SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Aku Juga Kecewa Dengan Tindakan Nazri Aziz

Posted by DetGuaq6 Sunday, December 12, 2010

Jika PERKASA yang juga sebuah NGO Melayu berasa kecewa dengan sikap Nazri yang selalunya bertentangan dengan pendekatan UMNO terutamanya yang berkaitan dengan Maruah Melayu, hari ini dia sekali lagi menambahkan parah pada luka orang melayu yang masih belum sembuh.  Apakah beliau sudah lupa bagaimana si BABI Namewee ini pernah menghina lagu Kebangsaan Malaysia tanpa rasa bersalah?  lihatlah pula bagaimana seperti orang jahil dia menghina pula TNB dalam slah satu video klipnya?  Dan apabila melihat Babiwee ini duduk dengan begitu selesa di atas sofa empuk di dalam parlimen dengan layanan VIP, maka tidak hairanlah bukan hanya aku seorang yang berasa pedih terluka.  Nampaknya Nazri seperti seakan mencabar setiap dari orang Melayu agar membenci beliau.

Memetik bahan dari Agendadaily


Namewee ketika bercakap pada media berkata, "saya adalah rakyat Malaysia yang bersemangat patriotik dan selalu tunjukkan kasih sayang saya pada negara ini."

HOI BABIWEE, YANG KO HINA LAGU KEBANGSAAN MALAYSIA, NEGARAKU TU APA KEJADAH!  AKU INGIN INGATKAN ORANG MELAYU AGAR JANGAN MUDAH LUPA TINDAKAN BIADAP HARMAJADAH NI!
PATRIOTIK KONON, PATRIOTIK KEJADAH PANYA???? AKUPUN TIDAK ADA NIAT POLITIK KAT HANG SEBAB HANG BUKANNYA AHLI POLITIK, TETAPI MUSUH NEGARA APABILA MENGHINA LAGU KEBANGSAAN.


"Saya tidak mempunyai sebarang agenda politik dan saya adalah seorang rakyat biasa di negara ini.," ujarnya.-9/12/2010

HELLO BABIWEE, INGAT AKU DAH LUPA BAGAIMANA PERKASA MELALUI KETUA WIRAMUDANYA ARMAND BERJAYA MENGHALANG KO DARI MEMBUAT PELACURAN ALBUM KO TEMPOHARI TU???

Lihatlah lirik lagu(tak layak di kata senikata, kerana tiada seni langsung dalam lirik lagu BABIWEE ni)

‘Talk some more lah / Chinese go back to China / If all go back ah / This would not be Malaysia / I fear where you will find work / But it's usual lah, Malays also don't like to work / All go into the jungle / Live like Sakai.’


Dan paling mrngejutkan ialah betapa BABIWEE boleh bebas berpakaian yang cukup tidak sesuai(tidak beretika) ketika di JEMPUT oleh nazri aziz yang kononnya menteri 5stars tu!




Dan ramai bloggers pro UMNO/BN cukup marah dengan sikap nazri aziz yang nampaknya seperti orang bodoh di permainkan oleh budak kanyiaq pemakan babi tegar ini.  Malah dia turut di sindir oleh PERKASA juga!


Dan aku nak sedut sedikit bahan dari Agendadaily yang berwawancara dengan BABIWEE ini untuk menunujukan betapa dia terus membiarkan dirinya berada dalam keadaan salahfaham berterusan mengenai Konsep 1Malaysia yang sebenar berbanding dengan apa yang di fahami.


Dalam wawancara yang bertajuk:


Orang Melayu benci saya…kerana media beri gambaran saya macam ‘hantu’ - Namawee

Aku rasa tajuk yang lebih sesuai ialah:  

Orang Melayu benci saya…kerana media beri gambaran saya macam ‘BABI’ - BABIwee.

Babi ni ada berkata:
Bagi Namewee, 1Malaysia ada satu wawasan yang tidak menjurus kepada perkauman dan ianya adalah dasar samarata hak di negara ini.   


Inilah yang sengaja di mainkan oleh bangsa Cina mengenai Konsep 1Malaysia iaitu dasar samarata, sedangkan konsep 1malaysia bukannya dasar samarata, tetapi berteraskan ADIL.  Adil tidak sama dengan samarata.  jadi aku berpandangan dan cukup percaya dengan pendapat aku bahawa melalui BABIwee yang di beri promosi secara percuma oleh nazri adalah agen yang secara terus cuba mengelirukan konsep ini bagi menggagalkan 1Malaysia  dengan cara yang cukup halus.

HANYA ORANG YANG SE'CERDIK' nazri SAHAJA YANG PERCAYA DENGAN GELEMBONG(TIPUAN) BUDAK KANYIAQ NI.

2 Responses to Aku Juga Kecewa Dengan Tindakan Nazri Aziz

  1. lori hantu Says:
  2. Itulaaa hangpa main politik tak cerdik.Dia jadi menteri gasak belasab RM sebulan.Hangpa habuk pun kosong.Suara hangpa siapa dengak.Ayam buta pun tak peduli.Pi mai pi mai dok tang tu juga.Selama ini apa hangpa buat ibarat water drop to daun keladi.Sorry cakap gomen sikit.Dia punya grammer salah pun tak pa aku sekolah ngaji tak habis pasai orang susah.Satu pun tak berhasil.Yang habis masa,duit ringgit dan tenaga.Kesia tengok hangpa punya berjuang /Orang lain yang dapat peluang.Itulah hidup antara pejuang dengan yg dah dapat peluang.

     
  3. detguaq Says:
  4. Ha ha ha...lori hantu

    Kemiskinan bukanlah penyebab utama dalam konteks Malaysia untuk mendapatkan ilmu yang lebih tinggi. tapi as a Typical Malay, lori hantu adalah antara spisisnya. Asyik nk slahkan kemsikinan, bukannya fikir bagaimana nak mengatasinya! Anak-anak lori hantu berpeluangkah untuk memanjat ilmu yang lebih tinggi berbanding lori hantu??? jangan nafikan peluang mereka.

    Bab strata hidup ini itu adalah aturan alam. jadi kalau ingat ada kemampuan untuk menjadi pejuang, jadilah pejuang, tetapi kalau ingat nak jadi oportunis, jadilah oportunis, tiada siapa yang larang lori hantu nak jadi apa hatta nak jadi hantu!

    Ungkapan satu pun tak berhasil adalah ungkapan orang yang tidak PERCAYA kepada Allah! Rezeki datang dari pelbagai arah asal kita tak berhenti berusaha dan berdoa kepada yang kita PERCAYA seSATUnya.

    uit Ringgit adalah daki dunia, rezeki dari Allah tetap ada. Tenaga juga bukan statik. Letih? Berehat dan makan untuk dapat tenaga seterusnya...kecuali yang jenis malas macam mana nak generate tenaga???

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ