SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Fanatik Militan PASrael Cederakan Orang UMNO.

Posted by detguaq12 Sunday, February 5, 2012

Seketika bersama-sama dengan masyarakat berketurunan Cina di Daerah Sik dalam program Makan Malam 1Malaysia berlangsung, aku mendapat tahu salah seorang orang kuat UMNO yang juga Ketua Cawangan diKampung Charok Sireh telah dipukul serta dicederakan oleh seorang lelaki kurang betul berfahaman pas.  Beliau berani melakukan demikian dengan bantuan kira-kira 20 orang lagi paria-paria jahalun pas.

Kejadian berlaku kira-kira pukul 8.30 malam

Aku dapat rasakan gementar ahli-ahli bawahan pas totok diSik semenjak mereka mendengar ramai dari kalangan ahli-ahli mereka kini semkin tawar hati, keliru, kecewa dan jiwa semakin berkecamuk.   Malah ada yang sehingga membuat keputusan untuk meninggalkan pas.  Perkara meninggalkan pas dan menyertai UMNO bukanlah perkara baru didalam Parlimen Sik ini,.  Setiap hari setiap masa sentiasa aku terdengar, terserempak dan berjumpa ahli-ahli pas yang samada berura-ura untuk keluar dari pas, bercadang keluar dari pas dan terus mengambil keputusan KELUAR dari pas. Dan kesemua mereka yang berura-ura dan bercadangkeluar dari pas menunjukkan minat yang LUARBIASA untuk menyertai UMNO!

Buktinya, selepas berjaya menembusi kampung dibelakang apa yang mereka anggap KOTA KEBAL pas diSungai Pau, kemudiannya Ka,pung Bandar Hilir berjaya ditembusi, Kampung Kerawai juga berjaya dijinakkan, kemudiannya leburanapnya pas diFELDA TELOI TIMUR(tak sepatutnya adapun cawagan pas) dan bersemaraknya UMNO diKampung Batu Besar dengan kemasukan ahli keluarga terdekat YB Ahli Parlimen

Malah jika tindakan keluar pas secara berkumpulan sehingga meranapleburkan sebuah cawangan, maka tentulah tindakan itu menyebabkan paria-paria jahalun pasrael totok ini berasa tercabar, berasa terancam dan berasa 'haluih' dek tindakan ahli-ahli mereka sendiri.  Jadi untuk melepaskan tekanan dalaman ini, maka dicarilah 'subjek' untuk dijadikan kambing hitam bagi menimbulkan rasa kemenangan nan sementara. Tetapi bermaruahkah mencipta kemenangan secara begini.  Itu sahajakah kaedah yang mereka ada untuk mencipta dan meraikan kemenangan?  Sedangkan jiwa mereka seakan merasakn mereka akan kalah bertanding pada PRU13 nanti?

Kalah pula bukan sahaja di DUN Belantek, malah kerusi DUN Jeneri juga akan kembali keoada UMNO/BN malah Kerusi Parlimen Sik yang akan menyumbangkan satu lagi kekuatan untuk mempertahankan Putrajaya juga bakal diRAMPAS kembali oleh UMNO/BN hasil kerjakeras seluruh orang-irang UMNO Sik.  Kekalahan yang hampir PASTI......

 Kesan BALARAN dilengan Seyr.

 Pipi Seyr juga terkoyak kulit dan bengkak akibat
dibelasah dengan kayu mop.

 Kaki kirinya juga bengkak akibat ditendang.


 Pemuda-pemuda UMNO/BN mulai berkumpul sebagai tanda sokongan
kepada Seyr.
 Mereka melanggar perjanjian yang telah dimeterai bersama
sebelum ini.

 Kaum hawa juga turut menunjukkan sokongan dengan keluar
bersama dan dudk dibalai belakang surau.

 Ketua Bahagian dan Ketua Pemuda Bahagian UMNO Sik
turut turun memberi sokongan dan semangat.

 Orang-orang UMNO sedang tekun mendengar pesanan dari 
Ketua Bahagian dan Ketua Pemuda Bahagian yang mahu
mereka tidak bertindak diluar batasan undang-undang.
 Inilah kayu mop yang telah digunakan untuk mencederakan saudara
saudara Seyr.
Kayu berkenaan patah dua. Seyr pula walau dikepung oleh 20 orang
paria-paria fanatik militan hijau pasrael namun masih mampu utk
memberi TENTANGAN!

**Hai....ini belum lagi parlimen dibubarkan, belum lagi diishtiharkan tempoh berkempen, tetapi perangai puak-puak militan hijau ni dah menunjukkan isyarat yang mereka tidak akan pernah menghormati perjanjian dan undang-undang.  Betullah seperti kata YAB Dato' Sri Mohd Najib Tun Abdul Razak bahawa PRU kali ini adalah PRU yang paling getir.  Belum apa-apa mereka sudah hilang sabar dan bertindak seperti otak mereka ada dilLUTUT.  Puak-puak ini tidak boleh diharap jika berjanji dengan mereka!

***Video Clip wawancara aku dgn Seyr akan menyusul...Boleh dilhat juga kelibat musibat yg memukul Seyr.  Seyr adalah anak jantan kerana telah berjaya berhadapan dengan 20 orang penganut pas yang mengangkat pas lebih dari ISLAM. KAMU HEBAT SEYR! Insiden ini bukan sahaja tidak dapat mematahkan semangant orang-orang UMNO Sik, malah menyemarakkan lagi semangat sambil berjaya menimbulkan serta memperkukuhkan perpaduan dikalangan mereka, INSYALALLAH.

0 Responses to Fanatik Militan PASrael Cederakan Orang UMNO.

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ