UMNO kena berubah.Ini mesyuarat pun dalam kebun kelapa sawit,jubok kereta,atas titi,dalam gelap,kedai kopi masa perwakilan dulu.Peluang bercakap pun tak ada ruang.Araham ketua bahagian katanya.Nak dengar yg elok sahaja.Yang kritik mesti ditiadakan.Itulah pemuda kini.Ibarat agar-agar.

     
  7. Anonymous Says:
  8. kalau hampa tunggu berita dalam TV3 atau RTM atau Utusan Malaysia atau Berita Harian atau Kedah Times sampai ke mampus pun tak jumpa.. aku ni antara puluhan ribu yang berada di sana atas urusan kerja aku sebagai anggota keselamatan. aku tengok sendiri dgn mata kepala aku ni dan walaupun aku tak kira setiap orang yg berada di tengah panas tu tapi secara kasarnya himpunan tu berjaya, lebih 30K yang hadir dan sanggup berpanas mendengar ucapan pemimpin PAS.

    sebagai anggota keselamatan aku tgk kesanggupan pemuda2 PAS ni berkumpul dan aku pasti dengan perbelanjaan sendiri membayangkan Umno dalam keadaan cukup bahaya. persoalannya mampukah Umno himpunkan pemuda2 atau putera-putera umno seramai ni walaupun depa dibayar?

    artikel ni bagi aku nak sedapkan hati penulis yg tak senang duduk dgn kejayaan himpunan ni. nak berdengki untuk kebaikan tak dilarang, sepatutnya kejayaan PAS ni jadi dorongan utk umno lebih bekerja kuat utk merampas kedah balik..

     
  9. TARANTULA Says:
  10. AKU SETUJU ANON 8.50...AKU PUN ADA DI SANA. KALAU TAK SALAH JUMLAHNYA MELEBIHI 500.000 ORANG TAK TERMASUK URUS SETIA LAGI

    AKU TANYA ORANG KAMPUNG DI SITU, DEPA KATA ORANG2 UMNO SEMUA KETAQ LUTUT TENGOK. ADA YANG PENGSAN SEBAB TAKUT UMNO JATUH PRU13 NANTI

    GERENTI PRK MERLIMAU N KERDAU NI MENANG BESAQ HAHAHAHA

     
  11. Pakteh Says:
  12. Anon 8.50 kata lebih 30 ribu, TARANTULA kata lebih 500000, bagi pakteh setiap perhimpunan anjuran pakatan pembangkang, perlu ada penambahan 000 supaya nampak banyak.
    Apapun, jika betul dapat capai 30 ribu atau melebihi 30 ribu, ini satu cabaran untuk Badrul.

     
  13. Anonymous Says:
  14. anon 8.50 reply

    setuju dengan pakteh, mungkin pemuda umno kedah tak mampu sahut cabaran tu tapi pemuda umno malaysia wajib buat benda yang sama beradu kekuatan bukannya memperlekehkan usaha pemuda pas. macam yg aku kata sebelum ni, berdengki untuk buat yg lebih baik adalah digalakkan, masalah org umno ni suka berdengki kat kawan yg berjaya..

    sepatutnya pemuda umno kena tgk kejayaan pemuda pas ni sebagai cabaran.. jgn ikut gelagat tarantula yg tergolong dlm org yg berhasad dengki.

     
  15. harun ghani Says:
  16. Sebenarnya aku susah hati dengan pemuda umno.Jiwa mereka kemetot macam asam kelubi.Sepatutnya pemuda umno kena berjiwa besar hebat dan perkasa.Dia pakai baju gelombang merah pun sekerat jalan sahaja.Dia lipat simpan dalam raga motor.Bukan mereka sahaja AJK Bahagian pun serupa pakai pun malu-malu kucing.Kalau duit tengok terkam macam harimau lapar.Aku rasa kalau 300 pun dah cukop hebat.Tak perlu 3 ribu.Jangan marah ini adalah cabaran ikhlas dari aku mahu lihat pemuda bertenaga.

     
  17. Anonymous Says:
  18. bulan depan...akan diadakan himpunan 3juta pemuda umno..bersedialah..duit poket duit minyak disediakn...baju dpt free..

    ayuh tunjukkan kekuatan 3juta anak muda umno
    jom...

     
  19. Anonymous Says:
  20. salam pada semua...
    Saya hanya seorang pelajar... masih tertanya... mane satu yg benar??

    NK kate UMNO?? tp... dorang pon slalu kutuk ISLAM gak, contohnya menghina ulama'... saya ada belajar, kalau tggi ilmu ulama' itu, kite tidak boleh mengutuk, malahan menghormatinya... MELAINKAN ianya sudah melanggar syariah ALLAH!! Saya juga masih tidak dapat lihat DIMANAKAH KEADILAN PIMPINAN MALAYSIA SEKARANG?? dari segi AGAMA,EKONOMI, dan sebagainya...

    Carikan saya yg benar... ANTARA ISLAM DAN DUNIA perlu seimbang!!
    Pasal himpunan 30k... sebnarnya dh berjaya... KONTIJEN SELANGOR shj sudah menghantar lebih 5k peserta...

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO