SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Akiu Dah Kata pas Bukan Agama.

Posted by detguaq12 Saturday, November 12, 2011

Dari Blog Duke Of UMNO.

BONGKARRR..!!! KEMELUT PAS KEDAH..!!! AZIZAN DISELAMATKAN UMNO..!!!


Sebagaimana yang aku janjikan, aku bongkarkan apa yang terjadi kepada Menteri Besar Kedah, Azizan Razak dan status jawatan yang disandangnya itu malam ini. Sebenarnya, musuh utama MB Kedah itu sekarang ialah puak-puak PAS Kedah sendiri.

Dan paling mengejutkan ialah Azizan selama ini berjaya mempertahankan jawatan MBnya itu hasil pertolongan dan sokongan dari pihak UMNO..!!!

Sebagaimana kita tahu sebelum ini dilaporkan bahawa Azizan Razak berkali-kali cuba digulingkan oleh puak-puak PAS sendiri, terutamanya Phahrolrazi dan Ir. Amiruddin, terutamanya ketika Azizan sedang menjalani rawatan jantung di IJN.

Pada satu ketika, Azizan sudah hampir digulingkan dan jawatan MB Kedah sangat hampir bertukar tangan kepada Phahrolrazi atau Amiruddin sendiri. Malah, nama calon MB Kedah yang baru hanya menunggu masa saja untuk diumumkan oleh Presiden PAS, Hadi Awang.

Namun, mendengar rancangan "coup de tat" tersebut, Azizan bingkas dari sakitnya dan bergegas pulang ke Kedah meskipun doktor menasihatkan beliau untuk terus mendapat rawatan di IJN. Sebab itu juga, MB Kedah itu terus masuk pejabat dan tidak menghiraukan nasihat doktor tersebut.

Menurut sumber yang aku terima lagi, selama ini Azizan banyak kali di"kena"kan oleh barisan Exco-Exconya yang menyebabkannya kadangkala tersilap membuat keputusan dan menandatangani perkara yang memberikan "bola tanggung" untuk "musuh dalam selimut"nya itu memburukkan nama Azizan di Kedah.

Namun, setelah dirujuk kepada beberapa pegawai Kerajaan Negeri yang sememangnya diketahui penyokong kuat UMNO, Azizan di"breif" bahawa tindakannya itu kurang tepat dan akan menghasilkan "back fire" terhadap dirinya. Setelah diperbetulkan kesilapan itu, barulah Azizan kenal "siapa kawan, siapa lawan" sebenarnya...

Hakikatnya, sudah banyak kali Azizan "diselamatkan" oleh pegawai-pegawai pro-UMNO tersebut. Dan dikhabarkan bahawa Azizan juga mulai sedar tentang konspirasi dalaman yang sedang dihadapinya. Mengaku atau tidak, Azizan memang sayangkan UMNO berbanding beberapa rakan PAS Kedah yang "berhati busuk"...

Bagaimanapun, untuk menjaga imej dan nama PAS Kedah, Azizan takkan sekali-kali mengaku tentang hakikat ini kepada khalayak umum, khususnya kepada media. Dia tak mahu disebabkan kemelut PAS Kedah yang rakus kepada jawatannya itu, ia akan memalukan PAS di seluruh Malaysia. Dipercayai, sebab itulah Azizan sembunyikan hal ini...

Percaya atau tidak, itulah hakikat PAS Kedah sekarang sehingga PRU ke-13 kelak. Saya yakin, kalau ditanya malah diasak bagaimana sekalipun, Azizan takkan mengaku kesahihan berita ini. Namun saya yakin, hati kecilnya kuat mengangguk kebenaran pendedahan ini. Justeru itu, tak payah tanya pada Azizan..dia takkan mengaku punya...

Saya masih ingat kata-kata Phahrolrazi yang mengidamkan jawatan MB Kedah itu..."Salah satu sebab mengapa Datuk Azizan perlu turun dari jawatan MB ialah kerana dia terlalu bagi muka pada UMNO"...sayang juga Azizan pada UMNO ye? Mengapa? Hanya Azizan saja yang tahu jawapannya...

1 Responses to Akiu Dah Kata pas Bukan Agama.

  1. Anonymous Says:
  2. inilah akibatnya meletak politik di atas dan segala2nya berbanding agama dan tuhan Allah. mampuih la ko puak2 parti ajaran sesat termasuk ostat sendiri

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ