SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

PERONGOS OSTAT EIZAN MB KEDAH? AKUPUN TAU.

Posted by detguaq12 Saturday, November 12, 2011

 Artikel ini aku petik dari blog KEDAH SENGET setelah pada mulanya aku baca petikannya dari blog Media Kedah, satu blog baru yang isinya padat untuk dibaca sebagai pengetahuan berbentuk bandingan.



SIAPA AZIZAN RAZAK ????

Banyak orang tidak kenal siapa Azizan? Kasihan kepada amilin PAS, terutama mereka yang di kampung. Bagi mereka PAS perintah KEDAH. Mereka fikirkan PAS sudah mula meaksanakan gagasan kerajaan ISLAM seperti mana yang pernah digambarkan oleh Allahyarham Ustaz Fadzil Nor. Apatah lagi Azizan pernah sebut tak kala Ustaz Fadzil mau dikebumikan, “ Satu ustaz Fadzil pergi, seribu Ustaz Fadzil akan datang. Mereka tidak sedar Azizan sebenarnya sedang melacur PAS demi wang untuk DIA dan kuncu kuncunya .


Sekadar dapat dicatat dalam ruang dan yang terhad ini , siapa Azizan yang sebenar?

AZIZAN TIDAK ADA ROH PAS.

Dalam keluarga beliau kalau ada pun yang menjadi ahli PAS, hanyalah DIA. Apa tidaknya, sepanjang 4 penggal menjadi YB Sg Limau (3 tahun menjadi MB), tidak seorang pun dari kalangan keluarganya di Sungai Limau (tempat DIA lahir) yang DIA dakwah untuk menyokong apatah lagi menjadi ahli PAS. Bagi DIA, UMNO dan PAS seperti adik dengan abang.

AZIZAN PUKUL DAN MAKI ISTERI ISTERI

Azizan sering menengking, memaki . memukul dan menampar isterinya sebelum bergelar Toh Puan (kak Faiqah). Lebih dari 10 kali, kak Faiqah lari dari rumah untuk meyelamatkan diri atau mendapat rawatan. Pernah kak Faiqah berlindung di rumah Allahyarham Ustaz Fadzil Nor selama 3 hari. Kadang kadang lari kerumah saudara di Lorong Keriang, Alor Setar dan kerap juga ke rumah Mad Daud Alor Gelenggang. Kak Faiqah ada juga lari balik ke Bangi tampa pengtahuan DIA. Nasib baik masa itu Azizan ada balucinya (Mad Daud), yang siap siaga kemana saja mencari dan memujuk kak Faiqah. Mad Daud terpaksa membawa baju kak Faiqah dan paku kerumah Tuan Guru Haji Jusuh Pendang minta dijampi untuk memulih kak Faiqah. Masa itu, Azizan masih pakai Tok Guru .

Pernah kak Faiqah kerumah Allahyarham Ustaz Azhari A Razak, menyatakan beliau lebih senang jika Azizan melepaskan beliau. “ saya tak ingin nak jadi isteri MB”, ujar kak Faiqah penuh kesal. Azizan masa itu pun, masa Allahyarham Ustaz Fadzil masih ada, sudah bercadang dan beria ia mencanang mau jadi MB.

Kak Faiqah terlalu tertekan dengan sikap Azizan sehingga pernah memohon diceraikan di Mahkamah Syari’ah Alor Setar dan dibicarakan. Azizan juga tergamak mendakwa kak Faiqah, main kayu tiga..dengan bekas S/U kerja PAS Jerai. Sedangkan bekas S/U kerja inilah tempat kak Faiqah mengadu tak puas hatinya terhadap Azizan. Beliau juga menjadi tukang masak kepada anak anak Azizan bila kak Faiqah lari.

AZIZAN DAN ISTERI KE 2.

Ustazah Shamsiah, dibawa balik ke Kedah setelah kak Faiqah berkeras tak mau lagi tinggal di Padang Lumat. Kesian ustazah, beliau terpaksa mengambil 1 minggu MC selepas ditampar dan ditendang oleh Azizan. Ekoran dari itu ustazah Shamsiah bercadang untuk menceritakan hal Azizan kepada UMNO dan mendedah perangai Azizan kepada media massa. Nasib menyebelahi PAS. ustazah membatalkan hasratnya selepas ditenang dan dipujuk oleh Dr Hamdan Khalib (sekarang EXCO).

Tindakkan Azizan memukul dan menengking isteri berlanjutan hingga selepas bergelar Dato’ Seri. Tok siak masjid Pekan Guar Chempedak terpaksa memujuk ustazah supaya jangan tidur dalam masjid……. bahaya… dan meminta ustazah tidur di dalam kereka spectra dia dalam kawasan masjid. Ustazah bawa diri, tinggal anak….mungkin Dato’ Seri buat hal lama.

Setiap kali dipukul ustazah terpaksa pergi mendapat rawatan dan nasihat di klinik Dr. Hamdan di Sungai Yan. Kawan kawan yang rapat dengan Dr.Hamdan tau semua ini termasuk salah seorang AJK PAS Pusat. Lebih menyedihkan semasa ustazah bertugas di Terangganu, Azizan pernah meminta sahabat karibnya Haji Hussin (sahabat baik pada ustaz Harun Taib) menyiasat kononnya ustazah selalu keluar…..buat kerja tak baik…….semasa DIA tiada di Terangganu.


  **Bab dia taboh bini tua, bab dia penendang bini nombot dua, bab binidia pi tidoq dalam masjid AlWushto Guar Chempedak....semua aku tau. Tapi kalau dedahpun tentu orang pasrael tak percaya kerana rata-rata pemimpin-pemimpin pas toksah kira samada dikedah atawapun di mana-mana dalam malaysia ni, paria-paria pas akan anggap depa ni ataih sikit dari menesia dan bawah sikit dari malaikat, maklumlah...bila dah jadi pemimpin depa ada malaikah(tanya orang Arab apa erti malaikah)...Tapi bab menikah baru bagi kali ketiga aku tak beranilah nak konpom....kenalah tanya puak-puak pas hat dok kelitin dengan azizan...betoika Ostat???

1 Responses to PERONGOS OSTAT EIZAN MB KEDAH? AKUPUN TAU.

  1. Anonymous Says:
  2. alah tgk masa dia jwb soalan media dah la..ckp mcm org x sekolah,nama ja Ustat tp ckp mcm x dak ilmu...

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ