SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Ada persamaan puak-puak prmbangkang dengan fantik bola INDON.

Posted by detguaq12 Wednesday, November 23, 2011

23/11/2011

Malaysia hantar bantahan rasmi ke AFC



Skuad Harimau Muda meraikan kejayaan mempertahan pingat emas bola sepak yang dimenangi di Laos dua tahun lalu selepas menewaskan Indonesia 4-3 menerusi penentuan sepakan penalti di Stadium Utama Gelora Bung Karno, Jakarta, kelmarin. Namun, sebelum sepak mula, skuad negara berdepan dengan situasi getir apabila bas yang dinaiki terperangkap dalam kesesakan lalu lintas di luar stadium menyebabkan mereka dikerumuni ratusan ribu penyokong tuan rumah. – AP



SEPANG – Pengurus skuad bola sepak Sukan SEA XXVI Indonesia, Datuk Hamidin Mohd. Amin menyifatkan pengalaman terkandas selama satu jam setengah sebelum berjaya memasuki Stadium Gelora Bung Karno untuk perlawanan akhir kelmarin, sebagai ‘lebih mengerikan’ daripada apa yang diharungi ketika final Piala AFF Suzuki, Disember lalu.
Berikutan itu, tegasnya, Malaysia akan menghantar bantahan rasmi kepada Pesuruhjaya Perlawanan Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) mengenai insiden itu.
“Keadaan di luar stadium adalah kritikal dan kami tidak berpuas hati terhadap penganjur dengan keadaan tidak terkawal itu.
“Pengalaman yang dilalui pemain-pemain, ditahan hampir satu setengah jam adalah cukup mengerikan.
“Nasib baik saya dan sebahagian pemain telah pernah mengalami situasi seumpama, tetapi saya boleh kata kali ini adalah lebih teruk daripada yang lepas,” ujar Hamidin yang juga Naib Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

**Setelah mendengar berita melalui radio pagi tadi, aku cari pula berita secafra bertulis untuk melihat kesahihan, mencari fakta.  Bukan macam pembangkang, mendengar pembohongan dan mencari fitnah dan menghebahkaqnnya pula.


Contoh diatas bolehlah diana;logikan sepertimana sikap puak-puak pembangkang.  Sebutlah apa cara, apa kaedah, apa modal, yang mereka tidak gunakan untuk mencabar pemikiran mengocak kalbu rakyat agar sentiasa curiga terhadapa UMNO/BN.  Terkini mereka menyerang KR1M.  Tetapi umpama getah pengikat yang ditarik sehingga putus, persepsi rakyat kini tidak boleh lagi semudah itu mereka mainkan.  Peristiwa diluar dan dalam gelanggang bolasepak sukan SEA diIndonesia seharusnya menjadi kayu ukur untuk dibuat persamaan dengan sikap puak-puak pembangkang.  Ayuh UMNO/BN, terus kekalkan momentum kerja kita untuk terus mempertahankan putrajya dan merampas kembali negeri-negeri yang telah rakyat 'pinjam'kan kepada puak-puak buta urus tadbir negeri kerana selama ini mereka hanya pakar berceramah, bukan pandai buat kerja yang sebenar.

Berbalik kepada sikap penganjur sukan SEA, aku amat kesali dengan sikap mereka yang menampakkan betapa terdesaknya mereka sehingga membelakangkan semangat sukan yang tulin.

0 Responses to Ada persamaan puak-puak prmbangkang dengan fantik bola INDON.

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ