SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Orang UMNO di PUKUL! Duit BR1M di LAHAP!!!

Posted by Det Guaq Tuesday, February 14, 2012

Tentunya kita ,masih ingat insiden dimana seorang Ketua Cawangan UMNO Bahagian Sik, iaitu Cawangan Charok Sireh iaitu Seyr yang dipukul oleh seorang fanatik militan hijau pasrael.  Begitulah samsengnya seorang yang mengaku berada dalam sebuah parti yang menjunjung islam, tetapi tidak tahu erti islam itu sendiri.


Orangnya yang cukup biadap ketika berkata-kata dan cukup kurang ajar bila berdebat tiba-tiba hari ini muncul untuk menagih wang BR1M di Dewan Sekolah Menengah Agama Sik pada sessi petang.  Kelibat beliau mula disedari ketika beliau baru tiba dan sedangcuba mencari tempat letak KERETA.



Begitu juga ketika beliau sedang duduk-duduk santai didalam dewan, mungkin beliau sedang hendak meng'adjust' perasaan serbasalah beliau yang kemudiannya bejaya di'tuning' dengan baik.  Sebagai tambahan beliau juga berjaya menjalani proses PENEBALAN MUKA tatkala seketika sebelum sampai kekaunter Bank.


Setelah mengambil duit yang sekejap difartwakan HARAM, sekejap pula difartwakan harus kerana hukum-hukum sebegini bagi mereka yang menganut pas sebenarnya bukan lah mutlak sebaliknya andaian mengikut kesesuain dan keuntungan sendiri.

Ketika hampir ke muara kaunter bank sementara, beliau telah disapa dan disarankan oleh seseorang agar bersyukur kepada Allah dan berterima kasih kepada Dato' Sri Mohd Najib Tun Abd Razak yang telah menunaikan janji beliau semasa pembentangan bajet 2012 tahun lepas.  Malangnya kerana KEBEBALAN beliau, beliau secara terang-terang menolak dengan cuukp angkuh sambil berkata "Ini duit kerajaan, bukan duit Najib" dan kemudiannya disusuli dengan "Ini duit rakyat" seperti burung tiung yang cukup akur dgn apa yang didengari tutur bicara tuannya yang mengajar dia bercakap.  Dia sebenarnya hanya mengajuk tanpa mengerti apa yang dipertuturkannya.

Kemudian orang yang menegurnya terus meneruskan anjuran agar beliau tidak mengambilatau mengembalikan duit berkenaan, dengan lagak BODOH SOMBONG beliau berkata "Ini hak aku, akupun bayar CUKAI".   Sebaik mendengar jawapan umpama BOLA TANGGUNG itu, aku ambil peluang untuk tanya soalan MAUT.  "Berapa banyak cukai  tahunan yang hang bayar?".  Mungkin kerana tidak mahu jatuh ekor EGOnya, dengan lancar seperti burung tiung yang baru baik(pulih) dari sakit paruhnya(mulut) beliau berkata, "RM2,000 setahun!"

RM2,000 setahun cukai yang dibayar kepada LHDN???????

Ha ha ha......ha ha ha......Aku tak mahu sambung lagilah cerita benar aku ini.....korang sambung-sambunglah sendiri penamat cerita aku ini mengikut kreativiti korang yang membaca...SELAMAT MENCUBAAAA.....

7 Responses to Orang UMNO di PUKUL! Duit BR1M di LAHAP!!!

  1. Anonymous Says:
  2. kalau bayar cukai rm2000 setahun pasti pendapatan lebih dari rm3000 sebulan.. mcm mana encik ni boleh dapat BR1M????? magic betull laaaaa.. huahuahuahua...

     
  3. Anonymous Says:
  4. Moral dari kejadian di atas:

    PAS MUNAFIK SEJATI!

     
  5. Pakteh Says:
  6. 2000 setahun...

    selepas ditolak itu ini dan segala kos yang dikecualikan cukai..masih kena cukai 2000 setahun....

    Pakteh mengambil pendirian yang berbeza.

    Mesej paling jelas yang Pakteh dapat ketika penjelasan kelayakan untuk mendapat RM500 ialah pdptn kasar isi rumah tidak lebih RM3000

    Soalan dari rakyat: Bagaimana dengan pendapatan yang lebih dari RM3000 tapi tidak ada hitam putih, cthnya penoreh getah dan sebagainya..

    Jawapannya: Itu bergantung kepada sikap AMANAH dan KEJUJURAN individu terbabit.

    Jadi apa pendapat tuan tuan dan puan puan dengan ahli Pas yang angkuh dan sombong ini?. Amanah?...Jujur?..Ikhlas?...

     
  7. hangkedee Says:
  8. Dialog Ibu mertua ku Kassim selamat"Alangkah lebih baik kamu jadi binatang dari manusia"

     
  9. rezqeen hill Says:
  10. dia tak bayar cukai la tu hahaha

     
  11. Anonymous Says:
  12. HAHAHA..RM2K SETAHUN??? BYK PENDAPATAN ORG TUA NI SEBULAN. APA PN DIA DAH XDE AMANAH DAN JUJUR PUN. JANJI SAPU DULU DUIT.!! CACI BELAKANG KIQA. SOKONG XMAU, DUIT SAPU..MMG DH JD TABIAT PUAK2 DEPA DAH. HAQAP LEBAI ATAIH KEPALA, AKAI LETAK PALA LUTUT.!!!

     
  13. Anonymous Says:
  14. i no comment....big laugh !!! hahahahahahahahahahahahahahahah....that right..orang PAS memang bodo matematik.....

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ