SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

NADI KASIH 1MDB TERUS BERDENYUT KENCANG.

Posted by detguaq12 Tuesday, November 8, 2011

04/11/2011
Ketika rakan taulan blogger-blogger membuat pelbagai posting seperti Mc Theory yang HANGIN dengan Husaini Harun, Pak Teh yang bandingkan nilai 'shopping' Rosmah yang agak kabur dan nilai ramasan sebanyak RM200,000.00 yang dikatakan berlaku di Penang Darul Khalifah LGE. Aloq Staq dengan kisah Najib keMekah, Anwar naik Gelabah, Kedahtimes pula dah mula promote Majlis pemimpin bersama rakyat yang akan di hostkan oleh Dato' Muhkriz yang akan juga dihadiri oleh aku nanti, aku memilih untuk mengangkat cerita ini.  Cerita benar, bukan cerita rekaan dan bukan juga cerita berunsur fitnah sepeti yang dijaja oleh HH(hangpa interpret lah sendiri akronium tu).

Memang sebelum ini aku pernah mengangkat satu kiriman mengenai rasa kurang senang aku dengan institusi JKKKP.  Tetapi aku tidak pernah pukul rata, aku tak pernah buat kesimpulan secara pukal(lump-sump conclusion) institusi yang agak penting ini.

Jaran sangat aku dapat berjumpa dengan peristiwayang aku angkat kali ini. Aku harap ianya akan menjadi contoh kepada semua Pengerusi JKKKP yang cukup ramai diKedah ini.  Dan aku harap juga modus operandi JKKKP Kampung Durian Burong Sik ini menjadi contoh terbaik.  Pandang dan nilailah dari sudut yang 100% positif.


Rumah nenek Rokiah Abas sebenarnya telah terlalu uzur.  Kekuda bumbung rumah milik ibu tunggal itu semuanya telah reput.  Kesemuanya.  Malah pendawaiannya juga sudah setua rumah berkenaan.  Namun segalanya berubah apabila seluruh Ahli Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Durian Burong telah secara bergotong-royong memperbaiki rumah beliau pada 29/10/2011 yang lepas.

Bumbung Zink yang sudah redam

 Pengerusi JKKKP Kampung Durian Burong, Hj Bakri Hassan
turut 'pecah peluh'.  Baru pulang dari kedai 'hardware' sambil
menanggung kayu untuk kekuda.

 Sudah lama aku tak melihat kerja secara gotong-royong sebegini.
Semua AJKKKP turun padang walau yang naik keatas hanya dua tiga
orang.  Mana boleh naik ramai-ramai.


 Abdul Rahman Kasim sedang berdiri diatas tangga untuk terima
kayu alang yang baru.


Ahli Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung yang aku maksudkan ialah

1.  Abd Rahman Kasim
2.  Alias Md Nor
3.  Alias Ismail
4.  Abd Razak Ismail
5.  Shamsudin Bahari
6.  Kamarudin Ahmad
7.  Mohamad Abd Rahman
8.  Habsah Mat
9.  Timah Putih  &
10.Fadzil Ramli

Ada seorang dua dari kalangan AJKKKP ini yang boleh bertukang rumah. Ini membautkan aku terlintas untuk menyarankan kepada setiap Pengerusi yang dilantik oleh Kerajaan agar melantik seorang dua orang kampung yang samada boleh atau mahir dalam bidanh menukang rumah agar bila ada kerja-kerja kesukarelaan yang perlu di jalankan, maka mereka boleh berperanan dan injstitusi JKKKP akhirnya akan menjadi satu institusi yang dipercayai oleh rakyat dan juga akan menerbitkan satu perasaan yang menjurus kepada rasa hormat dari kalangan merek ayang berada disekeliling mereka didalam kampung sehingga menimbulkan satu rasa bahawa mereka diperlukan dalam perjalanan hidup rakyat.

Dan sudah tentu elaun-elaun yang diterima oleh Pengerusi, Setiausaha dan elaun kehadiran mesyuarat oleh JKKKP mendapat keberkatan dari Allah.


 Akhirnya bumbung rumah nenek Rokiah telah dapat dibaiki
dengan diganti dengan kayu dan bumbung zink yang baru hanya 
dalam masa tida ksampai 1HARI!!!




TAHNIAH KEPADA SELURUH AJKKKP KAMPUNG DURIAN BURUNG.

Aku yakin rakyat Malaysia akan semakin menghurmati insititusi ini dan berharap jika pada PRU12 yang lalu antara penyebab rakyat memperotes BN selain dari kelemahan Dolakakitido, sikap dan perangai penyamun segelintir pengerusi serta Ahli Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung adalah juga penyumbang kepada kekalaahn UMNO/BN.  Lalu aku menyeru supaysa seluruh JKKK @ JKKKP membaiki kesilapan lalu dengan berusaha untuk berkhidmat sebaik mungkin kepada rakyat dan kahirnya mengembalikan keyakinan rakyat untuk memberi undi kembali kepada UMNO/BN dan seterusnya kembali menjadi kerajaan diKedah dan terus mengekalkan Putrajaya kepada UMNO/BN.

RAMPAS KEMBALI KEDAH DAN KEKALKAN PUTRAJAYA!!!

0 Responses to NADI KASIH 1MDB TERUS BERDENYUT KENCANG.

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ