SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Gajahpun Takut Woo!

Posted by detguaq12 Friday, November 18, 2011


Setelah seharian diWisma Darul Aman, bangunanyang cukup cantik hasik usaha BN semasa menjadi kerajaan tetapi terpaksa diserah kepada gabungan haram parti-parti lain bukan kerana kekuatan yang ada pada mereka sebaliknya kerana sikap dalaman pemimlin-pemimpin UMNO/BN sendiri ketika asyik masyuk sebagai pentadbir sehingga rakyat gamak mengajar mereka pada PRU12 yang lalu.  Semuga mereka insaf.  Ada wajah yang aku lihat ada isyarat keinsafan walaupun masih ada lagi wajah-wajah yang macam tak serik...terutama dino-dino yang berada dipelbagai peringkat kepimpinan.

Sebelum balik, aku sedikit terhibur dengan satira oleh Dato' Zaini ADUN Bukit Kayu Hitam. Seorang YB ang rajin turun kekawasan saban hari dan cukup disenangi oleh rakyat dibawah DUN beliau tidak kira Siam atau Melayu.  Malah Dato' Zaini cukup fasih berbahasa Thai dialek Selatan...kopkunkap...sedapnya ikan siakap.

Begini selokanya.

Pada satu hari sekumpulan pasukan PERHILITAN telah menerima maklumat terdapat seekor gajah teruna tersesat dan terpisah dari kelompok beliau.Akibat masih baru dan tidak berpengalaman, gajah yang tersesat itu telah jauh keluar dari belantara dan tanpa disedari telah menghampiri kawasan perkampungan. Penduduk-penduduknya pula yang masih lagi trauma akibat tanaman mereka musnah kerana dirosakkan oleh kera menjadi amat terkejut beruk bila mendapati ada seekor gajah berstatus teruna yang mereka sangkakan akan menambah parah kepada tanaman mereka seperti getah dan daun ketom yang baru setinggi tiga kaki dan juga kontan pisang berangan mereka.  Lalau mereka bergegas melapurkan kepada PERHILITAN. Dan bergegas juga PERHILITN menerjah kekampung mereka bersama dengan sebuah lori khusus untuk mengankutpindah gajah teruna berkenaan.

Di'pendek kata'kan cerita, gajah teruna berkenaan telah dapat dikepung dan dipaksa-asak kelori yang akan mengangkut gajah teruna berkenaan ketempat lain yang lebih sesuai dengan kehidupannya.  Setelah gigih dengan pelbagai cara untuk memaksa gajah berkenaan menaiki lori berkenaan gagl,mereka memanggil pula bomoh handalan untuk memukau gajah teruna berkenaan untuk dikawal supaya menaiki lori yang telah lama dan hampir setengah tangki minyak dieselnya habis akibat terlalu lama menanti.  Namun selepas sorang demi sorang bomoh dan pawang dijemput untuk menjampi gajah teruna berkenaan, namun semua mereka tetap gagal untuk membuatkan gajah berkenaan naik kelori berkenaan.

Namun dengan takdir datanglah seorang kanak-kanak lelaki yang baru berusia lima tahun dan sedang dalam perjalanan pulang dari tadika berdekatan.  Beliau memaklumkan boleh menyelesaikan masaalah yang dilihat cukup berat dan semakin meruncing. Beliau terus menemui anggota-anggota PERHILTAN sambil mempelawa diri untuk membantu.  Mereka yang dalam kesangsian namun tiada pilihan terus membenarkan kanak-kanak berkenaan untuk membantu.

Dengan langkah penuh keyakinan bergaya panglima Melayu terakhir yang gagah beliau terus menghampiri bahagian kepala gajah teruna berkenaan dan sambilk memperkemaskan kuda-kuda tanda berhati-hati, dia lalu menyelak dedaun telinga gajah teruna berkenaan sambil...CEPUTTT!!! Gajah berkenaan terus melenting sambil melompat tepat kedalam perut lori sambil dilihat mengepit kaki belakangnya!  Sepantas kilat juga anggota-anggota PERHILITAN berkenaan menutup pintu belakang lori berkenaan dengan kemas.

Dengan penuh kehairanan mereka menghampiri kanak-kanak berkenaan untuk bertanya serapah apa yang disembur ketelinga gajah teruna berkenaan. Sambil 6ersengih dengan gaya penuh selamba seiras JOZAN, dai berkata'"Chek bisik kat telinga dia yang  ANWAR IBRAHIM dok ada di belakang dia"........

2 Responses to Gajahpun Takut Woo!

  1. Maya AS Says:
  2. he he he he.aku tambah sikit lagi.Ambiga ada depan dia pula.gajah teruna tu pun.........

     
  3. akubekaspkr Says:
  4. Bukan setakat gajah pun takutkan Anwar, malah BUDAK 4 TAHUN PUN TAU ANWAR MEMANG KAKI P*NGKOK

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ