SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA


Itulah persoalan yang sedang bermain-main dibibir sebahagian besar anak kariah Masjid ALWushto' Guar Chempedak.  Benarkah begitu?

Aku dimaklumkan ianya adalah berkaitan dengan urusan jualbeli sekeping tanah bersebelahan masjid yang telah dibeli oleh MAIK bagi pihak AJK Masjid ALWushto' Guar Chempedak untuk perluasan kawasan masjid juga untuk perancangan masa hadapannya. Dan diatas tanah berkenaan pula terdapat sebuah bangunan usang yang aku masih dapat bayangkan keadaan bangunan usang berkenaan yang turut dituntut gantiruginya.  Isu ini kononnya adalah berkaitan pampasan dan salah guna kuasa.  Berapakah nilainya? Siapakah penerimanya?  Siapa pula yang salahguna kuasa?

Pendek cerita ada kata-kata yang sampai ketelinga aku yang mengatakan jika dulu kita hanya mendengar cerita bagaimana mereka bertopengkan jubah agama, tetapi kini ia berlaku dihadapan mata mereka.

Sumber berkenaan memberitahu aku mereka tidak sangka manusia yang cukup kuat mengkritik keislaman orang lain tergamak  menjadi manusia yang sudah tidak mengenal dan mengira halal-haram dan amanah. Itulah ahlipasrael yang sebelum dapat kuasa sibuk membetulkan orang tetapi bila kuasa di tangan, merekalah syaitan bertopeng.

Ini SMS dari beliau yang aku terima:

Terbaru......pejabat agama Yan di pengaruhi agar melantik pegawai masjid dari kalangan ahlipasrael.  Maklumat adalah dari kalangan anak kariah.

**Hai.....nampaknya semua depa nak bolot dan 'polok'.  Duniapun depa balun tanpa kira sumber mana, SUURGA juga depa nak pulun sorang....



Bab nak hasut
Bab nak cucuk
Bab nak domba
Bab nak spin

Serah kat depa.......

Bab nak bergolek
Bab nak merangkak
Bab nak meringkuk
Bab nak berdemo di jalanan?

Serah kat sapa???

KejaMMM !! ... MB KEDAH - TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB Seandainya Ada RAKYAT KEDAH Ditangkap Di BERSIH 2.0 !!! ...

AloQStaQBlog nak ucapkan JUTAAN TAHNIAH yang tidak terperi kepada MB Kedah, Sahibus Samahah Dato' Seri Tuan Haji Ustaz Encik Azizan Abdul Razak yang telah menyatakan PERINGATAN dengan JELAS kepada sekalian rakyat Kedah khasnya kepada mereka-mereka yang "bengap" (yang akan menyertai perhimpunan Haram BERSIH 2.0) bahawa "Kerajaan Negeri Kedah tidak akan bertanggungjawab ke atas mana-mana individu rakyat Kedah yang DITANGKAP DI PERHIMPUNAN BERSIH 2.0 pada minggu hadapan !" ...

Yahooooooooooooooooooooo !!
Ingatan yang cukup KejaMMMM ! ...
Bravo !


(Sila Klik Untuk BESARKAN Gambar)

Inilah MB yang paling aku sanjungi ! Ha Ha !
Begitu cerdik sungguh MB Kedah ini ...

Secerdik MB Kelantan yang dah pun awal-awal lagi terbang jauh pegi keluar negara meninggalkan perjuangan sia-sia BERSIH 2.0 !!! Ha Ha Ha ! ....



KEPADA PENYOKONG BAWAHAN (DARI PARTI PAS),
Padan Muka hangpa semua noooo !!! KORANG SOKONG LA BERSIH 2.0 YANG BODOH TU LAGI ! ... Pemimpin BESAR korang pun macam minat tak minat saja !

Cuma deorang tak cakap direct la, nanti dicop dan dituduh sebagai Ajen Kerajaang Perpaduang pulak ! hehe ....

Barangsiapa yang masih berhajat untuk menyertai demonstrasi bodoh BERSIH 2.0 nanti, dipersilakan pergi menjadi balaci jalanan ... Tapi, pikirlah baik-baik ya ! Dua orang MENTERI BESAR PAS sendiri dahpun tunjukkan macam diorang tak berapa mau amik peduli hal hangpa semua di BERSIH 2.0 nanti !

Bukan calang-calang manusia diorang tu !
Sorang tu Mursyidul Am PAS dan sorang lagi Pesuruhjaya PAS Negeri Kedah !
Kedua-dua tu MENTERI BESAR pulak tu ! ... Bukan kecik-kecik anak tu woiii ! .......

Hangpa puak balaci bawahan saja yang jadi bodoh dok pi terlompat-lompat macam beruk mak yeh demi mempertahankan si Anwar Peliwat Negara & si Ambiga Pro-MURTAD tu !...

Bagi aku, mana-mana orang Kedah yang join BERSIH 2.0 tu nanti, memang berotak khinzir ! dan memang BODOH macam khinzir !





Terima kasih dari mereka yang memberi komen kepada posting yang bertajuk Bangunan Sekolah SAIF Tiada Pelan dan Tiada CFAntara salah satu komen yang menarik ialah mengenai penarikan diri peguam yang mewakili defendan, iaitu pihak yang menguruskan SAIF.

Aku dimaklumkan kes ceroboh tanah dan bangunan Al Akhlak Guar Chempedak ni sudah dibawa ke Mahkamah tinggi mulai tahun lepas oleh kumpulan yang ingin mendapat keadilan dan kebenaran, hujah punya hujah, peguam SAIF baru2 ini tarik diri ganti peguam baru..pasaii apaa tak taw. Kita tunggu keputusan mahkamah la, tapi memang kumpulan penceroboh ni tak ada rasa malu... hak orang depa ceroboh macam penyamun zaman dulu, depa ketutunan penyamun kot..?

Mengapa peguam itu menarik diri bagi membela defendan?  Siapakah peguam berkenaan?

Aku di maklumkan bahawa peguam berkenaan adalah juga ahli pasrael dan pernah menjadi calon dalam PRU yang k 11 tapi kalah.  Apakah maknanya ini?

Aku harap rakhyat buka mata dan mulai faham bahawa berada di dalam parti bertopengkan agama rupanya memberi lesen untuk kita menjadi penyamun, penceroboh dan pengutip derma untuk tembolok sendiri serta sedikit sangat untuk parti. Dan sudah tentu tiada langsung jasabakti untuk pembangunan negara dan perpaduan rakyat.


Jom kita nikmati video kisah seekor manusia lidah BEWAK yang hanya memikirkan kepentingan diri melebihi ketaata kepada Allah dan perintah-perintahnya serta maruah bangsa Melayu melihat bossnya mengongkek China doll.







AKu tahu ramai yang dah baca berita di bawah.  Tetapi aku minta korang baca sekali lagi dan fikir betul atau salah komen aku dibawah CnP berita berkenaan.:

Perhimpunan Bersih: 16 diberkas hasut orang ramai

27/06/2011 3:59pm

PETALING JAYA 27 Jun - Polis menahan 16 lelaki yang dipercayai menghasut orang ramai supaya menyertai perhimpunan haram yang dirancang pada 9 Julai ini.
Ketua Polis Selangor, Tun Hisan Tun Hamzah berkata, kesemua mereka yang ditahan mengikut Seksyen 27 (5) Akta Polis, iaitu perhimpunan tanpa permit polis yang sah, dibebaskan dengan jaminan polis.
"Tangkapan kesemua mereka ini dilakukan di sekitar Shah Alam, Gombak, Klang Utara dan yang terbaru pagi semalam, iaitu lapan orang ditahan di Taman Kosas, Ampang," katanya kepada pemberita hari ini selepas menghadiri majlis penyerahan sijil kepada beberapa individu yang berjaya mematahkan kes ragut di sekitar Subang.
Tun Hisan berkata, penahanan 16 individu terbabit adalah kerana polis mempunyai kuasa mengikut Seksyen 105 Kanun Acara Jenayah iaitu tindakan pencegahan daripada berlakunya sebarang jenayah.
"Bukan maksud orang itu pakai baju kuning (dipakai semasa perhimpunan), kita tangkap. Polis juga ada prosedur atau asas nak tangkap seseorang itu, maknanya bila ada perkara yang disyaki serta maklumat, barulah tangkapan akan dilakukan," katanya. - Bernama

KOMEN AKU:

1.  Yang Menghasut:  Aktivis parti dari kalangan Cina(paling banyak) dan India(sedikit dari Cina)
2.  Yang cenderong dengan ideologi komunis:  Cina(sebahagian besar).
3.  Yang mempunyai sikap tamakkan keduniaan:  Cina(Kebanyakan)
4.  Yang kuat menipu untuk mengejar kejayaan: Cina/India(Terutama yang berniaga)
5.  YANG JADI BALACI UNTUK BERGOLEK ATAS JALANRAYA: MELEMBU **Iaitu Melayu dalam kalangan pembangkang yang cukup memuja lembu.  Melayu campur Lembu=MELEMBU.






Aku masih ingat kes tutup kes yang menjadi amalan dalam pasrael atas alasan menutup aib lebih baik kononnya.  Tatapi seronok memfitnah dan menghina bila kena pada orang lain.  Tentunya semua orang masih pekat melekat ingatannya kepada seorang yang kini bergelar timbalan presiden pasrael....yezz bro!!!! timbalan presiden pasrael iaitu Mat Sabu aka mat syabu aka mat sabun.  Inilah orang yang jika di suruh 'menjelir lidah'nya akan nampak "akulah yang menggelar aljuburi" kepada d fuck too B A B I.

Apabila kes khlawat yang membabit seorang hamba Allah biasa lain yang tidak sempurna, yang lemah dan yang tergesa-gesa atas sifat yang menjadi package terhadap setiap kejadian manusia itu berlaku tetapi dari kelompok lain, dari kalangan jemaah lain yang sudah tentunya bukan dari kalangan mereka maka riuh rendahlah segenap kepok dan reban pasrael seronok dengan dendangan yang kalau kena dengan puak mereka waima pemimpin semungkin boleh hendak disembunyikan atas alasan menjaga aib.  Pirrrraaaahhhh!!!!

Bila kes terbaru mengenai seorang perempuan yang sebenarnya telahpun berkahwin dengan pasangannya telah tersilap cekup oleh MAIK dan kesnya disebut dimahkamah pada 20hb Jun 2011 yang lalu, tiba-tiba rata-rata pembangkang yang selama ini 'seperti anjing menyalak'  kononnya muak dengan isu lucah tiba-tiba bngkas bangkit seperti pesakit yang dirasuk puaka polong bersilat terajang dengan jurus kelucahan melampau mereka.  Hairan tak?  Nak hairan apa kerana merekalah sebenarnya pengamal apa yang mereka mahu orang lain diam atas alasan aib jika terkena batang hidung mereka. PIIIRRAAAHHHH sekali lagi.

Sebenarnya mengikut sumber-sumber sahih, maklumat sah menunjukkan bahawa Yusmawati Yaacob telahpun berkahwin dengan pasangannya di sempadan siam, cuma semasa di cekup mungkin kerana panik, mereka tidak sempat menunjukkan surat nikah mereka kepada pegawai MAIK.

Tetapi kerana tidak ingin membabitkan mana-mana pihak beliau setuju untuk di gantung tugas dalam parti.  Tugas beliau mengikut perlembagaan kini di pangku oleh Naibnya.  Tindakan UMNO dalam menangani kes salahsangka ini bagi aku cukup tepat kerana walau apapun 'kesalahan' yang telah di lakukan oleh Yusmawati, itu adalah lebih kepada isu peribadi yang tidak ada kena mengena dengan sesiapapun ahli-ahli UMNO dan rakyat Malaysia yang lain kecuali pasangannya dan pihak berkuasa agama Negeri Kedah Darul Aman.

Ahli UMNO majoritinya adalah rasional.........




Kalau di tengokkan fiundamental parti yang mengaku memperjuangkan Negara Islam(kini Negara Kebajikan pula) tentunya kita tidak terfikir bahawa mereka akan menjalankan urusan yang batil.  Dan jika mereka tersedar ditengah jalan jalan pula, sepatutnyalah mereka tidakakan meneruskan satu urusan yang terang-terang BATIL.

Tetapi mereka tetap juga meneruskan segala perancangan mereka walaupun mereka sedar yang mereka tidak punya hak ke atas tanah dan bangunan asal tapak tersebut kerana kedua-dua aset itu adalah milik pihak lain yang bukan sahaja lebih berhak, malah dilindungi oleh undang-undang dalam sebuah negara yang berdaulat!

Bukti fizikal?  Jika tidak mempercayai apa yang di dedahkan dalam blog ini, silalah selidik sendiri mengapa sehingga sekarang air untuk kegunaan mereka bukannya dari sumber dan akaun sendiri sebaliknya di sambung secara haram dari sebuah rumah yang berhampiran dengan pagar sekolah. Hanya bekalan elektrik dari TNB yang  ada kerana TNB tidak menitik beratkan hal hakmilik tanah seperti yang di perlukan oleh pihak berkuasa air negeri yang kini di swastakan kepada SADA.

Jadi jika berulang kemalangan seperti sebelum ini, iaitu kebakaran kepada sebuah bangunan yang menjadi bilik untuk pelajar-pelajar menelaah dan menerima pelajaran pada tahun 2009 yang lalu tetapi pada kali initakdirnya ada murid-murid terperangkap dan akhirnya ada yang cedera dan meninggal, apakah jaminan pihak SAIF keran tidak mungkin bangunan yang tiada CF akan mendapat perlindungan insuran.  Dan jikapun ada insuran-insuran lain adakah syarikat insuran dengan mudahcara dan murahati akan memberi pampasan kepada anak-naak mereka?  Atau dek kerana alasan teknikal maka akhirnya anak-anak yang cedera tidak mendapat gantirugi dan yang mati tidak diberi pampasan.

Dibawah adalah gambar-gambar bangunan sekolah yang terbakar pada bulan Julai 2009 yanbg lalu.  Apakah bangunan baru yang didirikan diatas tapak yang sama telah mendapat kelulusan pelan  dan kelulusan pembinaan dari Majlis Daerah Yan?



 Bagaimanakah jika selepas ini berlaku lagi kebakaran atau
bangunan yang dibina runtuh kerana tiada penyeliaan mahupun
kawalan mutu terhadap bangunan yang didirikan? 
 Dan terdapat pula kanak-kanak terperangkap ketika kebakaran?

Siapa yang tahu dan pernah dengar Madrasah AlAkhlak AlIslamiah?

Wawancara dengan Encik makbul Ilahi, Tuan Mejar Annuar Abd Hamid dan Saudara TH-Subra.




Hari ini seperti yang dijanjikan oleh PERKASA Daerah Kuala Muda yang diPengerusikan oleh Mejar (B) Haji Annuar Abd. Hamid telah membuat lapuran polis bersama-sama 5 lagi NGO bagi membantah satu bentuk rancangan untuk mengadakan demo haram yang di namakan demo bersih2 yang tujuannya tidak lain hanya ingin melindungi isu sebenar dan menimbulkan satu isu yang tidak releven langsung dengan realiti semasa.  Lapuran polis telahpun di buat diBalai Polis Pekan Sungai Petani dan kemudiannya satu lagi lapuran susulan terhadap lapuran-lapuran pollis tadi telah di buat pula di IPD Kuala Muda.

NGO-NGO yang membuat lapuran polis adalah:

1.  PERKASA Daerah Kuala Muda

2.  Persatuan Belia India Negeri Kedah

3.  Persatuan Cina Sungai Petani

4.  Persatuan Kebajikan Kaum India Taman Sri Wang

5.  Sebuah persatuan bekas ahli PKR, Persatuan MAKSOM

6.  Dan Persatuan Kebajikan dan Sosial Daerah Kuala Muda
















Wakil dari sebuah NGO Cina sedang menunjukkan lapuran
polis yang telah dibuat kepada wartawan.
Tautan tangan sebagai lampang perpaduan yang positif
Encik Makbul Ilahi Pengerusi Persatuan Kebajikan
dan Sosial Daerah Kuala Muda sedang ditemubual 
oleh wartawan.
Pengerusi PERKASA Daerah Kuala Muda, Mejar(B)
Tuan Haji Annuar Abdul Hamid turut memberi kenyataan 
kepada wartawan
Saudara TH Subra turut di wawancara oleh pihak media
selepas beliau yang mewakili Persatuan Belia India Negeri
Kedah selesai membuat lapuran polis.

Kebetulan pada masa yang sama sebuah parti politik iaitu PPP turut membuat laporan polis bagi tujuan yang sama. PPP ialah sebuah parti komponen Barisan Nasional. Audio wawancara akan di siarkan selepas ini.

**Pada ketika yang sama di Alor Setar, PERKASA Daerah Kota Setar turut membuat lapuran polis bagi tujuan membantah rancangan untuk mengadakan demonstrasi oleh bersih2 yang dipengerusikan oleh Ambiga Seerenavan.


Maka hari ini menjerit sakanlah ketua pemuda pas menuduh utusan malaysia menghina Islam.  Masa bila pula UM hina Islam.  Kartun yangdipaparkan itu adalah hanya ajukan kepada kegelojohan presiden pas sendiri iaitu Haji Hadi Awang yang memberi pelbagai alasan demi untuk melindungi pengamal bisexual tegar tahap akut iaitu Brader Anwar Ibrahim yang gemar masuk pintu depan dan masuk pintu belakang juga.

Bukankah itu yang sering di laungkan, iaitu hanya mengenai 4 saksi dan ketidak terpakaian kes terhadap ANwar melalui makhkamah kecuali mahkamah syariah.  Akhirnya perangkap memakan diri.  Bukan Hadi sahaja, malah N.ajis juga berusaha untuk melindungi ANUwar denganpelbagai cara yang kadangkala sehingga diluar dari kebiasaan.  Semuanya hanya kerana kecintaan mereka terhadap Anwar......

Hasan Tantawi sepatutnya berdemo depan pejabat pas pusat denga nmenyuruh Hadi mohon maaf kerana kekeliruan yang timbul ini, BUKAN Utusan Malaysia.

16 Jun, 2011 17:31 PM
Kenyataan Mat Sabu Mengenai Penyelewengan Di Kedah Dan Kelantan Mengejutkan : Ahmad Bashah


ALOR SETAR, 16 Jun (Bernama) -- Kenyataan Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu tentang isu penyelewengan dalam pentadbiran di Kedah dan Kelantan, dua negeri yang diperintah oleh parti itu, harus membuka mata rakyat, kata Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri Kedah Datuk Ahmad Bashah Mohamed Hanipah.

Beliau berkata apa yang mengejutkan ialah kenyataan itu dibuat oleh seorang pemimpin kanan parti itu sendiri dan bukannya oleh Barisan Nasional.

"Itu adalah kenyataan daripada pemimpin hebat mereka. Jadi rakyat perlu lihat dengan jelas tentang kenyataan itu dan mereka boleh menilai sendiri kepimpinan kerajaan negeri.

"Dulu kita (BN) pernah mengeluarkan kenyataan seperti itu tetapi dinafikan oleh PAS, dan hari ini pemimpin mereka sendiri yang keluarkan kenyataan itu, maknanya apa yang kita katakan sebelum ini adalah betul," katanya kepada pemberita selepas majlis penyerahan cek bagi pembinaan Dewan Umno Taman Wira Mergong di sini pada Khamis.

Ahmad Bashah berkata demikian ketika diminta mengulas tentang kenyataan Mohamad yang disiarkan dalam sebuah laman portal pada 10 Jun lepas bahawa PAS perlu mencontohi tadbir urus yang baik seperti diamalkan di Pulau Pinang bagi meningkatkan integriti dalam pentadbiran di Kelantan dan Kedah.

Mohamad Sabu turut melahirkan kebimbangan bahawa ada anggota Exco atau Anggota Dewan Undangan Negeri daripada parti itu yang memohon tanah, didakwa terlibat dengan penyelewengan balak dan berebut mahukan gelaran "Datuk".

Dakwaan Mohamad itu dijawab oleh Muhammad Sanusi Md Nor, setiausaha politik kepada Menteri Besar Kedah, yang berkata apa yang didakwa oleh Mohamad Sabu itu tidak berlaku dalam kalangan pemimpin PAS di Kedah.

Ahmad Bashah memuji Mohamad Sabu kerana berani mengeluarkan kenyataan seperti itu.

"Kalau tidak ada kenyataan itu, mereka (PAS) akan terus menuduh kita," katanya.

-- BERNAMA

**Ini mesti konspirasi UMNO dengan Timbalan Presiden depa yag baru tu.....he he he...

Di Guar Chempedak, dengar kata dalam masjidpun berlaku salahguna kuasa.
Di Guar Chempedak juga tapak SAIF digunakan secara HARAM oleh pas.
Nak hairan apa....depapun manusia kitapun manusia. Masalaahnya depa ni bila tegur orang depa letak diri depa atas sedikit dari malaikat, bawah sikit dari Tuhan.


Tahukah anda bahawa sebenarnya ibubapa yang menghantar anak-anak mereka ke SAIF sebenarnya telah bermain JUDI?  Mengapa aku kata macam tu?  Kerana Mereka sebenarnya sedang MEMPEJUDIKAN nasib anak-anak mereka ketangan mereka yang tidak menghiraukan apa-apapun di hadapan mereka, sebaliknya cukup rakus denga nafsu dunia yang berjubahkan Islam untuk mengaburi mata awami.

Betulkah?

Manaan tidak, sudahlah tapak sekolah ini di peraid ikut suka orang yang bukannya pun berhak atau di beri kuasa atau di beri amanah, tetapi mereka main ikut suka ambil dan beri sahaja.  Ini menyebabkan beberapa perkara yang melanggar undang-undang, baik pihak Majlis Daerah atau Pihak Berkuasa Tempatan, malah dari segi moral juga cukup sifat untuk dipersoalkan.

Lihatlah kenyataan dalam blog sekolah berkenaan yang sudah tidur sejak dari tahun 4hb Januari 2010....mungkin tidurnya kerana sudah mencium bau jalan penghujung....



Tanggal 4 Ogos 2005 temeterailah perjanjian penyerahan kepada Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah
Tetapi perjanjian ini tergantung. Dengan siapakah DPP perjanjian penyerahan ini di meterai?  Adakah dokumen sah lagi lengkap di antara pihak yang menyerah dan pihak yang menerima iaitu DPP?  Kalau ada  dimanakah ia?  Manakah pula kenyataan atau pengumuman rasmi dari pihak yang berhak dalam perkara penyerahan tapak sekolah ini?


Lokasinya yang strategik di pekan Guar Chempedak dan mempunyai prasarana dan kemudahan yang lengkap di mana ianya adalah bekas tapak Madrasah Taufikiah Al-Khairiah Al-Halimiah (cawangan). Sesi persekolahan bermula pada 1 Januari 2006.

Benarkah tapak itu adalah tapak asal cawangan Madrasah Taufikiah AlHalimiah (Pondok Pak Ya) atau ada sejarah sebelum itu yang sengaja di sembunyikan oleh mereka yang selalu menjeritkan slogan Islam?  Bila sembunyi, tentunya ada perkara yang tidak betul, tidak jelas dan ada unsur-unsur pembohongan oleh mereka yang selalu menghina dan mempetikai keIslaman orang lain. Kalau tidak masakan ada komen dalam wikimapia oleh OLD STUDENT AKHLAK yang berbunyi:

Pihak sekolah SAIF menghapuskan sejarah penubuhan madrasah akhlak yg diasaskan oleh murid Ayahanda Tuan Guru Hj Hussin Che Dol dgn menamakan SAIF, itulah yg dikatakan ustat baru dlm pas senang aja mencuri tempat menggunakan samseng pas untuk merampas dan bertapak asalkan dapat tempat.Sedangkan sushpayah orang lama diketepikan. macam ni ke dikatakan pemimpin.....menghalalkan yang haram tiap rumah pasti ada yang mengasas dan berpenghuni..lihat pendaftaran Akhlak...SAIF dapat didaftar ke....sapa pemegang amanah tanah tu...budak baru tau apa laa tanyalah pemegang amanah tanah tersebut siapakah orangnya.....

Mereka menggunakan SAMSENG PAS?  Dalam PAS rupanya ujud satu sayap yang dinamakan SAMSENG PAS(tentunya sayap tidak rasmi).  

Dan ironinya tapak sekolah yang sepatutnya menjadi gedung melombong ilmu telah di salah gunakan secara haram oleh DPP bila Muktamar Dewan Pemuda PAS kali ke 47 telah diadakan di situ pada 05/06/2006.  Satu Muktamar Haram di atas tapak Haram.  Siapa yang menjadi LEMBU DOGOL?  Timbalan Presiden ketika itu adalah Lembu Dogol yang merasmikan muktamar haram itu.  Siapa pula yang di lembu dogolkan sebagai penceramah diatas pentas haram sempena muktamar haram itu?  Tidak lain ialah salah seorangnya kini adalah seorang yang berpangkat Timbalan Presiden kepada sebuah parti kebajikan iaitu Mat Syabu sendiri di samping Ketua Dewan Muslimat, Ustazah Azizah Khatib Mat; mantan Ketua Pemuda PAS, Haji Mahfuz Omar; Pengarah Jabatan Pilihan Raya PAS, Dato' Mustafa Ali, wakil NGO dan 1000 perwakilan Pemuda PAS seluruh Malaysia(pada ketika itu).  Rupa-rupanya lembu dogol-lembu dogol ini samada mengetahui status tanah atau tidak pernah mengetaguipunakan status tanah ini telah melakukan sesuatau yang berhubungkait dengan perkara asas yang haram!


Patutlah Mat Syabu mengakui bahawa semua isi ceramahnya sebdelum menjadi Timblaan Presiden adalah auta seauta-autanya.  Sudahlah auta, maki hamunnya pula dihala bertaburan tanpa sasaran.  Itulah kualiti Timbalan Presiden sebuah parti kebajikan...parti yang sudah sinonim menghuklur kopiah terbalik untuk di isi dengan wang pendengar ceramah tanpa rekod keluar masuk. Semua atas nama Islam.


Entah berapa banyak program-progrma parti yang telah di jalankan di tapak yang sepatutnya menjadi gedung menuntut ilmu ini secara salah guna.  Aktiviti menyalah gunakan kawasan sekolah yang tapaknya haram ini pula bagaimana?  Dahlah tapak ini milik pihak lain yang di gunakan secara tidak sah(haram), aktivitinya ula menyeleweng dari asasnya sebagai sebuah sekolah.


Aku hanya dapat satu lagi maklumat bahawa ia pernah tuan rumah Ijtimak Unit Amal Kedah pada 26 Januari 2008, tetapi sebagai orang tempatan,aku sememangnya maklum bahawa tapak sekolah ini juga di gunakan sebagai tempat logistik ketika PRK mahupun PRU oleh pas. Disinlah dijadikan stor untuk menyimpan segala sepanduk, banting, poster dan bendera-bendera pas ketika pilihanraya, kalau dulu hanya bendera pas, tetpai kini mungkin bergaulgelumang dengan bendera dapig dan pkr.


Pertama sekali aku nak ucap syabas kepada PERKASA yang sudah menetapkan keputusan untuk turun berarak bagi menyaingi kumpulan HARAM yang tidak layakpun menggunakan istikah bersih dalam mempengaruhi rakyat untuk berdemo gara-gara hasrat busuk lagi meloyakan yang terdapat dalam perut pekong mereka.

Biarlah mereka sedar bahawa tindakan mereka memprovokasi secara salah semangat sebahagian kecil rakyat agar bangun menentang sesuatu yang kabur tujuannya walhal ada saluran lain yang lebih aman dan tidak akan menimbulkan rasa tidak puas hati sebahagian besar rakyat yang menetang perbuatan mereka secara senyap.

Disebalik tentangan sengit PERKASA serta lain-lain NGO dengan sering membuat lapuran-lapuran polis bagi menghalang demo bersih yang kotor didalam tiba-tiba aku cukup teruja bila PEMUDA UMNO Malaysia juga mahu turut serta. Kalau betullah jentera Pemuda UMNO mahu turut berarak bagi mengimbangi demo haram bersih tapi kotor itu maka aku awal-awal lagi ingin mengucapkan TAHNIAH!  Tetapi tahniah aku hanya berakhir di sempadan Naib Ketua Pemuda UMNOnya sahaja iaitu seluruh ahli pemuda UMNO serta Dato' Razali Ibrahim.  Untuk Ketua pemuda aku nak ucapkan TAKZIAH kerana sikap kluk-kleknya.  Aku tak rasa dia akan turut turun berdemo kerana tentunya di tak ingin menjadi apa yang di ucapkannya dahulu kepada penunjuk perasaan jalanan dari pihak pembangkang.  Apakah katanya?

Selasa, 06 Mei 2008

NAIB ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin hari ini enggan menjawab bila diminta komennya terhadap cabaran supaya beliau memohon maaf kerana memanggil peserta perhimpunan Bersih November tahun lalu sebagai beruk.
 Jadi apakah kj akan sehingga tergamak untuk MEMBERUKkan diri bersama Pemuda yang lain?  Aku harap biarlah Naibnya sahaja yang turun menyertai ahli-ahli Pemuda yang lain yang berhasrat untuk menyaingi demo haram bersih yang kotor itu nanti.


Perasaan skeptikal ini timbul kerana kemungkinan kj akan mengeluarkan kenyataan seperti sebelum ini bahawa mereka akhirnya tidak jadi untuk berarak bagi menyaingi demo haram bersih tapi kotor atas nasihat polis dan demi ketenteraman awam....


AYUH PERKASA DAN PEMUDA(tanpa KJ)....TURUN BERHADAPAN DENGAN HARAMI-HARAMI BERSIH TAPI KOTOR SEBAGAI MENIFESTASI RAKYAT YANG TIDAK PUAS HATI DENGAN CARA PROVOKASI KETERLALUAN PIHAK PEMBANGKANG!


Sekolah Integrasi Faizin terletak di dalam Pekan Guar Chempedak. Hsail maklumat sahih aku berani kata sekolah ini beroperasi secara haram, tetapi di selubungkan jubah yang tertulis BESAR perkataan HALAL tetapi tanpa cop yang sah!.

Aku akan bahagikan kepada beberapa sekta posting untuk memberi penjelasan secara bersistem agar pelawat yang membaca faham serta jelas mengapa ia di katakan HARAM.

Untuk posting yang pertama ini kita lihat wikimapia.  Mudah sahaja, kita cari sahaja link ini:

http://wikimapia.org/13249371/ms/SEKOLAH-INTEGRASI-FAIZIN-SAIF

Maka akan terpacullah(untuk broadband) gambar di skrin monitor seperti yang terpapar di bawah.


Tentunya anda akan meliaht 2 komen dari orang yang sama berjarak kira-kira hampir dua tahun. Apa komennya dan siapakah si pengkomen?

Komen 1:  sekolah Faizin masuk secara haram tanpa daftar dan pengetahuan pemegang amanah Akhlak

Komen 2:  Pihak sekolah SAIF menghapuskan sejarah penubuhan madrasah akhlak yg diasaskan oleh murid Ayahanda Tuan Guru Hj Hussin Che Dol dgn menamakan SAIF, itulah yg dikatakan ustat baru dlm pas senang aja mencuri tempat menggunakan samseng pas untuk merampas dan bertapak asalkan dapat tempat.Sedangkan sushpayah orang lama diketepikan. macam ni ke dikatakan pemimpin.....menghalalkan yang haram tiap rumah pasti ada yang mengasas dan berpenghuni..lihat pendaftaran Akhlak...SAIF dapat didaftar ke....sapa pemegang amanah tanah tu...budak baru tau apa laa tanyalah pemegang amanah tanah tersebut siapakah orangnya.....

Kedua-dua komen adalah daari orang yang menggunakan id sebagai old student akhlak.

Apakah itu Akhlak?  Siapakah pengasasnya? Bagaimana pula sejarah perjalanan satu tapak tanah yang begitu bernilai di Guar Chempedak ini?

Ini sedutan dari berita yang aku korek pada tahun 2006:

Mon | Jun 05, 06 | 10:07:51 PM
Oleh Wan Nordin Wan Yaacob
JERAI 5 Jun (Hrkh) - Muktamar Dewan Pemuda PAS kali ke 47 telahpun bermula hari ini di Sekolah Intergrasi Faizin (SAIF) Guar Chempedak, Kedah di dengan perasmiannya disempurnakan oleh Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharudin Mat Isa sementara ucaptama oleh Ketua Pemuda PAS, Salahuddin Ayob.

Turut serta dalam majlis perasmian ini ialah, Naib Presiden PAS, Muhammad Sabu; Ketua Dewan Muslimat, Ustazah Azizah Khatib Mat; mantan Ketua Pemuda PAS, Haji Mahfuz Omar; Pengarah Jabatan Pilihan Raya PAS, Dato' Mustafa Ali, wakil NGO dan 1000 perwakilan Pemuda PAS seluruh Malaysia.
**Tanah HARAM yang HALAL di sisi Allah hanyalah diMekah.  Tanah Haram tempat lain adalah HARAM!
***Mereka yang menghantar anak-anak ke sana sudah patut membuat keputusan demi keselamatran anak-anak mereka yang sedang keluar-masuk bangunan HARAM di atas tanah yang HARAM.

Bunyi cerita dan cara pemberitaan cukup hebat...tetapi mereka beropersi secara HARAM.  Cukuplah yang ini dulu cerita aku mengenai SAIF ini.
 


Ini sms yang aku terima dari Pengerusi PERKASA Kuala Muda yang cukup gigih dan begitu komited dengan perjuangan bangsa melalui NGO berkenaan, iaitu Tuan AAH.  Sms beliau adalah seperti berikut:

SALAM, PERKASA DAERAH KUALA MUDA AKAN MEMBUAT SATU LAPURAN POLIS BAGI MEMBANTAH DEMONSTRADI BERSIH2 PADA 9/7 NANTI. LAPORAN AKAN DI BUAT PADA HARI SABTU 18/6 JAM 9.30 PAGI DIBALAI POLIS SUNGAI PETANI.  SEMUA AHLI-AHLI DIKEHENDAKI BERKUMPUL DIRESTORAN PELITA NASI KANDAR SEBELUM JAM 9.00PG.

**MOHON AHLI-AHLI PERKASA KEDAH DAN RAKYAT YANG MEMBANTAH DEMO HARAM BERSIH2 YANG CUKUP KOTOR LAGI MENJIJIKKAN SEOLAH-OLAH NAJIS INI!...Najis mugholadzoh tuuuuu.....

Tadi aku melawat blog Sunggohka, tapi dia ada linkkan blog DKSnya berkaitan watak utama dalam buku CN Afghani yang pernah aku kupas dalam blog aku sebelum ini.  Buku yang diharamkan oleh pas.  Bila haram, bukan sahaja tak boleh baca, pegangpun tak boleh, kena samak, tapi kalau dok dalam mazhab pas lah.....dok diluar mazhab pas hangpa nak baca-bacalah....Dewa depapun takleh nak kata dan jatuh hukum apa-apa..HA HA HA....


Usop Usin Ooo.... Usop Usin…..

Aku pi mele

Aku pi melepak kat air panas Lenggong baru2 ni. Saja nak terjah pasai Memali sikit sebab ada banyak perkara yg berlaku kat sana. Rata2 dok sembang pasai tak puas hati kat PAS. Ini yg buat aku syok nak menerjah.

Tengah dok syok korek maklumat, lain pulak cerita baru yg aku dapat. Jadi aku terpaksa tukar topic la sikit bab Memali ni. Cerita ni pasai SENATOR MOHAMMAD YUSUF BIN HUSIN….. tambahan pulak isu ni memang hangat dan membuatkan ramai dikalangan penyokong PAS di Memali bertambah hangat dan mula membuka pekong salahlaku PAS sedikit demi sedikit.

Kejadian ni berlaku sekitar awal tahun 2011 dan aku dimaklumkan dlm bulan Januari hari cuti umum.

Diceritakan oleh penduduk Kg Charok Putih, Sentorian Usop  Usin ni memang jenis keras kepala dan apa yg dicakap tak ada sapa pun boleh bangkang. Apa saja yg dia buat atau nak buat RM nombor satu. Masuk banyak tapi keluar tu jgn harap dari poket dia.

Pada hari kejadian, penduduk setempat menganggap longgokan batu2 di tepi markas PAS Kg Memali adalah utk membaiki mini tar yg tidak jauh dari situ yg juga jalan menuju masuk ke rumah Sentorian Usop. Penduduk kg merasa seronok dan bangga sebab sepanjang Kerajaan PAS perintah Kedah, inilah kali pertama mereka akan merasa sedikit kemudahan.  Terdapat beberapa kenderaan seperti backhoe, jeep, trak pick-up dan steamroll. Yg uniknya kelihatan tulisan “BINAK” tertera pada kenderaan2 tu.

Tapi sayang sejuta kali sayang. Bagaikan durian luruh menghempap bumi, harapan penduduk kg hanya tinggal harapan saja. Berlinang air mata melihat batu2 tu digunakan utk meratakan kawasan becak di halaman rumah Sentorian Usup. Kalau dilihat pada keadaan batu itu, memang benar dakwaan bahawa pihak BINAK telah melakukan kerja2 yg tak berbaloi dgn kos mereka. Di khabarkan BINAK terpaksa menanggung kerugian kerana terpaksa membawa backhoe dan steamroll hamper 100 kilometer dari Bukit Perak daerah Pendang ke Memali daerah Baling. Penduduk merasa amat kecewa.

Timbul beberapa persoalan yg ingin aku ketengahkan buat pembaca berfikir dan bagi komen dan kalau silap tu aku minta maap…..

1.       BINAK biasanya tak terlibat dgn pembinaan mini tar, apa lagi utk kerja2 langskap di mana2 rumah individu.

2.       Adalah tidak munasabah, pihak BINAK secara relahati datang dari jauh pada hari cuti umum semata2 melakukan kerja merata batu di rumah Sentorian Usup yg hanya melibatkan batu satu lori tayar eman. Kerja-kerja begitu, kalau di buat secara royong anak beranaknya pun sudah memadai. Tetapi pihak BINAK terpaksa datang ke rumahnya yg jarak hampir seratus kilometer. Aku difahamkan kerja semuanya selesai dlm masa satu jam saja.

3.       Upah yg BINAK dapat adakah berbalaoi dgn kos yg mereka keluarkan.....?
               i.         Sebuah trailer mengangkat jentera berat.
              ii.         Sebuat steamroll.
            iii.         Sebuah backhoe.
            iv.         Sebuah jeep.
              v.         Sebuah pick-up.
            vi.         Kos pekerja dan Penyelia.

4.       Kalau tak silap aku, biasanya BINAK hanya melakukan  kerja atas kelulusan tender yang dikeluarkan oleh mana2 pihak.

Inilah sebahagian dari apa yg telah Sentorian Usop buat. Kita perlu ingat selain dari jawatan Sentorian Usop selaku Setiausaha Badan Perhubungan PAS Kedah dan Senator, dia adalah PENGERUSI kpd Bina Kuari, salah satu anak syarikat di bawah PKNK, iaitu syarikat yg bertanggungjawab membuat jalanraya di Kedah, melakukan kerja2 meratakan batu di hadapan rumahnya di Kg. Memali.

Aku diberitahu bahawa telah banyak kes salahlaku dan salah gunakuasa Sentorian Usop Usin ni telah dibawa ke SPRM, tetapi sampai la senyap saja…..

Insyallah aka aku dedah banyak lagi…..

Posted by Dahulu Kini Selamanya


Nampaknya Kerajaan PASrael Kedah yang suka bergaya melalui Menteri Besarnya yang sentiasa memburu serta mencari pendekatan populis untuk agar terus dilihat masih ada tenaga walaupun yang tinggal hanya nafsu telah melancarkan sebuah buku bertajuk Pencapaian Kedah Sejahtera.  Amboi!!!! Seronok sungguh depa nyanyi Kedah Sejahtera....Kedah Sejahtera!  Ostad Azizan Oiii!!!! Hang tak suruh sesapa ka reka lagu Kedah Sejkahtera? Kot-kot boleh popular dan masuk carta lagu-lagu popular! Kangka hang jenis suka guna pendekatan populis?

Projek Keli-K yang berkepala besar tu pun di buat tergesa-gesa mengikut kata orang-orang pas sendiri. Gotong-royong rumah orang tua-tua Gulaupun di buat secara lepas tangan.  Hai..Ntah apa lagilah program-program tangkap muat yang depa dok reka untuk YAB MB Kedah yang Chengey tapi kencin maneh ni.  Ni yang terbaru lagi la kaluT malut punya kerja.  Awat kalut sangat? Pasai sidang dewan nak di adakan sekali lagi Julai nanti ka?  Ooo...Pasai tu la dok kalut sesangat-sangat!  Ape Cer....cecite cecite tengok...

Ni ha wahai rakyat Kedah.  Kerajaan seperti ini kita tak boleh ulang pilih depa sekali lagi.  PRUke13 nanti kita kena kalih balik bagi kat BN.  Rekod cemerlang BN tiada siapapun dikalangan rakyat yang rasional akan menafikannya...NAK NAFI APA LAGI....NIKMAT KEMERDEKAAN INI?

Aku cukup tertarik dengan strategi kerajaan negeri untuk menghadapi baik sidang DUN nanti waima PRU juga sehinggalah mereka begitu tergesa-gesa menerbitkan buku Kedah Sejahtera seperti yang aku maklumkan tadi.  isinya tidak lain ialah untuk 'geleymbong' rakyat Kedah yang dah semakin meluat kepada kerajaan yang tak buat apa-apa dan MB yan tak tau apap-apa ini.  hangpa boleh tengok sendiri isi buku yang di terbitkan secara kalut-malut ini.  Kerana apa kalut-malut?  Sebab bendanya lain, tapi bentuknya lain, ejanya lain tapi batangnya lain, kiranya lain tapi JUMLAHNYA lain!  nak kategorikan apa ni sebagai sebuah kerajaan??? Gopoh?  Gelojoh?  Gila publisiti? Atau PANIK nak hadapi PRU???  PANIK SEBAB TAK BUAT APA-APA DAN TAK TAU APA-APA walau dah 3 tahun memerintah.  Asyik dok menumpaaannggg program Kerajaan Pusat saja kerja depa.  Terima kasihlah Kerajaan Pusat walau Ostad Azizan gelar tangan yang memberi ini sebagai 'Beruk naik Nyioq'....Takpalah....biarlah BERUK DAPAT BUNGA kata apa dia nak kata....

Sila lihat di bawah berkaitan,  di carta menunjukkan tujuh perkara yang di belum laksanakan, dan tujuh perkara yang di senaraikan dalam enam kategori.



1.  Pentadbiran
2.  Ekonomi
3.  Pertanian
4.  Hal Ehwal Wanita
5.  Sukan dan rekreasi dan
6.  Kebajikan dan Pembangunan Sosial.

Aku percaya mereka tidak akan mampu menyediakan kemudahan pinjaman tanpa faedah kepada kakitangan kerajaan, kerana kos-kos pengurusan yang pelu ditanggung.  Nak tulis, nak cakap memang senang.  nak laksana dah jadi tak logik. Tapi dek kerana dah terlanjur menghamburkan air liur, maka secara senyum kambing dan muka poyo, ngaku jerlah.

Begitu juga di bidang ekonomi, nak tubuh pajak gadai Islam berkonsepkan ArRahnu? Ingat konsert ka?  Ini konsep perlukan modal sokongan yang besar.  elok-elok dah ada pajak gadai dengan konsep yang sama oleh kebanyakan Bank-bank yang kukuh diMalaysia ini, sapa tak tau dok gatai-gatai reka dalam manifesto walaupun ianya tidak lojik untuk sebiah kerajaan laksanakan tapi dah takdak apa nak tulis, depa tulis pi lah...Nanti Ostad Azizan akan kata.."Mana kami tau kata susah sampai lagu tu"...sambil buat langkah poyo sekali lagi sambil tersengih atau terkhenyih seperti orang Kedah kata...

Memberi pengiktirafan kepad isteri? Ostad tak mau bagi pengiktirafan kepada isteri-isteri ka?  HAHAHAHA..  Rupa-rupanya pak-pak lebai ni selama ni tak pernah bagi pengiktirafan kepada isteri mereka!  Kita dalam diam-diam sebagai sang suami dah lama dah dok bagi pengiktirafan kepada isteri-isteri kita...Tu yang ada sampai meghenyuuuttt anak-anak dek pengiktirafan oleh kita.

Dah tu nak bagi cuti edah pulak? Edah suami@isteri mati ka edah kerana penceraian?  Deyyy yenna puudachietttt!!!  Idea sapa ni ha?  Sungguh tidak cerdik sama sekali.  Dah adacuti bersalin, nak bagi lagi cuti disebabkan kematian pasangan?  Cukuplah sekadar cuti tanpa gaji Ostad Oiii!HA HA HA!  PUNAI KAMU!!!

Bab Sukan dan Rekreasi ni, ikut saja garis panduan kerajaan pusat yang ostad azizan kata beruk naik nyoq tu...Aku nak cadanglah...Kalau perempuan tu cukuplah sekadar menutup aurat....bersukanlah..kalau tak pilih aje indoor sport.  Payah sangatkah?

Yang akhir ni tentunya membuatkan mana-mana syarikat insuran berfikir ratusan kali tentang risiko yang bakal mereka tanggung. Aku yakin tiada syarikat insuran yang kita kenali cukup pakar menjual helaian-helaian kertas perjanjian yang selalunya menguntungkan syarikat dari menguntungkan pelanggan...Adat berniaga...

Apa punya Turrrr punya idea sampai tak mungkin boleh dilaksanakan secara menyeLURUH walau sampai rambut LURUH!




Tentu Gerombolan mereka dalam pr setuju sekiranya PAS di kekalkan tetapi dengan maksud yang baru bagi memberi cerminan yang lebih jelas dengan pendekatan yang mereka ingin persembahkan kepada rakyat setelah pelbagai pendekatan selama ini gagal memenangi hati rakyat secara keseluruhan.  Sementelahan pula mereka tidak pernah bertanding di keseluruhan kerusi-kerusi parlimen pada setiap PRU manalah mereka akan mendapatkan sokongan dari majoriti rakyat Malaysia.  Inilah metamatik yang sehingga sekarang begitu sukar ujtuk mereka fahami formulanya.  Metamtik mereka sentiasa gagal.

Parti Agama SeMalaysia amat cocok dengan slogan pas for all yang sering di jerit secara nyaring dalam setiap ceramah ketika di adakan di kawasan bukan Melayu dan kini laungan yang sama juga mereka boleh jeritkan di kawasan Melayutanpa perlu lagi berselindung.  Semua orang kampung telah mendengar seloka kluk-klek pasrael for all ini yang pendekatan mereka bukan lagi membangun bersama Ulama' sepeti dahulu, tetapi telah bertukar kepada slogan Negara berkebajikan.  Satu pendekatan yang telah lama di rasai oleh seluruh rakyat Malaysia di bawah Kerajaan Barisan Nasional.  Mungkin gerombolan elitis pas tidak pernah merasa kebajikan dari Kerajaan Barisan Nasional kerana mereka ini mempunyai deria yang kebas terhadap kebajikan yang telah mereka nikmati selama ini...Nak nafi apa lagi????

Dan jika ROS gugurkan nama lama PAS kepada nama baru, tentu rakyat di negara-negara luar seperti negara-negara Arab, Amerika Latin, Eropah serta beberapa negara lain diseluruh dunia akan merasa lapang dan tidak tertekan kerana tidak dapat menyertai parti yang boleh menghadiahkan syurga yang tiada di negara mereka.


Semasa nak update blog tadi, aku perasan yang bahagian untuk membuat posting sudah berlainan sama sekali dari semasa sebelumnya.  Aku rasa sekitar pukul 9.00 malam tadi admin area ini berubah sampai menjadi begini.  Agak kekok, tetapi aku rasa dalam sekejap masa sahaja aku dapat menyesuaikan diri dengan paparan muka yang baru ini.

Aku rasa ianya lebih mudah di urus...Cuma untuk download gambar kedalam posting masih lagi tak banyak improvement, mungkin masih di peringkat testing.....

Testing! Testing! Testing1...Cubaan..1,2,3...cubaan.

**Tapi rasanya google chrome san IE masih lagi belum di aktifkan lagi perubahan ini....


Sumpah & Tuduhan Zina 4 Saksi

 

 







AIDCNews – 08/06/11 – “Sumpah yang terbit dari hati terpakai. Bila dia sebut wallahi, wabillahi, wattalahi, sumpahnya terpakai”, kata Ustaz Mohammad Kazim bin Elias Al Hafiz, Pengerusi Pusat Pendidikan Al Baraqah, Perak.
Menurutnya sumpah itu sah walaupun pelafaznya memegang Al Quran, kerana syarat sahnya adalah lafaznya yang bersaksikan dengan kalimah Allah.
“Pegang air mineral pun sah. Jangan dok nampak dia pegang Al Quran. Yang tak sah adalah semata-mata pegang Al Quran.
“Saya bersumpah demi Al Quran saya tak buat. Itu tak terpakai. Tetapi kalau saya pegang Al Quran dan melafazkan wallahi, wabillahi, wattalahi. Maka Lafaz itulah yang dipakai”,katanya.
Ustaz Mohammad Kazim juga turut menyentuh hukum Islam yang berkaitan dengan zina yang terbahagi kepada tiga kaedah iaitu ikrar (pegakuan dari pelaku), 4 orang saksi dan qarinah (pembuktian lain).
Untuk kesalahan zina melalui ikrar dan 4 orang saksi dihukum hudud, manakala melalui pembuktian qarinah dihukum ta’zir.
“Pertuduhan zina ada tiga (kaedah)..barulah boleh jatuh (hukum) sama ada nak kena hudud atau ta’zir. Pertama ada ikrar (pengakuan). Bila mengaku berzina, dia kena hudud.
“Kedua. Hendaklah dikemukakan empat orang saksi. Yang adil, yang tidak fasiq, yang nampak sungguh-sungguh perlakuan zina itu berlaku.
“Ketiga, seandainya tidak ada 4 saksi, ia datang dari segi qarinah (pembuktian lain). Qarinah adalah pembuktian yang tidak ada 4 saksi. Tetapi tidak boleh dihukum di bawah undang-undang hudud, (sebaliknya) dihukum di bawah undang takzir”, katanya.
Hukuman hudud bagi penzina yang belum berkahwin hukumannya ialah sebat 100 kali. Manakala penzina yang telah berkahwin hendaklah direjam sehingga mati.
Hukuman bagi kesalahan ta’zir pula terbahagi kepada 10 jenis bergantung kepada seriusnya perlakuan tersebut iaitu;
Pertama; Menasihati orang yang melakukan kesalahan kecil bagi pertama kali agar ia tidak mengulangi lagi pada masa akan datang.
Kedua; Teguran rasmi yang dilakukan oleh hakim dengan mengeluarkan ucapan-ucapan atau melakukan sesuatu tindakan tertentu agar orang yang melakukan kesalahan akan berusaha untuk memperbaiki dirinya.
Ketiga; Mengancam orang yang bersalah agar tidak mengulangi kesalahannya di atas sebab takut dikenakan hukuman
Keempat; Hukuman pemulauan dikenakan kepada pesalah agar ia berasa tersempit sekiranya ia berterusan atau mengulangi kesalahannya lantaran tidak dapat bermuamalat dengan orang lain dalam masyarakat.
Kelima; Membuat pengisytiharan kepada umum terhadap kesalahan penjenayah. Dengannya penjenayah berasa tertekan dan malu yang amat sangat.
Keenam; hukuman ta ‘zir dengan denda berbentuk kewangan dan merampas harta yang dimiliki oieh penjenayah.
Ketujuh; Mengenakan hukuman penjara dalam tempoh tertentu mengikut pertimbangan realiti semasa.
Kelapan; Mengenakan hukuman sebat kepada penjenayah dengan jumlah sebatan yang tertentu mengikut realiti semasa
Kesembilan; Hukuman bunuh bagi kesalahan ta’zir dibenarkan oleh syarak bagi menjaga kemaslahatan umum masyarakat.
Kesepuluh; Hukuman buang daerah dikenakan supaya penjenayah berasa tertekan, mengalami kesusahan dan tersisih akibat dipisahkan dari kaum keluarga dan sahabat handai.
Sila tonton sepenuhnya pandangan Ustaz Mohammad Kazim Elias Al Hafizdalam rakaman youtube yang diterbitkan oleh channel reformis007.


**Apakah Anwar akan hanya mengaku kelak iaitu ketika Hari Perhitungan?


Aku baru sudah membaca blog kepunyaan pebangkang barangkali.  Dalam postingnya kali ini dia begitu marah dengan perangai pasukan kempen yang menyokong Nasharudin kerana sanggup keliling Malaysia dan menggunakan masjid sebagai platform kempen untuk menyokomg Nasharudin dan memperlekeh Mat Sabu. Agaknya kalau Mat Sabu kalah ditangan Nasharudin, apakah blogger ini akan membuat postingnya yang bertajuk TUKANG KEMPEN BERLAGAK TUHAN?  Atau mungkin pula tajuknya menjadi MAT SABUN Salah Ukur Baju?

Selain mengomel mengenai sikap tukang kempen berkenaan kerana membuat provokasi mengenai peluang kemenangan kepada Mat Sabun yang terkenal dengan 'mulut puki'nya kerana sering memaki hamun pemimpin-pemimpin dari UMNO blogger berkenaan juga turut mkengakui bahawa sememangnya Mat Sabu adalah seorang yang 'maki savvy'.  Atau dengan lain kata Mat Sabu adalah MAKI SAVVY. Sila baca petikan di bawah:

Saya tak membantu Mat Sabu. Saya tidak minat benda tu semua. Bagi saya, setakat nak lawan Umno, nak maki Umno, Mat Sabu tak payah jadi Timbalan Presiden PAS. Atas nama Mat Sabu pun dia boleh buat kerja tu dengan cemerlang. Dia dah established.

Sebenarnya perangai belagak tuhan ni dah lama menjadi amalan yang sebati dan mendaging dalam organisasi sahsiah pasrael ini, tetapi di sebabkan sasaran mereka ialah UMNO, maka sikap berlagak tuhan seperti yang di amalkan oleh N.ajis dan lain-lain pemimpin pasrael terpaksa di terima dan akhirnya menjadi satu yang biasa dalam kegiatan mereka.  Tetapi apabila kaedah yang sama di gunakan sesama mereka ianya rupanya menjadi pisau yang menyiat pedih kulit politik mereka yang rupanya tidaklah setebal mana.  Bukankah lidah N.ajis cukup lancar menghukum dosa sana dosa sini?  Selalu juga kita dengar bahawa parti itu nazak parti ini nazak, talkin sana talkin sini. Sekarang apa macam? 
Nak baca?  Klik SINI


Keputusan selepas muktamar tahunan pasrael telahpun selesai dan keputusannya sudah di ketahui oleh umum.  Walaupun Kerusi Presiden pasrael tidak di tandingi dan masih terus di terajui oleh Abdul Hadi Awang, ttapi perubahan pada jawatan Timblaan Presiden aku sudah duga sedari awal.  Ini adalah trend terkini perwakilan parti-parti termasuklah MCA.

Jika MCA memilih Presidennya yang telah mengaku melalkukan aksi ranjang, sebaliknya penasihat sehinggit pkr bermati-matian menafikannya, manakala pasrael juga tidak mahu ketinggalan dengan mengangkat seorang yang pernah berkhalwat dan kemudian menikahi pasangan khalwatnya sebagai Naib Presiden.

Cuma bagi kau taraf MCA lebih baik kerana Presidsennya sanggup mengakui dan berjanji tidak mengulkanginya lagu, manakala maruah omegay doll adlaah 'ground zero' manakala maruah Mat Sabun yang kerap menjadikan omegay doll sebagai punching bagnya dlm ceramah maki hamun yang cukup sinonim dengan beliau hanyalah umpama sebatang tunggul diatas 'ground zero'.

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO